بازدید 11720

ترامپ: ایران چیزی جز قدرت و زور نمی‌فهمد

کد خبر: ۹۰۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 25 June 2019
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که سیاست‌های ضدایرانی پی‌درپی‌اش در قبال ایران جواب نداده روز سه‌شنبه بار دیگر ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران را تکرار کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «رهبران ایران واژه‌های «خوبی» و «مهربانی» که از آن برخوردار هستند را درک نمی‌کنند. نکته غم‌انگیز آنکه تنها چیزی که آن را می‌فهمند قدرت و زور است و آمریکا به نسبت صاحب قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است و فقط در دو سال گذشته ۱.۵ تریلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است.»

ترامپ که قبلاً با لحنی مفتخرانه از اثرگذاری تحریم‌ها روی معیشت مردم عادی ایران سخن گفته و مردم ایران را «ملت تروریست» خوانده بود در ادامه توئیت خود تلاش کرده خودش را حامی مردم نشان دهد.

او نوشته است: «مردم فوق‌العاده ایران دارند بدون هیچ دلیل خاصی رنج می‌کشند. رهبران آن‌ها تمام پول‌ها را خرج تروریسم می‌کنند و پول ناچیزی برای چیز‌های دیگر خرج می‌کنند.»

ترامپ همچنین ایران را به کشتن سربازان آمریکایی متهم کرده است. او نوشت: «استفاده ایران از بمب‌های کنارجده‌ای که به کشته شدن ۲۰۰۰ آمریکایی و زخمی شدن شمار بیشتری از نیرو‌های آمریکایی منجر شده را فراموش نکرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا بدون ارائه توضیحات بیشتر نوشته است: «بیانیه بسیار توهین‌آمیز و جاهلانه ایران که امروز منتشر شد فقط نشان می‌دهد که آن‌ها واقعیت را درک نمی‌کنند. هر گونه حمله توسط ایران به هر چیز آمریکایی با زور شدید و کوبنده روبرو خواهد شد. در برخی حوزه‌ها، کوبنده به معنی نابودی خواهد بود. دیگر خبری از جان کری و اوباما نیست.»
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار