بازدید 5641

موج گرما در اروپا دو قربانی گرفت

کد خبر: ۹۰۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 29 June 2019

منابع خبری اروپایی جمعه شب اعلام کردند که موج گرما در قاره سبز به مرز هشدار رسید و این امر جان دو نفر را گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی "یورونیوز" پلیس اسپانیا در این باره خبر جان باختن دو شهروند در نتیجه گرمازدگی را تأیید کرد.

پلیس شهر وایادولید (در شمال غرب) اسپانیا اعلام کرد: یک پیرمرد در نتیجه گرمازدگی جان باخته است.

براساس گزارش پلیس اسپانیا، جوان ۱۷ ساله دیگر اسپانیایی نیز در نتیجه گرما زدگی در حوالی شهر "کوردوبا" (در جنوب اسپانیا) جان باخته است.

گرمای هوا در اسپانیا، برای دومین روز متوالی از ۴۳ درجه سانتیگراد گذشت و همین امر موجب شد که ۶۰ کیلومتر مربع از جنگ‌های استان تاراگونا در شمال شرق اسپانیا طعمه حریق شود.

یک ایستگاه هواشناسی در فرانسه اعلام کرد که دمای هوا در شهری در استان "پروفانس" در جنوب شرق این کشور به حدود ۴۶ درجه سانتیگراد رسید تا گرم‌ترین روز سال در فرانسه را ثبت کند.

پیش از این، گرم‌ترین دمای فرانسه به ۲۱ جولای ۲۰۰۳ (۳۰ تیرماه ۱۳۸۲) برمی گشت که در آن دمای هوا به ۴۴.۱ رسید و در جریان آن ۷۰ نفر در سراسر اروپا به علت گرما زدگی جان باختند.

این موج گرما که اروپایی‌ها به خاطر منشأ آنکه "بیابان بزرگ آفریقا" است، به آن لقب "حباب صحرا" را داده‌اند.

در همین راستا، گرمای هوا در آلمان در ۷۰ سال گذشته بی سابقه گزارش شده است بطوری که براساس رسانه‌های این کشور، در برخی از مناطق، دما به ۳۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

کارشناسان برای کاهش تأثیرات دمای هوا در اروپا به شهروندان، مصرف زیاد مایعات را توصیه می‌کنند و از آنها خواستند، در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و لباس‌های روشن بپوشند.

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) نیز در این باره گزارش داد که سال جاری میلادی در حال تبدیل شدن به یکی از گرم‌ترین سال‌های جهان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل