بازدید 4755

خواب راحت در هواپیما

کد خبر: ۹۰۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 23 June 2019

سفر با هواپیما در عین اینکه مورد محبوبیت واقع می‌شود، ولی دغدغه‌هایی را نیز به همراه دارد. از خرید بلیط هواپیما گرفته تا پروازهای طولانی که گاهاً آزار دهنده هستند و مسافران اغلب نگران استراحت کردن در طول این پروازها هستند. همیشه در طول پرواز مواردی وجود دارند که باعث راحتی بیشتر و حتی لذت از پرواز می‌شوند. این مطلب از مجله‌ی ایرپلین تیکت به خواب راحت در هواپیما می‌پردازد.

 تعداد چمدان‌هایی که داخل هواپیما به همراه دارید را کاهش دهید.

اگر دو چمدان کاملاً پر در هواپیما با خود به همراه داشته باشید مجبور خواهید شد یکی از آن‌ها را زیر پای خود قرار دهید. همین موضوع باعث کاهش فضایی که جلوی پای خود دارید خواهد شد. به جای این کار سبک‌تر سفر کنید. در این صورت می‌توانید تمامی وسایل خود را در یک چمدان بگذارید. ملزومات خود را در قسمت‌های بالاتر چمدان قرار دهید. بهتر است یک کتاب یا مجله، میان وعده‌ی سبک و بطری آب به همراه داشته باشید. قبل از اینکه چمدان خود را قسمت بالای سرتان بگذارید موارد ضروری که در طول پرواز لازم خواهید داشت را از چمدان خارج کنید.

صندلی خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

موقعیت صندلی شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که کیفیت خواب شما در هواپیما را تعیین می‌نماید. اینکه خوب بخوابید یا بد تا حد بسیار زیادی به جایگاه صندلی‌تان وابسته است. تا جایی که ممکن است صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید. این کار باعث خواهد شد مکانی برای تکیه دادن داشته باشید و از افرادی که در هواپیما و در طول پرواز حرکت می‌کنند دور بمانید. با انتخاب صندلی کنار پنجره می‌توانید به دلخواه خود پوشش روی شیشه را بالا یا پایین ببرید. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید اجتناب از انتخاب صندلی‌های کنار درب خروجی اضطراری است. این گونه از صندلی‌ها اگرچه فضای بیشتری برای پاها دارند ولی غالباً پشتی آن‌ها به عقب نمی‌رود. یکی دیگر از ردیف‌هایی که انتخابش اصلاً توصیه نمی‌شود ردیف آخر هواپیما است. دوباره احتمال اینکه صندلی‌ها در ردیف آخر خم نشوند بسیار زیاد است.

از کافئین دوری کنید.

 نوشیدنی‌های کافئین دار برای افراد زیادی نقش بسیار پررنگی در فعالیت‌های روزانه ایفا می‌کنند. این گونه نوشیدنی‌ها غالباً تمرکز را افزایش داده و حالت‌های خواب آلودگی را از بین می‌برند. بنابراین واضح است که باعث بی خوابی شوند. خصوصاً در طول پروازهایی که در روز که حتی مناظر بیرون از هواپیما می‌توانند عامل بی‌خوابی شوند، تصور کنید که یک نوشیدنی کافئین دار تا چه حد اوضاع را بدتر می‌کند. بهتر است قبل از پرواز از نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند سودا و قهوه خودداری کرده و فقط آب و آبمیوه بنوشید.

پتو و بالشت گزینه‌های خوبی هستند!

به نظر می‌رسد هیچ وقت به اندازه‌ی کافی برای مسافران داخل هواپیما پتو و بالشت وجود ندارد. بنابراین بهتر است زودتر سوار هواپیما شده و از مهمانداران برای خود پتو و بالشت درخواست نمایید. گزینه‌ی دیگری که در این قسمت پیش روی شماست همراه داشتن یک پتوی مسافرتی بسیار سبک است.

بالشت مسافرتی فراموش نشود!

اگرچه بسیاری از مسافرانی که از بالشت مسافرتی استفاده می‌کنند معتقدند که این بالشت باعث می‌شود تا احساس گرما کرده و عرق کنند، اما اخیراً جنس‌های متفاوتی از بالشت مسافرتی وارد بازار شده که مشکل مدل‌های قدیمی‌تر را ندارد. در هر صورت لازم به ذکر است بالشت مسافرتی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در طول سفر خواه با اتوبوس و قطار، خواه با هواپیما به خواب راحت شما کمک می‌کند.

پرخوری نکنید.

اگر می‌خواهید خواب راحتی در هواپیما تجربه کنید نبایست از دو ساعت قبل وعده‌ی کامل غذایی میل کرده باشید. همینطور باید مراقب باشید که چه می‌خورید. پرخوری و خوردن غذاهای چرب باعث احساس ناراحتی و به خواب نرفتن شود. چرا که قلب شما می‌بایست سخت تر کار کند تا بتواند خون را به معده و روده‌هایتان برساند.

پاهایتان را آزاد کنید!

این جمله برای برخی از افراد بسیار ناخوشایند است؛ درآوردن کفش در وسایل حمل و نقل عمومی؟ اما لازم است بدانید پاهای بدون کفش نقش بسیار مهمی در خواب راحت شما ایفا می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید خواب راحتی در طول پرواز داشته باشید، جوراب‌های سالم و تمیزی پوشیده و کفش‌های خود را از پا خارج کنید. دقت کنید برای طول پرواز کفش‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی پوشیده و درآورده شوند.

از هدفون استفاده کنید.

هدفون‌های بی کیفیت باعث آزار گوش شما خواهند شد. بهتر است برای خرید هدفون کمی بیشتر هزینه کنید. در طول پرواز موسیقی‌های آرامش بخش به راحت خوابیدن شما کمک زیادی خواهند کرد. در صورتی که با خود هدفون به همراه داشته باشید می‌توانید به موسیقی گوش کنید. البته برخی از شرکت‌های هواپیمایی به مسافران در کنار وسایل دیگر هدفون نیز می‌دهند، اما احتمال این موضوع زیاد نیست.

مطمئن شوید کسی مزاحم شما نمی‌شود.

اگر می‌خواهید استراحت کنید لازم است به مهمانداران اطلاع دهید، چرا که به هنگام پذیرایی با نوشیدنی، میان و عده و یا وعده‌ی غذایی ممکن است شما را بیدار کنند. همینطور اگر از پتو استفاده می‌کنید مطمئن شوید که کمربند ایمنی شما روی پتو قرار گرفته تا مهمانداران هر بار که می‌خواهند از بسته بودن کمربندهای ایمنی مسافران اطمینان حاصل کنند شما را از خواب بیدار نکنند.

 

از نور دوری کنید.

چراغ‌های مطالعه، پرتو نور خورشید، نور چراغ‌های کابین، ... می‌توانند باعث مزاحمت خواب شما شوند. بنابراین بهترین ایده به همراه داشتن یک پوشش چشمی است. این وسیله را نیز برخی از ایرلاین‌ها در اختیار مسافران قرار می‌دهند، اما بهتر این است که به همراه خود داشته باشید.

پاهای خود را روی هم قرار ندهید.

زمانی که پاهای خود را روی یکدیگر قرار میدهید در نقطه ای برای جریان خون خود مزاحمت و گرفتگی ایجاد می‌کنید و این احتمال برای پروازهای بیشتر از 4 ساعت بسیار زیادتر است. بنابراین بهتر است پاها را در حالت ذکر شده قرار ندهید و در عوض آن‌ها را در حالتی کاملاً راحت در کنار یکدیگر بگذارید.

خود را مشتاق به صحبت کردن نشان ندهید.

در طول پرواز بسیاری از افراد مایل به برقراری ارتباط و صحبت هستند. به افرادی که روی صندلی کنار شما نشسته اند مؤدبانه توضیح دهید که تمایلی برای این کار ندارید. در غیر این صورت تا آخرین لحظه ای که در حال ترک هواپیما هستید مجبورید صحبت کنید.

زمانی که وقت بیدار شدن برسد...

بدترین قسمت خوابیدن، بیدار شدن است. حتی این بیدار شدن در هواپیما سخت تر نیز می‌شود. تصور کنید زمانی که هواپیما به فرودگاه مقصد می‌رسد تمامی مسافران شروع به برداشتن چمدان‌هایشان و کشیدن چرخ‌های آن‌ها بر روی زمین هستند. چراغ‌های کابین هواپیما روشن است و شما باید در این شرایط از خواب بیدار شوید. اگر پرواز شما طولانی است بهتر است ساعت تلفن همراه خود را برای 45 دقیقه قبل از رسیدن به فرودگاه مقصد تنظیم کنید. این مدت زمان به شما فرصت پوشیدن کفش‌هایتان، استفاده از سرویس بهداشتی، نوشیدن یک فنجان قهوه و در نهایت آمادگی برای ترک هواپیما را خواهد داد. از همه مهم‌تر با استرس از خواب بیدار نشده و زمانی که در حال خارج شدن از هواپیما هستید کاملاً بیدارید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما یکی از مواردیست که منجر به کاهش استرس‌های قبل از سفر می‌شود؛ با خریدهای آنلاین مجبور به صرف زمان زیادی در ترافیک و شلوغی نیستید تا به یکی از دفاتر شرکت‌های هواپیمایی رسیده و بلیط هواپیما خود را تهیه کنید. ایرپلین تیکت سامانه ای معتبر و امن در زمینه‌ی فروش آنلاین بلیط هواپیما به شمار می‌رود. در ایرپلین تیکت فقط با یک بار جستجو می‌توانید لیست کاملی از پروازها را مشاهده کنید، قیمت بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر خود از شرکت‌های هواپیمایی مختلف را مقایسه کرده و با گذراندن مراحلی به آسانی بلیط پرواز مورد نظر خود را تهیه نمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار