بازدید 15242

«عملیات فریب» جدیدی علیه ایران در راه است!؟

آمریکایی ها در چند هفته اخیر اتهامات متعددی علیه ایران راه اندازی کرده اند و در حوادثی همچون حمله به نفتکش ها در بندر الفجیره امارات و حمله به دو نفتکش در دریای عمان را به ایران نسبت داده اند و در همین راستا تلاش کرده اند سایر کشورها را علیه ایران با خود همراه کنند. در همین رابطه، به نظر می رسد راهبرد آمریکا برای اتهام زدن به ایران در راستای همراه کردن سایر کشورها با خود همچنان ادامه دارد و لذا دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک نیز چنین سناریویی دنبال شود. چنانچه مقامات آمریکا در حال فضاسازی جدیدی علیه ایران هستند.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 25 June 2019

آمریکایی ها در چند هفته اخیر اتهامات متعددی علیه ایران راه اندازی کرده اند و در حوادثی همچون حمله به نفتکش ها در بندر الفجیره امارات و حمله به دو نفتکش در دریای عمان را به ایران نسبت داده اند و در همین راستا تلاش کرده اند سایر کشورها را علیه ایران با خود همراه کنند.

به گزارش تابناک، در همین رابطه، به نظر می رسد راهبرد آمریکا برای اتهام زدن به ایران در راستای همراه کردن سایر کشورها با خود همچنان ادامه دارد و لذا دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک نیز چنین سناریویی دنبال شود. چنانچه مقامات آمریکا در حال فضاسازی جدیدی علیه ایران هستند.

به طوری که، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) بعد از نشست سه‌جانبه با نخست‌وزیر اسرائیل و دبیر شورای امنیت ملی روسیه در فلسطین اشغالی، مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شده و اتهامات جدیدی علیه ایران مطرح کرد.

بولتون در پاسخ به این سوال درباره احتمال دخالت ایران در نشست اقتصادی منامه و طرح رونمایی از معامله قرن، به اتهام‌زنی تکراری علیه ایران پرداخت: «ایران طی چند ماه گذشته یک سری حملات بی‌دلیل و غیرموجه به نفتکش‌ها، خط لوله انتقال نفت وپهپاد آمریکایی انجام داده است که از نظر ما غیرقابل قبول است. در چنین فضایی، تهدید کنفرانس بحرین نیز ممکن است... البته تداوم چنین رفتاری، یک اشتباه بزرگ برای ایران است».

بولتون با بیان اینکه نشست سه‌جانبه کنونی به دعوت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی تنش‌های اخیر با ایران برگزار شد، توضیح داد: «ما با این توقع اینجا نیامدیم که همه مشکلات یا حتی بیشتر آنها را حل کنیم».

وی با ادعای اینکه ایران نباید خویشتن‌داری آمریکا در پاسخ دادن به سرنگونی پهپاد خود توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «ضعف» آمریکا تعبیر کند، تهدید کرد: «همه گزینه‌ها علیه ایران هنوز روی میز هستند».

«عملیات فریب» جدیدی علیه ایران در راه است!؟

به نظر می رسد، آمریکایی ها ممکن است در پی راه اندازی یک عملیات فریب دیگر علیه ایران هستند یا حداقل در حال تلاش برای افزایش تصور تهدید از ایران برای پیشبرد کنفرانس بحرین و پروژه معامله قرن هستند.

در همین رابطه، پایگاه اطلاع رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشیعنوان کرد که  دولت ترامپ بعد از شروع کمپین فشار به ایران از طریق خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌های اقتصادی، هم‌اکنون، اتهاماتی را علیه تهران در خصوص حمله اخیر به دو نفتکش در دریای عمان مطرح کرده است و یکهزار نظامی به منطقه غرب آسیا اعزام کرده است.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به این موارد ادامه داد که هم‌اکنون واشنگتن تا حد زیادی در سیاست اعمال فشار به ایران خود را تنها احساس می‌کند.

هیل توضیح داد، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در پایتخت‌های اروپایی و کشورهای دیگر درباره اتهام زنی ترامپ به تهران در خصوص حادثه دریای عمان این تردید وجود دارد که این اقدام به طور عجیب و غریبی شبیه رخدادهای 1964 است که به قطعنامه خلیج «تونکین» منجر شد.

در آگوست ۱۹۶۴ کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا مستقر در خلیج تونکین، مورد حمله قرار گفت و در نتیجه آن، کنگره آمریکا قطعنامه خلیج تونکین را در حمایت از افزایش دخالت نیروهای آمریکایی در جنگ ویتنام صادر کرد.

طبق این گزارش، یکی از تحلیلگران دفاعی فرانسه در خصوص اتهام زنی آمریکا به ایران در خصوص حادثه دریای عمان به روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گفته است:« تردیدهای زیادی در اروپا در خصوص انگیزه‌های آمریکا وجود دارد. محیط دریایی به طور ویژه‌ای در معرض دستکاری است-خلیج تونکین را به یاد بیاورید».

این گزارش سپس به یکجانبه‌گرایی ترامپ در سیاست خارجی اشاره کرد و نوشت که آمریکا و همپیمانان این کشور گرچه در خصوص برخی مسائل درباره ایران توافق دارند اما هر کدام از آنها مسیرهای متفاوتی را در قبال تهران در پیش گرفته‌اند.

بنا به گزارش هیل، در موضوع هسته‌ای ایران، کشورهای اروپایی، مسیر ترامپ را در خروج از برجام طی نکردند و زمانیکه ترامپ از این توافق هسته‌ای خارج شد، تلاش خود را برای همکاری با ایران به منظور نجات این توافق بین‌المللی به کار گرفتند.

در بخشی از این گزارش آمده است مسئله اعتبار ترامپ و همچنین اعتبار آمریکا در رابطه با عراق و جستجوی نادرست برای تسلیحات کشتار جمعی در بغداد موجب شده است که نزدیک‌ترین همپیمانان آمریکا نیز در خصوص مجادلات آمریکا، محتاطانه وارد شوند.

بنا به گزارش هیل، این رفتار محتاطانه همپیمانان آمریکا موجب می‌شود که تلاش‌های واشنگتن برای محافظت از کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، پیچیده شود زیرا از آنجایی که آمریکا به اندازه کافی کشتی برای تحقق این امر ندارد، نیاز به تشکیل ائتلافی از کشورهایی برای این امر دارد و این در حالی است که همپیمانان آمریکا که دلزده و بی‌اعتماد شدند، حاضر به پیوستن به این ائتلاف نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی