بازدید 8136
رضازاده نیامد، رقبا رای شان را تقسیم کردند؛

ابقای مرادی درفدراسیون وزنه‌برداری با رای میلیمتری

حسین رضازاده به مجمع نیامد و علی مرادی در انتخاباتی فشرده و رقابتی با ۲۲ رای از ۴۳ رای به عنوان رئیس این فدراسیون باقی ماند. او اگر یک رای کمتر به دست می آورد انتخابات به دور دوم می رفت که با تجمیع رای دو رقیب، احتمال شکست علی مرادی زیاد بود
کد خبر: ۹۰۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 07 July 2019

علی مرادی در غیاب حسین رضازاده و با کسب اکثریت آرا در یک مجمع رقابتی ، بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران انتخاب شد.

به گزارش تابناک ورزشی، مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری از ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه) با ریاست محمدرضا داورزنی در آکادمی ملی المپیک آغاز شد و علی مرادی با ۲۲ رای از ۴۳ رای به عنوان رئیس این فدراسیون باقی ماند. دستور جلسه نیز صرفا انتخاب رئیس فدراسیون اعلام شد و دبیری مجمع را نیز محسن بیرانوند برعهده داشت که تاکید کرد هر کاندیدا ٧ دقیقه فرصت دارد که راجع به برنامه‌هایش صحبت کند.

٤٤ نفر اعضای حاضر در مجمع را تشکیل می‌دادند که رئیس هیات آذربایجان شرقی در مجمع غیبت داشت و رای گیری با ٤٣ نفر انجام شد. در خصوص انتخاب ناظر نیز رای گیری شد و در نهایت مهران رئیسی رئیس هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری و محمدحسین برخواه نماینده مربیان با رای اعضای مجمع به عنوان ناظر بر رای گیری انتخاب شدند.

اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها اعلام کرد هر نامزدی که صاحب ۲۲ رای شود به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد و در همین زمان رای گیری با شرکت محمدرضا آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان، محمدرضا آخوندی آغاز شد و اعضای مجمع تک به تک رای‌های خود را به صندوق آرا انداختند.

ابقای مرادی درفدراسیون وزنه‌برداری با رای میلیمتری

بعد از شمارش آرا، علی مرادی با ۲۲ رای رئیس فدراسیون ماند و به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری بار دیگر مسئولیت را برعهده گرفت. او اگر یک رای کمتر کسب می کرد، انتخابات به دور دوم می کشید و احتمال شکست او از سجاد انوشیروانی بسیار بیشتر می شد. سجاد انوشیروانی ملی پوش سابق و دارنده مدال نقره جهان و المپیک تنها ۱۱ رای کسب کرد، محمدرضا آخوندی روزنامه نگار باسابقه این رشته ورزشی صاحب ۸ رای شد و فرشاد غزالیان مربی ارزنده دو رای به دست آورد. در ادامه مجمع درخصوص انتخاب دبیر و نایب رئیس اختیار را به علی مرادی تفویض اختیار کرد.

کاندیداها در سخنرانی چه گفتند؟

محمدرضا آخوندی اولین کاندیدایی بود که برای اعضای مجمع صحبت کرد. وی ضمن تشکر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به دلیل برگزاری مجمع در حالتی بی طرف و عادلانه، اعلام کرد: «از هیچ روش غیراخلاقی برای رسیدن به این هدف استفاده نکردیم و حرف جدیدی برای گفتن ندارم جز اینکه امروز روز مهمی برای وزنه برداری ایران است و امیدوارم نتیجه عملکرد اعضای مجمع به روزی بزرگ برای این رشته تبدیل شود. اکنون وزنه برداری در دوراهی ادامه روند موجود یا تغییر قرار گرفته که در این خصوص مجمع تعیین کننده است. تغییر شجاعت می‌خواهد.»

در ادامه سجاد انوشیروانی نیز گفت: «به پشتوانه همه اهالی وزنه برداری قدم در این راه گذاشتم و سرتیتر برنامه‌هایش از جمله تغییر ساختار فدراسیون، تجهیز بیشتر هیات‌ها، احداث کمپ و خانه وزنه برداری، اسپانسرینگ و ... را به اعضای مجمع ارائه کرد.

کوروش باقری دیگر کاندیدای احراز ریاست فدراسیون وزنه برداری نیز تاکید کرد: اولین قدم برای رسیدن به موفقیت همبستگی است و امیدوارم بعد از این انتخابات همبستگی بیشتر بروز پیدا کند خصوصا در یک سال اخیر که مسابقات مهمی پیش رو داریم. روسای هیئت‌ها نقش بسزایی در این موضوع دارند که صاحبان اصلی وزنه برداری هستند. ما در زمینه تجهیزات در سراسر کشور با فرسودگی مواجهیم و هرکسی رئیس فدراسیون وی شود باید این موضوع را مد نظر قرار دهد. در زمینه فدراسیون نیز چالش‌های زیادی داریم.
وی در پایان صحبت هایش تاکید کرد به دلیل نزدیک بودن تفکراتش به سجاد انوشیروانی، از حضور در انتخابات انصراف می‌دهد.

در ادامه غیبت حسین رضازاده به منزله انصراف از انتخابات لحاظ شد. نصرت الله عابدینی نیز با تاکید بر اینکه اعضای مجمع نسبت به رای شان مسئول هستند، در ادامه اعلام کرد به نفع سجاد انوشیروانی از انتخابات انصراف می‌دهد.

درحالی که پیش از این عبدالکریم پورکیان در مجمع غیبت داشت و اعلام شد غیبتش به منزله انصراف لحاظ شده، با نظر رئیس مجمع به ارائه برنامه هایش پرداخت. وی علت حضورش در انتخابات را یک بغض عمیقِ قدیمی از عملکرد مسئولان فدراسیون دانست که اسبقیان به وی تذکر داد نامزد‌ها به ذکر برنامه‌های شان بپردازند و قضاوتی از عملکرد گذشتگان نداشته باشند. با این وجود پورکیان به صحبت هایش ادامه داد و گفت: کسی باید رئیس فدراسیون باشد که خودش تمرینات سنگین وزنه برداری را انجام داده باشد. فرشاد غزالیان دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون وزنه برداری هم رئوس برنامه‌هایش را به اعضای مجمع ارائه کرد. 

علی مرادی رئیس پیشین فدراسیون آخرین کاندیدایی بود که برای اهالی مجمع صحبت کرد و ضمن تجلیل از محمد نصیری قهرمان صاحب نام وزنه برداری جهان، از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به خاطر برگزاری مجمع با شکلی جدید تشکر کرد. او اعلام کرد: « سبک رهبری من اقتضایی است و نگاهی پدرانه دارم که وزنه برداری ما فارغ از شعار‌ها یکی از قدرت‌های دنیاست.» وی آموزش محوری، حفظ و ارتقای قهرمانی در مسابقات مختلف، مدیریت منابع انسانی و مالی، را ٦ استراتژی مدیریتش عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل