بازدید 4035
۱

به باددادن ۷۵۰هزاردلار دراستقلال برای خارجی‌های بنجل

استقلال حدود ۷۵۰ هزار دلار برای جذب چهار بازیکن که روی هم رفته نتوانستند عملکرد یکسانی با پاتوسی داشته باشند، هزینه کرده‌اند در حالی که آن‌ها می‌توانستند با نصف این پول، پاتوسی را که عملکرد بسیار خوبی داشت در استقلال حفظ کنند.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 15 July 2019

استقلال در لیگ هجدهم جزو تیم‌هایی بود که بازیکنان خارجی زیادی را به استخدام درآورد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به جز پاتوسی و تا حدودی طارق همام، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

به گزارش تابناک ورزشی، آبی‌های پایتخت در فصل گذشته الحاجی گرو، مارکوس نویمایر، طارق همام، گادوین منشا، ایسما و آیاندا پاتوسی را به عنوان بازیکن خارجی جذب کرد؛ بازیکنانی که حدود یک میلیون دلار برای استقلال هزینه داشتند.

نکته عجیب درباره بازیکنان خارجی استقلال این است که به جز طارق همام - که او هم بیشتر فصل را مصدوم یا محروم بود - هیچ‌کدام از این بازیکنان نتوانستند بیشتر از یک نیم‌فصل در استقلال دوام بیاورند. طارق همام، الحاجی گرو و مارکوس نویمایر، سه بازیکن خارجی بودند که در ابتدای لیگ هجدهم به استقلال پیوستند، اما پس از عملکرد ضعیف گرو و نویمایر در نیم فصل نخست، به صورت توافقی از این تیم جدا شدند که با توجه به اظهار نظر مدیران استقلال به ترتیب ۱۷۵ و ۲۲۵ هزار دلار (حقوق شان تا پایان نیم‌فصل نخست) دریافت کردند تا قراردادشان را فسخ کنند؛ یعنی ۴۰۰ هزار دلار برای یک گل!

در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم پاتوسی، ایسما و منشا به استقلال پیوستند، اما در بین این سه بازیکن تنها پاتوسی توانست رضایت هواداران و کادر فنی را جلب کند. ایسما و منشا روی هم رفته حدود ۳۵۰ هزار دلار برای نیم‌فصل دریافت کردند که روی هم رفته ۴ گل و ۴ پاس گل دادند. 

Image result for ‫خارجی های استقلال‬‎

با این اوصاف استقلال برای ۵ گل و ۴ پاس گل حدود ۷۵۰ هزار دلار هزینه کرد در حالی که پاتوسی برای نیم‌فصلی که با حقوق ۵۰ هزار دلار برای استقلال به میدان رفت، ۴ گل و ۷ پاس گل به همراه داشت، اما در نهایت این موضوع باعث نشد که سرنوشت پاتوسی با باقی بازیکنان خارجی استقلال در لیگ هجدهم تفاوت داشته باشد و آبی‌های پایتخت به خاطر مشکلات مالی، نتوانستند این بازیکن اهل آفریقای جنوبی را حفظ کنند.  استقلال حدود ۷۵۰ هزار دلار برای جذب چهار بازیکن که روی هم رفته نتوانستند عملکرد یکسانی با پاتوسی داشته باشند، هزینه کرده‌اند در حالی که آن‌ها می‌توانستند با نصف این پول، پاتوسی را که عملکرد بسیار خوبی داشت در استقلال حفظ کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
استفاده از کلمه بنجل در مورد یک انسان خارج از ادب و فرهنگ یک رسانه جمعی است ایکاش از واژه مناسبی برای انسانها استفاده نمایید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل