بازدید 5187
۵

هانت: شکست برجام تهدیدی برای بشریت است

کد خبر: ۹۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 15 July 2019
یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد که وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام اعلام کند که شکست برجام، تهدیدی برای بشریت است.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش روزنامه «گاردین»، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در «بروکسل» خواهد گفت که تشدید تنش‌ها در غرب آسیا و شکست برجام، «تهدیدی حیاتی» برای بشریت خواهد بود.

گاردین در گزارشی در خصوص آنچه که هانت قصد دارد در نشست بروکسل بیان کند، بر اساس پیش‌نویس سخنرانی هانت نوشت: «خاورمیانه از قبل یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق جهان بوده است، اما اگر طرفین مختلف، به تسلیحات هسته‌ای مجهز بودند، تهدیدی حیاتی برای بشریت به وجود می‌آمد. من هر آنچه که در قدرت دارم را برای جلوگیری از وقوع چنین چیزی انجام می‌دهم».

گاردین ادامه داد که هانت همچنان قصد دارد در این نشست اعلام کند: «من از مدیریت انگلیس به همراه فرانسه و آلمان بهره می‌گیرم، آنطور که برای حفظ برجام از آن بهره گرفتم، و برای ترغیب ایران برای بازگشت به پایبندی (به برجام) تلاش می‌کنیم».

در حالی بحث پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام اشاره شده است که دولت آمریکا از نخستین روز‌های اجرایی شدن برجام، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت. ترامپ نهایتا اردیبهشت ماه پارسال رسما آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج و تحریم‌های ضدایرانی را احیا کرد.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، وزیر خارجه انگلیس که یکی از امید‌های احراز سمت نخست‌وزیری بریتانیا است، قصد دارد در خصوص توقیف یک کشتی حامل نفت ایران در تنگه «جبل الطارق» نیز در نشست بروکسل بگوید: «آنطور که این آخرهفته به ایران گفتم، توقیف نفتکش "گریس ۱" در راستای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه و به درخواست دولت محلی جبل‌الطارق بوده است. اقداماتی باید انجام می‌گرفت و ربطی به نفت ایران نداشت».

نیرو‌های ویژه ارتش انگلیس هفته گذشته با حمله به نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران و در حال عبور از تنگه جبل الطارق بود، این کشتی را توقیف کردند. لندن مدعی است که این اقدام را با هدف جلوگیری از «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» و به درخواست دولت محلی جبل الطارق انجام داده است. این در حالی است که سوریه تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار ندارد و تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز فقط برای کشور‌های عضو این بلوک سیاسی لازم‌الاجراست.

هانت که امروز در شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا با موضوع ایران شرکت می‌کند، پیش از سفر به بروکسل، در توییتر نوشت: برای گفتگو‌های فوری درباره نحوه کاهش تنش با ایران، راهی بروکسل هستم. رویکرد آن‌ها در قبال خاورمیانه، اساسا ثبات‌زدا بوده است، اما ما می‌خواهیم از تنش بر سر گریس ۱ بکاهیم، نه اینکه بر آن بیافزاییم. ضمنا می‌خواهیم از یک منطقه هسته‌ای شده، اجتناب کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
والا آدم شک میکنه به حرف این خارجیها . من نمی دونستم برجام اینهمه مهمه . نکنه واسه اونا برجام یه چیز دیگه ای بوده . واسه ما یه جور دیگه ترجمه کردن.
شما برای پایبندی خودتون به برجام تلاش کنی بهتر نتیجه میگری!
تهدید برای بشریت!!! ظاهرا امیدی به صلح آمیز بودن ندارن و تصورشون اینه که ایران قطعا بمب اتم میخواد
حالا که اين همه مهمه پس به آمريکا محل نزاريد و تحريمهاش را ناديده بگيريد و تمام. وليهمه اين حرفا را مي زنيد که ما را مجبور کنيد هزينه نجات بشريت را بديم. اگه قراره ما از گشنگي بميريم بشريت هم با بميره
خب که چی هیچ چیزی بیشتر از گفته های قبلی رو نکرده
هر وقت پول نفت ما را به اینستکس تغذیه کردند تا بتوانیم با ان کالا وارد کنیم بدرد ما میخورد وگرنه حرف زدن دیگه زیاد شنیدیم که در این رابطه هم انگار باید حتما خود امریکا کوتاه بیاید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر