بازدید 5642

بحرین سفیر خود در بغداد را فراخواند

کد خبر: ۹۰۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 28 June 2019

وزارت خارجه بحرین به دنبال حمله معترضان خشمگین عراقی به سفارت این کشور، سفیر خود در بغداد را فراخواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از السومریه‌نیوز، در پی حمله معترضان خشمگین عراقی به سفارت بحرین در بغداد و پایین کشیدن پرچم این کشور از بالای ساختمان این سفارتخانه، «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق برای اطلاع از جزئیات این حوادث شب گذشته به مقر این سفارتخانه رفت.

الیاسری با اعلام این‌که اقدامات قانونی درباره این معترضان اتخاذ خواهد شد، عنوان داشت، امنیت سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها خط قرمز است و تحت هیچ شرایطی اجاره عبور از آن را نخواهیم داد.

وزیر کشور عراق همچنین اعلام کرد، دستور تشکیل هیات تحقیق درباره فرمانده نیروی حفاظت از این سفارتخانه را صادر کرده است.

دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، نسبت به حوادث سفارت بحرین در بغداد ابراز تاسف کرد و اعلام کرد که انجام اقدامات تخریبی، مغایر قانون و مصونیت نمایندگی‌های دیپلماتیک است.

همزمان یک منبع امنیتی از بازداشت حدود 54 شهروند عراقی، که در تظاهرات در مقابل سفارت بحرین در منطقه «المنصور» در بغداد در محکومیت «معامله قرن» و کارگاه اقتصادی بحرین درباره فلسطین، مشارکت داشتند، خبر داد.

این منبع افزود، نیروهای امنیتی تمامی راه‌های منتهی به منطقه المنصور در بغداد را مسدود کرده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه بحرین، بامداد امروز اعلام کرد که سفیر خود در بغداد را به دنبال حمله معترضان به مقر سفارتخانه بحرین، فراخوانده است.

وزارت خارجه بحرین ضمن محکوم کردن حمله به سفارت این کشور در بغداد، گفت: «تصمیم گرفتیم سفیر خود را بعد از این تجاوز فراخوانیم.»

بحرین، دولت عراق را مسئول حمبه به سفارت و کنسولگری بحرین اعلام کرده است.

طبق این گزارش، عراقی‌های خشمگین، شب گذشته در اعتراض به میزبانی منامه از نشست مرتبط با طرح موسوم به «معامله قرن»، به سفارت بحرین در بغداد حمله و بعد از پایین کشیدن پرچم این کشور، پرچم فلسطین را جایگرین آن کردند.

تظاهرکنندگان همچنین پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را به آتش کشیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی