بازدید 7071
۴

نرخ تورم کشورهای اسکاندیناوی چند درصد است؟

کد خبر: ۹۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 12 July 2019

نرخ تورم در دانمارک و نروژ کاهش محسوسی یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم نروژ در دوازده ماه منتهی به ژوئن ۲۰۱۹ به ۱.۹ درصد کاهش یافت که از ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون بی سابقه بوده است. این نرخ تورم که ۰.۳ درصد کمتر از پیش بینی‌های قبلی و ۰.۱ درصد کمتر از ماه قبل بوده است، بیش از همه تحت تأثیر کاهش تورم بخش مسکن قرار گرفته است که تورم آن از ۳.۵ درصد در ماه می به ۰.۸ درصد در ماه ژوئن کاهش پیدا کرده است.

در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگی از ۴.۲ درصد به ۳.۱ درصد و بخش رستوران و هتل داری از ۳.۱ درصد به ۲.۶ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر اما نرخ تورم در بخش حمل و نقل از ۲.۸ درصد به ۳.۲ درصد و در بخش مواد غذایی از ۱ درصد به ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد در ماه ژوئن به ۰.۴ درصد افزایش یافته است. متوسط نرخ تورم نروژ در بازه زمانی ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۵۹ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۵۱ با ۱۸.۹ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۴ با منفی ۱.۸ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در دیگر کشور اروپای شمالی یعنی دانمارک نیز کاهشی بوده است و تورم سالانه این کشور تا پایان ماه ژوئن با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۶ درصد رسیده است. این نرخ تورم که پایین‌ترین نرخ تورمی دانمارک از سپتامبر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود بیش از همه تحت تأثیر کاهش نرخ تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته است که تورم آن از ۱.۶ درصد در ماه می به ۰.۸ درصد در ماه ژوئن تقلیل پیدا کرده است. نرخ تورم لوازم منزل نیز با کاهشی تند از ۰.۲ درصد به منفی ۱ درصد رسیده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد در ماه ژوئن به ۰.۳ درصد کاهش یافته است. متوسط نرخ تورم دانمارک در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۸۸ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۸۱ با ۱۳ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژانویه ۲۰۱۵ با منفی ۰.۱ درصد بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
خدارووووووشکر ،
از مسولان خودمون میخام یک برنامه براشون بزارن تا مفهوم تورمو بفهمن
با سلام
یک تفاوت بسیار مهم بین فنلاتد و ایران!

در اینجا هنگام عید! سال نو! جشن ها! کلیه اجناس با تخفیف ویژه ب فروش میرسند!
اما مهمترین موضوع مواد غذایی میباشند که معمولا آخر هفته گاهی به یک سوم قیمت میرسند! میدانید دلیل این موضوع جیست؟

برای اینکه کسانی که از قدرت خرید کمتری برخوردارند بتوانند تغذیه خوبی داشته و مشکلی نداشته باشند! مالیات مواد غذیی در اینجا 14 درصد و مابقی 21/24 درصد میباشند!

سود بانکی برای تاسیس فروشگاههای مواد غذایی یا اغذیه فروشی ها تقریبا 4 درصد میباشند.
و نوارد بسیاری که نمیتوان در اینجا بیان کرد.

تشکراز تابناک.
این بیچاره ها با اینهمه تورم چطور زندگی می کنند؟@!! پیشنهاد می کنم بانک مرکزی یک تیم اقتصادی برای اصلاح سیستم اقتصادی به آنجا بفرستد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان