بازدید 14370
سریال تازه مهران مدیری حتی به اندازه آثار پیشینش هم مشتری ندارد؛

بازارگرمی برای هیولای کاغذی چقدر مشتری تازه دارد؟!

با وجود آنکه یکی از مسئولان سازمان سینمایی برای سریال تازه مهران مدیری تعبیر غلوآمیزی به کار برده و آن را پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی خوانده، یک بررسی ساده نیز نشان می‌دهد، این ادعا تا چه میزان محل نقد است و تازه‌ترین اثر مهران مدیری حتی توان رقابت با آثار پیشین او را نیز ندارد.
کد خبر: ۹۰۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 06 July 2019

بازارگرمی برای هیولای کاغذی چقدر مشتری تازه در پی دارد؟!با وجود آنکه یکی از مسئولان سازمان سینمایی برای سریال تازه مهران مدیری تعبیر غلوآمیزی به کار برده و آن را پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی خوانده، یک بررسی ساده نیز نشان می‌دهد، این ادعا تا چه میزان محل نقد است و تازه‌ترین اثر مهران مدیری حتی توان رقابت با آثار پیشین او را نیز ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ سعید رجبی فروتن از مدیران شبکه نمایش خانگی در سازمان سینمایی به تازگی در گفت‌وگویی قابل تأمل بر وضعیت فاجعه آمیز مخاطبان مجموعه‌ها در شبکه نمایش خانگی صحه گذاشته و تأکید کرده است: «درباره سه سریالی که در حال حاضر عرضه می‌شوند، می‌توانم بگویم که حتی در خوشبینانه‌ترین حالت نیز تیراژشان به 50 ‌هزار نسخه نمی‌رسد.» و در ادامه تأکید شده که سریال هیولا با 120 هزار نسخه، پرتیراژترین سریال شبکه نمایش خانگی است.

این تعبیر اگر درباره وضعیت کنونی شبکه نمایش خانگی باشد، قابل بررسی است؛ اما نوع انعکاس این خبر به گونه‌ای بود که ظاهراً سریال هیولا پرمخاطب‌ترین سریال تاریخ شبکه نمایش خانگی است، حال آنکه در گذشته نه چندان دور، کف تیراژ فیلم‌ها و سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی 200 تا 300 هزار نسخه بود و شماری از آثار با تیراژ بیش از نیم میلیون عرضه می‌شدند و بعضاً شاهد تیراژ میلیونی نیز بودیم. مهم‌ترین این آثار قهوه تلخ بود که مهران مدیری با آن پا به شبکه نمایش خانگی گذاشت و در روز اول عرضه، فروشی پانصد هزار نسخه‌ای داشت.

بازارگرمی برای هیولای کاغذی چقدر مشتری تازه در پی دارد؟!

طرح چنین مسائلی و پوشش جهت‌دار آن چنین ابهامی را در پی دارد که آیا در بازار خراب شبکه نمایش خانگی که طیف وسیع مخاطب ایرانی عمدتاً تماشاگر سریال‌های باکیفیت روز دنیا شده و حاضر به پرداخت رقمی برای سریال‌های نه چندان باکیفیت ایرانی نیست، قرار است با بازارگرمی مشتری برای محصولات شکست خورده به دست آید؛ در این صورت، برای یک هیولای کاغذی با چنین فضاسازی‌هایی، چقدر مشتری تازه جذب خواهد شد و چند نفر از آنها نسخه قانونی این سریال را خریداری می‌کنند؟! به نظر می‌رسد اگر این اتفاقات، یک بازی تبلیغاتی باشد، حاصل قابل توجهی در پی داشته باشد.

همزمان با افزایش هزینه تولید فیلم‌های سینمایی، به خوبی می‌توان افزایش سطح کیفی تولید را در سینمای ایران مشاهده کرد اما در بخش شبکه نمایش خانگی که از قضا منشاء اصلی افزایش کاذب هزینه تولید بوده، نه تنها شاهد افزایش کیفیت محصولات نیستیم بلکه روز به روز کیفیت آثار کاهش پیدا می‌کند و هر نام مشهوری که به صحنه می‌آید، مخاطب را بیشتر ناامید می‌کند. هیولا سریالی بود که تصور می‌شد با ترکیب پیمان قاسم‌خانی و مهران مدیری، بازگشت این دو به روزهای اوج باشد اما نتوانست شبکه نمایش خانگی را تکان دهند و با تیراژ 120 هزار نسخه ناامیدکننده ظاهر شده است.

البته می‌توان خیلی راحت عدم موفقیت محصولات شبکه نمایش خانگی را صرفاً به گردن اینترنت انداخت؛ اما واقعیت آن است که وضعیت عرضه نسخه‌های قاچاق در فضای اینترنت ایران نسبت به سال‌های پیشین سخت‌گیرانه‌تر شده و بسیاری از وب‌سایت‌هایی که اقدام به عرضه نسخه‌های قاچاق می‌کردند، اکنون اقدام به فروش نسخه قانونی می‌کنند و با سازندگان این مجموعه‌ها همدست شده‌اند، به گونه‌ای که نسخه نمایش خانگی برخی فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها را به سختی می‌توان قاچاقی در فضای مجازی یافت.

از این منظر چنین تصور می‌شود که باید سازندگان محصولات شبکه نمایش خانگی برای جلوگیری از افزایش ناامیدی مخاطبان، سریال‌هایی باکیفیت‌تر از آنچه اکنون عرضه می‌شود را تولید و ارائه نمایند. سازمان سینمایی نیز مکلف است نسبت به تولیداتی که در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود، «نظارت کیفی» داشته باشند، چون دود چنین وضعی به چشم کل اهالی سینما می‌رود و بازار به شکلی آسیب می‌بیند که در صورت عرضه یک محصول باکیفیت نیز شاهد اقبال مورد انتظار و بازگشت سرمایه و سوددهی واقعی نخواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۸
يك اشاره اي هم مي كردي به تعداد بينندگان سيماي ميلي با ان همه بودجه عريض و طويل .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بخاطر آپلود کردن مردم روی اینترنته و نخریدن بعضی از مردم دیگر و دانلود کردن رایگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مگه کسی تو این دوره زمونه سی دی هم می خره؟ همه از اینترنت می خرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چرا تابناک عزیز خیلی هم مخاطب داره منتها بعضیها روشونو کردن اونور میگن نمیبینیم پس نیست!!!
خوب یک دلیل اصلی کم بودن تیراژ CD این است که همان روز افرادی فیلم را روی اینترنت آپلود می کنند و امثال من CD نمیخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بله ما هم سریال هیولا رو می خریم اما نه دی وی دی..ما آنلاین می خریم به صورت قانونی چرا این دانلود قانونی رو توگزارشتون لحاظ نکردین. ما بیننده جدی هیولا هستیم به صورت قانونی
چون بنده فرهنگی بوده و مطالعاتی در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان و مدیران آن داشته ام و همانگونه که شما هم می دانید هزاران میلیارد تومان به غیر از بانک سرمایه آن و یا شرکت تامین مسکن فرهنگیان و... حیف و میل و یا به تاراج رفته این سریال را شبیه مستند میدانم و در این سریال نباید انتظار اکشن دا‌شت بلکه سریالی است برای اطلاع رسانی
از نظر دیدن در شبکه خانگی، باید بگویم این سریال رکورد زده است! اما از نظر فروش قطعا کمترین مقدار است. نمونه خود بنده!!! من این سریال را از همکار خودم دریافت میکنم و شاهد هستم که به غیر از من و همکارم، تقریبا 10 نفر دیگر نیز مستقیما در بخش ما از این همکار محترم فایل را میگیرند و شاهدم به هر کسی که تیکه کلام خدا رو شکررررر را میگویم، میخندد و میگید هیولا میبنیی؟ پس لطفا واقع بین باشید
عزیزم شما کلا بازار تماشای آنلاین رو در نظر نگرفتی تو این بررسی، به نظرم یه تحقیق در مورد VOD ها هم بکن!
سریال هیولا سریالی با سکانسهای پر از تعلیق... لامصب جلو نمیره جریان داستان خیلی کند و خسته کننده ست.یه شوخی رو خیلی تکرار میکنند.به نظر من سریال موفقی نبوده.سربال سالهای دور از خانه تا جایی تونسته سرگرم کننده باشه ولی این سریال هم تو دو سه قسمت آخرش حس کش دادن نداشتن رو منتقل میکنه ظاهرا چیزی برای گفتن نمونده و برای اینکه زود به ته قصه نرسن دارن کش میدن ماجرا رو که خوب این موضوع باعث خسته شدن مخاطب خواهد شد.سریال رقص روی شیشه هم که افتضاحی بود در نوع خودش نمیدونم چجوری قرارداد میبندن با بازیگرا که دوهفته نشده میزارن میرن و یه پروژه رو به همین راحتی زمین میزنن....
اتفاقا به نظر بنده و دوستانم بسیار موفق و مخاطب پسنده و حقایق جالبی درونش هست... شاید به دلایل خاصی به مذاق شما خوش نیومده باشه!!!
نه عزیز جان
الان همه فیلتر شکن دارن تو تلگرامم نسخه قاچاق زیاده
تقریبا هرکی من می شناسم داره دانلودش می کنه
این مجموعه از بهترین هاست به نظر من
مشکل اصلی در دانلود غیر قانونی، وضعیت بد اقتصادی و ناامیدی تماشاگران از پایان سریال هاست
مثل رقص روی شیشه که به شکل مسخره و کلاه بردارانه ای به پایان رسید
به نظر من که بهترین اثر مدیریه
خیلی ها دیگه توی اینترنت میبینن تحلیل ها رو با دقت تر انجام بدین.
ما که فقط منتظریم هرهفته قسمت جدیدش بیاد ولی فکرمیکنم خود این سریال هم به یه رانتی اختلاسی وصله
هیولا از همه سریال های بی محتوای نمایش خانگی بهتره و شما هم به خاطر محتواشه که دوست ندارید دیده بشه
توزیع نشدن نسخه فیزیکی و خریداری نشدنِش دلیل بر عدم استقبال نیست به دو دلیل:
1- متأسفانه هنوز هم دانلود غیرقانونی آثار منتشر شده در شبکه نمایش خانگی وجود دارد.
2- برخی سرویس های VOD اقدام به پخش هفتگی سریال همزمان با توزیع فیزیکی آن می کنند. مردم با خرید یک اشتراک یک ساله، هزینه 10 قسمت سریال را یکجا داده و 40 قسمت سریال به اضافه سریال و فیلم های دیگر را تماشا می کنند.
3- خانواده ها معمولاً به این صورت این آثار را خریداری می کنند که یک نفر اثر را خریده و میان اعضای خانواده می گرداند تا ببینند. به قیمت زیاد دی وی دی های این آثار، مردم توان این همه هزینه را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
باید می نوشتم سه دلیل. آخری ش رو نشمردم.
اتفاقا سریال هیولا جزء بهترین سریال های خانگی با موضوعی اجتماعی است.
اتفاقا این واقعی ترین سریال این سالهاست این همه با زبان عریان و گزنده طنز حرف زدن به مذاقتون خوش نمیاد
نه
فیلیمو و ... هم شبکه نمایش خانگی محسوب میشن و آمار با احتساب آنها هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
و نماوا!
واقعا جالب
وای بر ما اگر دوباره گول این شخص را بخوریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما سعی کن گول نخوری .
دیگه ته این کارهای سلبریتیها معلوم شده!
همشون بدجوری باختن!
فقط مزه پرونی بلد بودن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
من خودم همیشه کارهای مدیری رو دوست داشتم ولی این هم فقط در حد حرفه! کاری نمیکنه! یعنی کاری نمیتونه که بکنه!
چون مشربش بی دردیه!
تابناک جان دیگه کسی سی دی نمی خره . همه اینترنتی می خرند و دانلود می کنند. شاید 100 هزار تا تیراژ داشته باشه ولی آمار خرید آنلاینش از سایت ها بالای 1 میلیون نسخه است. بهترین سریال های تاریخ ایران هست.
سریال جدید مهران مدیری به مراتب بهتر و پخته تر از کارهای قبلیش هست. فروش کمش هم قطعا به خاطر وضعیت اقتصادی مردمه. وقتی مردم به سختی از پس هزینه های روزمره برمیان چه توقعی دارید که بروند و برای سینما و سریال و ... هزینه کنند.
از تمام سریال های قبلیش بهتره. چرا شماها اینطوری هستین...
با نماوا و شبکه های اینترنتی دیگه آشنا هستین؟!!!
شما نگران فروش نسخه هاي هيولا نباش ! اكثر كسايي كه من باهاشون سر و كار دارم يا از طريق فيليمو و يا از طريق نماوا اين سريال رو دنبال ميكن. واقعا سريال تامل برانگيريه
ن گاندو بهتر...............
اقا این چه وضع مقایسه است اخه
کسی دیگه سی دی نمیخره که
همه اشتراک نماوا و فیلیمیو یا سایتهای دیگه میخرن
یا از لینک های قانونی دانلود میکنن
چیزی که اینجا بچشم میخوره خودت قبول کردی 120 هزار نسخه پرفروش بوده توی این دوران (نه دوره های تاریخی)
بعدم کی حاضر میشه الان با این وضعیت دیگه حتی به سینما بره
حتی اگر فیلم های سینمایی خارجی یا حتی سریال در سینماها بره کی حاضر میشه فیلم های نچندان جالب و بعضا سیاه رو ببینه
اگه مطلب درست باشه حداقل دو دلیل می تونم براشربشمرم.دلیل اولش خاطره بدی هستش که عده ای از ما از نا تمام ماندن سریال خانگی قبلی مدیری در ذهنمان داریم و دیگری کاهش قدرت خرید مردم ه
دوست عزیزی که این مطلب را نوشتید باید در نظر داشته باشید که اکنون به لطف گسترش اینترنت و ارزان شدن آن با تهیه اشتراک سایت هایی نظیر فیلیمو میتوان به صورت دانلود رایگان فیلم هارا با قیمتی بسیار پایینتر تماشا کرد. و البته فکر نمیکنم این نوع نمایش جزء تیراژ محسوب شود.
هیولا را می بینم. بد نیست. قیمتی هم ندارد قیمتش کمترست از دوتا بلیط مترو، یه دانه بستنی، ربع کیلو سیب زمینی، کمترین کرایه تاکسی اینترنتی، و خیلی چیزای دیگه. حتی فکر کنم هزینه اینترنتی که برای دانلود غیرقانویش مصرف میشه بیشتر از اینه که بخریمش!

از مهران مدیری انتظار دارید چه کند؟ اتفاقا خیلی ظریف و صریح و واضح دارد وضعیت روز را نشان می دهد. 120 هزار که هیچ، 120 عدد هم بفروشد باید بهش آفرین بگیم که در این شرایط دارد حال و روز مردم و مسئولان را نشان می دهد!
((از این منظر چنین تصور می‌شود که باید سازندگان محصولات شبکه نمایش خانگی برای جلوگیری از افزایش ناامیدی مخاطبان، سریال‌هایی باکیفیت‌تر از آنچه اکنون عرضه می‌شود را تولید و ارائه نمایند))!!!
این الآن راهکاره؟؟؟!!!!
امیدوارم مشکل دبیر بخش فرهنگ رسانه تابناک با مهران مدیری فقط به اختلاف سلیقه مربوط باشه
اما در هرحال
تمامی قسمت های هیولا در بستر تلگرام قابل دریافت میباشد و درثانی؛
درحال حاضر تنها سریالی که چه در نمایش خانگی و چه در تلویزیون و چه در ماهواره ارزش دیده شدن داره همین هیولاست
هر چند که به پای شبهای برره و قهوه تلخ و مرد هزار و دوهزار چهره مهران مدیری نمیرسه
بسیار سریال دم دستی و معمولی است در هر قسمت شاید یکی دو صحنه واقعا خنده دار باشه دید نقادانه سریال هم خیلی سطحی پرداخته شده که فرقی با سریال ها و برنامه های مشابه نداره
سلام، شما در تحلیلتان اصلا VOD را لحاظ نکردید، درحالیکه تعداد زیادی از مردم از طریق تلویزیون های هوشمند و سایت های ارائه دهنده فیلم و سریال، هیولا را دنبال می کنند و کمتر کسی به خرید DVD علاقه ای نشان میدهد
من تعریف مجموعه هیولا رو از خیلیا شنیدم. اما هیچ کدوم نخریده بودن. یا کپی کردن یا توی برخی کانالها یا سایتها رایگان دانلود کردن
مدیری در سالیان اخیر غرق در ثروت شده است و تغییر سبک زندگی او خلاقیت و قوای فکری او را کور کرده است.
یک فرد کاملا ناآگاه این مطلب رو نوشته
در سال 2019 معیار فروش یک سریال رو تعداد تیراژ اون میدونه و هیچ صحبتی از فروش نسخه های اینترنتی نمیکنه
واقعا متاسفم !!!!
اگه از بازار رسانه خانگی سردرنمیارین گزارش تحلیلی ننویسین. مجبور که نیستین! به غیر از دی وی دی که با پدیده وی او دی (فیلیمو و نماوا) و دانلود قانونی آشنایی دارین؟ با اونا حساب کنین هیولا از فیلمای سینمای ایران هم بیشتر فروخته.
مردم دلشون خوش نيست ... هيچكس حال خنديدن نداره.... وگرنه كاراي مهران مديري بد نيست خدائيش.... به اندازه كافي همه تا خرخره گرفتارن....
به هرحال باید واقعیت جامعه و اقدامات برخی مسئولین محترمی که وضعیت رو به اینجا رسوندن به نحوی نشون داده بشه. غارت میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان با حداقل 400 متهم بر کسی پوشیده نیست .
هر چند برخی قسمت های سریال نقص هایی داشت ولی درمجموع سریال خوبی بود . و به نقل از صفحه اینستا یکی عوامل تولید در یک هفته حداقل روزی 4 میلیون خرید از سایت ها داشته ( البته فروشگاهها هر قسمت رو به مبلغ هزار تومان عرضه می کردن) ضمن اینکه مهران مدیری کارگردان بی تجربه و کم کاری نیست و تمام سریال ها و برنامه هایی که داره هنوز هم مخاطب دارن
طبق معمول مقاله مغرضانه و بدون بررسی
الان قالب مردم دیگه cd نمیخرند و دانلود میکنن
گرچه بخش اعظمی هم دانلود غیرقانونی میکنن
این سریال شبه مستندی از اوضاع امروز کشور هست با بیانی طنز و شیوا
و حتی یک گام رو به جلو در آثار طنز اجتماعیست که ظاهراً به مذاق نویسنده خوش نیامده
در برابر این سریال سریالهای بی محتوا و آبکی صدا و سیمای میلی را قرار دهید مثلاً بچه مهندس ۲ و گاندو که در از سوتی و خالیبندیه
تازه بچه مهندس سه رو هم میخوان بسازن !!!!!
مهران مدیری دورهمی اجرا کند دولت نا باب میل را بکوبد خوب است. هیولا بسازد سفره نشینان را نشان دهد بد است؟
شما هم اومدی نقد نوشتی.. اما خودت هم واسه سریال، خواسته یا ناخواسته داری تبلیغ میکنی (:
من سریال هیولا رو میبینم . محتوای سریال ، روی کاغذ بسیار خوب و شرافتمندانه ست که میخواد چگونگی فاسد شدن یه انسان خوب رو نشون بده ولی اتمسفر سریال دیالوگ ها و کلیت اثر خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ضعیف و رقت انگیزه . خیلی ها اشاره کردن به کسالت بار بودن سریال و ریتم کند و شوخی های تاریخ مصرف گذشته ش . البته شعارهای نخ نمایی که به نفع کارمندها و فرهنگیان در سریال داده میشه هم کاملا آبکی و زورکی ست با توجه به اینکه این سریال برای نمایش خانگی ست میتونست خیلی بازتر مسایل رو عنوان کنه ولی در شکل فعلیش مثل سریالی ست که بیست سال پیش با محدودیت ها برای تلویزیون ساخته شده . این اثر بسیار حقیر قطعا خیلی زود فراموش خواهد شد و برگ سیاه دیگه ای به کارمایه ی ضعیف مدیری در این سالها اضافه میکنه. بعد از مدت ها که کاری از پیمان قاسم خانی ندیده بودیم این اثر اسف انگیز مخاطب رو حیرت زده میکنه . مدیری با بهره گیری از بهترین بازیگر زن و مرد سینمای ایران ( اصلانی و خیراندیش) فقط آنها رو قربانی یک سریال سخیف میکند
هیولا داستان واقعی است
چند چیز ذر دنیا در طنز نمی گنجد یکی پدر و مادر دیگری معلم هیچ معلمی در میهن عزیزم ایران حاضر به تن دادن چیزهایی که مدیری در این برنامه به ان پرداخته مانند فروختن سوال وغیره نیست سی سال اقای مدیری با شرافت زندگی کرده و می کنیم و بزرگترین سرمایه زندگیمان همین دانش اموزان امروز و دیروز هستند یک سلام انها را با میلیاردها تومان عوض نمی کنیم هرگز نخواهی توانست در جامعه احترام را از ما بگیری
کند و مزخرفه سریالش
والا برا منم عجیبه چرا ازش اینقدر بد میگن ،خیلی هم سریال خوبیه
این سریال هم یک شاهکار دیگر است از معدن بی پایان هنر مهران مدیری.
تابناک جان احتمالاً شما هم جزو کنکوری ها هستی که نمیخوای کاسبید تعطیل بشه از این سریال انتقاد میکنی
واقعیتش دلخوشی ما شده اخر هفته ک من این سریال رو بریزم تو فلش و بعدش یکبار منزل خودم ،منزل پدرم ،خواهرم و مادرخانومم میدم نگاه کنن ،شاید بخاطر همین چیزاست امار فروش سی دی اومده پایین ،در ضمن باید ب حال خودمان و مدیران ووو گریست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی