بازدید 2475

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا به ۶۴.۰۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت، اما تنش‌ها در غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 09 July 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا در اثر بروز نشانه‌هایی از تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهان، کاهش یافت اما احتمال درگیری در غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 9 سنت کاهش 64.02 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت کاهش 57.45 دلار معامله شد.

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا تحت فشار قرار گرفته است زیرا جنگ تجاری میان آمریکا و چین وارد دومین سال خود شده و چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان را کاهشی کرده است که می‌تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد. این دو، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان هستند.

سفارشات ماشنآلات در ژاپن بیشترین کاهش در 8 ماه گذشته را ثبت کرده است که نشان می‌دهد تنش‌های تجاری بر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها تاثیر گذاشته است.

همچنین آمارهای دولت ژاپن نشان داد دستمزد واقعی در این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است. ژاپن، پنجمین کشور بزرگ مصرف‌کننده نفت خام است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «چشم‌انداز ضعیف‌تر اقتصاد جهانی، بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرده است اما تنش‌ها در غرب آسیا هوشیاری در مورد احتمال ریسک در عرضه را بالا برده که مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها در میان مدت می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل