بازدید 4126

توضیح رئیس دیوان عالی کشور درباره نظرش پیرامون وکلای زن

کد خبر: ۹۰۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 01 July 2019
رییس دیوان عالی کشور درباره اظهاراتش در مورد زنان وکیل توضیحاتی ارائه کرد. 
 
به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در دیدار با رئیس کانون وکلا امور مشاوران و خانواده قوه قضاییه درباره فعالیت وکلای زن گفت: وکلای شایسته، وظیفه‌شناس و حق‌گرا در بین زنان وکیل و چه در بین مردان وکیل قابل انکار نیست؛ نمی‌توانیم این عزیزان را انکار کنیم؛ آیا می‌توان منکر فعالیت وکلا در پرونده‌ها شد قطعاً اینطور نیست.
 
وی در ادامه با اشاره به حواشی پیش آمده از یک تذکر در رابطه با زنان وکیل گفت: اخیراً بنده در یک جلسه صنفی تذکری به همکاران دادم مبنی بر اینکه افرادی از جامعه‌ی قضایی و قضات سلب صلاحیت و معزول شدند؛ در آن جلسه مصادیقی هم در این رابطه گفته شد که یکی از این مصادیق مربوط به  رفتار ناشایست یک وکیل زن بود؛ متناسب با این موضوع اعلام کردیم که مواظب این گونه رفتارها باشید اما مگر می‌شود یک رفتار را به کل جامعه وکالت تسری داد؟ دود این حرکت و حواشی پیش آمده از این موضوع به چشم چه کسانی رفت؟ قطعا به چشم زنان وکیل حق‌گرا و شایسته می‌رود البته متأسفانه در انتشار خبر فوق اخلاق رعایت نشد.

رییس دیوان عالی کشور افزود: یک مصداقی در آن جلسه گفته شد، از این فرصت پیش آمده امروز استفاده کرده و به همه جامعه وکلا در این سنگر عرض می‌کنم که همیشه ایده و هدف شما احقاق حق باشد. اینطور باشد که حقیقت را کشف کنید، حق الوکاله در پرونده‌ها مطرح است اما آنچه که مهم است حق و احقاق آن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار