بازدید 7092
گزارش

جوکوویچ فاتح فینال تاریخی و ۵ساعته ویمبلدون با فدرر

جوکوویچ که در طول بازی تماشاگر هنر ناب حریف سوییسی بود، در تای بریک ست پنجم با شکست فدرر خسته و 37ساله به قهرمانی رسید. جوکوویچ با پیروزی در این دیدار به شانزدهمین عنوان گرنداسلم دوران حرفه ای خودش دست یافت و هنوز مانده تا به بیست گرنداسلم فدرر برسد.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 14 July 2019

دیدار فینال انفرادی مردان تنیس ویمبلدون پس از پنج ساعت تمام ، دقایقی پیش به پایان رسید و نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان موفق شد به هر ترفند و زحمتی بود، از عنوان قهرمانی سال گذشته خودش دفاع کند و فدرر سوییسی را شکست دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، راجر فدرر در ست اول این دیدار عملکرد بهتری نسبت به جوکوویچ داشت، اما نتوانست از فرصت‌های خودش استفاده کند و در تای بریک هفت بر شش شکست خورد. در ست دوم، اما استاد سوییسی با هنر ناب خود مقتدر عمل کرد و با نتیجه ۶-۱ به پیروزی رسید تا نتیجه بازی برابر شود.

در ست سوم مانند ست اول بازی نزدیکی را شاهد بودیم. فدرر از موقعیت ست پوینت خودش نتوانست استفاده کند تا باز هم این نوله باشد که در تای بریک به پیروزی می رسد و با خوش شانسی از فدرر آماده پیشی گرفت. ست چهارم این دیدار را فدرر بار دیگر با قدرت آغاز کرد و دو بریک پیش افتاد. نواک در نتیجه ۵-۲ برای اولین بار در این دیدار موفق شد گیم سرو فدرر را بریک کند، اما راجر با کسب پیروزی در دومین گیم سرو به ست چهارم با نتیجه ۶-۴ پایان داد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

جوکوویچ فاتح فینال تاریخی و ۵ساعته ویمبلدون مقابل فدرر

در ششمین گیم از ست پنجم جوکوویچ موفق به بریک کردن شد، اما بلافاصله فدرر بریک را پس گرفت و نتیجه را برابر کرد. در حالی که هر دو بازیکن پایاپای پیش می رفتند در گیم پانزدهم فدرر موفق به بریک کردن شد. نوله قصد تسلیم شدن نداشت و بلافاصله در حالی که فدرر با نتیجه ۴۰-۱۵ پیش بود و دو مچ پوینت داشت به بازی بازگشت و نتیجه را برابر کرد.

پس از اینکه بازی با نتیجه ۸-۸ برابر شد هر دو بازیکن تا نتیجه ۱۱-۱۱ بدون دادن بریک پوینت پیش رفتند. در بیست و سومین گیم بازی فدرر به دو بریک پوینت رسید، اما موفق نشد از این فرصت استفاده کند. فدرر با پیروزی در گیم بیست و چهارم کار را با نتیجه ۱۲-۱۲ برابر کرد تا بیننده یک تای بریک نهایی برای مشخص شدن قهرمان این دوره از ویمبلدون که تاریخی شد، باشیم.

فدرر در سومین امتیاز تای بریک سرویس خودش را از دست داد تا جوکوویچ با نتیجه ۳-۱ پیش بیفتد. جوکوویچ از این پس بدون اشتباه بازی را به پایان برد و با شکست فدرر خسته و 37ساله به قهرمانی رسید. جوکوویچ با پیروزی در این دیدار به شانزدهمین عنوان گرنداسلم دوران بازی خودش دست یافت و هنوز مانده تا به بیست گرنداسلم فدرر برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار