بازدید 14384

سلطان خرید و فروش مسکن در تهران

کد خبر: ۹۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 13 July 2019
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که مالیات بر عایدی مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر اجاره‌بها لازم و ملزوم یکدیگر برای متعادل کردن بازار مسکن است، گفت: برخی افراد بعضاً سالانه تا ۱۰۰۰ معامله مسکن در تهران انجام می‌دهند.

به گزارش «تابناک» حسام عقبایی در گفتگو با تسنیم با تأکید بر این‌که برای ساماندهی بخش مسکن کشور باید سه نوع مالیات به‌عنوان مکمل یکدیگر عملیاتی شود، اظهار کرد: مالیات بر عایدی مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر اجاره‌بها لازم و ملزوم یکدیگر برای متعادل کردن بازار مسکن است.

وی با تأکید بر این‌که وجود هر سه نوع مالیات برای ساماندهی بخش مسکن ضروری است، تصریح کرد: در همه کشور‌های توسعه‌یافته، نیمه‌توسعه یافته و توسعه یافته این مالیات‌ها وجود داشته و اجرایی شده است.

وی با یادآوری این‌که "سال ۹۲ به‌عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک و به‌عنوان موافق درباره مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس صحبت کردم"، افزود: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن علاوه بر کنترل قیمت‌ها، جلوی سوداگری‌ها را گرفته و برای اقتصاد ایران یک ضرورت انکارناپذیر است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: همانگونه که مشاور املاک از درآمدهایش مالیات می‌دهد، وکیل، کارمند و... همگی مالیات پرداخت می‌کنند، افرادی که از راه حوزه مسکن عایدی و سود به دست می‌آورند باید مالیات آن را پرداخت کنند.

عقبایی با تأکید بر این‌که عدم پرداخت مالیات عایدی بر سرمایه مسکن با عدالت اجتماعی مغایرت دارد، گفت: افرادی که یک خانه را خریداری می‌کنند قطعاً باید از پرداخت مالیات معاف باشند؛ چون این اشخاص برای مصرف وارد بازار مسکن شده‌اند؛ اما فردی که خانه اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و... را معامله می‌کنند قطعاً نیت مصرف ندارند و بایستی مالیات بر عایدی مسکن را پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که برخی افراد سالانه ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ معامله مسکن انجام می‌دهند، افزود: از این قبیل افراد باید به‌صورت پلکانی مالیات دریافت شود تا نتوانند آن را خالی نگه دارند.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا از خانه‌های خالی از سکنه مالیات دریافت می‌شود، در ایران اسلامی مالکیت محترم است، اما باید ساز و کاری فراهم شود تا افراد به قصد سوداگری نتوانند یک خانه را خالی نگه دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۲
برخی افراد سالانه ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ معامله مسکن انجام می‌دهند، افزود: از این قبیل افراد باید به‌صورت پلکانی مالیات دریافت شود تا نتوانند آن را خالی نگه دارند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
به نظرم فقط یک نهاد می تونه جلوی این وضعیت رو بگیره فقط قوه قضائیه هست
چون تا زمانی که فساد در ساختار های دولتی در جریان باشد امکان تصویب قانون و اجرای قانون را این افراد فاسد نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ضمن احترام به کارکنان شهرداری بخصوص شهرداری تهران فردی را می شناسم فقط در شهرداری منطقه 4 فقط برای تخریب خانه می رفت الان چهار تا خانه پادشاهی دارد و بازنشسته هم شد و همیشه بین ماها زن و شوهر اختلاف می اندازد من چهار تا خانه دارم و شما بی عرضه هستید. امیدوارم مدیران با وجدان و با شجاعت روی چنین آدم هایی را کم کنند.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
این حرفها برای مملکتی درسته که هر پنج سال ارزش پولش بک سوم نشه، حکومتش پاسخگوی مردم مالیات دهنده باشه و شهرداریش خدمتگذار مردم باشه، اگه بنظر شما اینا در مورد ایران و تهران صدق میکنه حتما این مالیات لازمه!
تازه باید آن معاملاتی را که به اسم بستگان خود هم انجام می دهند رهگیری کنید کار خیلی ساده ای است الان همه مردم کارت ملی و شناسنامه دارند و مشخص است که معامله کنندگان با هم چه نسبتی دارند
متاسفانه این آقای اتحادیه داره پول میگیره تا اخذ مالیات از مسکن رو توجیه کنه و آنقدر هم ایشون و امثال ایشون بی مسئولیت هستند که اثرات افزایش شدیدتر قیمت مسکن و اجاره بها و آوار بیشترش رو بر سر مردم نادیده بگیرند.
متاسفانه سیستم تک قطبی و کاملا انحصاری و مافیایی قدرت سیاسی و اقتصادی مملکت، هرگونه احساس مسئولیت و وجدان اجتماعی رو از شهروندان سلب کرده و از آنجاییکه کشوری فقیر از نظر مالی و فرهنگی هستیم، مثل آب خوردن منافع ملت و کشور و آبرو و عزت همدیگر را لجن مال میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
شما اگر یک خانه برای استفاده داری از مالیات معافی
اگر انبوه سازی که از مالیات معافی
اما اگر دلال مسکن هستی باید هم بترسی چون درامد مفت از خرید و فروش مسکن باید مالیات سنگین بده مثل کارمند و وکیل و پزشک و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
فقط دلال مفت خور مخالف این طرحه چه در مجلس چه در دولت چه افراد دیگه
رصد تراکنش های مالی بزرگ اصلا کار سختی نیست و به راحتی این سلطان ها قابل شناسایی هستند
سلطان های که پول های خود را چند برابر می کنند و پول های مردم را به نابودی می کشنانند و امنیت اقتصادی مردم را به خطا انداخته اند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
در صورتی که سلطان ها احساس امنیت مالی نداشته باشند و ترکنش ها بخواهد ردیابی شود، پولشان را از بانک خارج می کنند و بانک ها مشکل پیدا می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
در دنیای مترقی و حکومت مرد سالار و دمکراسی کسی نمی تواند از دست قانون بگریزد.و مالیات را زودتر بدهد تا شاخ و شانه نکشد کسی. البته ما مخالف مالکیت و سرمایه گذاری نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
مثلا پولشان را کجا می برند ان شا الله با قانون مالیات بر عایدی سرمایه جز بخش تولید هیچ کجا نمی برند مگر بالش
در همین ترکیه کسی که خونه میخره اجازه نداره تا ۵ سال اونا بفروشه. در سوئد مالیات ۳۰ در صد به بالا برای سود حاصل از فروش مسکن در نظر گرفته شده. مسئولین ما معلوم نیست به چه کاری مشغولند. چرا جلوی فساد و دلالی گرفته نمی شه؟ از قرار معلوم مدیران ما فقط حقوقاشون به خارجیها رفته ولی مدیریت بلد نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
دوست عزیز اگر فروش خانه برای 5 سال ممنوع شود . عرضه بازار کم می شود و قیمتها بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
این مالیات فقز سوداگری و دلالی را هدف قرار می دهد و تولید و فروش از این مالیات معاف هستند
چرا راه حل به این سادگی یعنی مالیات اجرایی نمیشه با اینکه همه بر ضرورتش اتفاق نظر دارن ؟!؟؟!؟!؟! معلومه ، چون این معاملات بزرگ و کلان دست بالا بالایی هاست و بالاترین نهاد قدرت در این مسئله سود داره پس نمیتونن مالیات رو اجرایی کنن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
جواب شما : فساد و تبانی در سازمان های تصمیم گیرنده
ما منتظر ماليات هستيم
هيچ جا نمي ريم همين جا هستيم
بيگ لايك خيلي بيگ
ماشاالله چقدر هم این طرح ها مثل مالیات بر سکه مخالف داره!
از کامنت ها میشه فهمید که چقدر رفتن سکه و خانه و ملک و مسکن و زمین و مغازه خریدن و الان کمی نگران شده اند!
باید توجه داشت که حتی با محاسبه دلار ازاد و نرخ مالیاتی که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است برای هر سکه حدود 150 هزار تومان مالیات داده میشود در حالی که سود هر سکه نسبت به پارسال همین موقع حدود سه و نیم میلیون است!!!
حالا خیلی عجیبه که این دوستان خودشان را هوشمند اقتصادی می نامند و دیگران را بی استعداد
خب عزیز جان اگر شما خانه شخصی برای استفاده داری که مالیات نمیدی یا نهایتا همان حدود 20 تا سکه را ثبت نام کردی مالیات نمیدی اما اگه دلالی و پول مفت دوست داری قضیه فرق میکنه
اگر دلال و سودجو هستی که فرضا 1000 تا ثبت نام کردی و حدود سه و نیم میلیارد سود کردی روی هزار سکه ات و نهایتا 150 میلیون میخوای مالیات بدی!
سه و نیم میلیارد افزایش قیمت واقعا نمی ارزه به 150 میلیون مالیات؟؟؟!!!
ضمنا قیمت همه موارد مثل مواد غذایی و ... 4 برابر نشده و نان و بنزین ثابت بوده برنج و میوه و گوشت و خیلی از مواد غذایی مثل پنیر و ... در بدترین حالت حدود دو برابر شده است!
لطفا نگید که همه چیز افزایش یافته چون همه چیز به اندازه دلار و سکه و خودرو و مسکن افزایش نیافته
لطفا دلالان محترم توجیه نکنند و در فضای مجازی فضا سازی نکنند و مالیات کم موجود را در مقابل سود سنگینی که کرده اند متقبل شوند.
یاد بساز و بروش ها می افتم که میگن مصالح گران شده و با این توجیه میخوان قیمت خانه را چند برابر کنند. یکی نیست بگه آخه مصالح مگه چقدر گرون شده؟
هفته قبل اعلام شد که سیمان 37 درصد افزایش قیمت داشته اصلا شما بگو اهن 70 درصد گران شده اما مسکن حداقل 300 درصد رشد کرده است. کجای این دو متناسب هستند؟! بله همه چیز گران شده اما بعضی چیزها با بهانه گران شده نه واقعی!
عمده قیمت مسکن زمین هست نه مصالح ساختمانی و زمین ربطی به دلار ندارد آقایان محترم بلکه به علت بی تدبیری مسئولان و دولتی نبودن زمین است که در خیلی از کشورهای سرمایه داری غربی مثل آلمان هم زمین ها دولتی است نه این که عده ای سودجو هی بخرند و احتکار کنند و به بهانه تحریم و دلار و تورم و ... بکشند رو قیمت ها
مگه تورم عمومی ایران در این یک سال اخیر که توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول رسما اعلام شده چقدره که شما جماعت طماع سیر نمی شوید از افزایش قیمت ها؟؟؟!!!
مالکیت محترم است اما اخلال در نظام افتصادی کشور جرم است
ماليات بر اجاره بهاء مسكن عين ماليات بر ارزش افزوده كه مردم فقير ايران تحميل شد به قشر اجاره نشين تحميل خواهد شد. آقا دست از اين دلايل بي سوادانه برداريد. بگذاريد اهل فن در مورد ماليات ها اظهار نظر كنند .
واقعا خجالت اوره حالا رسيدن به سلطان مسكن اخه كشور را سلطانها اداره ميكنن يا دولتها چرا بايد پشت سلطانها قايم شده و بي تدبيريها و ناكارامدي دولتهارا لاپوشاني كرد مگه سلطان سكه و دلار را اعدام كردن همه چي ارزون شد قيمتها بالاتر رفت كه پايين نيومد كار بايد اساسي حل شود ( حالا سلطان مسكن را علم كرده اند تا ماليات را جا بندازند ) يعني دولت بجاي حل مشكل ميخواد كاسبي كنه و كسب درامد برا خودش
آقا چقدر تو این مملکت سلطان داریم و خبر نداشتیم؟ واقعاً علت وجود این سلطان ها چیه؟
وقتي قانون رصد دارايي هاي مسئولين به اجرا درامد موضوع مسكن هم خود بخود حل ميشود
اوایل انقلاب هر کی که بیشتر از 2 تا خانه بنامش بود رو میگرفتن اعدام میکردن الان یارو 700 تا خونه داره بهش کاری ندارن باعث شرم ساریه این همه دزدی
قيمتهاي سايت ديوار رو ميبيني از زندگي نااميد ميشي،
خودت کجاوچندتاملک داری اقای نایب رییس اتحادیه؟!!!!
نباید از نظر دور داشت که رفتار خریدار و فروشنده در ایران بر عکس خیلی از کشورهای جهان است در این رابطه هر چه عوارض مثل مالیات بر فروش مسکن و یا اجاره بها افزایش پیدا کند مطمئنا فروشنده با لحاظ کردن آن در قیمت نهایی آنرا به خریدار و یا مستاجر تحمیل خواهد کرد و عملا درآمد مالیاتی دولت افزایش پیدا خواهد کرد البته از جیب مصرف کننده.............
این کسیکه هزار تا خونه میخره قطعا دلال مسئولین مملکت وبستگان انهاست والا 97 درصد مردم یک کیلو گوشت نمیتونن بخرن بهمین خاطره که بحث مالیات از مسکن را اجازه اجرایی شدنش را نمیدهند
مسکن هم مثل بقیه چیزها نون دونی یه عده خاص شده
اصلا مالیات در ایران خودش رانته و فساد داره. اگر از هر تراکنش مالی مالیات گرفته بشه هیچ کس از دست مالیات نمی تونه فرار کنه و هیچ کس هم نمی تونه با رشوه دادن و رشوه گرفتن از زیر بار مالیات در بره و مثل کارمندا مالیاتش رئ میده ( دیگه از کارمندا و کارگرا و دیگران مالیات دیگه ای نباید کم بشه مالیات مسخره بر ارزش افزوده و غیره هم لازم نیست).
حالا 10000 تا خانه هم بفروشه ، بالاخره از حق الزحمه ای که میگیره ، قبل از اینکه به حسابشاریز بشه ، مالیات ازش گرفته میشه و نیازی به مراجعه مامور مالیاتی و شناسایی ایشون نداره. خیلی راحت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی