بازدید 24154
اهداف ایران در آغاز گام دوم کاهش تعهدات هسته‌ای از ۱۶ تیرماه؛

غنی‌سازی بدون محدودیت و به مقدار نیاز؛ فعال کردن رآکتور سابق اراک/ ایران کوتاه نمی‌آید

ایران از حیث بازگرداندن راکتور اراک به شرایط قبل از برجام، امکانات لازم و شرایط فنی مورد نیاز را دارد، چون مطابق با توضیحات رئیس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان، ایران پیشتر لوله‌های مورد نیاز برای فعال کردن کالندریای راکتور هسته‌ای اراک را خریداری کرده و اگر طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل نکنند، ایران با خارج کردن لوله‌هایی که درون آن سیمان ریخته شده و جایگزینی لوله‌های جدید خریداری شده، می‌تواند...
کد خبر: ۹۰۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 05 July 2019

رئیس جمهور کشورمان به دنبال بدعهدی طرف های مقابل ایران در برجام و عدم انجام تعهداتشان و همچنین در سالروز امضای نامه خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، هجدهم اردیبهشت ماه در نامه ای به سران پنج کشور انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ـ که از طریق «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اختیار سفیران این کشورها در تهران قرار گرفت ـ آنها را از تصمیمات جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات برجامی اش مطابق بندهای 26 و 36 این قرارداد بین المللی مطلع ساخت و فرصت های مشخصی برای انجام تعهدات طرف های مقابل مشخص کرد.

به گزارش «تابناک»؛ همچنین در نامه‌ای دیگری از سوی وزیر امور خارجه کشورمان، جزئیات فنی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای، به «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد تا اروپایی ها و سایر طرف های برجامی، علاوه بر اطلاع از تصمیمات ایران در قبال بدعهدی هایشان بدانند جمهوری اسلامی وقتی نفعی از برجام نداشته باشد، نباید گامی هم برای اجرای یکطرفه تعهدات بردارد. حالا رئیس جمهور خطاب به طرف‌های ایران در برجام تأکید کرده است که با پایان مهلت شصت روزه اول، ایران از شانزدهم تیر به بعد، گام های جدی تری در راستای کاهش تعهدات هسته ایش در برجام برخواهد داشت.

حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه روز چهارشنبه هیأت و در حالی که تنها چهار روز تا پایان مهلت شصت روزه ایران به طرف‌های برجام مانده بود، گفت: از شانزدهم تیر سطح غنی سازی ایران دیگر ۳/۶۷ نخواهد بود، بلکه اقدام بعدی را انجام می‌دهیم. وی با انتقاد از عملکرد طرف اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود تصریح کرد: از شانزدهم تیر، ما اقدام بعدی را انجام می‌دهیم. اگر می‌خواهید اظهار تاسف کنید، از همین الان اظهار تأسف کنید و اگر بناست بیانیه بدهید، از همین حالا بدهید.

رئیس جمهور تأکید کرد: از شانزدهم تیر تعهد درخصوص میزان سطح غنی سازی را کنار می‌گذاریم و آن را به هر مقدار که دلمان خواست و براساس نیاز و ضرورتمان بالا خواهیم برد. روحانی خاطرنشان کرد: بدانید که از شانزدهم تیر به بعد رآکتور اراک را به شرایط سابق بازمی‌گردانیم؛ یعنی به شرایطی که به قول خودتان می‌گفتید "خطرناک است و می‌توانید پولوتونیوم تولید کنید" مگر آنکه شما در خصوص راکتور اراک به تمام تعهدات خود عمل کنید.

رئیس جمهور گفت: توصیه ما به اروپا و امریکا این است که به منطق، میز مذاکره، تفاهم، احترام به قانون و احترام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل بازگردید و در این شرایط همه به برجام عمل کنیم. روحانی تأکید کرد: ما به برجام متعهد خواهیم ماند تا روزی که طرف مقابل نیز به برجام متعهد بماند، ما به برجام صددرصد عمل می‌کنیم آن روزی که طرف مقابل نیز صددرصد عمل کند.

غنی‌سازی بدون محدودیت و به مقدار نیاز؛ فعال کردن رآکتور سابق اراک/ ایران کوتاه نمی‌آید

روحانی با بیان اینکه اگر امروز در غنی‌سازی از مرز ۳۰۰ کیلو عبور کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد، تنها برای حفظ برجام است، خاطرنشان کرد: همانطور که اعلام کرده‌ایم، اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود بازگردند، بازگشت ایران به شرایط توافق به سرعت انجام خواهد شد و اگر تولید بالایی هم انجام دهیم در مدت کوتاهی آن را به کشوری دیگر مانند روسیه فروخته و در قبال آن کیک زرد دریافت می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اعلام کرده در تولید آب سنگین به ۱۳۰ تن تعهدی ندارد و ممکن است افزایش داشته باشد، اظهار داشت: اگر شرایط توافق حاصل شود، بازگشت به زیر ۱۳۰ تن هم خیلی سریع می‌تواند انجام شود.

روحانی با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که ایران به واسطه عدم پایبندی طرف‌های مقابل به تعهدات برجام، انجام می‌دهد به سرعت قابل بازگشت است، گفت: ایران هرگز قصد لجبازی با دیگران و برهم زدن توافق را ندارد، کما اینکه طرف‌های مقابل به هیچ عنوان نمی‌توانند به اقدامات ایران ایرادی بگیرند، چون ایران در پاسخ به درخواست‌های مکرر سران اروپا چندین بار مهلت‌های مقرر را تمدید کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان اروپایی حتی به آنچه به ایران در این مدت برای حل مشکلات قول داده و توصیه کرده عمل نکرده اند، خاطرنشان کرد: ایران در این مدت به هیچ عنوان عجله نکرده و مردم بدانند که لحظه‌ای در برجام احساسی عمل نکرده و کاملاً براساس منطق و عقل اقدام کرده‌ایم.

روحانی افزود: صبر ایران به تعبیر برخی از رهبران دنیا صبری راهبردی بوده و امروز پس از یک سال کنار گذاشتن برخی تعهدات بازگشت‌پذیر قابل اعتراض نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر برجام توافقی خوب است همه باید نسبت به آن متعهد باشند، گفت: طرف‌های مذاکره‌کننده در برجام خود به تعهداتشان پایبند نیستند، اما نسبت به ایران همواره اعتراض دارند.

روحانی ساز و کار مالی اروپایی‌ها (اینستکس) را تاکنون تنها اقدامی نمایشی دانست و افزود: امروز اینستکس تنها ساز و کاری بدون پول است. اینستکسِ توخالی به هیچ دردی نمی‌خورد، اما اگر اینستکس فعال شده و پول فروش نفت ایران به آن‌ها به واسطه آن حاصل شود با وجود ایرادات آن، می‌توان تا حدی آن اقدام را قبول کرد.

ایران در گام اول کاهش تعهدات هسته ایش خطاب به طرف های مقابل اعلام کرد که مطابق با اختیاراتی که در برجام دارد، از 18 اردیبهشت دیگری تعهدی برای نگهداری 300 کیلوگرم اورنیوم غنی سازی شده 3.67 درصد برای خود قائل نیست و میزان ذخایرش در این حوزه را افزایش خواهد داد. همچنین اعلام کرده بود که در تولید آب سنگین به ۱۳۰ تن تعهدی ندارد و بعد از این رویکرد متفاوتی در این حوزه ها خواهد داشت، حالا باتوجه به اینکه در مهلت 60 روزه تعیین شده عملا شاهد برداشته شدن گام های عملی از سوی طرفین برجام نبودیم، ایران از روز یکشنبه 16 تیرماه گام دوم کاهش تعهدات هسته ایش را خواهد برداشت.

آنچنان که از لابلای سخنان و موضع گیری‌های اخیر سخنگوی سازمان انرژی اتمی می‌توان دریافت و هرچند او اعلام کرده که سازمان منتظر اعلام نظر مسئولان عالی و تصمیم گیران کشور برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران است، قطعا می‌توان این گونه تحلیل کرد که به دلیل توانایی بالای ایران در غنی سازی احتمالا در صورت عمل نکردن به تعهدات از جانب طرف‌های برجامی در پایان مهلت شصت روزه، ایران در گام دوم به سمت غنی سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد خواهد رفت و این یکی از تصمیمات در مرحله دوم کاهش تعهدات برجامی خواهد بود، اما سخن رئیس جمهور حتی فراتر از این موضوع بود.

رئیس جمهور روز چهارشنبه سخنی از آغاز غنی سازی 20 درصد توسط ایران به میان نیاورد، بلکه تأکید کرد که از ۱۶ تیر تعهد درخصوص میزان سطح غنی سازی را کنار می‌گذاریم و آن را به هر مقدار که دلمان خواست و براساس نیاز و ضرورتمان بالا خواهیم برد. از این سخن می توان این گونه برداشت کرد که ایران در کاهش تعهدات برجامی بسیار مصمم است و حتی بنا به ضرورت و نیاز که به نظر می رسد البته فعلا نیازی به بیش از 20 درصد نخواهد بود، اما متناسب با توان دانمشندان هسته ای جمهوری اسلامی حتی می تواند در صورت نیاز به غنی سازی بیش از 20 درصد هم بپردازد.

البته بهروز کمالوندی پیشتر در پاسخ به پرسش «تابناک» درباره اینکه باتوجه به فرصت باقی مانده عملا بعید به نظر می‌رسد اروپایی‌ها بخواهند به غیر از حرف‌های تکراری اقدام عملی را در قبال ایران انجام دهد و اینکه گزینه‌های ایران به جز افزایش سطح غنی سازی تا ۲۰ درصد برای گام دوم در کاهش سطح تعهدات برجامی مشخص شده و در این خصوص چه خواهید کرد، گفته بود: «ما همکاری‌های زیادی با اروپایی‌ها داریم؛ علاوه بر موضوعات هسته‌ای و برجام، در حوزه‌هایی مثل مبارزه با مواد مخدر و مهاجران و در حوزه‌های فنی گزینه‌های زیادی داریم که می‌توانیم آن‌ها را انجام بدهیم. اگر آن‌ها در گذشته، خیلی این موضوعات را جدی نمی‌گرفتند، الان این موضوع را بسیار جدی گرفته اند.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در عین حال یادآور شده بود: «البته برخی رسانه‌های غربی برای راحت کردن خیال آن‌ها (اروپایی ها) گزینه‌های غلطی در این خصوص می‌دهند. ولی ما در راستای انجام وظایف سازمان انرژی اتمی ده‌ها گزینه برای گام دوم کاهش سطح تعهدات در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار داده ایم و از حیث فنی توان بالایی در انجام گزینه‌های فنی پیشنهاد شده داریم.»

وی همچنین به دلایل منطقی ایران برای کاهش میزان تعهدات هسته‌ای برجامی اش اشاره کرده و توضیح داده است: «اگر قرار باشد ایران مزیتی در قبال انجام تعهدات نداشته باشد، دلیلی برای انجام تعهدات برجامی نداریم و این حق مسلم ماست که نسبت به کاهش سطح تعهدات مرحله به مرحله تصمیم بگیریم و در خصوص آن اقدام کنیم. گزینه‌های زیادی در این خصوص پیش بینی شده است.»

جمهوری اسلامی ایران مطابق با بند‌های ۲۶، ۳۶ برجام گام اول کاهش تعهدات هسته‌ایش را از 18 اردیبهشت ماه برداشت و اگر جمهوری اسلامی تا دو روز دیگر شاهد اقدام عملی از سوی طرفین برجامی نباشد، به سراغ کاهش تعهدات هسته‌ای خود در گام دوم می‌رود و احتمالا دو یا سه مورد از تعهدات هسته‌ای خود در برجام را علاوه بر آغاز غنی سازی ۳.۶۷ درصد و تولید و انبار آب سنگین بیش از ۱۳۰ تن که در گام اول به سراغ آن رفت، محقق خواهد ساخت.

همانطور که بار‌ها مقامات کشورمان گفته اند، ایران علاوه بر مباحث هسته‌ای و تعهدات برجامی اش همکاری‌های زیادی با اروپایی‌ها در حوزه‌هایی مثل مبارزه با مواد مخدر و مهاجران و مسائلی از این دست دارد که عدم پایبندی اروپا به تعهداتش می‌تواند باعث شود ایران دیگر نتواند به این همکاری‌ها ادامه بدهد. اما از حیث مباحث فنی موضوعاتی نظیر نصب سانتریفیوژ‌های IR ۲ M. و IR ۴ در نطنز، فک پلمب از قرص‌های سوخت راکتور قبلی اراک و کنار گذاشتن تعهد برای بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و عدم تعهد برای برگشت نکردن به راکتور قبلی می‌تواند در کنار رساندن سطح غنی سازی به ۲۰ درصد قرار بگیرد.

آنچنان که می توان از سخنان اخیر رئیس جمهور برداشت کرد، ایران از روز 16 تیرماه و پس از پایان مهلت شصت روزه طرف های برجام به سراغ دو گزینه قطعی خواهد رفت که اولین مورد ـ همانطور که رئیس شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت اشاره کرده ـ این است که ایران از ۱۶ تیر تعهد درخصوص میزان سطح غنی سازی را کنار می‌گذارد و آنر ا به هر مقدار که نیاز و ضرورت باشد، بالا خواهد برد. این گزینه قطعی و جدی است که ایران توان فنی آن را دارد و در راستای اختیاراتی که در برجام پیدا کرده است، می تواند از آن به عنوان یکی از قدم های کاهش تعهدات برجامی بهره بگیرد.

اما موضوع دوم و مهمی که روحانی روز چهارشنبه خطاب به طرف های ایران در برجام گفت، این بود که آنها باید بدانند که از ۱۶ تیر به بعد رآکتور اراک به شرایط سابق بازمی‌گردد؛ یعنی به شرایطی که به قول آنها ‌گفته اند"خطرناک است و می‌تواند پولوتونیوم تولید کند" رئیس جمهور تنها در این فرصت کم، یک راه را برای اجتناب ایران از این گزینه عنوان کرده و گفته: «مگر آنکه شما در خصوص راکتور اراک به تمام تعهدات خود عمل کنید.»

اایران از حیث بازگرداندن راکتور اراک به شرایط قبل از برجام، امکانات لازم و شرایط فنی مورد نیاز را دارد، چون مطابق با توضیحات رئیس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان، ایران پیشتر لوله‌های مورد نیاز برای فعال کردن کالندریای راکتور هسته‌ای اراک را خریداری کرده و اگر طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل نکنند، ایران با خارج کردن لوله‌هایی که درون آن سیمان ریخته شده و جایگزینی لوله‌های جدید خریداری شده، می‌تواند بار دیگر راکتور اراک را با شرایط قبل از برجام که طرف های غربی نسبت به توان تولید پولوتونیم این راکتور ابراز نگرانی کرده اند، دارد.

با این تعاریف و مطابق با آنچه می توان از سخنان رئیس جمهور و مقامات تصمیم گیر کشور در این زمینه برداشت کرد، ایران در آغاز گام دوم کاهش تعهدات هسته‌ای از 16 تیرماه پس از پس از عدم تعهد به تولید آب سنگین بیش از ۱۳۰ تن و نگهداری بیش ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده ۳.۶۷، به سمت غنی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی و بنا به آنچه رئیس شورای عالی امنیت ملی گفته به هر مقدار که نیاز و ضرورت باشد و فعال کردن رآکتور سابق اراک خواهد رفت و شاید علاوه بر این دو گزینه، موضوعات دیگری نظیر نصب سانتریفیوژ‌های IR ۲ M. و IR ۴ در نطنز، فک پلمب از قرص‌های سوخت راکتور قبلی اراک را در برنامه داشته باشد. تا 16 تیر منتظر بمانید، در صورت عدم انجام اقدام عملی از سوی طرف های برجام، شاهد برداشتن گام دوم کاهش تعهدات هسته ایران خواهید بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۱۷
خخخ

تاریخ و شما و رسانه های حامیتون میخنده


میخواید ادای احمدی نژاد. در بیارید؟


هنوز زوده براتون...گروه خونیتون ب این چیزا نمیخوره


خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
حالا بهتر از هر موقعی به این نتیجه می رسیم که قراردادهای بین المللی کاغذپاره هستن.
آمریکا رسما تبدیل به رئیس جهان شده.
تمام سازمان های بین المللی بازیچه ی غربی ها هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بعد از جنگ دوم جهانی امریکا قدرت بلامنازع و برتر جهان تا کنون بوده از هر نوع اقتصادی ، سیاسی ، نظامی و فرهنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
خوب حالا باید چکار کنیم اخوی برای تو و قدرت بلامنارعت..؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ژاپن که امریکا بمب اتم انداخت توش رفت با امریکا دوستی کرد و روابطش را گسترش داد نه به این دلیل که امریکا را دوست ، به این دلیل که منافعش ایجاب میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ژاپن قبلش بندر پرهاربل را بمبارن کرده بود و روزانه هزاران آمریکایی را میکشت و جنگ جهانی بود و ....
بعضی ها یه چیزی شنیدن و همان را تکرار می کنند.اصلاً قابل قیاس نیست با وضعیت الان ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
آمریکایی ها هر کاری بتونند می کنند مثل زدن هواپیمای مسافربری درون آسمان خودمان، الآن که فقط تهدید می کنند یعنی کاری دیگه ازشون بر نمی یاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ما هم باید همه کار بکنیم که اهدافمون را پیش ببریم،و تسلیم اراده آمریکا نشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اصلاً قابل قیاس نیست با وضعیت الان ما یعنی چه؟
یعنی امریکا بی دلیل با ما دشمنی کرد و ما هیچ کاری برای مقابله با منافع امریکا نکردیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مرد زمانه در سیاست اوبود که رفت .احمدینژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کشورهای اروپایی هم در طول تاریخ بارها و بارها با هم جنگیدند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که تنها راه جلوگیری از این جنگها و قوی تر شدن در عرصه جهانی اتحاد است و اتحادیه اروپا را بوجود آوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کشور ویتنام هم با جنگ بزرگی که با امریکا داشت و با آن بمب بارانهای عظیمی که تحمل کرد و تقریبا نابود شد در نهایت به سمت دوستی با امریکا رفت الان بیشترین رشد اقتصادی جهان را دارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
فرضا غنی سازی رو به صددرصد رسوندید بعد کاربردش چیه دقیقا؟ جز انزوای بیشتر ایران
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شروع ما در برجام مشکل داشت به همین علت آمریکا توانست از آن خارج شود ما باید با هر قدمی که برای ما انجام می شد کارهایمان را پیش می بردیم ولی به علت عجله ای که داشتیم ما اول عمل کردیم نوبت به آنها رسید عمل نکردند
الان هم مدعی هستند و می گویند شما باید همچنان پایبند باشد ، الان این موافقت نامه شبیه به یک نوع کلاه برداری است و اگر دیر عمل کنیم ما بازنده آن هستیم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بر اساس وا:قعیت روی زمین تصمیم بگیریدقرار بود به اقتصاد برسیم یک عده افراطی در دو طرف دنبال جنگ هستند جنگ ختم پشیمانی ببار خواهد آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما که پرسیده بودی چکار باید بکنیم عرض کنم من فقط می دونم چکار نباید بکنیم.. حماقت.. حماقت نباید بکنیم.
خیلی مطمئن نباشیم به اراده دشمنمونو با پیش بینی نوستراداموسی خودمون را به دردسر نندازیم
ایران نمیذاره برجام بسادگی بمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
خیلی وقته برجام مرده.. الان گرمی
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چاره دیگه ای نداره
اشتباه بزرگ و برگشت ناپذیری هست.
خدا به خیر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
تا قبل از اقای ترامپ همه در ایران به برجام فحش میدادن الان همشون شدن طرفدارش حتی میگن شما برگرد به برجام ما میام مذاکره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
درست ترین تصمیم تاریخ ایران
قیمت دلاربصورت مصنوعی پایین نگه داشته شده واز۱۶ تیر( روزاغاز مرحله دوم خروج ازبرجام وافزایش درصدغنی سازی اورانیوم) فنرفشرده شده قیمت ارز رها شده و همچنین روندنزولی بورس هم که بادستکاری مثبت نگه داشته شده اغازخواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
دلال جان حدقل متن نوشته ت رو عوض کن... زیر خبرای اینجوری همیشه همین نتن رو می ذاری، دلار گرون خریدی یا میخوای با قیمت بیشتری بفروشی؟!!! اخه فنر خیلی وقته ازاد شده دلال نامحترم.. اینقدر زیادی باز شده که هنوز باید بیشتر جمع بشه... برو بفروش وگرنه بیشتر ضرر می کنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
آخه با کدام پول مردم دیگه پولی ندارن بابت دلار و سکه بدن اجاره امانشونو بریده ولمون کن تورو حضرت عباس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
جالبه یکماهه داره این متن رو تکرار میکنه اما تابناک متن های منو غیر قابل انتشار می دونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
چیزی که تو راهه سونامی سکته‌ی دلال‌ها و محتکرها است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
قیمت مصنوعی
دلار دستوری
برو دلال در خونه تون بازی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
والا من هم فکر میکنم این قیمت دلار با واقعیات اقتصادی همخونی نداره.الان علت ثابت موندن قیمت دلار عدم تقاضا هستش که بخاطر ممنوعیت واردات هستش.مسولین کشور فکر میکنند که در انبارها به اندازه کافی مواد اولیه برای تولید تا چند وقت داشته باشیم و احتمالا تا اون موقع تکلیف ترامپ با ما روشن خواهد شد.اگر احتیاج به واردات بوجود بیاد دیگه نمیشه قیمت دلار رو نگه داشت و این خطر ناک تر هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
پاسخ به کامنت های منفی درموردافزایش اجتناب ناپذیرقیمت دلاردر اینده نزدیک:
شب دارز است وقلندربیدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دمت گرم ناشناس 21:53 حق مطلب رو ادا کردی
بنا به هزاران دلیل، ادم عاقل در این برهع از زمان، این کار را نمی کنه.
اشتباه مهلک و خطرناکی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
نگران نباش از این برهع ها!! زیاد داشتیم،
اشتباه مرگباری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اونها که ترکمنچایی رو امضا کردن شبیه همین ترس رو داشتن والان مورد لعن ایندگان هستن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اوناییکه ترکمنچای را امضاء کردن هم اقتدار خود را ابتدا اشتباه ارزیابی کردند و بعد از جنگ به امضا مجبور شدند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
برای اونا مرگبارتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
گار درستی است
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
البته اگرم کسی الان دچار اشتباه محاسبه در میزان قذرتش باشه‌غرب و امریکاست نه ایران،ایران الان اقتصاد یا سیاست خیلی کوبنده امتیاز بگیری نداره،تلاشش کشوندن بازی به وادی نظامیگریه که در اون علاوه بر توان و تسلیحات بسبار خوب،اراده و شهامت بسیار بسیار بالایی هم داره،اگر پارادایم بازی به عرصه نظامی برسه،به معنای اینه که ایران تونسته زمین بازی رو به دشمنان تحمیل کنه و این بخودی خود،موفقیته،دستاوردهای بعدیش شگفت انگیز خواهد بود،لازم نیست امریکاپرستان بلوف خالیشون رو تکرار کنن،،در عرصه میدانی باید دستاورد داشت نه در عرصه توییتر و فضای مجازی
این یه جور فراخوان برای مسابقه تسلیحاتی است.
هیچ انسان عاقلی این اشتباه را نمی کنه.
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
توجه داشته باش ، گفتی عاقل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
آقای حامد حتما باید بریزن تو خونت تا بفهمی مجبوریم از خودمون دفاع کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عاقلانه ترین کاری که می‌شد کرد همین بود
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
میبینم که برجام سایه جنگ را از سرمون برداشته!!!!
اشتباه بزرگ و خطرناکی است.
گام نهادن در مسیری بسیار بد و نابود کننده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کاری درست علمی و دقیق بود. مسیر درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اشتباه در خانه را به روی متجاوز باز کردن است.
این اقدام غیر عقلی غیر منطقی و غیر علمی است و اصلا به نفع مملکت ما نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چرا،لصفاً در این باره بیشتر توضیح دهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این اقدام عقلانی منطقی و درست است و به نفع مملکت ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اخوی یه تنه چقدر پست گذاشتی از بالا تا پایین طی چند دقیقه
یه کم خلاقیت
احمدی نژاد زمانه!
اقای روحانی عجب احمدی نژادی بود ای کاش زودتر می فهمیدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
زمان احمدی نژاد درجهان هم
اقتدار داشتیم هم احترام ، اما با شعار دیپلماسی لبخند دوستانتون ، شهردار دبی هم به خودش اجازه ی اظهار نظر درباره ی ایران رو میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
صد رحمت به احمد نزاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
احمدی نژاد مرد با وجودی بود و هست.
سر انجامی مبهم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
سرانجامی روشن
فقط شعار
اگر بنا بود برگردبم نقطه سر خط ، برگردیم اول کتاب ، این شش سال برجام جون برجام جون کردنها برای چی بود که از شدت تحریم ( چندین برابر قبل از برجام ) برای تامین دینار و افغانی بجای ارز بیافتین جون سفره ها و هر چی مواد غذاییه صادر کنین . جناب مسئول اصلاح طلب میدونی عواقب این گرسنگی که تو جامعه ایجاد کردی بلحاظ بیماریها و کاهش نسل چیه ؟
الان سه روزه تو شیراز آب نداریم،

هیشکی هم پاسخگو نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بزودی اورانیوم غنی شده را سر سفره هایمان خواهند آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
غنی سازی از آب مهم تره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
انرژی هسته ای که داریم . بعضی ها فکر میکنند باهاش میشه احساس امنیت کرد وقتی نه آب داری نه نان ونه دارو !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
راست بگو برادر زشته
میخوایم چکار؟؟؟!!چرا چهار تا نیروگاه خورشیدی نمیزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هر نیروگاه خورشید پونصد میلیارد هزینه اش 100 مگاوات به زور برق میده چی میگی برای خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
چرند نگو.برو بررسی کن.هسته ای به صرفه تره
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
از زندگی اینستاگرامی بیا بیرون زندگی واقعی چیز دیگه ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
نیروگاه خورشیدی رو نمیشه رو موشک سوار کرد . با نیروگاه خورشیدی نمیشه تهدید کرد . بله انرژی هسته ای بصرفه تره چون آدم احساس میکنه با تهدید میشه امنیت داشت . دلم برای اون کسی میسوزه که بدون تحقیق میاد میگه نیروگاه خورشیدی بصرفه نیست . سواد عمومی در حد صفر !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چقدر حرفت شبیه ارتش سایبر اسراییل هست
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
جالبه دوستانی که از هسته ای طرفداری می کنند انگار نمیدونند نیروگاه بوشهر با آن هم هزینه عملا تعطیل شده است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوستان تربیت نشده. مراعات کنید و درست صحبت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عربستان هم بمب اتم داره میخوای با نور خورشیدخانم بهش صبح بخیر بگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این کامنت ها مطمئنا از طرف منافقین و دشمنان مردم و کشور ایران ارسال میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
از خودت کامنت در کردی
....
بیشتر مطالعه کن
آفرين . اينه . داريم به رستگاري نزديك ميشيم .
آفرین فقط به طالبان نگاه کنید دارند مذاکره میکنند و هم مجنگند. سیاست ما باید همین باشه باید غنی سازی رو ببریم بالای بیست درصد خودشون می‌آمد واسه مذاکره
به سمت جنگ حرکت می‌کنیم بهرحال یا از گرونی می‌میریم یا از جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
همه بالاخره می میرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مرگ‌ حق است،شتری که دم خونه همه خوابیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عوضش منطقه برای همیشه آروم میشه ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
هم ارزانی خواهد شد هم جنگ نخواهد شد
يكى را به ده راه نميدادند سراغ دهخدا را ميگرفت. كشور هم با وضع درهم برهم و شديدترين تحريمها براى اروپا تعيين تكليف ميكنه!!!!
پاسخ ها
حامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما اول ضرب المثل و درست فارسی صحبت کردن را یاد بگیر بعد بیا پست بگذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اونا اینقدر از ایران دارای بمب اتم می ترسن که کوتاه.میان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بله ما تعیین کننده ایم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دهخدا خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
قاطی کردی ناشناس جان
مطمئن باشین یک درصد مسخره مثل 5 تا 8 درصد خواهد بود.
محدودیت ایران در زمینه انرژی های نو ، اصلا پذیرفته شده نیست.
اقدامات ایران صلح آمیز است و محدودیتی که اعمال شده بود نیز تاثیری در مسائل استراتژیک ایران نداشت.
توان هسته ای ایران در عین صلح آمیز بودن قدرت بازدارندگی زیادی دارد و یک نیاز و ضرورت است.
قطعا ما در هیچ زمانی از تسلیحات کشتار جمعی استفاده نخواهیم کرد همچنانکه ابر قدرتهای دنیا نیز از آن استفاده نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
انرژی هسته ای در هیچ مکتبی جزو انرژی های نو دسته بندی نشده است . مشکل شما و بعضی ها این هست که فکر میکنید ایجاد و حشت و رعب موجب ایجاد امنیت می شود . خیر دوست عزیز ایجاد رفاه و آزادی ، نبودن فساد و ارزش گذاشتن به ارزشهای انسانی موجب ایجاد آرامش می شود همانطور که ابرقدرتها از آن استفاده میکنند !
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
یاد بگیرید آقایون از این بانو تحلیل کردن را،همش ترس همش غر غر کردن و ناله کردن،ای نزنن تو سرمون دوباره غربیها ای بدبخت شدیم ای نداریم ای اتم میخواهیم چکار ای اسه برو اسه بیا که گربه شاخت نزنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
درسته که مصرف ایران از انرژی هسته ای به گفته سرویس های خودشون صلح امیزه اما همون کشورهای ابر قدرت که میگید سابقه استفاده ازش رو دارند ، تاریخ همیشه با ادم صحبت میکنه
برجام کلاه اصلاحات بود بر سر مردم ایران
فقط 6 سال برا کشور هزینه و وقت تلفی ب بار اوردید
کلید روحانی برای اقتصاد ایران ثمری نداشته ، حداقل امیدوارم این بار کلید در قفل را باز کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
البته قفل درب کلید را باز کند، یا کلید قفل درب را باز کند؟ یا درب کلید قفل را باز نماید، یا درب قفل کلید را باز کند؟؟؟
ما فرض می‌کنیم ترامپ اشتباه کرد که از برجام خارج شد؛ آیا یک اشتباه رو می‌شود با اشتباهی دیگر( یعنی نقض برجام توسط ایران) جبران کرد؟
شاید مسئولان با خودشون چنین می‌اندیشند که با این کار باعث فشار به طرف مقابل و کوتاه آمدن آنها خواهند شد.چنین فکری کاملاً اشتباه است و نتایج معکوسی دارد و باعث اجماع جهانی علیه ایران خواهد شد.
همه ایران را مقصر خواهند دانست و هرگونه اقدام علیه ایران مشروع می‌شود.
و زندگی ۸۰ میلیون انسان بی‌گناه که در این قضایا نقشی نداشته‌اند، بر باد می‌رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بعد از یکسال خلق الساعه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اگر فشار نیاریم اون ها عقب نشینی نمیکنن ، اخه اینم شد منطق اشتباه با اشتباه ، اون ها بزنن زیر توافق اشتباه نکردن بعدش ایران تلاش کنه حقشو بگیره میشه اشتباه ، در ضمن اون همه رو چندتا کشور غربی شدن کل دنیا؟ بابا ولمون کنید دست بردار هم نیستین جنازه برجام هم ول نمی کنید؟
سلیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
یعنی الان از نظر شما اروپا به تعهداتش عمل کرده ؟!
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
امریکا خارج شده اروپا چی ؟ اونا تا حالا چیکار کردن می بینی که کشتی نفت به سوریه را می گیرند یعنی هم جلو نفت ما را می گیرند و هم به سوریه ضربه می زنند اونا از کمترین امکاناتشون بهترین استفاده را می کنند اونوقت جالبه یک عده تو ایران حرفهایی را می زنند که این تلویزیون من بهشون تلقین می کنه . امریکا رفته بیرون عیب نداره اروپا همکاری نمی کنه عیب نداره . شما پایبند باش خوب پایبند بودیم تا حالا چی نصیبمون شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چرا ایران برجام رو اجرا کنه وقتی بقیه انجام نمیدن ...
خیلی زشت است که مردم ایران انقدر ناشکری میکنند. مگر نگرانی از بالا رفتن هزینه های روزمره زندگی، از اجاره خانه گرفته تا مواد غذایی و بهداشتی و پزشکی و... در مقایسه با شادی ناشی از توانایی ما در تولید اورانیوم غنی شده چیز مهمی است؟ اصلا میتوان در یک چادر زندگی کرد و به قول بعضی از مسئولینمان روزی یک وعده غذا خورد، اما از شادی تولید اورانیوم غنی شده در پوست نگنجید. حتی این واقعیت که اقتصاد ضعیف و وابسته به نفت ما در مسیر شتابناک نزولی افتاده و یا مثلا نهایت پیشرفت ما در صنعت خودرو، تولید کپیهای بیکیفتی از محصولات دور ریخته شده کره ای و فرانسوی است هم در مقابل توانایی ما در تولید اورانیوم غنی شده چیز مهمی نیست. بدون شک ما یکی از پیشرفته ترین و خوشبخت ترین کشورهای جهان هستیم، چون میتوانیم اورانیوم غنی شده تولید کنیم.
باباجان اجازه ترانزیت مواد مخدر را بدهید هم حق ترانزیت می گیرید و هم سرتاسر اروپا را مواد مخدر برمیداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
دمت گرم ، بهترین کار برای اروپاییان همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
و آزاد گذاشتن اتباع برای مهاجرت به ترکیه و اروپا
مواد مخدر و اتباع ، جای صدها بمب روی اروپا کار میکند.مسئولین ما باید برای این کار هم شهامت نشان دهند و گر نه باید شاهد نابودی مردم خودشان باشند.
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
با اینکه بسیار عمل شنیع و غیر اخلاقی است،اما لازم است که انجام شود.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کاش اقلا یه نگاه به نقشه بندازین. ما همسایه اروپا نیستیم که مستقیم از ایران بره اونجا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
افرین گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این ترانزیت باید از خاک ایران انجام شود . و حتما درصد ابتلا به اعتیاد درکشور چند برابر می شود . بهتر است مسئولان کشت و برداشت مواد مخدر را در کشور آزاد اعلام کنند که برای کشور هم سود مالی داشته باشد . هم هزینه تولید و حمل و نقلش مال شماست هم نیاز مصرف چند میلیون متاد کشور هم تامین میشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
فکرت اشتباه است عزیزم - راه بهتر دیپورت افغانها و افغانی ها از مرز ترکیه است . اونها خودشان ترتیب همه چیز را به درستی می دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این کار خیلی وقته سازمان یافته انجام میدیم راه حل نهایی برای فرار از واقعیت ها که بعضی وقتا مصرف داخلی هم داره
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چقدر مسلمانی چقدر وجدان داری چند مسولی
هیچ کس حق ندارد به ایران بگوید سلاح هسته ای نساز تا موقعی که اسرائیل 400 کلاهک اتمی انبار کرده، ترامپ گه میخورد به ما میگوید اتم نسازید میسازیم و هیچ غلطی نمیتواند بکند، ما تحت حفاظت الله هستیم به ما نزدیک شوند همه مردم آمریکا ان شاالله طاعون میگیرند، می میرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
خب بسازید!!!!! پس چرا نساختید!!!!! ای کاش بجای شعار دادن عمل داشتید.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
آنوقت که قطارتان ترمز بریده بود نساختید، حالا که در گل برجام گیر کرده ایم چکار می خواهید بکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
در هر صورت اونا هم بندگان الله هستن
خطاب به ۲۳:۱۶ و ۲۳:۴۴
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
منظورش این دوستمون این بود که تا زمانی که دنیا عاری از سلاح هسته نشه کسی برای دیگری شرط تعیین نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تنها راه جلوگیری از زورگویی کشورهای قلدر اینه که هرچه زودتر بمب اتمی خودمون رو درست کنیم و یک بار و برای

همیشه از شر این قلدر ها که هزاران بمب اتمی دارن راحت بشیم
سیاست امریکا و اروپا :
عهد شکنی برجامی از جانب امریکا و اروپا
اگر ایران تسلیم نشود تحریم و جنگ در انتظار ایران خواهد بود
سیاست ایران :
تاکید مداوم ۵+۱باید به مفاد قرارداد برجام پایبند باشند
از جنگ نمیترسد به طرفین بی اعتماد شده است و مدام اعلام میکند ترکمانچایی دیگر هرگز
اقدام متقابل و مقاومت و دفاع جانانه
عکس العمل مردم عین خیالشون نیست بی تفاوت شده اند
اینایی که میگن هسته ای چی اگر همون چند تن اورانیوم نبود اینا هیچ وقت حتی حاضر نمیشد یه نصفه هواپیما به ایران بدن برجام هم بخاطر اورانیوم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
به اینهمه کشور تو دنیا دارند هواپیما میفروشند چرا به ما نفروشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ایران به هزار دلیل با اینهمه کشور مورد نظر شما فرق داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
نصف هواپیما را در مقابل انرژی هسته ای میخواهیم ؟ چرا از اول روی صنعت هواپیمائی سرمایه گذاری نکردیم که برای یه نصف هواپیما مجبور تحمل نشیم ؟
روحانی با این کاراش داره مملکت را به سمت جنگی بنیان برانداز سوق میده. باید هرچه سریعتر جلویش را گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
روحانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کشورهای جنگ طلب رو هنوز نشناختی ؟

آمریکا ، انگلیس و اسراییل
خب اقای روحانی خیلی راحت بگو می خواهیم جنگ راه بندازیم دیگه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چقدر از جنگ می ترسید؟؟
الان دارید زندگی می کنید یا فقط زنده اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بزارید آین انتخابات بگذره بعد تحلیل اتون رو روو کنید!
یادمان باشد کره شمالی هم این مسیر را زودتر از ما طی کرده بود و الان به کجا رسیده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کره شمالی رهبرش یه جون خان هست که سرش بو قورمه سبزی میده و با دیکتاتوری حکومت میکنه ؟! رهبر ما سید علی هست او بر دلها حکومت میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگر ما هم راه کره شمالی را طی کرده بودیم الان وضعیت بهتری داشتیم. نه تحریم کره شمالی از ایران بدتر است، نه همسایگانش جرات تهدید کردنش رادارند و نه آمریکا دائم حرف از همه گزینه ها روی میز است می زند. در دنیایی که قانون جنگل حکم فرماست اگر قوی نباشی محکوم به نابودی هستی. البته بعید می دانم به ما فرصت طی کردن راه کره شمالی را بدهند.
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
الان جاش از ما بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
در جواب ناشناس 23:11
ایا بلدی با الاغ و قاطر زمین شخم بزنی سیب زمینی بکاری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کره شمالی مثال خوبی نیست چون نفت گاز نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کره ی شمالی نه منابع ایران رو داره و نه موقعیت جغرافیایی ایران رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
به کجا رسیده؟؟
آمریکا جرئت نداره چپ بهش نگاه کنه
امان از اشتباه محاسباتی و امان از دست کم گرفتن دشمن
ترامپ بعداز انتخاب شدن دائم میگفت بیاید مذاکره کنیم دائم میگفت اگر مذاکره نکنید تعلیق تحریمها را امضا نمیکنم آخرین بار هم که امضا کرد گفت اگر در سه ماه آینده اتفاقی نیفتد دیگر امضا نخواهم کرد دائم به اروپا هشدار میداد به کنگره اعلام میکرد و بیشتر از یک سال هیچ تحریمی بقرار نکرده بود همه فرصت ها از دست رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اون مذاکره ای که ترامپ می خواست و می خواهد یعنی تسلیم بسه دیگه بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
به ما دقیقا وارونه اینو گفتن.
خدا به خیر کنه.
ایران آن وقتی که با دست پر مذاکره کرد، نتیجه آن چاله برجام و تحریم نفت در برابر غذا شد. حالا که دست خالی تهدید میکند لابد نتیجه می شود بمباران و نابودی کامل تاسیسات اتمی و زیربنایی کشور، چاه سلب کامل حقوق هسته ای ایران و تحریم نفت بدون غذا.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
خدایا به بعضی از مردم ما بینش عطا بفرما !!! آخه قربونت برم آمریکا و اروپا اگر میتونستند با ایران جنگ کنن تا حالا کارمون رو یه سره کرده بودن !!!! با همین حرفها و برداشته شدن سایه جنگ!!!! الان به اینجا رسیدیم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
خیلی دیر هم نشده برای جنگ. آنها فقط می خواهد کامل ته دست ایران را ببینند تا با خیال راحت جنگ را شروع کنند . همانطور که وقتی کامل دست عراق را از سلاح شیمیایی خالی کردند به همان بهانه وارد جنگ شدند. برجام هم تردید نداشته باش که حیله ای بوده برای خالی کردن دست ایران
مردم را سرکار گذاشتین
یک نفر از شما ها شبیه مردمی که من هر روز تو کوچه و خیابون میبینم نیستند
اصلأ نمی فهمم ..
من میگم بمب اتم بسازید و در کویر لوت آزمایش کنید
بخدا همه ایران راضی هستند
هممون راحت میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کو گوش شنوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
راحت میشیم یا راحتمون میکنند؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
تو زیر زمین خونتون هم میشه آزمایش کرد
باور کن
قبلا شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
با وسایل آشپزخونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
خدایا لودگی را از بعضی از مردمان ابران نگیر،آمین.
بحث جدی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ما هم ازخودمون درنیاوردیم شنیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
به خدا جدی گفتم، لودگی چیه؟
رای گیری کنید ببینید من راست میگم یا نه
باید تلافی کنیم
بدبختی هاش مال مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بدبختی داریم تا بدبختی
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست
سکوت و خم کردن گردن در مقابل غرب شاید الان کمی ثبات بهمون بده ولی همین سکوت باعث کستاخ تر شدنشون میشه و در زمان های دیگه دوباره روند مبارزه همه جانبه با ایران را پی میگیرند و ما هی ضعیف تر و شکننده تر میشیم. به نظرم اگر میخوایم کاری کنیم الان وقتشه. الان باید جلوشون بایستیم نه وقتی که بیمار شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
یعنی الان ضعیف تر و شکننده تر نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هیچکس تصور نمیکرد که تحریمها اینقدر موثر باشد
این نشاندهنده بیماری نیست؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اولا پاشو بیا ایران ابراز فضل کن! دوما با دلار ۱۳ تومنی /؟
مردم ایران عزیزم
چه برجام باشه و یا نباشه
چه مذاکره کنیم و یا مذاکره نکنیم
چه غنی سازی بکنیم و یا غنی سازی نکنیم
چه هر آنچه آنها می گویند انجام دهیم
و یا انجام ندهیم
انگلیس و آمریکا دشمن ایران هستند
و هر کار بتوانند که ریشه ایران را خشک کنند کوتاهی نخواهند کرد چه با ظاهر دوست و یا دشمن
مردم ایران عزیز
بعضی از شما مطلبی را نمی دانید
و آن مطلب این است
ایران مهمترین و استراتژیک ترین نقطه کره زمین است و شما بی خبرید
اگر آمریکا دنبال نفت و گاز است
عراق و عربستان و قطر هستند
اگر دنبال طلا و معادن طلا است
کشور هایی که پر از معادن طلا است در دسترسشان و تحت اختیارشان است
بله آنها می خواهند بر تمام جهان برای همیشه مسلط باشند نه مقطعی و راز آن ایران است
و اسرار مخفی و ناگفته ایران
مردم ظلم ستیز ایران
ایرانیان که محب امام حسین برای آنها برای همیشه خطرناک هستند و خواهند بود
استعداد های بلقوه جوانان ایران که آنها از آن باخبرند
و مسئولین از آن بی خبر
و بعضی از مردم متاسفانه بی خبرند
راز برون رفت از تمامی مشکلات تکیه بر همین جوانان نابغه ایران است که خودشان هم از نبوغ خود و استعدادهای خود بی خبرند
باید اعتماد به نفس صادق نه کاذب را به مردم کشورمان برگردانیم
سرنخ و ردپا و ریشه تمام علوم دنیا به ایران و ایرانی بر می گرده
و بعد ما خودمان را قبول نداشته باشیم
به امید روزی که
دنیا ایران را الگو و سرمشق خود در تمامی زمینه ها قرار دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
تا نورچشمی هستند کسی نابغه ها را استخدام نمیکنه اونها هم بناچار میرند خارج ازکشور جایی که برایشان ارزش قائلند
نتیجه اش اینه که در ساخت یک پراید هم موندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خوب به رشته تحریر در آوردید.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
آره تا ارزشپول ملی شون از هیچ هم کمتر بشه!
یه مسیر واسه ارسال مواد مخدر و مهاجر به اروپا باز کنید، تا کف خیابونای اروپایی بشه پر از اتباع خارجی و مواد مخدر و اسلحه
تا حساب کار دستشون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
فکر نان باشیم که خربزه آب است
ناشناس
| Hungary |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
فکر کاسبی خودتی؟
یکی بما بگه این غنی سازی چقدر خرج داره و بعد که انجام شد چقدر به زندگی مردم کمک میکنه ؟ از لحاظ اقتصادی گور پدر امریکا گور پدر اروپا . اگه واقعا گرهی از مشگلات اقتصادی اجتماعی مردم را برطرف میکنه ۳۰۰کیلو که خوبه ۳۰۰هزار کیلو درست کنید ولی اگه نقشی نداره جز تحریک یه مشت دیوونه بی خیالش بشین . فتوا هم داریم که بمب اتم نمیخواهیم چون حرام است که درسته پس این پافشاری بی معنی برای چیست ؟ اینکار بعنی دقیقا اعتبار بخشیدن بحرف اونها که میگن ما میخوایم بمب بسازیم . همون حرف نیتانیاهوی . آزادی فلسطین وظیفه چند صد میلیون اعرابی است که اون رو احاطه کردن .. مطمئن باشید خود لابی صیهونیست بیشترین استفاده رو از کشورها میکنه . مثل همین سودی که از تحریم ؛ درست کردن داعش؛ جنگ در سوریه و تمام کثافتکاریهایی که داره تو دنیا میکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
غنی سازی تنها امتیازی که داره اینه که هر کشوری که غنی سازی داشته باشد امکان ساخت بمب اتم را هم دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
سالهاست مشخص نیست ما از هسته ای چی می خوایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
سخت نگیر هر اتفاقی هم بیافته تهش این خاک میمونه زندگیتو بچسب .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
آقای عزیز خیلی از این پارادکس ها گفته شده و هنوز هم برای مردم حل نشده . میدونید چرا چون ما مردم نامحرمیم. نباید اوون حقایق پشت پرده رو بدونیم.
و داریم اوونایی که رو هست را می بینیم تحلیل میکنیم می بینیم اینا که باهم جور در نمیاد. میگیم اینا که هزینه زاست منفعت برای مردم چیه؟ بازهم این پارادوکس وجود دارد. با مردم رو راست باشید مردم همه پشت شما هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تو مثل اینکه خوابی!!!
مگه تو این چند سال غنی سازی داشتیم که ترامپ باهامون اینطوری رفتار کرد؟؟
غنی داشتیم که ارزش پولمون یک سوم شد؟!
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوست عزیز مشکل اینجاست که خواسته های طرف مقابل حد یقف نداره و خوی طرف مقابل استعماره یعنی تا اونجایی پیش میرن که کشورت هم در اختیارشون بزاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تنها راه جلوگیری از زورگویی کشورهای قلدر اینه که هرچه زودتر بمب اتمی خودمون رو درست کنیم و یک بار و برای

همیشه از شر این قلدر ها که هزاران بمب اتمی دارن راحت بشیم
شما را به خدا یکی این پیام منو به جناب رئیس جمهور برسونه.
کار خیلی خوبی میکنید که میخواهید قدمهای بعدی را بردارید ولی درقالب تهدید اعلامش نکنید! بگوئید ایران برنامه صلح آمیزی داشت. شما آن را خطرناک میدانستید. حاضر شدیم در برابر تعهداتی از طرف شما برای مدتی متوقفش کنیم.. چون شما عمل نکردید، دلیلی ندارد که ما به آن توقف ادامه دهیم. برنامه صلح آمیزمان را از سر میگیریم.
وقتی بیان ما تهدید آمیز باشد، دنیا میگوید پس ایران مقاصد خطرناکی داشته که حالا هم دارد طرفش را میترساند. شما را بخدا این را متوجه باشید.
آخ جون دعوا
جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در گرو این جنگ است!!
همه ماها دوست داریم که یک کشور سربلند و نیرومند داشته باشیم. و خیلی هم خوبه که نترس و دلیرانه داریم رفتار میکنیم. اما از داخل نباید غافل بشیم. ما از نظر اقتصادی خیلی مشکل داریم اما طرف غربی مشکلاتش خیلی کمتر از ماست. امیدوارم این مسیر به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور کمک کنه. چون بجز این، مسیرمون اشتباهه.
ژنهای خوب باید بهای اشتباه سنگین مسوولان را خودشون باهم بپردازن
بمب اتمی رو هر چه زودتر بسازیم تا راحت بشیم از این همه زورگویی -
نمیدونم این تصمیمات چه فایده ای برای مملکت داره؟ اصلا بالفرض که ما امروز غنی سازی بیست درصد و بالاتر هم شروع کردیم و راکتور اب سنگین هم‌کامل ساختیم و هزار تا کار دیگه. تهش چی میشه و چه دستاورد ارزشمندی برای مردممون داره که اینجوری اقتصاد مملکت رو بهم ریختیم کدوم نیروگاهمون بدون سوخت هسته ای موندن یا کدوم دستاورد ارزشمند پزشکی هسته ایمون لنگ مونده که‌ ارزشش از خیر و صلاح و آرامش و رفاه مملکت مهمتره ؟
خدا را شکر ملت آماده ایثارند.
من توصیه میکنم قبل از حمله آمریکا به ایران
ما به آنها حمله کنیم
اول کلک اسرائیل را بکنیم .
دوم عربستان را زمینگیر کنیم تا صادرات نفت قطع شود
سوم خود آمریکا را با عملیات انتحاری نا امن سازیم.
پیروزی با ماست این وعده تاریخ است.
اگه برجام بد بود این آقا ترامپ با عصبانیت پاره اش نمی کرد.
البته داره دیونه بازی درمی‌اره که بترسیم و راهشم همینه که هم غنی سازی رو زیاد کنیم و هم گاهی زهرچشم ازشون بگیریم و هم در جاهایی مثل یمن که راه داره پیشروی کنیم.
راحت بشیم بهتره. والا همین روزا یهو که پاشدیم خبر آزمایش هسته ای هم میشنویم
کسانی که سیاست نمیفهمند نظرات ابدوغ خیاری میدن . غنی سازی یعنی بدست اوردن تکنولوژی و توانایی برای اداره کشور در دهها سال اینده از نظر برق و پزشکی و ...
فقط تو این حدمیدونم غنی سازی شروع بشه به اورانیوم واتم برسیم،راکتور اراک فعال بشه،نفت بشه پنج هزاردلار هیچ فرقی به حال من نداره،فقط خدا کنه زودتر جنگ شروع بشه ما که تو کودکی جنگ را تجربه کردیم وترسی ندارم الان هم چیزی برای از دست دادن ندارم تو جنگ هم به هیچ وجه شرکت نمیکنم
مسئولین چرا به مردم پاسخگو نیستن که از این نمد غنی سازی تا حالا چه کلاهی برای مردم درست شده ؟
آقای روحانی این غنی سازی کدام مشکل مردم را حل کرده است؟
ما کار برای همه می خواهیم
ما مسکن برای همه می خواهیم
ما بهداشت و درمان برای همه می خواهیم
ما آموزش و پرورش رایگان برای همه می خواهیم
ما عدالت یکسان برای همه می خواهیم
ما هوای پاک می خواهیم
ما ساحل و دریا و کوه و کویر و بیابان و جنگل سالم می خواهیم
ما مسئول پاسخگو به مردم می خواهیم
ما انتخابات آزاد می خواهیم
ما آزادی بیان می خواهیم
ما آزادی اعتقادات می خواهیم
ما آزادی اجتماعی می خواهیم


کدامیک از حواسته های مردم را غنی سازی حل کرده است؟
چه حسنی برایمان دارد ایا لبنیات و سیب زمینی ارزان میشود یا خانه و ماشین و یا ....
متاسفانه ایران در شرایط باخت باخت قرار دارد و در آخر هم چاره ای ندارد جز مذاکره با آمریکا!
8 سال زمان صرف پهن کردن و جمع کردن برجام ( برجات: برنامه جامع اقدام تنها)
میپرسند برق هسته ای چقدر هزینه داشته؛ ۱- حدود۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت هسته ای۲- محرومیت از ۴۰ میلیارد دلار درامد نفتی طی سالهای ۹۰ - ۹۱ - ۹۲ و ۹۷ ٬ و به ان اضافه کنید فرار سرمایه از کشور در یک دهه اخیر
مردم ایران به اورانیوم و نیروگاه هسته ای نیاز ندارن .. نیاز اصلی این مردم ، قطع دست دزدان و غارتگران بیت الماله .. دشمنان اصلی این ملت اختلاسگران هستن نه آمریکا و اسراییل
چطوره بجای نون و پنیر نون و اورانیوم بخوریم .... اخه اورانیوم به چه دردمون میخوره دیروز رفتم پنیر بگیرم گفت کیلویی بیست تومن رفتم شیر بگیرم گفت هزار تومن گرون شده سیبزمینی شده شش تومن...
بعنوان یک دهه شصتی باید بگم کل زندگی من در ترس و اضطراب گذشت و این کابوس وحشتناک تمومی ندارد. انرژی هسته ای که به درد ما نمی خورد و خودمان توانائی استفاده از آن رو نداریم در کنار این هزینه سنگین 15 ساله تحریم واقعا چیزی جز فلاکت و بدبختی برای ما مردم نداشته.از وقتی که چشم باز کردیم تو این کشور جنگ بوده و تحریم و فشار و مشکلات اقتصادی.آیا این حق ما هست؟؟
اقای روحانی با سلام
اگر غنی سازی را به صد درصد واورانیوم را به یک تن برسانی
یک کیلو سیب زمینی نمیشه برای من کارگر شعارهای تو هیچ دردی از من کارگر دوا نمیکنه
خوب چه اصراریه بگید لوله ها رو قبلا خریدیم و عوض میکنیم. میگفتید راه اندازی میکنیم و تمام.استراتژی رو لو ندید.
اینس تکس یک ترفند جدید برای غارت منابع ایران است بدین شکل شما صادرات نفت ووو را انجام میدهید وپول حاصل از فروش به حوزه ی اینس تکس وارد میشود ولی محدودیت برداشت وجود دارددر واقع پول میماند وممکن است به جای پول غذا ودارو بدهند وهر وقت خواستند اعلام کنند بابت فلان پهپاد و‌ فلان کشتی وفلان آدم اینقدر خسارت باید از همین محل پرداخت شود وشماهم هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید
موضوع اصلی "غنی سازی اورانیوم" نیست بلکه "جلوگیری از شکل گیری یک قدرت مستقل در منطقه خاورمیانه" است. همه تلاشها برای اینه.
یک از کارهایی که می توان انجام داد : باید مسیر عبور محموله های تریاک از افغانستان به سمت غرب را آزاد کرد و فقط عوارض عبور از کشور را دریافت کرد و هیچ اقدام منع کننده ای انجام نداد و فقط با این شرط که در ایران مصرف نشود اجازه عبور داد تا ان کشورها خودشان هزینه مقابله با مواد مخدر را پرداخت کنند
خسته شدیم از زورگویی آمریکا و اروپا و بدون پاسخ گذاشتن آن. ایران اتباع خود را از امارات ، عربستان ، قطر فراخوان کنه در شرایط فعلی، این اولتیماتوم بزرگی خواهد بود برای دشمن. نفتکش مارو میگیرن و پس نمیدن. نفتکش تو عربستان پهلو گرفته تعمیر شده پس نمیده. نفتکش رو تو جبل الطارق گرفتن و توقیف کردن. سفیر انگلیس رو اخراج کنید اتباع رو از شیخ نشینان و عربستان فراخوان کنید و آرایش جنگی واقعی بگیرید. لازم شد ضرب شست نشون بدین حتی اگر منجر به نابودی بشه. دیگه هیچ طیف سیاسی در ایران این زورگویی آمریکا رو برنمیتابه. تن به خفت مذاکره ندید. ایستاده مردن به از زندگی در خفت و ننگه..........
اینکه رییس جمهور اینطور غرب را تهدید میکند باید منتظر اتفاقات عجیبی باشیم شاید بهتر بود آرامش و خونسردی راحفظ کرد واصلا از جنگ سرد فاصله گرفت وبا تمام قوا به مردم جهت کارو تلاش ورونق داخل توجه کرد وانگار هیچ اتفاقی قرار نیست بیفتد وحو داخلی را آرام کنید الان کشور در بلاتکلیفی است جنگ بدترین گزینه است
رفتن به سمت غنی سازی از ابتدا یک استراتژی اشتباه بوده و اگر هزینه ای که به طور مستقیم و غیر مستقیم( هزینه های ناشی از تحریم ها) که در چاه ویل هسته ای ریخته ایم را برای تولید انرژی های پاک مثل انرژی خورشیدی و باد مصرف کرده بودیم الان می توانستیم برای کل خاورمیانه برق تولید کنیم. .
یه جمله رو صد بار چرخوندی تابناک به هزار مدل نوشتی که متن زیاد بشه که چی؟
کل این صفحه دو یا نهایتا سه جمله داشت. بقیه اش همه ش تکرار
یک فکر اساسی به حال مردم و مملکت کنید.
حتی اگر اروپا و آمریکا به تعهدات برجامی عمل کردند ایران باید خسارت این مدت را از ایشان بگیرد و بعدا به زیر 300 کیلو برگردد. اگر ندادند ایران فقط به غنی سازی بیشتر ادامه ندهد ولی به زیر 300 برنگردد و هر چه دارد را حفظ کند.
خیلی مثبت منفی هات عجیب شده تابناک بطور عجیبی مثبت ها به نفع سیاست شکل داده شده !!!!
هشدار من به آمریکا و تمام کشور های اروپایی و کل جهان این است
اگر شما بمب اتم دارید و قدرت های مادی زیادی دارید
بعضی از مردم به اذن خدا قدرت خارق العاده ای دارند
که از بمب اتم و هرچیز دیگری قوی تر است
نگذارید این مردم از آن قدرت که نمی خواهند استفاده کنند استفاده کنند
زیرا دنیا نابود خواهد شد
اینقدر به تحقیقات علمی خود نبالید
شما سر سوزنی از عالم هستی نمی دانید
علم شما صفر هم نیست کاش یک تریلیونم بود
نگذارید آمریکا و اروپاه برای همیشه نابود شوند
تنها راه جلوگیری از زورگویی کشورهای قلدر اینه که هرچه زودتر بمب اتمی خودمون رو درست کنیم و یک بار و برای

همیشه از شر این قلدر ها که هزاران بمب اتمی دارن راحت بشیم
روحانی رافقط به اظهارات قبل از سال 92 در خصوص تحریمها و مناظراتش جلب میکنیم که درخصوص معایب تحریمها چه اظهاراتی نمود حال شعارمیدهد که میخواهیم برگردیم به همان دوره قبل از رفع تحریمها و تجربیات شکست خورده را باافتخار میخواهدمجددا تجربه نماید
اگر نمی خواهیم بمب اتمی درست کنیم ، غنی سازی با اهداف دیگر نادرست است چون به هزینه ها و تبعاتش نمی ارزد.
داشتن بمب اتم عامل مهم نیست. فعلاً اقتصاد حرف اول را میزند.
چقد دس دس میکنید بابا اه بجنبین.
الان پامو یه سانت میزارم اونور خط
الان میشه دو سانت
اگه پول ندید میشه سه سانتااااا
آخ جون از فردا همه چی ارزون میشه مخصوصا سیب زمینی سرخ کرده با کچاپ غنی شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر