بازدید 11357
پیمانه اقتصادی؛

نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود/ سود دلالان از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف/ وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند/ مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واکنش عجیب حجتی به گرانی ۲۰۰ درصدی سیب‌زمینی، پایان سبز برای بورس در هفته‌ای که گذشت، سقوط نرخ سود اوراق آمریکا به کمتر از دو درصد، حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسید، طلای جهانی به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت، واکنش بازار نفت به تمدید توافق اوپک پلاس، صادرات چای هند به ایران سه برابر شد و افت ۵۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 04 July 2019

نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود/ سود دلالان از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف/ وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند/ مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوندپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واکنش عجیب حجتی به گرانی ۲۰۰ درصدی سیب‌زمینی، پایان سبز برای بورس در هفته‌ای که گذشت، سقوط نرخ سود اوراق آمریکا به کمتر از دو درصد، حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسید، طلای جهانی به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت، واکنش بازار نفت به تمدید توافق اوپک پلاس، صادرات چای هند به ایران سه برابر شد و افت ۵۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی را در بر دارد.

نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت درباره‌ی شاخص‌های اقتصادی کشور بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: بعد از نوسان در بازار ارز که بیشتر هم جنبه روانی داشت، با کاهش ارزش پول ملی مواجه شدیم اما بعد از این که سیاست‌های نظام در حوزه‌ی سیاست خارجی مشخص شد در مسائلی مثل ارزش پول ملی، رشد اقتصادی و نرخ تورم به ثبات رسیدیم. هر چند هنوز وضعیت مطلوبی نداریم رشد تورم که در ماه گذشته ۳.۴ درصد بود اکنون به ۸ دهم درصد کاهش یافته است.

نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود/ سود دلالان از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف/ وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند/ مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

نوبخت افزود: با اینکه رشد اقتصادی منفی است، کاهش این رشد نسبت به فصل گذشته باز هم مناسب‌تر شد و فکر می‌کنم به سوی پیش بینی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که اعلام کردند سال آینده رشد اقتصادی در ایران مثبت می‌شود، حرکت می کنیم.

واکنش عجیب حجتی به گرانی ۲۰۰ درصدی سیب‌زمینی

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش 200 درصدی قیمت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته گفت: توزیع که دست ما نیست. ما باید درِ مغازه‌ها بایستیم؟

نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود/ سود دلالان از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف/ وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند/ مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

وی افزود: در مقطعی فصل کشت سیب‌ زمینی به دلیل بارش‌ها با تأخیر وارد بازار شده است اما از نظر تولید وضعیت خوبی دارد. کما اینکه در ارتباط با نهاده‌های دامی هم تولید و هم تأمین و هم پایش می‌کنیم که دست تولیدکنندگان برسد.

پایان سبز برای بورس در هفته ای که گذشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۶۶۸ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۸ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۶۵ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۸۷۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۵۳ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۱ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۲۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۷۳ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۴۹۱ هزار و ۶۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود/ سود دلالان از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف/ وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند/ مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

سهام آسیایی افت کرد/سقوط نرخ سود اوراق آمریکا به کمتر از 2 درصد

روز چهارشنبه، در حالی که اشتیاق اولیه در مورد آتش‌بس تجاری اخیر چین و آمریکا، جای خود را به نگرانی در مورد تهدید واشنگتن برای وضع تعرفه‌های جدید بر واردات اروپا داد، سهام آسیا افت کرد. همچنین پس از اینکه کره‌جنوبی، یک روز پس از اعلام داده‌های ضعیف تولیدی، پیش‌بینی رشد اقتصادی و صادرات خود را کاهش داد، نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد رشد اقتصادی جهان تشدید شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با افت ۰.۶ درصدی شاخص نیکی ژاپن، تقریباً بدون تغییر باقی ماند. بازارهای چین در ابتدای معاملات خود افت کردند. کامپوزیت شانگهای ۰.۸۴ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. ای‌اس‌اکس استرالیا بر خلاف روند بازارهای منطقه رشد کرد و ۰.۴۲ درصد بالا آمد. کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷۷ درصد افت کرد. به این ترتیب رشد سهام به دنبال آتش‌بس تجاری آمریکا و چین، پس از اجلاس اخیر روسای جمهور ۲ کشور، به سرعت در حال کمرنگ شدن است. هرچند تهدید وضع تعرفه‌های جدید فعلاً کنار گذاشته شده است، اما تعرفه‌های قبلی دو کشور که اجرایی شده و زنجیرهای تولید و عرضه را به هم ریخته است، حالا حالاها برداشته نخواهند شد. از سوی دیگر دفتر نماینده تجاری آمریکا پس از اینکه در ماه آوریل لیستی از واردات اروپایی به ارزش ۲۱ میلیارد دلار را به وضع تعرفه تهدید کرد، در لیستی جدید، ۴ میلیارد دلار دیگر از کالاهای اروپایی را در معرض این تهدید قرار داد. نرخ اوراق ۱۰ ساله آمریکا از ۲ درصد کمتر شد و به ۱.۹۶۹ درصد سقوط کرد. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن تا ۱۰۷.۸۷ ین افت کرد.

بازار اوراق مسکن؛ بازگشت رنگ سبز به بازار «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» طی آخرین جلسه داد و ستدی هفته حدود ۶/ ۱ درصد افزایش قیمت پیدا کرد و در نهایت به بهای ۴۴ هزار و ۵۰۲ تومان به فروش رسید. با دومین رشد متوالی در انتهای هفته بازدهی «تسه۹۶۱۰» از ابتدای سال به منفی ۶/ ۱۶ درصد محدود شد. سایر سررسیدهای وام مسکن نیز وضعیت مناسبی را تجربه کردند و تمامی آنها به غیر از «تسه۹۸۰۱» در محدوده مثبت معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمت آنها به کانال ۴۵ هزار تومانی صعود کرد. سال گذشته مسکن با رالی صعودی دلار همراه شد و قیمت هر متر مربع آپارتمان در خرداد امسال بیش از ۱۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. با اصلاح قیمت در بازار ارز و سکه حرکت بهای مسکن تغییر جهت نداد و رشد قیمت ادامه یافت تا تقاضا برای اوراق وام کاهش یابد.

عقب نشینی قیمت‌ سکه در ساعات پایانی/ حباب به ۳۰۰ هزار تومان رسید

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی به نرخ ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی، ۹۹۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. حباب سکه بازهم کاهش یافت و به رقم ۳۰۰ هزار تومان رسید، که نشان از افت تقاضا در بازار و کاهش داد و ستد‌ها دارد.

طلای جهانی به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت

با فروکش کردن امید به حل سریع‌تر اختلاف تجاری آمریکا و چین، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن بار دیگر بالا رفت و این امر سبب شد تا قیمت این فلز گرانبها به بالاترین رقم یک هفته گذشته برسد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1418 دلار در هر اونس رسید. در ساعات اولیه معاملات، قیمت این فلز گرانبها به 1435.99 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از 25 ژوئن به شمار می‌رود. بنجامین لو، تحلیلگر بازار طلا گفت: بیشتر شدن ضعف آمار تولیدات صنعتی در جهان و سیاست حمایت از تولید داخلی آمریکا در روابط تجاری به نظر می‌رسد که بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن افزوده می شود و سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری در دارایی‌های پرریسک تر خودداری می‌کنند.

واکنش بازار نفت به تمدید توافق اوپک پلاس

بهای نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۴۷ سنت یا ۰.۷۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت سبک آمریکا با ۳۵ سنت یا ۰.۶۲ درصد افزایش، به ۵۶ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

سود دلالان از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶۴۰۰ کارت بازرگانی یک بار مصرف صادر و ۴/ ۵ میلیارد دلار صادرات توسط این کارت‌های یک بار مصرف انجام شده است، گفت: به ازای این حجم صادرات حدود ۸۱۰ میلیارد تومان سود نصیب دلالان شده است. محمدرضا مودودی در پاسخ به این که آیا ورود حق‌العمل‌کاران و دلالان به عرصه صادرات کشور را تایید می‌کند، گفت: این موضوع را من هم شنیده‌ام که یک عده سودجو وارد امر صادرات شده‌اند و با دریافت مبلغی از صادرکنندگان کالاهای آنها را صادر می‌کنند و به این ترتیب صادرکننده هم دیگر متعهد به بازگشت ارز حاصل از صادرات نیست و دارنده آن کارت بازرگانی یک بار مصرف باید در مقابل قانون پاسخگوی تعهد ارزی باشد. سرپرست سازمان توسعه تجارت بیان کرد: اگر هر دلال صادراتی در هر ماه به‌ طور متوسط ۴ میلیون دلار توسط یک کارت بازرگانی یک بار مصرف صادر کند، براساس دریافت حق‌العمل ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی به ازای هر دلالی ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان سود بادآورده نصیب خود می‌کند. وی در پاسخ به این که چرا این پدیده شکل گرفته است، گفت: اتخاذ سیاست‌های ارزی غلط سبب شکل‌گیری چنین فضایی شده است؛ بنابراین، شکل‌گیری چنین پدیده‌هایی خود به خود بر ضرورت اصلاح سیاست‌های ارزی تأکید می‌کند. /فارس

صادرات چای هند به ایران سه برابر شد

صادرات چای هند به ایران در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۹ سه برابر شد و به ۲۷.۰۹ میلیون کیلوگرم رسید. این رقم صادرات که معمولاً سالانه حاصل می‌شود، نگرانی‌ها نسبت به از دست رفتن بازار ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا را برای هندی‌ها رفع کرد. طبق گزارش اکونومیک تایمز، قیمت صادرات چای هند به ایران نیز بر مبنای سالانه ۷.۵۴ درصد افزایش یافت و به ۲۶۹.۶۲ روپیه به ازای هر کیلوگرم چای ارتدوکس رسید. آنیش بهانسالی از شرکت صادرات چای "بهانسالی اند کامپانی" به اکونومیک تایمز گفت: واردکنندگان ایرانی به دلیل نگرانی از متأثر شدن روند پرداخت از تحریم‌های آمریکا، پول خرید چای ارتودکس هندی را از پیش پرداخت کردند. به گزارش ایسنا، هند و ایران تجارت دوجانبه را با استفاده از یک حساب روپیه در بانک UCO انجام می‌دهند زیرا تحریم‌های مالی که از سوی آمریکا وضع شده است، تجارت با ایران را دشوار کرده است. طبق این مکانیزم، هند پول خرید نفت از ایران را در این حساب واریز می‌کند و ایران از این حساب برای پرداخت پول به صادرکنندگان هندی استفاده می‌کند. ایران معمولاً ۲۰ تا ۳۰ میلیون کیلوگرم چای ارتدوکس را از هند خریداری می‌کند و یکی از بزرگترین بازارها برای این چای گران قیمت است.

دولتی ها حتی پرداخت حقوق ۲۰ میلیون تومانی را هم انکار می کنند

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران علی رغم تأکید برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 98، گفت: هیأت رئیسه مجلس باید درباره اجرای قوانین از دولت گزارش اخذ کند، چراکه قرار بود از ابتدای سال 97 سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران در کشور ایجاد شود و تمامی مردم در جریان حقوق مدیران قرار بگیرند، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گاهی برخی گزارش های مستند به دست مردم می رسد که در فلان دستگاه حقوق یک مدیر 63 میلیون تومان است، افزود: این موضوع در حالی اتفاق می افتد که وقتی برخی نمایندگان می خواهند اثبات کنند که حتی حقوق فردی 20 میلیون تومان است، برخی دولتی ها زیر بار نمی روند و می گویند، چنین حقوقی نداریم. وی ادامه داد: برخی از دولتی ها فکر می کنند که پرداخت حقوق 20 میلیون تومانی فقط در وزارتخانه ها رخ می دهد و  باید در آنجا پیگیری کرد، در حالی که براساس ماده 29 برنامه ششم توسعه باید حقوق تمامی دستگاه های دولتی و نظام تحت نظارت قرار بگیرند. /خانه ملت

افت 50 تومانی دلار در صرافی های بانکی

در پایان معاملات روز گذشته، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانکها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12650 تومان خریداری شد و در مقابل به قیمت 12750 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که این نرخ نسبت به روز سه شنبه، 50 تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 14600 تومان در این صرافی ها خریداری و بدون تغییر نسبت به روز قبل، به قیمت 14700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده است و به زندگی مردم در همه بخش‌ها آسیب می‌رساند. وی اضافه کرد: به تبع این آسیب کلان، بخش مسکن هم امروز به این آفت مبتلا شده و نکته مهم این است که مردم باید متناسب وضع موجود احتیاط کرده و خرید نکنند تا شرایط آرام شود و در وضعیت هیجانی تصمیم نگیرند. وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی برخی سایت‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن نیز گفت: در این خصوص با وزارت ارتباطات و پلیس فتا هم برای کنترل و نظارت سایت‌ها هماهنگی لازم انجام شده است چراکه قیمت‌های ارائه شده در این فضاها، جنبه کارشناسی نداشت و فقط عملیات روانی بود که از بیرون کشور هدایت می‌شود تا زندگی و روحیه مردم را تخریب کند و شرط عقل ایجاب می‌کند که مردم در شرایط وجود هیجان در بازار، خویشتنداری کنند.

وی همچنین از افزایش وام زوج‌های جوان برای خرید خانه خبر داد و افزود: با موافقت شورای پول و اعتبار، وام زوج‌های جوان ۶۰ درصد افزایش یافت تا زوج‌هایی که می‌توانند اقساط بیشتری پرداخت کنند در تهران تا ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند در حالی که این میزان، پیشتر ۱۰۰ میلیون تومان بود. اسلامی ادامه داد: در شهر‌های بزرگ هم سقف وام زوج‌های جوان از ۸۰ به ۱۲۰ و در شهر‌های کوچک از ۶۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و زوج‌های جوان می‌توانند با توافق با سازنده و بانک عامل، وام بیشتری دریافت کنند.

مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش ۶۰ درصدی معاملات این پیام واضح را به طرف عرضه می‌دهد که باید قیمت‌های پیشنهادی را پایین بیاورد و معتقدم در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد. مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: شرایط فعلی بازار مسکن بسیار مشابه سال ۱۳۹۱ است که قیمت خانه به دنبال جهش قیمت ارز، سه برابر شد. در آن فضا عده‌ای نیز روی توهمات قیمتی مانور دادند، ولی نهایتاً با توجه به افت معاملات، به ثبات قیمت رسیدیم. در حال حاضر نیز این‌گونه است و معتقدم نرخ‌هایی که بالا می‌رود توهمی بیش نیست، زیرا توان خرید مردم نمی‌رسد و معاملات حدود ۶۰ درصد نسبت به خرداد پارسال افت کرده است. شاید مالکان از قیمت اسمی خانه خود خوشحال باشند ولی اصل قضیه رقمی است که معامله صورت می‌گیرد، نه آن‌چه از سوی مالک اعلام می‌شود. به نقل از گزارش ایسنا؛ خسروی تأکید کرد: معنای واقعی کاهش ۶۰ درصدی معاملات این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته و طبیعتاً طرف عرضه باید قیمت‌ها را پایین بیاورند. به اعتقاد من در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد و مالکان مجبور می‌شوند قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۴
وزیر راه و شهرسازی: مردم در شرایط کنونی خانه نخرند از این حرفها خیلی زدید وزیر جان وقتی در یک هفته قیمت سیمان از 10 هزار به 15 هزارتومتن میرسه چه انتظاری دارید شما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
گوشت نخرند مرغ نخرند خودرو نخرند خانه نخرند سیبزمینی نخرند.
نفت مجانی آب مجانی همه را صاحب خانه میکنیم. هم زندگی مادی هم معنوی شما را بهتر میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
واقعا با درآمد الان اکثریت جامعه ميشه خونه خرید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
. ..تلاطم امروز بازار مسکن مربوط به بخش مسکن نیست بلکه ناشی از سوداگری و دلالی است که مثل یک آفت بزرگ، به جان مملکت افتاده است . . .
همه وزرا و مسئولین دم از وجود دلالها میزنند و مشکلات را به آنها نسبت میدهند.در واقع چند میلیون نفر دلال وجود دارند که بسیار قدرتمندتر از دولت عمل میکنند ؟
پس مسئولین چه کاره اند ؟ فقط برای این گماشته شده اند که هر چیزی گران شد بگویند کار دلالهاست و مرم نخرند ؟ مردم ماشین نخرند ،خانه نخرند ،سیب زمینی نخرند ،پیاز نخرند ،اجناس لوکس نخرند. . . .
پس لااقل و برای راحتی کار لیست اقلامی که مردم میتوانند بخرند را به مردم اعلام کنند تا راه گشایی کرده باشند نه اینکه مدام مردم را به انفعال قهرمانانه دعوت کنند و آنها را به سمت ضرر بیشتر سوق دهند.
با کدام تضمین جناب وزیر مردم به دنبال خرید خانه نروند ؟کدام حرکت پیشگیرانه با آینده روشن را پیش روی مردم
گذاشته اند ؟
پس تکلیف دانش و تجربه وزیر و همراهانش که باید در مواقع بحرانی کار ساز و مؤثر باشد چه میشود ؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
من از فروردین سال گذشته شروع به ساخت یک آپارتمان مسکونی کردم همه چیز زندگیم رو باختم بعد از سال ها زحمت و قناعت و نخوردن و ن÷وشیدن با زن و بچه هام زیر یک پارکینگ مستاجرم و فقط یه سمند مدل 83 دارم و سه النگو نازک 18 عیار یادگاری تو دستای زنم و چک های پاس نکرده...
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
سلام
عزیزم مسولین گوشش شان از این حرفهای من و شما پر است و برای انها مهم نیست

مملکت رو ول کردن بعد میگن خانه نخرید.
این هم شد راهکار ؟؟؟؟؟

گوشت نخوریم خانه نخریم ازدواج نکنیم سرکار نریم بیمارستان نریم و ....
این هم تجویز اقایان مسول مملکت به جای اداره مملکت و برخورد با مفسدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هفته دیگر سالگرد درگذشت عمه مکرمه ما است
خدا رحمتشون کند
ولی در مشکلات کشور هیچ نقشی نداشت !!؟؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مثل اینکه استراتژی به مرگ گرفتن مردم تا به تب رضایت دهند دولت محترم موفق بوده آقای نوبخت!!!
ناشناس
| Italy |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
نمی توانند بخرن پز ندید به ما که پول دارید بخرید ما که نداریم و نداشتیم
تو را خدا یه نماینده ایی وزیری مسئولی مدیری... جواب این آقا را بده چون ما که عددی نیستیم بخواهیم جواب بدیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
دست نگه نداشتیم، دست هامون رو بردیم بالا جناب وزیر...فقط این رو من میدونم که با درآمد دو سه تومن اکثر جوان ها در نهایت اگر هم داشته باشند در ماه تا سال ها با این قیمت خریدار مصرف کننده واقعی دیگر پیدا نميشه.
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
چرا خودتون رو دست کم می گیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
در کشور تحریم شده که زندگی توش سخت شده... باز قیمت خونه میره بالا! این اصلا منطقی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
ویژگی منحصربه فرددولت تدبیروامید!!! اعتمادبه نفس بالای مسوولین ان است ...
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
واقعا" باید چه گفت ... آخر شما ببین آقای نوبخت میگویند نرخ رشد تورمرو مهار کردند ، وزیر مسکن میگوید خوب بخرید ، وزیر کشاورزی میگوید خدا را شکر کنید که هست وزیر نیرو میگوید مردم ایران پرخور هستند .و ولش کنید بهتره ننویسیم ...
البته اگرسال دیگه ای برای دولت باشه !!!!
آقای نوبخت ؛ سال آینده ؟؟؟؟؟

هر چند اصلاً باور نمیکنم که سال آینده رشد مثبت داشته باشیم ، ولی تا سال آینده خیلی مونده جناب نوبخت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اميدوارم دولت سال اينده رو نبينيد .
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
یکی به نوبخت بگوید فتوکی 1 4 الان هزارتومان است درحالیکه قبلا صد تومان ویا نهایتش دویست تومان بود بااین تفاسیرشما چطور گرانی وتورم راحل کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
بازخداراشکرکه درمهارتورم موفق بوده ایدوالا الان ماباید به جای تورم 300 درصدی لابد تورم 3000درصدی یابیشترمی داشتیم.
خدانگذره ازانهایی که اواسط پارسال وعده داده بودندقیمت مسکن دراواخرسال ۹۷ و اوایل ۹۸ کاهش پیدامیکنه من ملکمو روی همین پیش بینی ها نیمه اسفندفروختم متری ۱۵ میلیون الان همون ملکو متری۲۰ میلیون هم نمیتونم بخرم باپیش بینی مصلحتی تان منو امثال منوخانه خراب کردید
دست بردارید... ملت دارند زیر تورم جان میدن انوقت با خیال راحت امدی و این حرف را میزنید!!!!تا کی میخواهید ما را با حرف سر کار بگذارید؟؟؟!!! بهترین خدمت به ما این است که مدیران ناکارامد کنار بروند و میدان را به تیزهوشان واقعی نه تیز هوشان انتسابی اقازاده ای بسپارند انوقت میبینید که چطور تورم و گرانی مهار و حتی کاهشی خواهدشد.شما ملت را به خاک سیاه نشاندید.
درمهارتورم موفق بودید؟؟؟؟!!!!! قیمت ها ساعتی داره میره بالا شمامیگیدتورم رامهارکردید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
کمر مردم زیر بار تورم در حال خرد شدنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
مهار تورم در لبنان و عراق از موفقیت آقایان است.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
منظورش میوه فروشی سر کوچشه.اونجا قیمتا ثابته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اقای نوبخت عکس العمل مردم به ادعایتان راببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
روکه نیست ماشالله
اقای نو بخت اقای نوبخت
تو باید به جای مهران مدیری سریال طنز میساختی
قیمت دلاربصورت مصنوعی پایین نگه داشته شده واز۱۶ تیر( روزاغاز مرحله دوم خروج ازبرجام وافزایش درصدغنی سازی اورانیوم) فنرفشرده شده قیمت ارز رها شده و همچنین روندنزولی بورس هم که بادستکاری مثبت نگه داشته شده اغازخواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
با افزایش قیمت دلار حاشیه سود شرکتهای بورسی بالا می رود و شاخص رشد میکند. بابا یک کم اقتصاد را بصورت علمی بررسی کنید. نه اینکه هر چی به مغزتان رسید را بگید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
وای به اون بورسی که نه بخاطر تولید وکسب وکارورشداقتصادی که بخاطر افزایش قیمت دلاربره بالا !!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
جواب ۹۲۵:
قیمت دلار که افت کرده چرا شاخص بورس این قدر رفته روش؟؟شما که پروفسور علم اقتصادید همین یک مورد را علت گویید
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
ایشون چند ماهه همین کامنتو میزاره تابناک هم تایید میکنه همش.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
قیمت های صرافی هاهمه دستوری وغیرواقعی هستند قیمت دلار ازاد بمراتب بیشترازان چیزی است که صرافی ها درتابلو اعلام میکنند قیمت حواله اگرانجام بدهند بمراتب بالاترهست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
تو این اقتصاد ویران اگه واقعا بشه گفت اقتصادهمه شاخص ها ساختگیه هیچ چیز هیچ کس سر جای خودش نیست. این که میگن تحریم اثر گذاره نه این طور نیست .
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
تازه خود اقای نوبخت امسال را حداقل اعتراف کرده رشد اقتصادی منفی است ان وقت بورس رشد میکند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
ناشناس 11:43 تو هم دلتو به این بورس مصنوعی و دستساز خوش کن که تدبیر هر روز 5000 تا 5000 تا شاخصشو ببره بالا و بالاخره برسونش به بالای یک میلیارد شاخص رو . منتهی جیگرشم داشته باش بحرانش کلید خورد شاخص جونی خوشگلت با کله اومد رو سی هزار تا پس نیافتی
لبنیات ۳۰ درصد روش رفته موفقیت در مهار تورم است ؟
سیب زمینی کیلویی ۵۰۰ تومان شده ۹۰۰۰ تومان موفقیت دل مهار تورم است؟
بدبخت کردید مردم را با ان برنامه ریزی هایتان.
دارید به خیال خودتان مجددا کارهای رکود اور ۹۲ تا ۹۵ را تکرار و با نبود رونق بازارها را کنترل کنید .
دولت اقای روحانی هیچ برنامه اقتصادی از زمان روی کارامدن بر سر قدرت نداشته و ندارد.
۴ سال اولتان رکود بد.
۲ سال تورم وحشتناک و ۲ سال اینده تان هم احتمالا رکود تورمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
تا وفتی سیاست خارجه همین باشد همه رییس جمهورا فقط نقش تدارکاتچی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
ربطی به روحانی نداره هرکی باشه همینه داستان
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
کارشناسان اقتصادی نظرشان این نیست.
امید خوب است که بر مبنای واقعیت باشد منتهی شما باید بگویید سال دیگر بدتر از الان نشود باید خدا را شکر کنیم ولی افق پیش رو نشان از وخیم شدن شرایط دارد
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
خداوکیلی مرغ قیمتش الان در برابر سیب زمینی مفت‌مفت
محسن
| Belgium |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
عزیزان ناراحت نباشید مگر تا حالا شده یک وزیر بیاد درست حرف بزندمردم ایران خیلی شاد هستند و در نازو نعمت زندگی می کنند نه استرس دارند نه مشگلی حرف این مسئولین را گوش کنید مستقیم دربست می روید بهشت،ما که دوست داریم بریم جهنم شما را نمی دونم
مردم در بسیاری از کالاها دیگر توان خرید ندارند به همین دلیل شاید البته نرخ تورم کمی کاهش پیدا کرده اتفاقا این به دلیل ناتوانی دولت است
باز هم نوبخت و باز هم ...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
باز هم نوبخت و باز هم ...!
ایرانی ها از نظر مصرف مواد لبنیاتی و پروتیینی به شدت مصرف خود را کاهش داده اند بقیه مواد غذایی را هم تا می توانند کمتر مصرف می کنند بعد آقای نوبخت از کاهش رشد تورم حرف می زند ایشان سفره بزرگ و رنگین خانه خود را می بیند ولی نمی فهمد سفره مردم روز به روز کوچک تر و فقیرانه تر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اتفاقاخوب میفهمه سفره مردم چطوره و البته خوب میدونن وضع مردم چیه وای چون نمیتونن کاری کنن خودشونو زدن به ندونستن
رانت خورها رو بگیرن
آقا زاده ها رو بگیرن
لواسونیهارو بگیرن
هزینهای تو کشورهای دیگه رو بگیرن
تجملات رو بگبرن؟
نمیشه بالا وضع همینه که هست مردم روزبروزفقیر تر میشن
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
به دلیل گرانی بیش از حد همه کالاها مردم نمیتونن خرید کنن به نفع آقایون هم میشه همه رو صادر میکنند و میگن
آمار صادراتمون هم بالا رفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
دوست عزیز برخی توی کهشکهان خارج از منظومه شمسی زندگی میکنه نباید ایراد گرفت.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
چون مواد لبنی سیل آسا صادر میشه عراق و طبعا موجودی بازارهای داخل خیلی کم شده مجبورن قیمت رو برای مردم خودمون شدید گرون کنن تا فقط پولدارها بتونن بخورن
اقای نوبخت . وقتی رییس امار توسط جنابعالی تعیین میشود .چرا نبایستی تورم مهارشود وقتی نرخ تورم یکشبه مثبت میشود نشانه درایت جنابعالی در تغییر رییس امار است اگر فردی دیگر هم جای شما بود با سخنرانی هرلحظه میتوانست نرخ تورم را مثبت اعلام کند درعمل کار براید به سخنرانی نیست ازاول سال تا حال توجه کن وببین چقدر سفره مردم کوچکتر شده شما که درداخل مردم نیستی وجرات شنیدن حرف مردم را نداری ازاین اتاق درمیای به اتاق دیگرمیری وچندین نفر ارزاق ترا تامین میکنند وقتی امار کشور بازسازی بخورملت داده میشودقابل اطمینان نخواهدبودازبس که نادرست گفته ای وجایی برای خود نذاشتی بعید میدانم باسپری شدن این دوره ازریاست جمهوری درایران زندگی کنی
آیا فقط مسکن گران شده ، هزینه های ساخت شامل زمین ، مصالح ، دستمزد ، حمل و نقل ، پروانه ساخت ،آب و برق و گاز گران نشده است ؟
اینهم مثل توصیه هایی است که دولت میکرد سکه و دلار نخرید
همین روز گذشته قیمت سیمان را ۳۷٪ بالا بردند
چقدر وزیر مسکن نسبت به وضعیت مردم و بدبختی آنها بی خبر است. ...الان در جامعه بحران اجاره نشینی را داریم. یعنی مردم در به در دنبال یک سرپناه هستند. بسیاری به صحرانشینی روی آورده اند و بسیاری دیگر در خیابان ها زندگی می کنند زیرا نمی توانند یک سرپناه اجاره کنند. تصور کن ناموس طرف باید شب ها در خیابان بخوابد. دختر بزرگی داشته باشی و مجبور باشد به دلیل فقر در گوشه خیابان یا در چادر در بیابان زندگی کند....
اوضاع خانوارها هرسال دریغ از پارسال و حرف های مسئولان وعده سالها و روزهای خوب فردا!....
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
سال سال این چند هر سال میگیم دریغ از پارسال
در کنترل تورم موفق بودن البته درست میگی ها با دریافتی های نجومی و اطرافیانتون از نظر شماها تورمی نیست.تورم واسه ماهاست ،ماها هم که کلا مهم نیستیم
چرا ما ایرانی ها اینقدر غر می زنیم؟
چه کاری با غر زدن درست شد؟
اگر قرار هست چیزی اصلاح شود باید کار عملی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
کار عملی میشه کنسرت ؟ میشه همایش های لوکس و بی خاصیت ؟ شش ساله با این کارهای عملی اینجوری به جهنم دره فعلی رسیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
درست است باید ریشه فساد را کند.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
احسنتم باید به اهل بیت پناه برد
ایمان تقوا نبوت
یا علی
وقتی کسی با رای مردم انتخاب بشه،عملکرد خوب یا بدش به مردم بر میگرده.اینقدر این اتفاق میفته تا اینکه مردم خسته میشن و میگن خدایا از خودمون ناامید شدیم،یکی را برسون تا از طرف تو زندگیمون را به سمت سعادت ببره.اونوقت امام زمان میاد.کسی نگه غربی ها پیشرفت کردند بدون امام زمان چون میگیم غربی ها پیشرفت مادی کردن اونهم ی بخشیشون و اونهم خیلی ناقص.و اون بخشی هم که پیشرفت کردند فقط در واقع پاشون را روی ضعیفترها گذاشتند و رفتن بالا
اخه بابا جون لاف زدن با امید درمانی خیلی فرق داره
...و ما کلی خندیدیم!!!
وزیر محترم راه و شهرسازی
مگه زمانی که مردم خودرو نخریدند خودرو ارزون شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
مردم نخریدند؟
مردم مریض میشوند دکتر هم نمی روند با داروهای عطاری خود را درمان می کنند بعد وزیر از خرید خانه حرف می زند قیمت خانه به اندازه 50 سال حقوق کارگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
بله قیمت خانه به اندازه پنجاه سال حقوق کارگر است البته به دو شرط
یک: کارگر چیزی نخورد و نپوشد و تمام حقوقش را پنجاه
سال پس انداز کند
دو: قیمت خانه در پنجاه سال تغییر نکند و 50 سال بعد همین قیمت امروزی باشد
هر چیزی این دولت گفت ارزون میشه نخرید ، درست برعکس وعده هاشون چند برابر رفت بالا . غول مسکن اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز زندگی همه با وعده سرخرمن وزیر بیاد پایین ؟! خخخخ شما راست میگی پراید ارزون کن که یکمشت نایلون و مقوا و حلبی روغن نباتی سرهم کردی 20 هم نمی ارزه 50 تومن میندازی ملت .
این آقای نوبخت داره راجع به وضعیت اقتصادی ایران صحبت میکنه یا کشور دیگری؟
رئیس اتحادیه مشاوران املاک جناب مصطفی‌قلی خسروی هم دقیقا شبیه مسئولین درجه یک مملکت شده و ادعاهائی میکنه عجیب . مثل نوبختی که تغییرات قیمتها و تورم را به میل و روش خودش و دوستان در رفاه محاسبه و اعلام میکنه بدون اینکه اهمیتی به زجر کش شدن ملت تو این شرایط بحرانی بدن.
یکی از گرفتاریهای. مهم مملکت. دادن گزارشهای کاملا غلط از سوی مسولین ومشاورین در همه ابعاد سیاسی اقتصادی و...... به مقامات کشور است که منجر به تصمیم گیری غلط می شود. نمونه اش همین گزارش کاملا بی ربط آقای نوبخت!!!
توخودته ناراحت نکن مردم سیب زمینی هم نمیتونن بخرن خونه منظورت چیه؟
ازی خونه بازیهای بچه هامنظورته؟
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیاااااار میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
پراید چهار میلیونی الان پنجاه میلیون تومان است انوقت اقای نوبخت میگوید تورم وگرانی را مهار کردیم
آقای وزیر امثال شما قبلا از این قولها زیاد دادند و از این حرفها هم زیاد شنیدیم . گفتند ماشین نخرید ارزان می شود، که نشد! گفتند موبایل نخرید ارزان می شود ، که نشد ! حالا شما می گید خانه نخرید .... مردم به فکر سیر کردن شکم عزیزانشان هستند نه خرید ساختمانهای انچنانی !ي؟...؟؟؟؟؟؟؟
آقایان اگر به مردم احترام نمی گذارید و قدمی در راه خدا بر نمی دارید لطفا به خودتان احترام بگذارید و از این دست سخنان نگویید............
تورم مهار شده ما خبر نداریم ارزانی شده خبر نداریم خونه نمی توانیم بخریم ارزان خواهد شد سیب زمینی سال دیگه ارزان خواهد شد وبا این تفاصیل نرخ تورم در ده سال اینده پایین خواهد امد ماشالله چه وزیران کار کشته ای داریم که همه دنیا به ما غبطه میخورند از این در شگفتم که چرا ما نا شکر هستیم با بالا رفتن اینهمه هزینه ساخت و مصالح ساختمانی و قیمت زمین و غیرو مسکن چه جوری ارزان خواهد با چندین برابر شدن قیمت مایحتاج عمومی تورم کی مهار خواهد شد حالا بماند سیب زمینی هم از مردم عزیز روی گردان شد و قیمت اش چندین برابر شد من به نوبه خود از این سفرهای رنگی که روی ان اقلام مختلف از قبیل میوه و دسر و غیرو که نقاشی شده بایدبخرم تا دلم به این خوش باشد که سفره مان رنگین و پر از نعمتهای فراوان شده و تشکری از وزرا بکنم که چنین سفره ای را برای خانواده هاتدارک دیده اند .
مسولین باید قشنگ بیان بگن اقا ما داریم هزینه ایستادن در برابر خودخواهی های آمریکارو میدیم وسلام
هی داستان تعریف میکنن اینونخرید اونو نخرید که نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
سیب زمینی چه ربطی به تحریم دارد دلار گرونه صادر میشه باید جلوی صادر شدنش و گرفت این حتی این یک کار ساده رو هم انجام نمی دهند چه برسد به علم اقتصاد هیچ کدام از مسئولین بلد نیستند البته تو ایران فعلی نمی شه از علم استفاد کرد .....،،
به وزیر مسکن بگویید باشه ، شما هم خانه تان را امروز بفروشید همان خانه را دوباره سال آینده ارزانتر می خری .
سال هاست از این حرف ها زده شده ... دلار از ۷ تومن شده ۱۳ هزار تومن یعنی حدود ۲۰۰۰ برابر ...رودست ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
قیمت کلنگی در شمالشهر تهران نسبت به قبل از انقلاب صدهزار برابر شده . سکه طلا نسبت به قبل پنجاه هزار برابر شده . اینا رو میگفتی بهتر بود
بزک نمیر بهار میاد...
اقاي نوبخت شما هم مثليكه در لواسان زندگي مي كنيد ! ايران فقط انورها كه شما و دوستان و بزرگان زندگي مي كنيد نيست! يك خورده تشريف بياوريد پايين ميدان ونك يا به يك شهرستان برويد
اون شخصی که گفته با افزایش قیمت دلار حاشیه سود شرکتهای بورسی بالا می رود و شاخص رشد می کند. صحبت از بررسی اقتصاد بصورت علمی میکنه.
خوب با این استدلال اگه قیمت دلار به ۵۰ هزار تومن برسه حاشیه سود شرکتهای بورسی خیلی بالا میره و اقتصاد شکوفا میشه؟ بورس بخشی از اقتصاد و بازار سرمایه است نه همه اون.
فارغ التحصیل کدوم دانشگاهی شما؟
حرف مجانی که کنتور نداره !!!!!!!!
هر چیزی گرون میشه یکی از مسوولین میاد میگه نخرید، نخورید،....تا ارزون بشه که جالبه خیلی چیزها رو هم مجوز گرونیش رو همین دولت صادر کرده یا به نوعی باعث گرونیش شده و جالب‌تر اینجاست که به یکی دو ماه نکشیده دوباره همین قیمت‌ها بازم تغییر میکنه.مشکل اینه که هر کسی برای خودش هر کاری دوست داره میکنه و تصمیم میگیره و بیچاره مردم بدبخت هر روز فقیرتر میشند و مسوولی ککش هم نمیگزه
جناب نوبخت تورم 400درصدی است کجایش مهارشد چرا دلتمردان علاعقه خاصی به وارونه گویی دارند؟ همه چیز عین روز روشن است مردم را احمق فرض نکنید
نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود......

بزک نمیر بهار میاد کنبزه با خیار میاد.................
اگه کاری رو که وزیر قبلی مسکن آخوندی با این مملکت کرد و توی کشور چین انجام میداد دارش میزدن چون وزیر مسکنی که شش سال حتی یه آجر روی آجر نذاشته باشه رو باید دارش زد چون قطعا خیانت کرده
پدر ملت رو درآوردین بعد میگید توی مهار تورم موفق بودید؟
بهترین خدمت نوبخت به ایران این است که کنار برود و مردم دیگر اسمش را نشنوند
حرف حرف حرف000000
آقای نوبخت شوخی می فرمایند!
آقای نوبخت واقعا کذب به چه قیمتی ؟؟؟؟
تورم کشور را نابود کرده بعد میفرمائید تورم را کنترل کرده اید !!!!!!!! فکر کنم شب که تشریف می برید خونه خودتون به مصاحبه های که انجام دادید باید بخندید که حتما همین طور هست
دولت مردان ما براشان مهم نيست كه مردم همه از بي خانه ماني و گرسنگي بميرند هركسي پول دارند زندگي كنند هركسي هم پول ندارد بميرند ...
از چای ایرانی حمایت کردیم . کشاورز وکارخونه دار درک نکردن وقیمت چای رو 3 برابر کردن
خوشحال شدم که چای خارجی وارد شد تا شما عبرت بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
چای خارجی وارد شده ولی کیلویی 180 هزار تومن !!! خوشحالی داره یا موچکریم ؟ کدومش ؟
"نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنده هم بدبخت هستم...
آقای نوبخت،مگه قراره سال آینده یک دولت عادی داشته باشیم که اوضاع اقتصادی خوب بشه؟
کار به جایی رسیده که برای خریدن یک کیلو گوشت باید وام بگیریم اون وقت آقای وزیر فرمایش می کنند مسکن نخرید .
اگر قراره مردم نخرند تا قیمت ها بیاد پایین بفرمایید شما پس چه کاره اید. عجب دولت مدبری. .. .
شماها در مهار تورم موفق بودید؟؟؟؟
مهار رشد تورم بخاطر کاهش قدرت خرید مردم بوده نه بخاطر تلاش مسئولین
نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم
مثالی است معروف که :
دختری را که مادرش تعریفش کند بدر دائیش میخورد
مردمو به فلاکت انداختید
نوبخت همیشه میخنده همه خبرای بدو با لبخند میگه , الکی امیدواره با لبخند زول میزنه تو دوربین نادرست میگه به نظرتون به چی فکر میکنه همیشه میخنده؟ چجوری میشه انقدر نادرست گفت؟
اگر تورم بالای 300درصد کالاهای مورد نیازملت وبه زیرخط فقر وفلاکت بردن 80درصد ملت ازنظر نوبخت موفقیت است باید پیداکنیم نشانه های عدم موفقیت را
من نمی دانم چرا بانک مرکزی که خود مسول کنترل تورم است چون همه بدبختیها از حسابهای بانکی افراد وشرکتهای متعلق به افراد خاص است چرا با کشورهایی مانند ژاپن که تورم منفی دارتد با بانک مرکزی ودانشگاههای انها یک همکاری وتبادل فکری نمی کند جامعه کارگری و فقیر زیر بارتورم له شدند
فقط فراورده های لبنی درطول یک ماه دوبارافزایش بالای 20درصد داشتند سیب زمینی وپیاز وسایر مایحتاج ملت هم طبق گزارش بانک مرکزی بالای 300درصد تورم داشتند
تاهمین حالا هم آقای نوبخت ازمهار قیمت سیب زمینی قاصراست
تعجب آور است مردم خانه نخرند!!!!!
1 کجا بروند؟!!!!
2خود دولت از حقش نمیگذرد پول اب و برق و گاز را پایین بیاورد.خودرو را کاهش دهد.ارزاق را ارزان کند. ...خانه بسازد عرضه زیاد شود قیمت پایین می آید.
نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود
آخه تو ٦ ماه تورم ٢٠ ساله رو به كشور داديد بعد ميگي تورم رو مهار كردي!!!!؟؟؟؟
كشور رو كرديد قانون جنگل
هركي پول و زور داره زندگي ميكنه و هركي پول و زور نداره بايد بميره
...
خفتگان را خبر از عالم بیداران نیست تاخودت غم نخوری غم مردم نخوری هرچی میخواین رو زخم مردم نمک بپاش ومارو تحقیر کن و عزت نفس مارو زیر پات له کن به شعور من کارگر توهین کن نا نمیریم از دست شما راحت نمیشیم حقوق نجومی هم مال شما اصلا همه چی توی این کره خاکی هستش مال شما سرتون به سلامت عزیزان انشا الله خدا همیشه به شما عنایت کنه همیشه هم موق باشید من هم براتون چند تا شمع نذر امامزاده محلمون کردم تا موفقیت شما روز به روز بیشتر بشه
كجا جلوي تورم رو گرفتين همين ديروز شير شد ٥٠٠٠تومان!!مردم خونه نخرن،ماشين نخرن موتور نخرن هيچي نخرن تا ارزون بشه!!!ميشه همچين چيزي؟!!!بجاي اينكه با دلال بازي ها برخورد بشه و فكري براي بازار مسكن و خودرو و كالاهاي اساسي بشه فقط ميگن نخريد و ما تورم رو مهار كرديم!!!!!مهار نكردين ديگه بيشتر از اين جا نداره
نوبخت و موفقیت!!!
جناب نوبخت درود
مهار کردن تورم تون اینه اگر مهار نمی کردید چی می شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
آقای نوبخت قضیه همسانسازی باز نشتگان کشوری چه شد ایا امیدی هست یا نه به هرحال مملکت را نابود کردید
جناب حجتی
زمانی هم طیفی های شما آقای احمدی نژاد را تمسخر می کردند که محله ما قیمت میوه فلان است و بهمان. چی شده که خودتون هم از ایشون تقلید کردید و حرفهایی شبیه ایشان می زنید؟
نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛ سال آینده رشد ایران مثبت می‌شود.

سال بعد هم بدتر از امسال.
دروغ دوغ فقط وفقط دروغ...
پیامبر خدا فرمود وای بر کسی که مسئولیتی بعهده بگیرد در حالی که توان انجام ان را ندارد و وای بحال کسی که عمدا کاری برای رفاه مردمش نکند
نوبخت: در مهار رشد تورم موفق بوده‌ایم؛
مردم: آره جون خودت
این نوبخت حرف نزنه خیلی بهتره.
نمیدونم چراخرفهای آقای نوبخت خیلی زورداره برام
آقازن وبچه روفرستاده آمربکا ,گرین کارت وشهروندآنریکا هستن
فکر کنم نوبخت ایران زندگی نمیکنه
لطفا یکی به این نوبخت ... بگوید با احساسات مردم بازی نکن
کی این دولت تموم میشه :(
آقا نوبخت شما با این شرکت‌های نورچشمی هاتون می وقت مهار تورم داشتین. دلار شد سه برابر تورم شد ۳۰۰ درصد حالا هم قدرت خرید نیست رکود شده میگین تورم مهار شد. شما محبت کنید حواستون به سامانه ثبت سفارش ساعت ۲ صبح باشه.
سال اینده!!!!
هذیان گویی که حدندارد ارزش پول ملی یک چهارم شده اما خانه ۲ تا ۲ و نیم برابر شده و یک فردی وعده ارزانی می دهد جل الخالق
واقعا احمدی نزاد میارزه به این دولت
سلام اقای نوبخت شما میفرمایید تورم مهار کردی البته با محاسبات کامپیوتری خودتان لطفا اینبار با چرتکه زمان قاجار حساب کن با توجه افزایش قیمت لبنیات سیب زمینی پیاز تخم مرغ تورم چند در صد است لطفا مبنا را از اسفند ماه قرار دهید البته شاید محاسبات شما درست باشد که تورم مهار با چه هزینه ای وقتی جیب مردم خالی شده توان خرید صفر است بنا براین تورمی نیست
چرا برای صادرات و واردات از اصناف هرکالا استفاده نمی شود که کارت بازرگاتی یک بار مصرف اقتصاد کشور را بیجاره کرده به طور مثال صنف صنایع ساختمان که اتحادیه انها را معرفی وکنترل کنند یا صنف میوه زیر نظر میوه وتره بار یا باغدارن و صنایع معدنی صنف تولیدکنندگان مواد معدنی و معادن دیگر چرا بازرگان معدنی از کارت بازرگانی مواد لبنی وپتروشیمی و یا صادرات و واردت اهن و فولاد از کارت میوه استفاده می شود وهیچ صنفی هم درمورد تنظیم بازارش توضیح نمی دهد دراین شرایط صادرات و واردات ایران یعنی متخصص قلب برای مریض ارتوپدی و متخصص ارتوپدبرای بیمار چشم کار جراحی انجام دهد چه اتفاقی می افتد
قیمتهای هر هفته 20 در صد میره بالا اگه تورم رشد نداره پس این چیه ما که نفهمیدیم به چی میگن تورم
رشد اقتصادی وقتی مردم رو به خاک سیاه نشوندین به چه دردی میخوره؟! یه جوری میگه رشد اقتصادی مثبت انگار به ۱۰% میخواد برسه!
چطور یک شبه مسئولین میتوانند قیمت دلار را به دلخواه خود بالا و پائین کنند اما قیمت مسکن را نمیتوانند . اگر در خصوص مسکن مثل سایر کشورها تعیین قیمت با شهرداری یا دولت و غیره باشد تمام مشکلات مسکن حل میشود ولی افسوس ناکارامدی مسئولین در این خصوص اجازه چاره اندیشی نمیدهد . در این مملکت وزرا و رئیس جمهور به فکر زندگی فرزندان خود هستند، نمایندگان در خوابند ، هیچ مسئولی پاسخگوی درد و رنج مردم نیست. من با ۴۵ سال سن کی پس باید صاحب خانه شوم. آیا این مسئولین تافته جدابافته اند
همین امروز یک بسته چای خشک گلستان خریدم 70000 تومان حالا بگو تورم را مهار کردیم .
دو سال است هر روز گران می شود.
به خاطر زحمات طاقت فرسای شما در کنترل تورم واقعا ازتون ممنونیم !
به نظرم يكي از راهكارهاي مناسب در ذيل آمده است :

الف:سیاستهای مربوط به عرضه

1.استفاده از ظرفیت بافتهای فرسوده شهری. یکی از راهکارهای مهم برای کاهش قیمت مسکن استفاده از ظرفیت بافت های فرسوده شهری و تخریب این بافتها و ساخت آپارتمانهای نوساز در این مکان ها است.

سیاست گذاری و اجرای مناسب این اقدام علاوه بر افزایش عرضه مسکن و کاهش قیمت این محصول با عث افزایش اشتغال و افزایش تولید و مقاوم سازی بافت های فرسوده در برابر زلزله خواهد شدو دولت می تواند با ارئه اوراق مشارکت در این بخش با جذب نقدینگی مردم، تورم را نیز کنترل کند.

2.سیاست گذاری در جهت ساخت آپارتمانهای کوچک. با نگاه به هرم جمعیتی کشورو افزایش جمعیت جوان و محدودیت ظرفیت شهرهای بزرگ ساخت مسکن در مقیاس کوچک و ارائه مشوق های گوناگون توسط دولت و شهرداری ها مانند کاهش وحتی معافیت از عوارض ومالیات برای سازندگان واحد های مسکونی کوچک توصیه می گردد. این اقدام باعث افزایش عرضه مسکن شده و اقدام مناسبی در جهت کاهش قیمت مسکن به شمار می آید.

ب:سیاست‌های مربوط به تقاضا

کارشناسان بازارمسکن یکی از عوامل مهم افزایش قیمت در این حوزه طی سالهای گذشته را جذابیت سرمایه گذاری تجاری و افزایش سفته بازی در بازار زمین و مسکن می دانند . این مسئله باعث شکل گیری تقاضای کاذب و افزایش قیمت وعدم توزیع ساختمان های موجود در شهرهای بزرگ با توجه به محدودیت ظرفیت این شهرها شده است . برای همین منظور مدیریت تقاضا دراین بخش از اهمیت زیادی برخور دار می باشد.برای این منظور می توان به راهکارهای ذیل توجه نمود.

1.محدودیت مالکیت واحدهای مسکونی در شهرهای بزرگ.

یکی از مشکلات موجود در بخش مسکن وجود ساختمانهای خالی از سکنه ، در اختیار داشتن واحدهای مسکونی زیاد توسط برخی از افراد و در عین حال تقاضای شهروندانی است که نه تنها از خرید بلکه از اجاره این ساختمانها عاجزند بلکه به عقیده نگارنده، یکی از راهکارهای مهم حل این مشکل برقراری محدودیت در مالکیت واحد های مسکونی در شهرهای بزرگ می باشد.

البته این محدودیت باید با افزایش سیاستهای تشویقی برای سازندگان واحدهای مسکونی و افزایش سود تولید آپارتمانهای کوچک وافزایش مشوق های فروش سریع این واحد ها همراه باشد. برای مثال می توان به افزایش تعداد واحدهای تحت مالکیت سازندگان مسکن و همچنین ارائه فرصت های مناسب برای عرضه و فروش واحد های مسکونی در اختیار تولیدکنندگان و ارائه مشوق هایی برای عرضه سریعتر واحد های ساخته شده ، نام برد. این اقدام با عث عرضه بیشتر واحد های مسکونی موجود و کنترل تقاضا و افزایش عرضه در این بخش می گردد.

2.برقرای مالیات و عوارض بالا برای مالکین بیشتر از دو واحد مسکونی در شهرهای بزرگ.

یکی از راهکارهای کاهش تقاضا در بخش مسکن برقرای عوارض ومالیات بالا در خصوص مالکینی است که بیش از دو واحد مسکونی در شهرهای بزرگ در اختیار دارند .منظور نگارنده از بیان دو واحد مسکونی در شهرهای بزرگ به این منظور است که دراین شهرها افرادی هستند که برای گذران زندگی یکی از واحد های مسکونی خویش را اجاره داده و از این راه امرارمعاش می کنند و دولت نباید برای این افراد محدودیت قایل شود. ولی در همین شهرها افرادی هستند که واحد های ساختمانی متعددی در اختیار داشته و جزو سازندگان مسکن هم محسوب نمی شوند . در مجموع ارائه سیاست های مناسب در این حوزه باعث کاهش جذابیت نگهداری واحد های مسکونی گشته و تقاضای کاذب مسکن را کنترل می نماید.
آقای نوبخت : واقعاً مهار تورم انجام شده ، برادر من یا قیمتها را نمیدونی چی شده و یا اصلاً تورم را نمیدونی و یا اینکه معنی مهار را نمیدونی.
واقعاً با این عدد و رقم و درصدهایی که به مردم میگین مردم را چی فرض کردین . آقا برادر من بچه محل من هم استانی من آقای نوبخت عزیز مردم دارن داغون میشن زیر بار تورم چند صد درصدی تو بعضی از آیتمها و چند ده درصدی تو بعضی اقلام . چی داری میگی برادر من.
من شما را دوست داشتم سعی کنید با اعدد پرت ، شخصیت خودتون را خراب نکنید.
عمو نوبخت
يك فكر ناب : اول بگذار تورم به 1000 درصد برسد بعد 2 درصد ان را پائین بیار وبعد بگو نرخ تورم را با موفقیت مهار و بلکه کاهش دادیدم.هههههههه
متأسفانه این قیمت هایی که ما شاهد آن هستیم سرسام آور است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر