بازدید 21879
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ برای تیم شگفتی ساز ایران در شیکاگو تمام شد

گزارش زنده: برزیل ۳ - ایران ۲ / حسرت بزرگ در جدال نفسگیر پنج گیمه، یک اشتباه کولاکوویچ برای پایان رویای مدال تاریخی کافی بود + تصاویر

تیم ملی والیبال ایران در یکقدمی صعود به نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال، بامداد امروز به مصاف طلایی پوشان برزیل رفت و دقیقا مثل مرحله گروهی مسابقات در ست پنجم بازی را به این حریف نامدار واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. شاگردان کولاکوویچ در حالی که دو ست عقب ماندگی را با نمایشی درخشان جبران کرده و در ست پنجم نیز ۸ بر ۵ جلو افتادند، اما با جنجال داوری بر سر یک توپ و اقدام دیرهنگام سرمربی، برتری را از دست دادند
کد خبر: ۹۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹ 13 July 2019

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ساعت ۲:۳۰ بامداد شنبه ۲۲ تیر ماه بوقت تهران در شیکاگو به مصاف تیم ملی پرآوازه برزیل قهرمان مرحله گروهی فصل جاری مسابقات رفت و در یک جدال ماراتن گونه و نفسگیر نتیجه را سه بر دو واگذار کرد و از دور رقابت در فصل جاری حذف شد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل برزیل شکست خورد و از صعود به جمع ۴ تیم پایانی بازماند. ایران در پنج ست و با امتیاز‌های ۲۵ - ۲۰، ۲۵ - ۲۳، ۲۴ - ۲۶، ۲۰ - ۲۵ و ۱۵ - ۱۰ مغلوب شاگردان دال‌زاتو شد تا ضمن تکرار نتیجه تقابل دو تیم در مرحله گروهی، دومین شکست را نیز پذیرفته و از دور مسابقات کنار برود.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرده بود.

ایران در پایان این بازی، ۶۳ امتیاز از اسپک، ۱۴ امتیاز از دفاع، ۷ پوئن سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل برزیل ۵۴ امتیاز از اسپک، ۱۳ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۸ پوئن سرویس و ۳۳ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد که نشان می دهد اگر تیم ایران هوشیارتر بود فاتح این بازی می شد. در این بازی، با تغییر هدف پاس های معروف، میلاد عبادی‌پور ۲۲ و امیر غفور ۱۹ امتیاز برای ایران و ریکاردو لوکارلی ۱۶ امتیاز برای برزیل کسب کردند. غفور پیش از این مسابقه، تنها بازیکن لیگ ملت‌ها بود که بیش از ۲۰۰ امتیاز از اسپک به دست آورد.

ست اول: ۲۰ – ۲۵ به سود برزیل
برزیل شروع بهتری در زدن سرویس داشت و ۳ – ۱ پیش افتاد. پس از یک رالی زیبا که ۳۶ ثانیه به طول انجامید، ایران بازی را ۳ – ۳ مساوی کرد. بلافاصله لوکارلی بار دیگر در سرویس فاصله برزیل را به سه امتیاز افزایش داده و ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. لوکارلی سرویس های کوبنده اش را ادامه داد و برزیل ۱۰ – ۵ پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با اشتباهات متعدد بازیکنان ایران برزیل فاصله را به ۸ امتیاز افزایش داده و ۱۳ – ۵ پیش افتاد. درادامه با سرویس های خوب موسوی  اختلاف امتیاز کاهش یافت تا برای برزیل تقاضای وقت استراحت شود. در نهایت برزیل توانست با امتیاز ۱۶ – ۱۱ به وقت استراحت فنی دوم برود.

با ورود دو تیم به زمین ایران با دریافت‌های اول عالی و زدن سرویس مناسب، فاصله را به دو پوئن کاهش داد تا بازی ۱۶ – ۱۴ شود و بار دیگر دال زاتو تقاضای وقت استراحت کرد. برزیل اما بار دیگر با سرویس های عالی ۲۰ – ۱۶ پیشی گرفت. این روال با درخشش امیر غفور در سرویس ها به یک امتیاز اختلاف رسید تا شانس به ایران رو کند. اما بار دیگر برزیل بازی را ۲۴ – ۱۹ کرد و در نهایت این ست پر فراز و نشیب را برزیلی های بلندآوازه ۲۵ – ۲۰ بردند.

ست دوم: ۲۳ – ۲۵ به سود برزیل
آبشار مجرد و دفاع موسوی در آغاز این ست، ایران را ۲ بر صفر پیش انداخت اما باز هم با درخشش لوکارلی برزیل ۲ امتیاز متوالی دیگر کسب کرد و ۶ – ۴ پیش افتاد. برزیل توانست با آبشار آلمیدا ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را در این ست نیز کسب کند. با سرویس خوب عبادی پور ایران فاصله را به یک امتیاز کاهش داد، اما باز هم برزیل ۱۱ – ۸ از ایران پیشی گرفت. با عملکرد خوب شفیعی در خط سرویس و دفاع روی تور ایران فاصله را بار دیگر به یک امتیاز کاهش داد. ایران بالاخره در امتیاز ۱۴ بازی را به تساوی کشاند و با درخشش موسوی در خط سرویس ۱۵ – ۱۴ از برزیل پیش افتاد تا زاتو تقاضای وقت کند. با اشتباه غفور در زدن آبشار، برزیل دومین امتیاز متوالی را کسب کرده و ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت دوم را کسب کرد.

با درخشش عبادی پور در خط سرویس و غفور در خط حمله، ۲۱ – ۱۸ از برزیل پیشی گرفتیم. برزیل دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۰ – ۲۱ تقاضای وقت استراحت کند، اما با شروع بازی برزیل در امتیاز ۲۱ بازی را ناباورانه به تساوی کشید و سپس ۲۳ – ۲۲ از ایران پیش افتاد تا ایران در اوج حساسیت تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین فیاضی آبشار خود را در بدترین زمان ممکن به بیرون زد تا برزیل ۲۴ – ۲۲ پیشی بگیرد. در نهایت برزیل با آبشار لوکارلی ۲۵ – ۲۳ ست دوم بازی را در عین شایستگی اما لغزش ایران برد.

ست سوم: ۲۶ – ۲۴ به سود ایران
با شروع ست سوم ایران در زدن سرویس عملکرد خوبی داشت و ۴ – ۱ از برزیل پیش افتاد تا دال زاتو تقاضای وقت استراحت کند. با به کارگیری سرعت در خط حمله برزیل اختلاف امتیاز به یک کاهش یافت تا بازی ۶ – ۵ به سود ایران شود. با عملکرد خوب فیاضی در خط حمله و زدن سرویس، ایران ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با به کار گیری سرعت در خط حمله ایران و دفاع روی تور امیر عفور، ایران ۱۲ – ۸ پیش افتاد. عملکرد خوب ایران در دریافت‌های اول ادامه داشت تا اینکه ۱۶ – ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

با ورود دو تیم به زمین لوکارلی سرویس خود را به تور زد تا ایران ۱۷ – ۱۳ پیش باشد. در ادامه برزیل با درخشش الان ۲ امتیاز متوالی کسب کرده و به دو امتیازی ایران رسید. با عملکرد خوب شفیعی در زدن آبشار و سرویس ایران ۲۱ – ۱۷ پیشی گرفت. برزیل دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا فاصله به دو امتیاز کاهش یابد و کولاکوویچ در امتیاز ۲۲ – ۲۰ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین برزیل دو امتیاز متوالی را کسب کرده و بازی را درامتیاز ۲۲ به تساوی کشاند تا ایران تقاضای وقت استراحت کند. در حالی که دو تیم به صورت پایا پای پیش می‌رفتند ایران عملکرد خوبی در زدن سرویس داشت و ۲۶ – ۲۴ ست سوم را برد تا بازی در مجموع ۲ – ۱ شود.

ست چهارم: ۲۵ – ۲۰ به سود ایران
بکار گیری سرعت در خط حمله ایران، در ست چهارم ایران را با موسوی به امتیاز سه رساند. رقابت شانه به شانه دو تیم در پایان وقت استراحت فنی اول با اسپک غفور به سود ایران رقم خورد و نتیجه ۸ – ۷ روی تابلو درج شد. برزیل چهار امتیاز متوالی را با دفاع روی تور مقابل انواع تاکتیک های ایران کسب کرده و ۱۱ – ۸ پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین باز هم برزیل یک امتیاز کسب کرد و ۱۲ – ۸ پیشی گرفت تا فاصله بیشتر شود اما با درخشش موسوی در خط سرویس، ایران فاصله را به یک پوئن کاهش داد تا بخت تساوی کشیدن مسابقه دوباره به ایران لبخند بزند. با تقاضای دال زاتو برای وقت استراحت در امتیاز ۱۴ – ۱۳ بازی در امتیاز ۱۵ به تساوی کشیده شد. با درخشش عبادی پور در دفاع روی تور ایران ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد که همین برتری روحیه زیادی به تیم ایران تزریق کرد.

در ادامه سرویس‌های خوب معروف ، عبادی پور این فرصت را یافت تا با درخشش در دفاع روی تور و زدن آبشار تیم را به برتری ۱۸ – ۱۵ برساند. در حالی که برزیل فاصله را به یک امتیاز کاهش داد ، ایران با آبشار شفیعی و دفاع عالی موسوی ۲۱ – ۱۸ پیش افتاد و زاتو را مجبور به تقاضای وقت استراحت کرد. با اسپک غفور ایران ۲۳ – ۱۹ از برزیل پیشی گرفت و در نهایت این ست حساس را ۲۵ – ۲۰ برد تا بازی ۲ بر ۲ مساوی شود.

ست پنجم: ۱۰ – ۱۵ به سود برزیل
این ست با یک رالی زیبا و امتیاز برای برزیل استارت خورد. در ادامه ایران دو امتیاز متوالی گرفت. امتیازات طبق روال عادی جابجا می شد که خطای بازیکن برزیل ایران را به برتری  ۶ – ۴ رساند و فاصله دو پوئن شد. در این لحظات، نمایش و تاثیر درخشان عبادی پور در زدن آبشار ، فاصله را به سه امتیاز افزایش داد و نتیجه ۷ – ۴ روی تابلو نقش بست. در جو هیجانی سالن، آبشار ستاره روی فرم ایران عبادی پوروقت استراحت نخست  ۸ – ۵ به نفع ایران رقم خورد و دو تیم زمین را جا به جا کردند. درست از همین جا بود که ورق برگشت و برزیل با چهار امتیاز متوالی که یکی از آنها روی اشتباه کولاکوویچ در تقاضای ویدئو چک ثبت شد، جای دو تیم عوض شد و دیگر وقت استراحت نیز فایده نداشت. سرویس های عالی برزیل با دریافت های ضعیف ایران همراه شد و تیمی که روحیه خود را باخته بود، در نهایت ۱۵ – ۱۰ ست پنجم را واگذار کرد و سه بر دو باخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
کوکا کولا هیچ!
1. سر مربی ایران در حد این مسابقات نبود 2. مثل همیشه از ضعف سرویس؛ ناک اوت شدیم
خدا رو شکر. تو این وضعیت اقتصادی وعده پاداش میلیاردی واسه صعودشون گذاشته بودن. خدا رو شکر خوشحالم ...
خسته نباشید ازاول هم مشهودبودکه اینتیم فرسوده بانفرات پیر دربخش پایانی هیچ حرفی برای گفتن ندارد از لهستان بیامورید باجوانانش هم برزیل هم ایران را شکست داد. عبرتی بغشدبرای آینده بفهمید آینده برای جوانان است درهر کاری!!! بیشتر این تیم خوراک لنز دوربین ها بودند تا یک گروه منسجم گروهی
تقریبا مثل دوره ی قبل بااین تفاوت که دراین دوره به فقط شریفی اجازه ی باتزی داده شد از اول. بفهمیذ اگر به 3نفرغیر شریفی هم میدان می دادید تیم برای فیلم برداری نبود واقعا بازی می کردند. عزت زیاد.
تیم برزیل چاق و سنگین و مسن بود
تیم در واقع فقط دور اول خوب بود تا به شیکاگو برسه
تا بوده همین بوده اون فوتبال این هم والیبال
بهترکه حذف شدیم
ضعف کولاکوویچ اینه که وقتی تیم به بحران میخوره نمیتونه مدیریتش کنه
نتايج عالي دور مقدماتي به دليل ميزباني ايران و همين طور ذخيره انرژي توسط رقبا براي دور نهايي بود. به هر حال تا همين جا هم خيلي خوب بود. همين كه جزو 6-7 تيم اول دنيا هستيم خوشحال كنندست.
این مربی به درد این تیم نخورد،چون پوله
به هر حال تلاش تیم قابل تقدیره ..رده 5 یا 6 در جهان برای ایران عالی هست .درود بر بچه های والیبال ایران ..اونا تیم های قدرتمندی هستند و خیلی هزینه میکنند و میبرند .ان شالله دورهای بعدی با جوانان جبران میشه
این وضعیت نشان میده که بازیکنان ما بیشتر به تماشاچیان کشورمان وابسته شدهد اند تا استفاده از تکنیک و .....
حیف شد
با سلام لطف کنید همه تقصیرها را گردن یک نفر ندازید.بیش از 100 امتیاز رد وبدل شده حالا شما یک امتیاز راعلت باخت میدانید! تازه خیلی ها با نظر شما موافق نیستند. بضاعت تیم والیبال کشورمان در حال حاضر همین قدر است . بعد از این هم بستگی به خودمان دارد.
اونوقت که فریاد میزدیم این مربی در حد و اندازه تیم ملی ما نیست شما کجا بودید ؟
تبریک دارد برای بچه ها به دلیل اینکه ساعت فیزیولوژی خواب بچه ها بهم خورد. چون آمریکا الان شبش با فرق می کند باید فدراسیون فینال ها به نوبت قاره ای باشد. اگر درست گفته باشم فینال ها بیشتر در قاره آمریکا می باشد. پیگیری شود.
بچه ها و کادر فنی عالی بودند! شاید البته کمی اشتباه کمتر می شد به دور بعد هم میرفتیم ولی تا همینجا هم عالی کار کردند. دمشون گرم
منصف باید بود ما نباختیم ما برنده واقعی این تورنمنت بودیم ، باید به گذشته برگشت و مقایسه کرد و باید به آینده فکر کرد و امیدوارتر بود .
بچه ها متشکریم ....
تا همین اندازه هم باعث افتخار بودند. اصل اینه که همیشه و در همه زمینه ها جز باشگاه قدرت باشیم و نام آوازه کشور ما همراه با نام و آوازه کشورهای بزرگ دنیا باشه.
فدای سرشون.
جدا از بازی زیباشون لذت بردم و ممنونم ازشون که بزرگان والیبال جهان رو برای برد به زحمت انداختند.
حیف شد..
خسته نباشید بچه ها..زندگی ادامه داره
خسته نباشید میگم به جوانان غیور این مرز و بوم
همیشه در قلب ما هستید
جمع کنید بابا این مسخره بازی ها رو.
کار کوکا نیست خرمن کوفتن / گاو نر می خواهد و مایلی کهن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر