بازدید 8221

تأکید ترامپ و آبه برهمکاری درباره ایران و کره شمالی

کد خبر: ۹۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 28 June 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در دیدار دو جانبه ای که امروز جمعه پیش از آغاز رسمی نشست دو روزه سران جی 20 در ژاپن، برگزار شد بر همکاری در مورد ایران و کره شمالی تاکید کردند.

بر پایه گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از بیانیه کاخ سفید، دو طرف همچنین در این دیدار به دنبال انتقاد ترامپ از پیمان امنیتی دو جانبه توکیو - واشنگتن، بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور به عنوان دو متحد تاکید کردند.

"آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن به دنبال بالا گرفتن تنش ها میان ایران و آمریکا، دهه سوم خرداد امسال با هدف کاهش تنش ها به ایران سفر کرد، او در این سفر دو روزه با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی به عنوان دوست قدیمی ایران و متحد دیرینه آمریکا، هدف از سفر خود به تهران را کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه و میان ایران و آمریکا اعلام کرد، آبه بعد از بازگشت به ژاپن هم اعلام کرد که همواره مساله کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا را دنبال خواهد کرد.

ترامپ روز گذشته و پیش از سفر به ژاپن درباره اتحاد امنیتی بین آمریکا و ژاپن گفته بود که اگر به ژاپن حمله شود ما می‌جنگیم و جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود ما دخالت می‌کنیم و با جان خود از آنها حفاظت می‌کنیم اما اگر به ما حمله شود، ژاپن اصلاً مجبور نیست به ما کمک کند آنها می‌توانند این حمله را در یک تلویزیون سونی تماشا کنند.

پیش از این نیز برخی منابع گفته بودند که رئیس جمهوری آمریکا با افراد نزدیک خود درباره خروج از پیمان بلند مدت دفاعی با ژاپن سخن گفته و این پیمان را بسیار یکجانبه و در راستای منافع توکیو توصیف کرده است.

تلویزیون ژاپن نیز گزارش کرد که آبه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط نزدیک دو کشور گفت سفر ترامپ به ژاپن جهت شرکت در نشست G20 پس از دیدار من از ایالات متحده در ماه آوریل و سفر ترامپ به توکیو به عنوان مهمان ویژه جشن تاج گذاری امپراتوری ژاپن، بیانگر روابط نزدیک دو کشور و اتحاد قوی دو متحد است.

وی با اشاره به آغازبکار این نشست تا ساعتی دیگر گفت که امیدوار است تا اجلاس سران «گروه ۲۰» بتواند برای ارتقا تجارت آزاد، هدایت رشد اقتصادی جهانی از طریق نوآوری، مقررات برای اقتصاد دیجیتالی، کمک به مسائل محیط زیستی و قدرت بخشیدن به زنان، پیام محکمی صادر کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز گفت من می دانم که ما یک روز بسیار موفق خواهیم داشت، ما در مورد چیزهای زیادی صحبت خواهیم کرد، ما درباره تجارت صحبت خواهیم کرد.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ امروز و فردا، جمعه و شنبه (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود این نشست ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این نشست دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

نشست سران گروه ۲۰ هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می کند بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.
گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان