بازدید 10300

هیلاری کلینتون: اهرم فشار بر ایران را ازدست دادیم

کد خبر: ۹۱۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 10 July 2019

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد که دولت ترامپ با خروج از برجام اهرم فشار علیه ایران را از دست داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در توئیتر خود نسبت به اقدامات اخیر ایران در توسعه برنامه هسته ای واکنش نشان داد.

کلینتون نوشت: زمانی که دولت ترامپ تهدید کرد که در سال گذشته از برجام خارج می شود و تحریم های بیشتری را اعمال میکند، مشخص بود که ما اهرم فشار خود را از دست می دهیم و ایران آزاد خواهد بود تا آنچه را که می خواهد انجام دهد. قابل پیش بینی بود، که ایران در حال حاضر غنی سازی بیش از حد برجام انجام دهد.

وی افزود: با خروج از این معاهده، دولت آمریکا به طور موثر ائتلاف بین المللی را که در محدود کردن ایران متحد شده بود را شکست و اکنون ایران بار دیگر در حال افزایش توانایی هسته ای خود است. همانطور که من پس از توافق هسته ای گفتم، این توافق کامل نبود، اما به هدف اساسی خود برای جلوگیری مسیرهای دستیابی ایران به بمب هسته ای دست یافته بود.

کلینتون ادامه داد که دیپلماسی کمال گرایی نیست، بلکه توازن خطرهاست. تا کنون، دولت آگاهانه مسیر خطرناکی را که منجر به آیندۀ خطرناکتر می شود، انتخاب کرده است. اما دیپلماسی هنوز تنها راهی است که دولت می تواند برای بیرون آمدن از چاله ای که کنده اند، استفاده کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر