بازدید 6316

بررسی چالش های صنعت پتروشیمی ایران در دوران تحریم

کد خبر: ۹۰۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 02 July 2019

آثار و چالش‌های پیش روی صنعت پتروشیمی ایران در دوران تحریم از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران در شماره جدید ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در سی و یکمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" که در 6 فصل شامل؛ پرونده ویژه، دنیای انرژی، اقتصاد کلان، دنیای صنعت و خواندنی‌ها منتشر شد، در بخش اقتصاد بازار با توجه به برپایی هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX)، گفت و گویی با سید حسام حسینی؛ مدیرعامل شرکت اثنا و مجری نمایشگاه اینوتکس با عنوان " حضور موفق استارتاپ ها در نمایشگاه اینوتکس 2019" منتشر شده و در ادامه نیز گفت‌وگویی با قاسم فیضی سلمانی و علی ابتهاج از کارشناسان بازار سرمایه و محمدهادی حمیدی؛ مدیر سرمایه‌گذاری شرکت دستاورد دی با هدف بررسی ابعاد دیگری از آثار تحریم‌ها، چالش‌ها و زیرساخت‌های ضروری برای رونق بازار سرمایه انجام شده است. همچنین گفت‌وگو با دکتر محمد بخشی؛ مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی مجموعه بهپرور با عنوان " شرایط برای دستیابی به اقتصاد آزاد در ایران فراهم است" و مطلبی از علی حیدری با موضوع " چشم‌انداز اقتصاد جمهوری عراق" از دیگر مطالب این بخش می‌باشد.

در پرونده ویژه این شماره نیز مصاحبه‌هایی با سید مهدی حسینی یزدی؛ رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران با عنوان "خودتحریمی؛ مشکلات را دوچندان کرده است" منتشر شده که راهکارهای برون‌رفت این حوزه از مشکلات را بررسی نموده است. همچنین در این بخش، گفت‌وگوهایی با محسن احمد مخبری؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی مخبری، محمد علینژاد؛ رییس هیات مدیره شرکت خزر سم کود، مجید عمادی؛ مدیر شرکت همیار دشت آبرون و نیز قاسم رضائیان؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی شیمیایی سم آوران ایلیا و کیانوش کلهر؛ مدیرعامل شرکت اریکه گستر آریا به چاپ رسیده است.

در بخش دنیای انرژی نیز گزارشی با عنوان " دوئل آمریکا و روسیه برای تامین گاز اروپا" منتشر شده است. در این قسمت در گفت‌وگو با کارشناسان ارشد حوزه انرژی از جمله؛ محمدحسین عادلی، مرتضی بهروزی فر، سعید میرترابی و همچنین حسن مرادی، چگونگی و چرایی رفتار سیاسی- اقتصادی مشتریان نفتی، رقبای ایران و رهبران سیاسی کشورها و سناریوهایی که باید در دستور کار کشورمان قرار گیرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. " تحریم پتروشیمی؛ سخت‌تر از تحریم نفت" از دیگر مطالب خواندنی این بخش می‌باشد.

در صفحات دنیای صنعت سی و یکمین شماره از نشریه " دنیای سرمایه‌گذاری" گفت‌وگوهایی با احمد ساعیان؛ مدیرکل هتل هما احمدآباد مشهد با عنوان " حرکت صنعت گردشگری ایران به سمت خصوصی‌سازی است"، علیرضا شامی؛ مدیرعامل شرکت فناوری داده پویشگر با عنوان " کاهش هزینه‌های تولید با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای جدید" و مهندس مهدی آیتی؛ عضو سابق کمیسیون عمران مجلس با عنوان " اجاره به شرط تملیک؛ راهکاری موثر در کاهش نرخ مسکن" منتشر شده است. در این بخش نیز در گزارشی تحت عنوان " پیشتازی ایران‌خودرو در کیفیت و تامین خودروی بازار" به اقدامات و خدمات ارائه شده در 3 ماهه نخست امسال توسط شرکت ایران‌خودرو پرداخته شده است.

در بخش اقتصاد کلان این شماره نیز، با دو نفر از صاحب نظران اقتصادی؛ دکتر مسعود جامساز و دکتر آلبرت بغزیان در خصوص آثار کاهش درآمدهای نفتی در شرایط کنونی به گفت و گو پرداخته ایم. در ادامه نیز در گفت و گو با دکتر جبار کوچکی نژاد؛ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، عدل هاشمی پور؛ نایب رییس کمیسیون انرژی و همچنین سید علی ادیانی؛ عضو کمیسیون انرژی، به بررسی دلایل افزایش قیمت کالاها و عدم مدیریت دولت بر بازار پرداخته شده است. "ضربه مهلک فساد اقتصادی و قاچاق بر تولید ملی" یادداشتی است که به تحریر مرتضی فغانی؛ عضو اتاق بازرگانی تهران در آمده است.

"آشنایی با شهرهای پُرگردشگر"، "ثروتمندترین کشورهای جهان"، "معرفی 5 کشور فقیر نشین" و "عجیب ترین شاخص ها برای تعیین مسیر اقتصاد" از مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه "دنیای سرمایه گذاری" است که شما مخاطبان را به مطالعه آن دعوت می کنیم. سی و یکمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در 84 صفحه با قیمت 15 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه www.dsg-m.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر