بازدید 11391

ارزیابی‌های تند سفیر انگلیس در آمریکا از ترامپ

کد خبر: ۹۰۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 07 July 2019

برخی از پیام‌های سفیر انگلیس در آمریکا در رسانه‌ها لو رفته که در این پیام‌ها سفیر انگلیس از سیاست‌های ترامپ از جمله درباره ایران ابراز نگرانی می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از دیلی میل، «کیم داروش» سفیر انگلیس در آمریکا در پیام‌های محرمانه به دفتر نخست‌وزیری کشورش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را فردی «بی‌منطق، متزلزل و بی‌کفایت» عنوان و نسبت به سیاست‌های واشنگتن هشدار داده است.

این پیام‌های محرمانه براساس اسناد و مدارک بدست آمده مشاهده شده که در آن «کیم داروش» در تماس‌ها و گزارش‌های محرمانه خود به لندن، شخصیت ترامپ را زیر سوال برده و به لندن هشدار داده که کاخ سفید به‌طرز بی‌سابقه‌ای ناکارآمد شده و دوره ریاست‌جمهوری ترامپ می‌تواند با بی‌آبرویی به پایان برسد.

در پیام‌های افشا شده از سفیر انگلیس در آمریکا به درگیری‌های داخلی در کاخ سفید، مدیون بودن ترامپ به روسیه، تخریب نظام تجاری جهان بر اثر سیاست‌های اقتصادی ترامپ و نگرانی از احتمال حمله نظامی ترامپ به ایران اشاره شده است.

در یکی از این پیام‌ها آمده است: ما واقعاً باور نداریم که این دولت می‌تواند به وضع عادی برگردد.

در یکی دیگر از پیام‌های ارسال شده از سوی سفیر انگلیس به مشاور امنیت ملی انگلیس، آشوب و درگیری‌های داخلی در کاخ سفید برخلاف ادعاهای ترامپ، اخبار واقعی عنوان شده است.

سفیر انگلیس در پیام‌های خود همچنین ادعای اخیر ترامپ در لغو حمله موشکی به ایران به دلیل کشته شدن ۱۵۰ نفر را غیرمعتبر دانسته است.

به نظر می‌رسد افشای این پیام‌ها می‌تواند روابط واشنگتن و لندن را بیش از گذشته دچار پیچیدگی کند و به احتمال بیشتری با واکنش زودهنگام ترامپ روبرو خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار