بازدید 28438
تازه‌ترین اطلاعات افشا شده از ایمیل‌های سفیر سابق بریتانیا در آمریکا؛

دلیل شخصی ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای / وندالیسم در کاخ سفید

این ایمیل در دسته دوم گزارش‌های لو رفته از مکاتبات سفیر بریتاینا منتشر شده که در روزنامه "Mail on Sunday" به چاپ رسیده است و اولین انتشار این مکاتبات، منجر به این شد که اوایل هفته گذشته، داروک از سمت خود استعفا کند.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 14 July 2019

سفیر بریتانیا در واشنگتن معتقد است که تنها دلیل خروج ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای، مربوط به احساسات شخصی وی نسبت به باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین است.

کیم داروک، سفیر بریتانیا در ماه می ۲۰۱۸ در یک ایمیل دیپلماتیک نوشته است: دولت آمریکا بر اساس وندالیسم دیپلماتیک عمل می کند، رفتارهایش به نظر تنها به دلایل ایدئولوژیک و شخصیتی است؛ این توافق (هسته ای) اوباما است.

دلیلی شخصی ترامپ برای خروج از توافق هسته ای / وندالیسم در کاخ سفید

این ایمیل در دسته دوم گزارش‌های لو رفته از مکاتبات سفیر بریتاینا منتشر شده که در روزنامه "Mail on Sunday" به چاپ رسیده است و اولین انتشار این مکاتبات منجر به این شد که اوایل هفته گذشته، داروک از سمت خود استعفا کند.

در ماه می سال ۲۰۱۸، وزیر امور خارجه بریتانیا، بوریس جانسون به واشنگتن رفت تا تلاش کند ترامپ را متقاعد سازد از توافق هسته‌ای ایران خارج نشود. پس از آن، داروک در پیامی که در همین موضوع فرستاده شد، بیان کرد،در دولت ترامپ بر سر این تصمیم اختلاف و شکاف وجود دارد و از فقدان استراتیژی بلند مدت در کاخ سفید انتقاد کرد.

داروک در آن پیام نوشته: آن‌ها نمی‌توانند هیچ استراتژی برای "روز بعد" مشخص کنند و ارتباطات امروز صبح با وزارت امور خارجه نشان می‌دهد که هیچ برنامه‌ای برای مشورت با همکاران و متحدان آمریکا، چه در اروپا و چه در منطقه در دستور نیست.

وی گزارش داد: وزیر امور خارجه، مایک پومپو در مذاکرات خود با جانسون در مورد تصمیم رئیس جمهور ماهرانه به اختلاف نظر خود با وی اشاره کرد.

روزنامه Mail on Sunday گزارش داد، با توجه به گفته‌های داروک، مایک پومپئو همچنین اشاره کرده که او سعی داشته متن تجدید نظر شده‌ای در مورد خروج از توافق را به ترامپ بقبولاند، ولی در این مسیر شکست خورده است.

در سال ۲۰۱۵، ایالات متحده، چین، انگلیس، فرانسه، روسیه و آلمان توافقی را با ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی بین المللی منعقد کردند.

دونالد ترامپ برای مدت طولانی از این توافق انتقاد و ایالات متحده را در هشتم می ۲۰۱۸ از آن خارج کرد. اولین دسته از گزارش‌های افشا شده کیم داروک در آخر هفته گذشته موجب آشفتگی روابط بین بریتانیا و نزدیکترین متحدش آمریکا شد.

گزارش شده که داروک کاخ سفید را "بی منطق" خوانده است و ترامپ را مجبور به آن کرد که ادعا کند سفیر بریتانیا در این کشور یک "احمقانه با شکوه" است که دیگر نمی‌تواند با وی کار کند.

سفیر بریتانیا در روز چهارشنبه استعفا کرد و گفت، اکنون ادامه به کار برایش غیرممکن است. دولت بریتانیا تحقیقات در مورد افشای این مکاتبات را آغاز کرده و در همین حال پلیس به دنبال نقض بالقوه قانون اسرار رسمی است.

پلیس متروپولیتن لندن روز شنبه پس از اخطار به روزنامه نگاران در این خصوص که انتشار مکاتبات لو رفته می تواند عمل مجرمانه باشد، به شکل گسترده‌ای این افشاگری را محکوم کرد.

جانسون که در حال حاضر در رقابت جایگزینی ترزا می ‌به عنوان نخست وزیر است، گفته که بازجویی رسانه‌ها در این مورد تأثیر منفی بر افکار عمومی دارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۳
اقایونی که چشم امید به ترامپ دارید تحویل بگیرید اینو که دیگه جمهوری اسلامی نگفته یکی از خوده غربی ها گفته که ترامپ فقط برای مسائل شخصی از توافق خارج شده ایا دلبستن به همچنین شخصی عاقلانست؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
مردم آمریکا به ایشان رای داده اند و ایشان در تبلیغات انتخاباتی روی این نکته تاکید داشت .
در نتیجه اگر دیوانگی و حسادت ترامپ باشد باید مردم آمریکا را هم اینجوری فهمید!!!.
پروپاگاندا سیاست واقعی نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
داداش حالت خوبه؟ مردم کشوری به یک نفر دیگه رای دادن بعد مردم ایران بیان تحویل بگیرن؟؟؟
ناشناس
| - |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
یک عده خیلی برای ترامپ نوشابه باز می کنند البته نوکر بی جیره و مواجب غرب و امریکا بودن برای یک عده نوعی "کلاس " محسوب می شود مانند دیگر حرکات سگ گردانی و غیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
این نشون میده پس خروج آمریکا بازی توافقی بین آمریکا و اروپاییها نبوه و فقط تصمیم ترامپ بود . اینکه یک احمق وارد کاخ سفید شد چه ربطی به مردم ایران داره کلا چه ربطی به توافق داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
خروج از برجام جز برنامه انتخاباتی او بوده ، او که حسن آقا نیست که قولش یادش بره؟؟، راستی داش محمود از تمام شهرهای ایران رو گشته چسبیده به روستاهای ایران ؟؟@ ای کاش مستند ایرانگرد رو ایشان اجرا میکرد ؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
یعنی قبول دارین اگر خبر از داخل بود حتما دروغ ؟
درضمن کسی به ترامپ دل نبسته مردم از بس از دولت مردا بریدن هرکسی هم جای ایشون بود مردم طرف اون بودن
یک دیپلماسی قوی براحتی میتواند ترامپ دم دمی مزاج را ضربه فنی کند ! در صورتی که نان کاسبان تحریم اجر نشود !
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
ترامپ احمدی نژاد به سبک امریکایی است و این بعید هم نیست ولی تنها فرقش این است که انجا امریکا است و اینجا ایران است . در امریکا ابرویش زا می برند و ازش انتقاد می کنند و نمی گذارند هرکاری که دلش می خواهد انجام دهد
این خبرها را نزن چون برنامه داخلی به هم می خورد و برخی ایران را میخواهند مقصر در خروج از برجام بنامند شکست می خورد!!!!!!!!!
اعتقاد سفیر انگلستان شد سند محکم ایشان نظرش داد و میشه بابت این نظر بحث کرد ولی یادمون باشه شعار ترامپ زمان انتخابات چی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
شعار ترامپ چی بود،بابا جون شما هنوز دوزاریت نیفتاده ،چه کسانی و با چه هدفی آوردن بالا.
این بابا را.ایشان به درد دربانی کاخ ریاست جمهوریم نمیخوره چه برسه به ریاست جمهوری.
تازه جای قلب و کلیه را هم نمیداند.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
دقیقا این برنامه انتخاباتی ترامپ بود و یکی از دلایلی بود که رای گرفت , این سیاست انگلیس که همرو بازی میده حالا گیریم درست بگن الان فرقی میکنه ؟ ترامپ حقوق ریاست جمهوری هم نمیگیره ادم سیریه و برای کشورش کار میکنه
همه آدم حسابی های عرصه بین الملل میگن :ترامپ احمقه
اما تو داخل کشور جرئت نداری این و بگی.
تا این و بگی یه عده خود روشنفکر بین نگاه عاقل اندر سفیه بهت میکنن که تو چقدر ساده ای!!!
ما چندین ساله که خسارات ناشی از همین برخوردهای سلیقه ای و فردی بدون منطق رو پوست و گوشت خود لمس و حس می کنیم
نمونه بارز و تشدید شده آن دوره ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که با لجاجت و کارهای بدون حساب و پوپولیستی منابع کشور را به هدر داد و کشور را در مسیر بسیار پر از اشتباه قرار داد که هنوز نتوانستیم جبران کنیم و به درد و گرفتاریهای آن مبتلا هستیم .
پاسخ ها
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
هنوز خیلی کوچولویی که بخوای اسم بزرگمردی چون دکتر احمدی نژاد بزرگ و عزیز رو بیاری. ایران و ایرانی تا ابد مدیون خدمات این بزرگوار است. هرچند دست عده ای رو به مدت هشت سال از بیت المال قطع کرد و خوابشون رو آشفته و پریشان کرد و واسه همین دل پری از ایشون دارید.
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
دست عده ای را از بیت المال قطع کرد . بزرگترین اختلاس تاریخ جمهوری اسلامی به مبلغ 120 هزار میلیارد تومان که البته با تبدیل ارز دلار هزار تومانی در ان زمان این مبلغ شده بود اتفاق افتاد که همه را برد کانادا همین بابک زنجانی 1میلیار دو 200 میلیون دلار پول نفت را بالا کشید هنوز هم پس نداده یعنی چیزی حدود قیمت 10 تا این کشتی نفت کش که الان تو جبل الطارق توقیف شده . بس کنید بابا شما چقدر واقعا نااگاه هستید چطور تا حالا نفهمیدید که احمدی نژاد فقط حرف می زند و شعار می داد و همه جا هم خفقان برقرار کرده بود که برخی که اسمشون هم تو اسمها نبود کارشون را بکنند الان شما نمی تونی خفت اونو بگیری میگه به من چه یک نفر در جایی اختلاس کرده به رئیس جمهور چه مربوطه ! واقعا نااگاهی در برخی از مردمان ایرانی در دفاع از احمدی نژاد قابل درک نیست . البته ممکن است کسانی که این کامنتها را می نویسند خودشان می دانند که او کیست و چه کرده ولی منافعشان در مطرح کردن ایشان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
در جواب ملت !؟ فقط معاونین احمدی نژاد که ساکن زندان اوین شدند را یادتون نره !!؟؟
رحیمی مشایی جونفکر و بقایی
و تعدادی از بزرگترین اختلاس های دنیا و مسکن مهر مخروبه و هزاران میلیارد تومان بدهی
و تاراج صندوقهای بازنشستگی ها ووووووووووووووووووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
در جواب ناشناس 15:51 بگم
تنها احمدی نژاد بود که خارج از گردونه قدرت بود و بیشترین وزیر اون استیضاح شدن و بیشترین اطرافیانش هم زندانی شدن.
ملت تر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
پاسخ به ملت : ما هر چه می کشیم از اشتباه ملت است
همانطوری که روحانی همه کارهایی که احمدی نژاد انجام داده خوب یا بد کنار گذاشت. از کارت سوخت گرفته تا مسکن مهر و گاز سوز کردن خودروها
ترامپ نیز برخلاف اوباما این رفتار را کرد.
سفیر بریتانیا در این کشور یک "احمقانه با شکوه" است که دیگر نمی تواند با وی کار کند

از مترجم این خبر لطفا بپرسید "احمقانه با شکوه" رو از کجاش درآورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
احتمالا منظور احمق تمام عیار باشد
ازين دست تصميم ها در ايران نيز بوفور وجود دارد. سهام عدالت، روابط با بوركينافاسو، كاغذ پاره خواندنها و سينه چاك كردن براي كشورهايي كه نفعي براي ايران نداشته اند.
به درد ایران چه میخورد؟؟؟؟
فعلا که تحریم ها برگشته و اجناس نسبت به پارسال ۲.۵ تا ۳ برابر شده
اين همه سرمايه كشور كه با حذف سهميه بندى سوخت نتيجه لجبازى با احمدى نژاد نبود؟
نظر شخصی خودشو گفته

که اصلا منطبق با واقعیت نیست

این سفیر بعد مجبور ب استفعا بدجور کینه ب ترامپ داره

باید منتظر اراجیف بیشتر باشیم ازش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
اوه اوه،این دوسنمون فکر میکنم عکس ترامپو قاب گرقته گذاشته رو تاقچه،اینطور نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
ترامپ حتما لپ شما رو خواهد کشید
اينها همه دروغ و بازی برای برنامه ب (Plan B) هست چون اگه فشار بر ايران جواب نداد برگردن به برجام
قیمت سیب زمینی بزنی تیتر اصلی از این واجب تره
هک کردن ایمیل های سفیر و اخراج یا وادار کردن او به کناره گیری، فاز جدیدی از جهان ستیزی امریکاست. اینکه ترامپ درتمام عرصه های داخلی و‌خارجی، سیاسی و اقتصادی، تنهاحربه اخراج را می شناسد ظاهر مساله است. شخصیت کودک لوس ولجباز ترامپ آشکارترین نماد به بن بست رسیدن مداخله گری است و عملکرد او بازتابی از ذات مداخله گر-وندالیست امریکاست که دارد خود را از تمام عرصه های تعامل مبتنی بر بازیگری به جای مداخله گری اخراج می کند‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
ابتدا فیلترشکنت رو خاموش کن و از آزادی در کشور خودت لذت ببر بعد نظام استکباری و جهان خوار آمریکا رو به چالش بکش
من که قبلاً گفتم این بابا شوته،گفتن نگید قباحت داره..
متن ایمیل سفیر انگلیس ازین نظر مهم است که آنها در راستای حفظ منافع ملی خود گزارش دروغ نمیدهند .
گفته که گفته ! آخه حرف سفیر یه کشور در باره رییس یک کشور دیگه اونم آمریکا چه ارزش سیاسی یا چیز دیگه ای داره ؟؟در باره روسای ما هم خیلی ها خیلی چیزا گفتن!
حالا سفیر انگلیس اصلاً نادان خوبه ،جای قلب و کلیه را کجای دلمون بزاریم ؟ نکنه طرفدارنش هم جای پا و دست را نمی دانند!!!؟؟؟
احمق ،احمق است.چه با کراوات.جه رئیس چه مرئوس
این هم مثل خیلی قضایای دیگه حدو مرز ندارد. یعنی حدومرزش به اندازه آدماش است.
سلام، به خبرهای انگلستان روی خوش تصمیم گیری نشان ندهید، چون تماما حیله ونیرنگ است، انچه که باعث تشویق در خروج ترامپ از برجام شد، اخبار وقایع داخلی ایران بود تهیه وارسال شده بود،ترامپ بعد از خروج از برجام ،تشویق به تحریم ایران وسپس انجام عملیات نظامی شد، دقیقا ترامپ کاری را خواست انجام دهد که اوباما به ظاهر نتوانست، لیکن از انجایی که تصمیم سازی در درون ایران سریعا متحول شد، ترامپ نتوانست با سرعت صحنه بازی را تغییر دهد، اگر سران ایران لحظه ای تاخیر در تغییر تاکتیک داشتند، ترامپ برنده این بازی بود،
اگر فكر مي كنيد سياست هاي منطقه اي امريكا لحظه اي و دم دمي مزاجانه تعيين ميشه سخت در اشتباهيد عزيزان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
نه فقط تو راست میگی
اجساد ۸۲ مهاجر در سواحل تونس از آب گرفته شد
نگارش از Euronews • به روز شده در: ۱۴/۰۷/۲۰۱۹ - ۰۹:۴۳
چرا در اخبار داخلی رسانه ها و مواضع رسمی دولت به این اخبار و فجایع انسانی پرداخته نمی شود. قربانیان این فجایع انسانی می توانند در آینده ملت های دیگر از جمله ایرانی ها باشند. این فجایع دلخراش حاصل و محصول سیاست های جنگ طلبانه و دخالت جویانه غرب است که امروز مردم لیبی و سوریه در سکوت نفرت انگیز جهانی به آن گرفتار شده اند. بایست در رابطه با این فجایع انسانی مواضع قاطع و رسمی داشت و از چهار منظر برای ایران سودمند است اولا آن دسته از مهاجرین که قربانیان این سیاست شده اند احساس خواهند کرد که حداقل حکومتی است که از منافع و جان و کرامت آنها سخن می گوید ولو اینکه نتواند برای آنها در عمل کاری انجام دهد. ثانیا اینکه برای مردم ایران خوب است تا از پیامدهای جنگ و دخالت های غرب که سبب ناامنی و هرج و مرج گسترده می شود آگاهی بیشتر داشته باشند و بیندیشند که در صورت عبرت نگرفتن از این حوادث و بی تفاوت بودن به منافع و امنیت ملی کشورشان چه پیامدهای جمعی و اجتماعی می تواند در انتظار انها باشد. ثالثا بایستی به کشورهای غربی یادآوری کرد که مسئول اصلی این فجایع انسانی هستند که با سیاست های جنگ افروزانه و مداخله جویانه شان به بهانه دفاع از دمکراسی،حقوق بشر سبب جنگ، ویرانی، فقر و مهاجرت ملت ها از جمله در لیبی و سوریه شده اند رابعا با اعتراض و یادآوری این فجایع افکار عمومی در غرب را نسبت به سیاست مداخله جویانه و جنگ طلبانه دولت ها و حکومت هایشان حساس کرد تا متوجه پیامدهای آن باشند.
از خروج ترامپ از برجام راضی ام.
عملکرد مخابرات با مشترکین اینترنت ، عینا همانند عملکرد ترامپ در مورد برجام است ، ییکطرفه ، قرارداد را لغو ،و چیزی بدلخواه خود جایگزین کرده اند ؟ پاسخگو که نیستند ،بماند ، جواب سربالا هم میدهند ؟ گویی هر کسی که زور دارد هرکاری بخواهد میکند ؟،،،
حالا سخنگوی دولت واکنش میده!!!
آخه خروج برجام تقصیر داخلی های مخالف روحانی و دولت بوده نه تقصیر ترامپ!
ملت ایران فقط از جانب کاسبان تحریم در داخلل تحریم هستند این جماعت دستشان در دستان ترامپ است. شما ببینید بابک زنجانی در داخل زندان برای وزیر بیرون زندان شاخ و شونه می کشد.
این سفیر که از ترامپ عذر خواهی کرده بود. پس چرا استعفا داده. است. احتمالا ترامپ با یک اشاره به دولت انگلیس ترتیب کار را داده که سفیر فقط یک پیک موتوری است
دغدغه‌ی ایران اما از هر بارِ دیگر برایم سنگین‌تر شده است؛ تصویرش در ذهنم مانند پیکره‌ی عزیزی شده پر از زخم و درد و ناتوانی که به هزار طناب انگار به تخت تشریح‌اش بسته‌اند، شیره‌ی جانش را می‌کشند و او نمی‌تواند خود را از این موقعیتِ سخت و تلخ برهاند. و من نه همراه روزمرگی کمرشکن و تنگناهای هر لحظه‌ی مردمانش هستم، و نه می‌توانم از فکر این همراهی ناممکن دل بکنم.
رئیس جمهورها قبل از انتخاب شدن قولهای زیادی می دهند و بعد از رسیدن به قدرت دست به تصویه حسابهای گروهی و جناحی می زنند و به پایان دوره که نزدیک می شوند در ظاهر شروع می کنند به عمل به وعده های انتخاباتی و با امید انتخاب مجدد دوباره امیدهای کاذب به مردم می دهند. بعد از نزدیک شدن به پایان دوره دوم با ارائه یک سری طرحهای بلندمدت و تقریبا ناشدنی عمل به این وعده ها را بر دوش رئیس جمهور آینده می گذارند. انتخابات هم همه اش بستگی دارد به تبلیغات روزنامه ها و رسانه ها. در واقع بازی کردن با افکار مردم. مردم عادی هم از تجزیه و تحلیل عمقی موضوعات مهم عاجزند. کشور را باید نخبگان اداره کنن. این نخبگان باید به بالاترین مقام کشور پاسخگو باشند و تا زمانی که مقام اول کشور از عملکرد آنها راضی می باشد می توانند به خدمت خود ادامه دهند.
در رفتارهای بیمارگونه ترامپ تردیدی نیست.
بعضی دوستان زیاد زور نزنند اثبات کنند، همه کار آمریکا، روی حساب و کتابه!
بیشتر مطالعه کنید و بیاندیشید و از خوراک آماده بی بی سی کمتر استفاده کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
طرف رئیس مجلس نمایندگان از حزب جمهوری خواه از دست این آدم حاضر به استعفا شده از بس این آدم تعریف نشده است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
استاد اگر شما هم یک بار بی بی سی را گوش می کردید می فهمیدید که همانها هم به بیماری ترامپ زودتر از ما پی بردنداگرچه انگلیس دشمن ماست ولی تحلیل گر ها بی بی سی در بی طرفی بسیار بهتری می گیرند حتی یک بار هم یک مخالف صحبت نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
اینا به غذاها و نوشیدنی های خارجی عادت کردن
واسه همینه حرف حساب تو کله شون نمیره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی