بازدید 4704

تکرار اشتباه استقلال درباره شفر درقرارداد پرسپولیس با کالدرون

کد خبر: ۹۰۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 06 July 2019

قرارداد کالدرون با پرسپولیس یک ساله بسته شده است. این بدان معناست که پرسپولیس اگر بخواهد برای یک فصل دیگر هم این سرمربی آرژانتینی را حفظ کند تابستان آینده دوباره باید با او وارد مذاکره شود.

پرسپولیس قطعا در صورتی تابستان آینده با کالدرون برای تمدید وارد مذاکره خواهد شد که این مربی در فصل پیش رو خوب عمل کرده و مثلا با پرسپولیس به جام دست یافته یا در مجموع بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اما اگرچنین اتفاقی بیافتد، به طور خودکار قیمت کالدرون گران می‌شود و این مربی آرژانتینی قطعا خواهان امتیازات جدیدی بخصوص در زمینه مسائل مالی خواهد شد. مدیران پرسپولیس هم در آن موقعیت، مجبورند که برای حفظ کالدرون به شروط او از جمله افزایش دستمزد رضایت دهند.

همین اتفاق در استقلال هم به وقوع پیوست و مدیران وقت این باشگاه زمان جذب شفر با او تنها یک قرارداد کوتاه مدت بستند. اما زمانی که شفر بعد از ورود به ایران توانست عملکرد خوبی داشته باشد، مدیران استقلال تحت فشار هواداران که خواهان حفظ شفر بودند، مجبور شدند که نه تنها با شفر به صورتی بلند مدت تمدید قرارداد کنند بلکه دستمزد او را هم به شکلی نجومی افزایش دهند. مفاد آن قرارداد به شکلی بود که هنوز هم برای استقلال دردسرساز است و بعد از اخراج شفر، این مربی آلمانی درصدد است که همچنان مبلغ قراردادش برای فصل بعد را هم از باشگاه استقلال بگیرد.

پرسپولیس هم برای قرارداد بستن با کالدرون دچار چنین اشتباهی شده است. این در حالی است که مدیران پرسپولیس می‌توانستند با همین دستمزد با کالدرون یک قرارداد بلند مدت ببندند، اما در قرارداد یک بند فسخ قرارداد یک طرفه را هم برای خود محفوظ نگه دارند تا صورتی که کالدرون نتواند استاندارد‌هایی خاص (مثلا کسب جام) را رعایت کند، آنگاه مدیران پرسپولیس بتوانند با استفاده از همین بند فسخ او را کنار بگذارد.

با چنین شرایطی در صورتی که مدیران پرسپولیس خواهان ماندن کالدرون برای بیش از یک فصل باشند، دیگر مجبور به بستن یک قرارداد جدید و افزایش احتمالی دستمزد این مربی آرژانتینی هم نبودند تا احتمال شکل گیری ماجرایی شبیه به شفر هم از بین برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار