بازدید 3961

عبور ایران از غنی‌سازی 3.67 درصد را تایید شد

کد خبر: ۹۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 08 July 2019

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران اورانیوم را بیش از میزان توافق شده در برجام غنی‌سازی کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «فردریک دال» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه عبور ایران از سطح غنی‌سازی 3.67 درصدی را تایید کرد.

به گزارش رویترز، ایران طی یک هفته از دو تعهد برجامی خود فراتر رفته است که نخستین آن فراتر رفتن میزان ذخایر اورانیوم 3.67 درصد ایران از 300 کیلوگرم بوده و دومین مورد آن نیز افزایش سطح غنی‌سازی ایران بیش از میزان توافق شده در برجام بوده است.

ایران دیروز همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد. همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه، «علی ربیعی» سخنگوی دولت با همراهی «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه و «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی گام دوم ایران و دلیل آن تشریح شد.

در این نشست خبری، سید عباس عراقچی گفت: «ما امروز در موعد 60 روز پایان گام اول کاهش تعهدات در برجام هستیم و از آنجا که خواسته های ما و فروش نفت قبل از برجام تحقق نیافته گام دوم را برمی‌داریم.»

ایران پس از خروج آمریکا از برجام یک‌سال به اروپایی‌ها برای ایجاد راهکارهای مناسب تجارت با ایران فرصت داد اما اروپا در عمل کاری از پیش نبرد. پس از یک‌سال صبر راهبردی، ایران در دو مرحله اعلام کرد که به سقف 300 کیلویی ذخایر اورانیوم و سطح غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد پایبند نخواهد بود. کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل دو بند 26 و 36 برجام صورت می‌پذیرد و ناقض این توافق نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر