بازدید 2081

جزئیات نشست ۲ روزه ناتو در بروکسل

وزرای دفاع ناتو در جریان دو روز مذاکره خود در بروکسل به مسائلی چون ادعای نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF ) توسط روسیه، افزایش در تشریک فشارها، وضعیت دفاعی و بازدارنگی ناتو، تکنولوژی‌های جدید و مأموریت این ائتلاف در افغانستان پرداختند.
کد خبر: ۹۰۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 28 June 2019

وزرای دفاع ناتو در جریان دو روز مذاکره خود در بروکسل به مسائلی چون ادعای نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF ) توسط روسیه، افزایش در تشریک فشارها، وضعیت دفاعی و بازدارنگی ناتو، تکنولوژی‌های جدید و مأموریت این ائتلاف در افغانستان پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای دفاع ناتو یک سیاست فضایی کلی جدید را تأیید کردند که رویکرد ناتو را در زمینه فضا و همچنین فرصت‌ها و چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارند، هدایت خواهد کرد.

استولتنبرگ گفت: ما می‌توانیم به عنوان یک نشست نقش مهمی برای تشریک اطلاعات، افزایش قابلیت همکاری و تضمین اینکه عملیات‌ها و مأموریت‌های ما می‌توانند حمایت لازم را جذب کنند، ایفا کنیم.

این وزرای دفاع همچنین به وضعیت دفاعی و بازدارندگی ناتو از جمله ابتکار عمل آمادگی پرداختند. تا سال ۲۰۲۰ میلادی متحدان ۳۰ کشتی جنگی، ۳۰ گردان زمینی، ۳۰ اسکادران هوایی ایجاد خواهند کرد که می‌توانند ظرف ۳۰ روز آماده شوند.

استولتنبرگ اعلام کرد: متحدان در حال حاضر حدود سه چهارم از نیروهای لازم را فراهم کرده‌اند. همچنان کارهایی باید انجام شوند اما تا پایان امسال (۲۰۱۹) ما قصد داریم به قدرت کامل دست یابیم.

افغانستان نیز در رأس برنامه این نشست قرار داشت. به طوری که نشستی با تمام کشورهای شرکت کننده در مأموریت حمایت قاطعانه ناتو با مشارکت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و اسدالله خالد وزیر دفاع افغانستان برگزار شد.

استولتنبرگ گفت: در جریان نشست وزرای دفاع ناتو در روز پنج‌شنبه متحدان درباره تحولات در افغانستان نیز گفت‌وگو کردند.

وی افزود: ناتو به تأمین حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغان تا سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه خواهد داد. نیروهای ناتو مادامی که لازم باشد به منظور حفاظت از افغانستان در برابر تبدیل مجدد آن به عنوان پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین‌المللی در افغانستان حضور خواهند داشت.

دبیرکل ناتو گفت: در حالی که چالش‌های متعددی همچنان در افغانستان باقی مانده اما ما در حال حاضر یک فرصت منحصر به فرد برای صلح داریم.

وی تاکید کرد: متحدان به طور کامل از تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به یک سازش سیاسی در افغانستان حمایت می‌کنند، متحدان اخیراً نیروهایی را برای گروه جدید نیروهای چرخشی تأمین و حمایت‌های مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ میلادی را تأیید کردند.

در خصوص ادعای نقض پیمان INF توسط روسیه، متحدان بار دیگر از مسکو خواستند تا به تبعیت کامل و قابل تأیید این پیمان بازگردد. وزرای دفاع ناتو توافق کردند که اگر روسیه به پیروی از این پیمان بازنگردد ائتلاف ناتو پاسخ خواهد داد.

استولتنبرگ گفت: ما آینه آنچه روسیه انجام می‌دهد نیستیم. ما یک رقابت تسیلحاتی جدید نمی‌خواهیم اما در عین حال ما باید به حفظ بازدراندگی و دفاع معتبر ادامه دهیم. روسیه همچنان این فرصت را دارد تا پیمان INF را نجات دهد و متحدان این پیام را در نشست قریب الوقوع شورای ناتو-روسیه به مسکو ابلاغ خواهند کرد.

وزرای دفاع ناتو همچنین پیشرفت در تشریک فشارها از لحاظ مالی، توانایی و کمک‌ها را به بحث گذاشتند.

استولتنبرگ گفت: تشریک عادلانه فشارها اساس تمام اقداماتی است که ائتلاف ناتو انجام می‌دهد و ما در این زمینه شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم. تشریک فشار موضوع مهمی است که در نشست رهبران ناتو که در ماه دسامبر در لندن برگزار می‌شود رسیدگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس