بازدید 4284

تحصیل در خارج از کشور، بایدها و نبایدهای آن

کد خبر: ۹۱۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 14 July 2019

در سال های اخیر شمار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور  رشد چشمگیری داشته است چرا که دانشجویان تمایل دارند در کشورهایی که در مرز علم حرکت می‌کنند مشغول به تحصیل شوند و از آینده شغلی روشنی نیز برخوردار شوند. همچنین بسیاری از کشورها انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهند که دانشجویان می توانند با دریافت این بورسیه ها به تحصیل رایگان نیز مشغول شوند. اما ناگفته نماند که دانش آموزان و دانشجویان زیادی نیز کنکور را مانع بزرگی برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود می دانند در حالیکه در کشورهای دیگر بدون نیاز به آزمون وارد دانشگاه و رشته مورد علاقه خود می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و شرایط تحصیل در کشورهای ترکیه، چین و کانادا آشنا کنیم ، با ما همراه باشید.

تحصیل در ترکیه

تعداد دانشجویان بین المللی که تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده اند هر ساله افزایش قابل توجهی داشته است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۵۰۰۰ دانشجوی خارجی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند که نشان می دهداین کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی در بین دانشجویان بین المللی محبوب شده است. از دلایل و انگیزه های تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی می توان به تحصیل با هزینه ای نسبتا ارزان همراه با کیفیت آموزشی بالا اشاره کرد. هزینه تحصیل در ترکیه 2019 بسته به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. دانشگاه های دولتی کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی هستند. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیز وجود دارد که هزینه اسکان و اقامت، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های مسافرت را پوشش می دهد. دانشجویان بین الملل از سراسر جهان می‌توانند با استفاده از «بورسیه تحصیلی» در دانشگاه‌های ترکیه به صورت رایگان تحصیل کنند. صرف نظر از فراهم‌سازی فرصت‌های آموزشی در سطح بین‌الملل همراه با گنجینه‌ای از دانش و تجربه، ترکیه به دانشجویان در معتبرترین دانشگاه‌های خود، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند.

 امکانات اقامتی، تغذیه و حمل و نقل، یکی از اساسی‌ترین نیازهای دانشجویان است که در سیستم پیشرفته ترکیه مد نظر قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند هرچه سریع‌تر با زندگی در ترکیه سازگار شوند.هر دانشگاه دارای سالن‌های غذاخوری تمیز و باکیفیت است که در آنها غذاهایی با قیمت مناسب ارائه می­شود. دانشجویان می‌توانند در هر روز سه وعده غذایی در غذا خوری دانشگاه میل کنند و یا از سلف دانشگاه استفاده کنند.سیستم حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها بسیار پیشرفته است.

با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی شراکتی (کورسی) و سامانه اتوبوس‌های تندرو جابه‌جایی از مکانی به مکانی دیگر بسیار آسان است. دانشجویان می‌توانند از کارت‌های تخفیف برای حمل و نقل داخل شهری استفاده کنند و هزینه‌های حمل و نقل عمدتا بسیار ارزان است.هر دانشگاه چندین خوابگاه دارد که در فاصله بسیار کوتاهی از دانشگاه قرار دارد.

تحصیل در چین

چین دارای دانشگاه های پیشرفته و مدرنی است که دلیل آن را می توان به رشد اقتصادی چین در چند دهه اخیر و سرمایه گذاری دولت برای دانشگاه ها دانست. دانشگاه های چین در فهرست بهترین و ارزانترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند. این کشور یکی از سریع ترین میزان رشدهای اقتصادی را به خود اختصاص داده است. برترین شرکت و کارخانه های جهان دارای دفتر و نمایندگی در کشور چین هستند و این امر موجب شده است بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های چین فراهم شود. از دیگر مزایای تحصیل در چین می توان به تحصیل به زبان انگلیسی در چین اشاره نمود. می توانید در اکثر دانشگاه های چین به زبان انگلیسی درس بخوانید حتی بدون اینکه مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید ولی باید سعی کنید در حد آیلتس ۵.۵ آکادمیک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

همچنین مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در چین نسبت به بعضی کشور های آسیایی ، اروپایی و آمریکایی سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان چین را برای ادامه تحصیل را برگزینند. از طرفی دانشگاه های مطرح و معتبر چین (مورد تایید وزارت علوم) بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند به خصوص که این بورسیه ها همراه با فاند نیز است که دانشجو با اخذ این بورسیه ها می تواند به تحصیل رایگان در چین مشغول شود.

تقویم آموزشی دانشگاه‌‌‌‌‌های چین به دو ترم بهار و پاییز تقسیم می‌شود. درحالی که ترم پاییز از اواسط سپتامبر تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه ادامه دارد، ترم بهار در فوریه یا اوایل مارس آغاز می‌شود و تا اواسط جولای ادامه دارد. هرچند بعضی دانشکده‌ها که پذیرش دانشجوی ‌‌‌‌‌بین‌المللی دارند، تاریخ شروع ترم را به‌ویژه برای دوره‌‌‌‌‌های MBBS یا مهندسی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، تا آخر سپتامبر یا اواسط اکتبر به تأخیر می‌اندازند.

تحصیل در کانادا

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و در جهان طولانی‌ترین مرز را با همسایه ­ی خود یعنی آمریکا دارد. کانادا که به داشتن تنوع، ارزش‌های فراگیر و سطح بالای استانداردهای زندگی معروف است، در سطح بین‌المللی به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته می­ شود. احتمالا درخواست تحصیل در کانادا گزینه‌ی جذابی برای آن دسته از افرادی‌ است که دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها هستند. در مجموع ۲۶ دانشگاه کانادا در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS در سال ۲۰۱۹ حضور دارند که از بین آن‌ها سه دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا و بیش از ۱۱ دانشگاه نیز در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا جا گرفته‌اند.

کانادا یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای تحصیل است و میزان شهریه دانشگاه‌های آن ارزان‌تر از  استرالیا و آمریکا است. هزینه‌ی تحصیل در کانادا بستگی به مقطع و رشته‌ی تحصیلی، نوع دانشگاه‌، شهر و ایالت محل تحصیل دارد. از طرفی دانشجویان با داشتن شرایط بورسیه تحصیل در کانادا می توانند به صورت  رایگان در کانادا به تحصیل بپردازند. باید به این نکته اشاره کرد که دلیل استانداردهای بالای دانشگاه های کانادا مدارک اخذ شده در تمامی کشورها معتبر می باشند و فرصت های شغلی زیادی، پیش روی فارغ التحصیلان وجود دارد.

متقاضی برای تحصیل در کانادا باید مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کند.این مجوز در طول اقامت دانشجو همان کار ویزای دانشجویی را انجام می‌دهد. البته اگر دوره یا برنامه‌ی متقاضی شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به این مجوز نخواهد داشت ولی با این حال، بهتر است قبل از آمدن به کانادا، برای دریافت چنین مجوزی اقدام کند؛ چون در غیر این صورت، اگر بخواهد تحصیلات‌ خود را در برنامه‌ی دیگری ادامه دهد، ناگزیر باید کانادا را ترک کند و در خارج از کانادا و از طریق اداره امور ویزا، برای دریافت مجوز تحصیل اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ترکیه، چین و کانادا می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با موسسه سفیر ساعی در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل