بازدید 68591

محرمانه‌های شهرک لاکچری تهران

کد خبر: ۹۱۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 13 July 2019

فکرش را بکن در ارتفاع ۲۰۰ متری نسبت به شهر، روی یک دامنه کوتاه، با ویوی ۳۶۰ درجه و منظره چشم نواز سد لتیان و همان طور که در استخر روی پشت بام ویلای سوبلکسی شنا می‌کنی در افق محو شوی. صحبت از شهرک سوپر لوکس در محله باستی شهرستان لواسان است. جایی که با دیوار‌های ۷ متری محاصره شده و تحت شدیدترین تدابیر حفاظتی قرار دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، حتما شما هم این روز‌ها نام این شهرک به گوشتان خورده، همان شهرکی که به تازگی گیت ورودی اش با پیگیری نمازگزاران شهر لواسان و به دستور رئیس حوزه قضایی این شهر جمع آوری شد و ویدئو‌هایی از ویلا‌های لاکچری اش در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.

شهرک باستی هیلز کجاست؟

شهرک باستی «یکی از محلات پرجمعیت لواسان بوده و از مقصد‌های اقامتی و گردشگری لوکس استان تهران محسوب می‌شود. ساخت و ساز‌های لوکس با معماری و طراحی باور نکردنی که بعضی آن را هم ردیف خانه‌های سلبریتی‌های هالیوود در منطقه مرفه نشین بورلی هیلز کالیفرنیا می‌دانند» سبب شده تا این منطقه لواسان شهرت جهانی پیدا کند. مسائلی که درباره شهرک ویلایی ثروتمندنشین باستی هیلز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که تغییر کاربری زمین در این منطقه به قصد ساخت ویلا‌های سوپر لوکس دوبلکس کار سختی نیست.

داستان یک توافق نامه جنجالی

۱۲۸ هزارمتر مربع زمین متعلق به آقای «غ. م» با موافقت شهرداری وقت لواسان وارد محدوده این شهر شد. طی این توافق نامه که به تایید شورای شهر لواسان هم رسید مالک یکی از شرکت‌های پتروشیمی شناخته کشور در ازای واگذاری هشت هزار و ۵۰۰ متر زمین و بخش کوچکی از همین زمین‌ها به علاوه پرداخت ۳۳۰ میلیون تومان به شهرداری اجازه تفکیک ۵۰ قطعه دو هزارمتری را به دست آورد. آقای «غ. م» از قضا از فعالان باسابقه اتاق بازرگانی است و چند شرکت بزرگ پتروشیمی را هم مدیریت می‌کند. دقیقا در همان روز یعنی ۲۳ خرداد سال ۸۰ این توافق نامه به تایید شورای شهر لواسان هم رسید، تا ظاهرا همه چیز قانونی باشد! ناگفته پیداست با این موافقت نامه که ظاهرا هیچ مشکل قانونی هم نداشت، ارزش این زمین چندبرابر شد.

امام جمعه لواسان، اما روایت جالبی از شکل گیری شهرک اشرافی باستی هیلز دارد. به گفته حجت الاسلام لواسانی، این شهرک علاوه بر نماد اشرافیت، خلاف قانون است چراکه این قطعه زمین اساسا خارج از محدوده شهری بوده، اما با موافقت مسئولان شهری این زمین تبدیل به یکی از لوکس‌ترین شهرک‌های اطراف پایتخت شده است: «پس از انعقاد این تفاهم نامه سازمان بازرسی به این پرونده ورود کرد. شورای شهر لواسان منحل شد و شهردار هم از کار برکنار و جلوی تفکیک زمین‌ها هم گرفته شد. کار به دادگاه کشید و در نهایت دادگاه هم حکم بر غیرقانونی بودن این اقدام داد.».

اما در نهایت با اعمال ماده ۱۸ قطعه بندی‌های این زمین ۱۲ هکتاری انجام شد. مجوز‌های ساخت یکی پس از دیگری صادر و پروانه‌های لازم دریافت شد و ویلا‌ها یکی پس از دیگری از دل زمینی که تا چند سال پیش بخشی از کوه‌های شمالی لواسان بود، سر برآورد. این همه در حالی بود که در هیچ کدام از این مراحل به ظاهر قانونی هیچ استعلامی از اداره محیط زیست استان تهران دریافت نشد و اعتراض‌های این سازمان هم در این خصوص به نتیجه نرسید.

ویلای ۱۵۰ میلیاردی در باستی هیلز

اصلا نگران محدودیت قیمت‌ها نباشید، قیمت ویلا در شهرک لاکچری باستی هیلز هیچ محدودیتی ندارد. یکی از لاکچری‌ترین ویلا‌های این شهرک تقریبا دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد. پارکینگ، انباری، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، سالن ورزشی و خلاصه هرچه که دلتان بخواهد در آن پیدا می‌شود. تازه این ویلا نوساز است و همین پارسال ساخت آن تمام شده و یکی از ویلا‌های سوپرلاکچری در باستی هیلز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۹
به ملک دوم به بعد هر نفر مالیات مناسب ببندن دیگه شاهد این لوس بازیا نخواهیم بود
متاسفانه محدودیت و بگیر و ببند مال ماست...پول دارها و آغازاده ها یا دوتابعیتی هستند تو ایرانم هم که شهرک های اینجوری...
فرض کنید...فقط فرض کنید کسب و کارتان گرفته و پولدار شده اید و یه چند صد میلیارد تومن بهتون رسیده...خوب چه میکنید؟
1- پولتون رو برمیدارید و میرید خارج از کشور
2- به فقرا کمک میکنید (که 99 درصد همین رو میگید ولی وقتی به اون پول رسیدید قطعا نظر دیگه ای خواهید داشت)
3- یه خونه میخرید...خونه ای که در اندازه پولتون باشه....خوب کجا؟ خونه 400-500 میلیون تومنی و دو میلیاردی و برای ما یا آرزوی ماهاست اون طرف دوست داره در شان خودش خونه بخره خوب کجا بخره؟
جایی که شاخص باشه....امن باشه....حداقل یه ویو داشته باشه...دیواری هم داشته باشه که از دیوار سفارت حداقل یه خورده بالاتر باشه...
پس خرید این خونه اینچنینی جرم نیست.....کندن در و خراب کردن دیوار شهرک هم مشکل رو حل نمی کنه...ما کلی شهرک داریم که دورش دیوار دارن...
مشکل رو برید اونجایی ببینیدی که فکر می کنید زمینی غیر قانونی ، قانونی اعلام شده و فقط و باید همون رو محاکمه کنید نه کسی که اون زمین یا خونه رو خریده....
اگرم به محل و منبع درآمد و پول طرف شک دارید برید بررسی کنید ببینید از کجا آورده



مبارزه با پول و ثروت اثراتش برای کشور از فرار مغزها و جنگ هم بیشتره!
بزارید اونهایی که پولدارن پولشون رو تو همین مملکت خرج کنن...نه خارج از کشور...
اگر درامدشان قانونی باشد و مالیاتشان را پرداخت و قوانین کشور را رعایت کنند بهتر است لاکچری زندگی کردن جرم نیست بهتر است تعداد این شهرک ها با معماری نوین در کشور افزایش پیدا کند
این ماده 18 از معدن طلا هم باارزش تر است !
خوب به شما چه؟
این ویلا باید به محل بازدید عمومی تبدیل شود. مردم ببینند که وقتی زیر بار فشارها له میشن تو حکومت اسلامی چه چیزایی ساخته میشه
چطوری 128 هزار متر کوه به نام یه فرد بوده؟؟
آیا کوه خواری اتفاق افتاده؟ چطور میشه کوه به نام زد؟؟؟
این گهر که بر تاج این اشراف هست از خون دل اشک یتیم این مردمه!معلم با حقوق دو تومنی مالیات میده ایا اینا میدن
اين اون چيزيه كه بعد 40 سال نصيب ما مردم بيچاره شده . علي بركت الله
همه چیز قانونی است و ظاهرا نویسنده فقط از این که عده ای پول دارند تا ویلای لوکس بسازند ناراحت است. می ماند که صاحب ویلا مال نا مشروع دارد یا مشروع. پاسخ این سوال هم این است که تا در دادگاه صالح عدم مشروعیت مال اثبات نشده باشد بر اساس قوانین اسلامی حکم بر صحت است. بد نیست به فکر این باشیم که مستضعف را به غنا برسانیم نه این که اغنیا را فراری بدهیم یا به خاک سیاه بنشانیم. برخورد با مفسد اقتصادی هم جای خودش را دارد. در ضمن بنده پولدار نیستم. کارمند با حقوق ثابت هستم.
مبارکه
حضرت علی(ع) فرموده بود هیچ کاخی ساخته نمیشه مگه خانه های زیادی ویران بشه
کارگران شرکت پتروشیمی نامبرده در سربندر و ماهشهر در خانه های بلوکی زندگی میکنن و محرومیت از در ودیوار این دوشهر می بارد
مگه در توان خرید مردم است؟ سراغش را از وابستگان ... بگیرید!
شهرک های خزرشهر و دریاکنار و خانه دریا رو هم پس برای بازدید عموم آزاد کنید..
بعد از ۲۰ سال کار ، من فقط یه آپارتمان تو شهرستان دارم ، خدا رو شکر .
اما این رو میدونم جریان سازی خبری علیه افرادی که تمکن مالی دارن از هر قشر ، کار آفرین گرفته تا مختلص چیزی جز فراری دادن افرادی که حتی یک ذره کار غیر قانونی نکردن به کشورهای دیگه نداره.
حالا خوب بود این خونه ها تو سواحل ترکیه و آذربایجان و دیگر کشورها توسط ایرانی ها ساخته میشد.
برادر و خواهر عزیز زمان رفت و برگشت به این شهرک با ماشین برابر با زمان رفت و برگشت به باکو با هواپیما هست .
بجای شانتاژ خبری و فراری دادن سرمایه از ایران ، اگه مالکین این خانه ها کار غیر قانونی ، تاکید میکنم غیر قانونی ، کردن جریمه یا حبسشون کنید ، نه اینکه بی عرضه گی و نداری خودتون رو گردن اونها بندازین و تلاش کنید اونها هم مثل شما زندگی فلاکت بار داخلی و لاکجری اون ور آب داشته باشن .
خدا روزی شما را جای خوب بده انشالله
آمریکا اگه بورلی هیلز داره اقتصاد اول دنیاست، خیلی از ساکنین اش هم تولید کننده ثروت اند (کار آفرین یا فعال اقتصادی یا فعال صنعت سینما یا...) اما ایران نفت رو فروخته یکی هزار دلار هم نداره یکی میلیارد دلار داره
کاخ نشینها!!!!!!!!!!!!!!!
منم میخوام
همه مردم ایران از این تخلفات، اختلاسها، دزدی ها، رانت خواریها و خوردن بیت المال توسط نزدیکترین افراد به بالاترین مقامات کشور اطلاع دارند.. راهکار چیست؟ مطالبه گری؟ اینهمه فریاد زده شد یا در نطفه خفه شد و یا انقدر زیاد شد که دیگر قبح اینگونه مسائل به کلی ریخته و رقمها بالا و بالاتر می رود و مردم هم کم کم به این موضوعات عادت کرده و تبدیل شده به سوژه ای برای غرو لندهای گاه و بیگاه در نشستها و گعده های خانوادگی و دوستانه...
گاندو كجايي خوابي
اينجا امنيت نظاام در خطر است
اينجا كه ايمان فلك رفته بر باد
سلام عزيزان. مگر ايرادي دارد کسي که پول دارد خوب زندگي کند؟
منتهي بايد ديد که اين پول حلال است يا نه؟
اينکه اين مسئله را پر رنگ کنيد و توي بوق و کرنا و .... کار درستي نيست.
ضمناً ويلاي 3 طبقه را تريبلکس مي گويند و نه سوبلکس و اين نشان از آن دارد شخصي که هنوز سواد کافي ندارد نمي تواند در هر زمينه اي اظهار نظر کند
با سلام
با اشک یاد جمله مولایم علی (ع) افتادم که گفت ندیدم کاخی بنا شود که در کنارش کوخ ها ویران نشده باشد. آفرین بر دوستانی که با 1000 رانت و ضد و بند اینطور کارهایی را میکنند از جناب آقای دکتر خاتمی و علم الهدی استدعا دارم در این مساله ورود و تا هنگامی که بولدوزر این کاخهای فراعنه را ویران میکند آنرا پیگیری کنند چون اطمینان دارم در این کاخها در تابستان حتما استخر پارتی برگزار میگردد.
موقع انقلاب میگفتن زندگیهای مرفه از بین می‌رود و همه اسلامی و یکسان میشوند الان عده ای برای تهیه داروی سرطان به هر کسی التماس میکنند تا عزیزانشان را درمان کنند ولی پولی ندارن آنوقت عدهای اینچنین زندگی میکنند کسانی که در این خانه ها زندگی میکنند از رو سیاهان دنیا و آخرت هستن
بی انصاف ها شبانه و در عرض چند ساعت این شهرک را بنا کردند وگرنه غیرممکن بود مسئولین متعهد این کشور مانع این ساخت و سازها نشوند.
لطف کنید اسم خونه دارای این شهرک هم بگین .تا کلا تاریخچه تکمیل بشه
راستی یارانه تیر رو ریختن خدارو شکر
خب. این خلاف قانون بودنش کجا بود ؟! طبق قانون به محدوده شهر ملحق شده و طبق قانون شهرداری مشاعات را گرفته و هزینه تفکیک هم اخذ کرده و طبق قانون پروانه صادر شده و هزینه اش هم پرداخت شده. کجای کار غیر قانونی است. چون عده ای در خانه های مجلل و چند میلیاردی زندگی می کنند باید انگ غیر قانونی و خلاف شرع به آنها زد. بروید از آنهایی بنویسید که میلیاردها اختلاس کردند و فرار کردند و به ریش ملت می خندند. نه اینها که ثروتشان را در کشور خودشان خرج کردند و دوست دارند در خانه مجلل خودشان در کشور خودشان زندگی کنند. خب گناهشان چیست. اگر از راه غیر قانونی ثروتمند شده اند بحث دیگری است. ولی اینکه انگ غیر قانونی می زنید شما اشتباه می کنید خودتان این خبر را 10 بار بخوانید کجای کارشان غیر قانونی بوده که در بوق و کرنا کرده اید.
این مدیران می خواهند برای مردم دلسوزی نمایند . فقط برخورد مانند دولت چین دیگر جواب می دهد
حالا ملت بشینن دعا کن یکی قراره بیاد عدالت برقزار کنه تا بعد..........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها