بازدید 10542
۹
پیمانه اقتصادی؛

پیش بینی قیمت نفت در صورت توافق تجاری آمریکا و چین/ هند تعرفه واردات طلا را افزایش داد/ کاهش حباب سکه به کمترین سطح یک ساله/ کلاهبرداری از مردم با تخم مرغ‌های قهوه‌ای

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پکن: برای امضای قرارداد تجاری باید تمام تعرفه‌های آمریکا لغو شود، پوتین: نوسانات قیمت نفت در برنامه اقتصادی روسیه اختلال ایجاد می‌کند، قیمت هر کیلو سیب زمینی سر زمین ۵ هزار تومان، دلالان سهام عدالت افراد نیازمند را ارزان خریداری می‌کنند، افزایش هزینه‌های تولید، نیاز به سرمایه در گردش را بالا بُرد و فراخوان مرسدس‌بنز اس‌ال‌اس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 06 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پکن: برای امضای قرارداد تجاری باید تمام تعرفه‌های آمریکا لغو شود، پوتین: نوسانات قیمت نفت در برنامه اقتصادی روسیه اختلال ایجاد می‌کند، قیمت هر کیلو سیب زمینی سر زمین ۵ هزار تومان، دلالان سهام عدالت افراد نیازمند را ارزان خریداری می‌کنند، افزایش هزینه‌های تولید، نیاز به سرمایه در گردش را بالا بُرد و فراخوان مرسدس‌بنز اس‌ال‌اس را در بر دارد.

پیش بینی قیمت نفت در صورت توافق تجاری آمریکا و چین

آمریتا سن، کارشناس بازار نفت در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی گفت: مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین امسال عامل تعیین کننده‌ای در دورنمای قیمت نفت خواهد بود. آتش بس اخیر میان آمریکا و چین ممکن است به بهبود تقاضا برای نفت کمک کند اما اگر تقاضا به سرعت بهبود پیدا نکند، قیمت ها تا پایان نیمه دوم سال ۲۰۱۹ پایین خواهند ماند. وی در ادامه افزود: حتی اگر تقاضا برای نفت یک میلیون بشکه در روز رشد کند، قیمت نفت به راحتی می تواند به ۷۵ دلار صعود کند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ژوئن خود، نرخ رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده را ۱.۴ میلیون بشکه در روز تخمین زد که بالاتر از ۱.۲ میلیون بشکه در روز مورد پیش‌بینی برای سال ۲۰۱۹ است. 

پکن: برای امضای قرارداد تجاری باید تمام تعرفه های آمریکا لغو شود

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، اگر توافق تجاری میان پکن و واشنگتن وجود داشته باشد، تعرفه های موجود آمریکا (بر کالاهای چینی) باید برداشته شود. رهبران دو کشور آخر هفته گذشته در مورد ازسرگیری مذاکرات تجاری که از ماه می متوقف شده بود، توافق کردند. پس از اینکه مقامات آمریکا چین را به عقب کشیدن از تعهداتش به متن قرارداد که تقریبا رو به پایان بود، متهم کردند، این مذاکرات متوقف شد. گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت تیم های تجاری هر دو کشور با یکدیگر در تماس هستند. به منظور ازسرگیری مذاکرات، دونالد ترامپ، با عدم اعمال تعرفه بر حدود 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی و کاهش محدودیت های هوآوی موافقت کرد. آمریکا اکنون بر 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه 25 درصدی وضع کرده است. گائو گفت، چین از تصمیم امریکا مبنی بر عدم اعمال تعرفه های جدید استقبال می کند.

پوتین: نوسانات قیمت نفت در برنامه اقتصادی روسیه اختلال ایجاد می کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت، واقعیت های اقتصادی نظیر نوسانات بین المللی قیمت نفت در میان عواملی هستند که در برنامه اقتصادی دولت روسیه اختلال ایجاد می کنند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی این اینکه چرا به رغم پیروزی قاطع در انتخابات و نبود مخالفی، طرح های اقتصادی برای موفقیت با چالش روبه روست، گفت: «مسأله درصد آرا در انتخابات نیست، بلکه واقعیت اقتصادی است که روسیه باید آن را مدیریت کند نظیر سقوط یا نوسانات قیمت کالاهای صادراتی روسیه از نفت گرفته تا فلزهای گران بها.» رئیس جمهور روسیه با اشاره به تحریم های آمریکا و اروپا گفت: «نباید تأثیر محدودیت های خارجی را فراموش کرد.» پوتین همچنین گفت، روسیه آماده همکاری برای بهبود روابط دوجانبه با آمریکاست؛ اما در حال حاضر توپ در زمین آمریکا قرار دارد. بودجه روسیه در سال جاری با متوسط قیمت نفت 40 دلاری در هر بشکه بسته شده است. از طرف دیگر، عربستان برای تامین بودجه خود به نفت 80 تا 85 دلار در هر بشکه نیاز دارد. در حقیقت، قیمت نفت مطلوب تولیدکنندگان در خاورمیانه می تواند برای روسیه بالا باشد، به طوری که تقاضا برای این کالای اساسی را کاهش دهد. نفت و گاز طبیعی حدود 40 درصد درامدهای بودجه ای فدرال روسیه را تشکیل می دهند.

قیمت هر کیلو سیب زمینی سر زمین ۵ هزار تومان

رئیس انجمن ملی سیب زمینی در خصوص وضعیت بازار این محصول اظهار کرد: برداشت سیب زمینی در استان‌های اصفهان زنجان، گلستان، بخشی از کرمان و فارس آغاز شده و در حال ورود به بازار است و در روز‌های آتی نیز از استان همدان وارد بازار خواهد شد. وی افزود: با ورود سیب زمینی تازه به بازار در روز‌های آتی، شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود.

نیازی در گفت و گو با میزان با بیان اینکه کشاورز نمی‌تواند سیب زمینی را در زمین‌های کشاورزی نگهداری کند، عنوان کرد: کشاورزان برای جلوگیری از فساد سیب زمینی مجبور به عرضه آن به بازار می‌شوند که با ورود به بازار قیمت‌ها متعادل می‌شود. نیازی در رابطه با قیمت سیب زمینی از زمین تا بازار اظهار کرد: در حال حاضر کشاورز هر کیلو سیب زمینی را بین ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان سر زمین به فروش می‌رساند و در عمده فروشی‌ها حدود ۶ هزار تومان قیمت دارد. وی یکی از دلایل قیمت بالای این محصول را کمرنگ بودن نظارت در این بخش دانست و افزود: در صورت نظارت بر قیمت‌ها و فروش با فاکتور محصولات هر کیلو سیب زمینی باید با ۲۰ درصد افزایش قیمت به فروش برسد که متأسفانه این مسأله رعایت نمی‌شود. وی در ادامه به سیل و بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد که کشت سیب زمینی با تأخیر انجام شود و برداشت آن نیز عقب بیفتد. نیازی کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی را عامل دیگر افزایش قیمت این محصول دانست و افزود: متضرر شدن کشاورزان در سال‌های اخیر باعث کاهش کشت این محصول شده است.

هند تعرفه واردات طلا را افزایش داد

رویترز: نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در نخستین سخنرانی خود در مورد بودجه فدرال گفت: هند تعرفه واردات طلا و دیگر فلزهای گرانبها را از 10 درصد به 12.5 درصد افزایش داد. این اقدام می تواند قاچاق طلا به هند به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان را افزایش دهد. پس از این اعلام ارزش سهام جواهرسازان بزرگ این کشور کاهش یافت. اتحادیه تجارت جواهرات هند از دولت این کشور خواسته بود تا تعرفه واردات طلا در این کشور را کاهش دهد، زیرا افزایش قاچاق را به دنبال داشته است. هند پس از چین دومین مصرف کننده طلا در جهان است که در آگوست 2013 با هدف پر کردن شکاف کسری حساب جاری و ممانعت از کاهش ارزش روپیه، مالیات این فلز گرانبها را به 10 درصد افزایش داد. تحولات بازار هند، یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار جهانی طلا محسوب می‌شود.

کاهش حباب سکه به کمترین سطح یکساله

کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است در شرایط کنونی با توجه به کاهش کم سابقه داد و ستد در بازار و همچنین کاهش نوسان قیمت ها در بازار به دلیل ثبات نرخ ارز، شاهد نوعی ثبات در بازار طلا و سکه هستیم که باعث کاهش جذابیت برای سوددهی خریداران سکه در گذشته شده است. خریدارانی که در حال حاضر، از نگهداری و انبار سکه در خانه ها منصرف شده اند و به دنبال عرضه به بازار هستند. در نتیجه به دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه، شاهد تخلیه حباب سکه به کمترین سطح یک سال اخیر یعنی 300 هزار تومان برای هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هستیم.

دلالان سهام عدالت افراد نیازمند را ارزان خریداری می‌کنند

محمد حسینی با اشاره به مشکلات پیرامون سهام عدالت، گفت: سهام عدالت براساس قوانین و مقررات سنوات گذشته و اصل 44 قانون اساسی (مبنی بر کوچک‌سازی دولت) به حدود 46 تا 50 میلیون تن از جمعیت ایران واگذار شده است، اما متأسفانه سازوکار در پیش گرفته شده برای آن تاکنون چندان کارآمد نبوده و اکثر شرکت‌ها از دیدگاه نظارتی ناظران پنهان مانده‌اند. سمن سهام عدالت به مقدار یک میلیون تومان برای هر سهم، در مدت زمان ده ساله، از محل سود سهام برداشته شود و فرد پس از ده سال به سهم خود برسد. عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه مردم سهام خود را به دلیل نیاز مالی به پولدارها می‌فروشند که این خود معضلی تبدیل شده است، اظهار کرد: هرچند تا به امروز نقل و انتقال قانونی سهام عدالت انجام نشده است، برخی دلالان از شرایط فوق سوءاستفاده و با مراجعه به افراد نیازمند سهام آن‌ها را ارزان خریداری می‌کنند؛ البته این خرید رسمی نیست مانند آنکه خانه‌ای قولنامه‌ای خریداری شود، با وجود این، دولت باید هرچه سریع‌تر این مهم را ساماندهی کند. /خانه ملت

افزایش هزینه‌های تولید، نیاز به سرمایه در گردش را بالا بُرد

عبدالناصر همتی طی یادداشتی در صفحه خود در فضای مجازی عنوان کرد: «به رغم رشد بالای کل های پولی و به ویژه نقدینگی طی سالهای گذشته، تأمین مالی فعالیت های تولیدی همچنان با دشواری روبه رو بوده است. افزایش هزینه های تولید در یک سال گذشته، نیاز به سرمایه در گردش تولید را به شدت افزایش داده و این تأمین مالی را دشوارتر نموده است. بانک مرکزی با درک این وضعیت، به دنبال طرح‌هایی جهت حل این دشواری است. اصل اساسی در نگاه بانک مرکزی آن است که هرگونه طرحی، اولاً به تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی منجر شده و نیاز افزایش یافته سرمایه در گردش آنها را برآورده نماید. ثانیاً منجر به انحراف در منابع نظام بانکی و لذا تشدید فشارهای تورمی و قیمتی نشود. بر این اساس، در کمیته‌های مشورتی نقدینگی و اعتباری بانک مرکزی، طرح‌های متعددی مورد بحث قرار گرفته است. یکی از این طرح‌ها، طرح «تأمین مالی مولد» است، به نحوی که با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، نیاز زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش پاسخ داده شود و از انحراف منابع به سمت فعالیت‌های غیرمولد به خوبی ممانعت شود. این طرح پس از نظرخواهی از متخصصین پولی و بانکی، جمع‌بندی و در کنار تلاش‌های جاری بانک‌های کشور برای تأمین مالی تولید، در جهت جلوگیری از رکود و اعاده رونق تولید به کار گرفته می‌شود.»

کلاهبرداری از مردم با تخم مرغ‌های قهوه‌ای

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران درباره تخم مرغ های قهوه ای نیز با بیان اینکه این تخم مرغ ها بومی نیستند، گفت: برخی این تخم مرغ ها را به جای تخم مرغ بومی و محلی با قیمت بالاتر به مردم می فروشند؛ حتی در بسته بندی آنها مقداری کاه نیز قرار می دهند تا به این ترتیب از مردم کلاهبرداری کنند. اما این تخم مرغ ها برای مرغداری های صنعتی است و مرغ تولیدکننده آن نیز مرغ قهوه ای است. نبی پور با اشاره به اینکه میزان تخم مرغ های بومی و محلی به اندازه ای نیست که به تهران برسد و در اینجا به فروش برسد، افزود: این تخم مرغ ها معمولاً مورد مصرف محلی قرار می گیرند ضمن اینکه تخم مرغ های قهوه ای بسته بندی شده به طور ۱۰۰ درصد صنعتی است. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۶,۶۰۰ تومان و شانه ای ۱۳,۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این کالا نسبت به حدود یکماه گذشته نزدیک به ۲,۰۰۰ تومان افزایش یافته؛ اما هنوز با قیمت تمام شده تولید در حدود ۲ هزارتومان فاصله دارد. وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت ۷,۵۰۰ تومان را برای هرکیلوگرم تخم مرغ پیشنهاد کرده و این نرخ را به سازمان حمایت ارائه کرده است، افزود: فکر می کنم حدوددو تا سه روز آینده سازمان حمایت این قیمت را رسماً ابلاغ کند. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ را کیلویی ۵,۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می کرد، افزود: به دلیل بهبود وضعیت بازار در پی آغاز صادرات مرغداران از تحویل کالای تولیدی خود به دولت اجتناب می کنند؛ ضمن اینکه صادرات تخم مرغ به کشور عراق حدود یک هفته قبل آغاز شد، در حال حاضر نسبت به آن زمان ضابطه مند شده و زیر نظر تشکل تخصصی تولید و سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود.

فراخوان مرسدس‌بنز اس‌ال‌اس

دنیای اقتصاد: مرسدس‌بنز استرالیا فراخوان کیسه هوای تاکاتای سمت راننده را توسعه داده تا مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ از ابرخودروی «اس‌ال‌اس » را نیز شامل شود. به‌ طور کلی ۱۲۱ دستگاه اس‌ال‌اس مشمول این فراخوان در استرالیا خواهند بود.در حالی که محرک‌های کیسه هوای بتا در مقایسه با نسخه‌های آلفا خطر کمتری به‌ همراه دارند، اما نقص بالقوه آن‌ها همچون دیگر فراخوان های‌مربوط به تاکاتا باقی است.به مرور زمان، ترکیب گرمای هوا و رطوبت می‌تواند موجب نزول کیفیت محرک‌های کیسه هوا در این خودروها شده و در زمان تصادف خودرو و باز شدن کیسه‌های هوا، قطعات فلزی تیز را به سمت کابین پرتاب کند. در این صورت، خطر آسیب جدی و یا حتی مرگ برای سرنشینان خودرو وجود خواهد داشت. مرسدس‌بنز به مالکان خودروهای مشمول توصیه می‌کند برای جایگزینی کیسه‌های هوای خودروی خود بدون هیچ هزینه‌ای، به نمایندگی‌های این خودروساز در استرالیا مراجعه کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
درست عین فراخوان سایپا برای پراید 111 ما .
سایپا و ایرانخودرو اگر ترمز هم نگذاشته باشن فراخوان نمیدن.چقدر 405 آتیش گرفت ولی فراخوانی صورت نگرفت.در خودرو سازی از لحاظ تکنولوژی 20 سال عقب هستیم ولی پیش فروش 2 سال آینده رو انجام دادن با قیمت روز تحویل.تولید ملیه ولی قطعاتش وارداتیه.به قول علی دایی فقط سایپا 5 هزار نیروی مازاد داره.کلا صنعت خنده داریه.
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوست عزيز،صحبت شمادرسته.ولي يه جاهايي هم مردم مقصرندكه بااطلاع ازاين شرايط ميرن وماشين براي دوسه سال بعدپيش خريدميكنند.براي حفظ سرمايه راههاي ديگري بجزخريدماشين هم هست.
آن روز هایی که کشاورز بیچاره سیب زمینب را نمی توانست به خاطر ارزان بودن از سر زمین جمع کند دولت حمایت نکرده است. قیمت کمتر از خاک 200 تومان
بیچاره امسال سیب زمینی نکاشته و قیمتش به 5000 تومان رسیده. بازم ضرر همان کشاورز.
دولت مسئولیت قبول نمی کند.
تخم مرغ ها را به جای تخم مرغ بومی و محلی با قیمت بالاتر به مردم می فروشند.

تازه متوجه شدید؟
20 سال پیش توی تهران من مشغول همین کار بودم و اون زمان پول نسبتا خوبی هم نصیب مون شد.
چه برسه الان که دیگه ... غوغاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این پولها را بخور تا ببینم تو زرنگتری یا چنگیز خان مغول که سالهاست آب گور میخوره , تو هم دفتر زندگیت بسته میشه و تو در گور میمانی و یه مشت اعمال و کردار نادرست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
افتخارم میکنی مشغول بازی کردن با سلامتی مردم و کلاه برداری بودی؟؟حالا این ۲۰ سال به کنار ولی به زودی تاوان خواهی داد
من ساکن گلستانم، قیمت سیب زمینی در سطح شهر کیلویی 4 هزار تومان است یعنی سر زمین بی شک کمتر است.
مطلب دوم، کشاورز با 5 هکتار خرج یک خانواده را در می اورد اما فضای اقتصاد باعث شده امسال یک میلیاردو و دویست و پنجاه میلیون به دست اورد یعنی در شش ماه به اندازه 40 سال حقوق من با مدرک دکتری از دانشگاه تهران با رتبه ی شش کنکور. پس اداره مالیات کجاست؟اگر این درامد در فرانسه بود بیش از 80 درصدش را باید مالیات میداد چون ارزش افزوده ی ایجاد شده نتیجه تلاش نیست.
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی