28891بازدید
فوتو نیوز؛
تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
کد خبر: ۹۰۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ 23 June 2019
 
برخی رسانه‌ها امروز شایعه‌ای مبنی بر مناقشه جهانگیری و روحانی و قهر معاون اول رئیس جمهوری منتشر کرده بودند که این تصویر، نشانه‌ای بر کذب بودن این شایعه است.
برخی رسانه‌ها امروز شایعه‌ای مبنی بر مناقشه جهانگیری و روحانی و قهر معاون اول رئیس جمهوری منتشر کرده بودند که این تصویر، نشانه‌ای بر کذب بودن این شایعه است.
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تمامی کشورها خواست تا با استفاده از تلاش‌های دیپلماتیک خود، ایران را وادار کنند که از تنش‌ها بکاهد و پاسخ دیپلماسی را با دیپلماسی بدهد. وی در ادامه گفت: ما تمایلی به درگیری نظامی با ایران نداریم. ما وضعیت نیروهایمان در منطقه را تنها برای دنبال کردن اهداف دفاعی تقویت کرده‌ایم.
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تمامی کشورها خواست تا با استفاده از تلاش‌های دیپلماتیک خود، ایران را وادار کنند که از تنش‌ها بکاهد و پاسخ دیپلماسی را با دیپلماسی بدهد. وی در ادامه گفت: ما تمایلی به درگیری نظامی با ایران نداریم. ما وضعیت نیروهایمان در منطقه را تنها برای دنبال کردن اهداف دفاعی تقویت کرده‌ایم.
تیم ملی والیبال ایران عصر امروز (یکشنبه) در آخرین بازی هفته چهارم لیگ ملت‌ها به مصاف تیم فرانسه رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.
تیم ملی والیبال ایران عصر امروز (یکشنبه) در آخرین بازی هفته چهارم لیگ ملت‌ها به مصاف تیم فرانسه رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.
سخنگوی وزارت خارجه: تحریم‌های آمریکا تنها جنبه تبلیغی دارد و هرگونه تحریمی که مورد نظر آمریکا بوده تاکنون اعمال شده و دیگر تحریمی باقی نمانده است. بگذارید آن‌ها به تحریم‌های خودشان ادامه دهند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد!
سخنگوی وزارت خارجه: تحریم‌های آمریکا تنها جنبه تبلیغی دارد و هرگونه تحریمی که مورد نظر آمریکا بوده تاکنون اعمال شده و دیگر تحریمی باقی نمانده است. بگذارید آن‌ها به تحریم‌های خودشان ادامه دهند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد!
معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: رئیس‌جمهور ترامپ شک داشت که آیا ساقط شدن پهپاد ما، به تأیید مقامات بلندپایه ایران رسیده یا نه. ما قانع نشده‌ایم که این مسئله به تأیید مقامات ارشد ایران رسیده باشد.
معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: رئیس‌جمهور ترامپ شک داشت که آیا ساقط شدن پهپاد ما، به تأیید مقامات بلندپایه ایران رسیده یا نه. ما قانع نشده‌ایم که این مسئله به تأیید مقامات ارشد ایران رسیده باشد.
استاد عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه برخی مسئولان و دستگاه‌ها به مقوله حجاب در جامعه، افزود: متاسفانه مسئله حجاب نادیده گرفته شده است، برخی مسئولان این مسئله را جدی نگرفتند و نتیجه اش این شده که عده‌ای هنجارشکن به صورت علنی رفتارهای غیراخلاقی در جامعه دارند.
استاد عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه برخی مسئولان و دستگاه‌ها به مقوله حجاب در جامعه، افزود: متاسفانه مسئله حجاب نادیده گرفته شده است، برخی مسئولان این مسئله را جدی نگرفتند و نتیجه اش این شده که عده‌ای هنجارشکن به صورت علنی رفتارهای غیراخلاقی در جامعه دارند.
بررسی وضعیت هزینه‌ای خانوارهای ایرانی در خردادماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته نشان داد که به طور میانگین ۵۰.۴ درصد هزینه‌های آنها افزایش یافته است./ایسنا
بررسی وضعیت هزینه‌ای خانوارهای ایرانی در خردادماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته نشان داد که به طور میانگین ۵۰.۴ درصد هزینه‌های آنها افزایش یافته است./ایسنا
کواکبیان: از آقای ولایتی که چندین شغل دارند می‌خواهم کارها را به جوانترها واگذار کنند تا شاهد باشیم دانشگاه آزاد کانون پرورش دانشجویان فقید و فرهیخته باشد.
کواکبیان: از آقای ولایتی که چندین شغل دارند می‌خواهم کارها را به جوانترها واگذار کنند تا شاهد باشیم دانشگاه آزاد کانون پرورش دانشجویان فقید و فرهیخته باشد.
حجت الاسلام عبدالمجید یزدی، معاون فرهنگی دادگستری قم با تاکید بر اینکه درقم نباید حریم شکنی شود، گفت: به طور مثال مراجع تقلید اجازه برگزاری کنسرت در این شهر مذهبی را نمی‌دهند و یا در تمام کشور «افق کوروش» اسم فروشگاه‌های خاصی است، ولی در قم اسم این فروشگاه‌ها «افق» می‌باشد.
حجت الاسلام عبدالمجید یزدی، معاون فرهنگی دادگستری قم با تاکید بر اینکه درقم نباید حریم شکنی شود، گفت: به طور مثال مراجع تقلید اجازه برگزاری کنسرت در این شهر مذهبی را نمی‌دهند و یا در تمام کشور «افق کوروش» اسم فروشگاه‌های خاصی است، ولی در قم اسم این فروشگاه‌ها «افق» می‌باشد.
اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۳۸۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
احتمالا با این رویکرد قم رو به پیشرفت روزافزون خواهد رفت هووووم بعله
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تاریخ رو نمیتونید تغییر بدید چون گذشته ولی پیشنهاد میکنم از این افکار دوری کنید
لاسیف الا ذوالفقار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
لابد (کوروش) رانت خوار / دلال / ثروت اندوزو...هست که حتی از اسم آن را جرم می دانند وگرنه کسانی که با خدا و رسول خدا و ائمه اطهار جنگیده اند نام هاشان هنوز در آن سامان بر سر زبانهاست/دلتنگ لاسیف الا ذوالفقار !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
جمله با ارزشی در انجیل هست که از راه های میروید که روندگان آن زیاد هست اما برخی از روحانیون مسیحی برای اینکه به جمله عمل کنند برای تردد خود به زحمت انداخته و از میان سنگلاخها و خارها تردد میکردند

وقتی یک مفهوم خوب بد فهمید میشود
برگرفته از کتاب علی حقیقت برگونه اساطیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کورش که عزیز همه است ولی ما حواسمون از وضع مملکت پرت نمی شه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
به نظرم اونیکه در مورد تشکیل کشور قم پیشنهاد داده بسیار بجا گفتته.
ایکاش همه چیزهای که آقایان میخوان پیاده کنند در همان کشور قم پیاده میکردن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در سال ۹۶ تعداد طلاق‌های ثبت شده در استان قم ۳هزار و ۲۱طلاق بوده است و در سال ۹۷ نیز ۳هزار و ۱۵۱ طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته خود افزایش داشته است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
با این کارها نه تنها کوروش محو نمی شود بلکه بیشتر بزرگ می شود ...آن آقایی که می نویسد کوروش وجود نداشته لابد منشور ایشان را به اجنه نسبت می دهد کوروش یهود را آزاد کرد مگر صیهونیست ها را آزاد کرده است
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تحقیق کنین و ببینید اسامی مثل چنگیز و اسکندر در قم وجود نداره . بگردین پیدا کنین . فعلا کوروش که ایرانی هست . اسامی عیر ایرانی را کلا پاک‌کنید
ناشناس
| Oman |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
احتمالا ایشون بدشون نیاد اسم خلیج فارس را هم به خلیج عربی تغییر بدن

درود بر کوروش کبیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حالا اگر در قم کسانی باشند که اسمشان کورش باشه به چه اسمی باید صداش کنند؟
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
برای مراکز تجاری نه فرزندان
البته اسم کوروش زاییده کتب ایرانی نیست و سابقه ای جز در صدسال اخیر ندارد
لجاجت برای چی؟
ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
شما نمیتوانید اصالت ایرانی و تاریخ را حذف کنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هیچ اسمی از کوروش در هیچ کتابی با قدمت بیش از صد سال نیست
در شاهنامه در دیگر کتب تاریخی ایرانی هیچ اسمی از کوروش نیست حتی در شاهنامه که پر از افسانه ها هست
هیچ ایرانی حتی اگر فوت شده قبل از سالد۱۳۰۰ اسمش کوروش نبوده
غیر از یهود هیچ کس حتی کوچکترین اشاره ای به کوروش نکرده
فقط تفسیر برخی که میگن ذوالقرنین کوروش هست
حتی اینهم تفسیر هست و نه اسم اون

چرا اسامی خشایار و ... هست اما اسم کوروش نیست؟

چرا در فیلم های زمان شاه قبل از ۱۳۴۰ کسی نبوده که اسمش کوروش هست؟

با دروغ نمیشه تاریخ رو ساخت
حتی مقبره کوروش هم متعلق به مادر حضرت سلیمان هست

میگن کوروش در نزدیکی مرز عراق مرد خوب چطور اونجا دفن نشد و آوردنش شیراز؟

دروغ و دروغ و ...
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هر کاری بخوایم می کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
علامه طباطبایی
نمی دانست که کوروش وجود ندارد و گر نه وقت خود را بیهوده تلف نمی کرد به تحقیق بر نمی خاست
!!!
پگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حرف ناشناس اول تا حدود زیادی درسته
حتی یکی از اساتید ادبیات گفت اگر از تکفیر و آزار خانواده ام نمیترسیدم بلند فریاد میزدم اصلا چیزی بنام کوروش در کتب کهن وجود ندارد و ساخته و پرداخته تخیلات برخی در ۱۰۰سال اخیر است.
حالا چرا و با چه هدفی خدا میداند
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کوروش در انجیل هست که کتابیه که ۲۰۱۹ سال قدمت داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا زدن این حرفها خجالت آور و شرم آورده
پاسخ ها
فرار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برو تاریخ هرودت وبخون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
يني ميخوام سرمو بكوبم به ديوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
سرت هیچ، دیوارو نشکونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خداروشکر مشکل مملکت حل شد،، شرکت تاسیسات دریایی در خرمشهر 160 نفر نیروی انسانی بومی رو اخراج می کنه، هیچ مسئول و نماینده و روحانی و مرجع تقلیدی فتوا صادر نمی کنه،این تعداد کارگر که اکثراً بالای هجده سال سابقه دارند،حرامه اخراج بشن، ولی در مورد حجاب و تار موی زنان و استادیوم رفتن زنان و اسم کوروش و داریوش، ارکان نظام و دین به خطر میوفته،،،
پاسخ ها
ملت ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
متاسفم کاری از دستمان نمی آید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خیلی جالبه ترتیب برخی خبرها. اول خبر حرام بودن تار مو بعد خبرهزینه خانوار ایرانی و بعد چند شغله بودن آقایون و اینکه فکر میکنن فقط خودشون بلدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کورش بزرگ واقعیت تاریخ ایران ماست
چرا باید در قم ممنوع باشه ؟
مگه قم جزو ایران نیست ؟؟
پاسخ ها
jafar
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نه داداش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
باید خدا رو شکر کرد به ایران خداقل ایران میگن ... ولی نگران نباش برادر نام کورش انقدر عظمت داره
ناشناس
| Canada |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چی میشد قم یه کشور مستقل می شد با قوانین مد نظر علما و مراجع و بقیه مردم هم راحت زندگیشون رو می کردن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کاشکی نبود
R
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کوروش چیز چندان با افتخاری برای ما ایرانیها نبوده و ما الگوهای بسیار کاملتر و پاکتری داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هنوز نمی دونی کشور قم در قاره قم و در سیاره قم واقع شده؟
ناشناس
| - |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حالا که اینطوه در بقیه نقاط ایران باید اسامی عربی ممنوع بشه
فقط اسامی ایرانی باید باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
بودن یا نبودن کوروش چه چیزی را عوض می کنه؟ کجای کوروش قابل افتخاره؟ هر کدام از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس یک کوروش کبیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کاش خیلی چیزای دیگه هم در قم رعایت میشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
عريز ناشناس اينو نگو ،
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان کوروش را همان ذوالقرنین می داند. ابوالکلام آزاد هم کوروش را ذوالقرنین مذکور در قرآن می داند. آقای یزدی چرا برای مردم قم تصمیم بگیرند؟
پاسخ ها
سید
| Romania |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ابوالکلام آزاد به هیچ عنوان کوروش را ذوالقرنین نمی دانست
ناشناس
| France |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
الان را بچسب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مگر تا حال کس دیگری برای مردم تصمیم گرفته؟
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نیازی به توجیه و تفسیر دیگران.تاریخ مملکت ما مشخصه
ناشناس
| - |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اون علامه طباطبایی بود
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نیازی به توجیه مذهبی برای عظمت مردی که ایران امروز بدهکار اوست وجود ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ذوالقرنین همون اصکندر یوده و در اینباره مدارک و شواهد زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کاش تو کل ایران اجرا بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
یاشاسین
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
یاشاسین ایران
ناشناس
| Qatar |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اسم بچتو بزار اتيلا يا چنگيز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
23:36 معلومه جدایی طلب هستی.آذربایجان جز تفکیک ناپذیر ایرانه و کوروش هم پادشاه تمام ایران از جمله آذربایجان بوده است.
ایرانی پشیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
پان ترکها چه کیفی میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نظر یک پان ترک را چاپ کردین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چنگیز و اسکندر نتوانستند، تو هم نخواهی توانست
ناشناس
| Denmark |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
به نظر من باید در مناطق ترک نشین اجرا شه که غصه نخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اخ كه از دست شما برو فكر خودت باش نه ايران
ناشناس
| - |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اگر حرف نزنی کسی نمی گه لالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بله با این طرز تفکر ها اوضاع مملکت از این بهتر نمی شود!
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خوب از قدیم گفتن قم شهر روحانیت است عده هم پیشنهاد دادن بابا بیاید قم را هم یک کشور مثل واتیکان کنید . بد هم نبود این پیشنهاد . اما بجز روحانیت و اسلام در قم اگر کمی مطالعه بفرمایید و آمر وارقام ها را از بایگانی ها بکشید بیرون فضای قم چیز دیگری میشود قبول ندارید بروید و مطالعه کنید شاید آگاه شدید و انوقت طرحی نو در انداختید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
قم جزو خاک ماست.چرا باید جدا بشه.برن نجف
ناشناس
| - |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
البته مذهبی بودن قم در حد حرم و حوزه علمیه ا ش هست یکم اونور تر برن خودشون می بینن شهر قم چقدر مذهبیه ماشالا
بابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حیف وقت و اعصاب مردم نیت که با این موضوع غیر منطقی و حرف ناحسابی ،به هم ریخته می شود..اگر شهر مکه معظمه تحت سیطره و کنترل این افراد بود،حضور مردم را نیز در این شهر مکروه و حرام می دانستند.تنگ نظری تا چه حد.؟؟؟؟؟؟؟
فردوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
من هیچی درک نمیکنم. عین این میماند در نیویورک نزارن مسجد بسازیم
شاید محدودیت هایی هم در نیویورک باشد امادیگه .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
درود بی پایان به روان کوروش بزرگ که مورد احترام جهانیان است برقرار باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ایران یا پرشیا ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
از اجاره خانه خبر داری اقای فرهنگی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به نظر من دور قم یک دیوار بلند بکشیم و به قمی ها هم پاسپورت جداگانه بدهیم تا آنجا مثل واتیکان محترم باقی مانده و هیچ حریمی شکسته نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خیر تجزیه طلبی محکومه.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چرا حرف های غیر عقلایی می زنید و سوژه هایی ناب به دست دشمنان انقلاب می دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
منظورش امارات خودمختار عربی قم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
قم و مشهد خود مختار شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این شهر جز دردسر برای ما چیز دیگری نداشته و نخواهد داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من موافقم قم کشور جداگانه بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خودمان داریم کشور را تقسیم بندی می کنیم و در نهایت کاری می کنیم که از هم پاشیده شود دیگر نیازی به بولتون و نتانیاهو بن سلمان هم نیست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چقدر از ما ااااااا مردم ایران بیزارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چرا؟ مگه این کلمه چه اشکالی دارد؟ دلیل چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا آدم متاسف میشه با چنین عقایدی،
خیلی دوست دارم زود قیامت بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
یعنی چی؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
این فرد که این اضهار نظر رو کرده نه دانش دینی دارد نه دانش تاریخی. شخصیتی که به زعم بعضی بزرگان نامش در قران با عنوان ذوالقرنین ذکر شده. و همان کوروش کبیر ماست که پاسبان فرهنگ بزرگ و انسانی ایران بوده اسمش در قم باید حذف بشه. متاسفم شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چی باید بگم .که نگفتنم بهتر است .......
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا مسخره است. از این هم بدتر می شود. کورش بد است یا اینکه اختلاس گران
ناشناس
|
France
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کوروش یک شخص منفور بود که تنها محبوب یهودیان بوده و این نام هیچ جایی در تاریخ و فرهنگ و سنت این مردم نداشت تا اینکه در دوره پهلوی یک عده معلوم الحال و فراماسون که بدنبال ایجاد یک ملی گرائی جعلی و دشمنی با فرهنگ و تاریخ واقعی این مردم بودند نامش را علم کرده و کلی تبلیغات و جعلیات لرایش به راه انداختند. استفاده از این نام نفرت انگیز باید در تمام کشور ممنوع باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تو همون کشوری که هستی بمون و اینجا پیدات نشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ننگ بر تو .مطمئن هستم ایرانی نیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
منفور در نزد مردم ایران تو و افکار تو هست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نفرت انگیز تویی ... نمی دونی بدون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
یعنی الان بین تو و کورش کبیر کورش منفوره ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ناقلا با فیلتر شکن چی نگاه میکردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
براي شما نام اختلاسگران و گرانفروشان و غارت گران بيت المال منفور نيست ولي كسي كه نامش در قرآن آمده از نظر شما منفوره.
ظاهرا نظر شما مشكل داره
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ساکت شو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تاشما باشید این مملکت تا ابد عقب مانده خواهد بود
میلیمتر
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
منفیهات رو بشماری میفهمی کی منفوره البته بعید میدونم که بفهمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این نظر تند مطمئنا توسط فرد مغرضی که بدنبال ایجاد نفرت به قشرهایی خاص است بیان شده که خودش هم احتمالا اعتقادی به کشور نداره
جلال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
منبع علمی و تاریخی این اظهارات حکیمانه تون رو می فرمایید استاد
ناشناس
| United States |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
به هر حال زاده همین مرز و بوم بوده با کسانیکه تو دوران سیل تو ایران ول میچرخیدن تفاوت داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شما اشتباه میکنی که چنین نظر میدهی جناب پانترک....
.
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
از نوع گفتمانت معلومه منفور و معلوم الحال کیه
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
متاسفم برات ،تو که توی اروپایی همونجا چندتا کتاب تاریخی اروپایی بخونی به وجود وعظمت کوروش پی میبری اگر توی اتاریخ ایران هم اسمی از کوروش نیست به علت اینه که وقتی ایران را فتح کردند تمام کتابهای ایران را در آتش سوزاندند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
يواش اقا زياد به خودت فشار نيار ميخواي يك تنه با 2500سال پيشينه ايران بجنگي عزيزم همين سال گذشته 3000كتيبه از دانشگاه شيكاگو دو ستان خودت به ايران برگردوندند و چه حيف انشاال كه تمام خط نوشته هاي ميخي بشه ميخ تابودت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این پاسخ شما نهایت کینه و بیسوادی شمارو نسبت به تاریخ قبل از اسلام نشون میده
کافیه کمی مطالعه داشته باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اولا که منفور نیست چون منشور حقوق بشر از اوست و از او در جهان امروز به نیکی یاد می شود دوم علت اینکه قوم یهود از او به نیکی یاد می کنند جون انها را از بردگی و ازار و اذیت قوم بابل و مصر نجات داد یعنی عمل نیک سوم افراد از اسم شخصیت های بزرگ استفاده می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
با چه مرجعی میگویی کوروش منفور بوده.الان اگر به نظرات مثبت و منفی در همین مقاله نگاه کنی میبینی که اکثریت کوروش پادشاه هخامنشی را دوست دارند،در تاریخ جهان هم فردی مورد احترام است.ما نباید افتخارات تمدنی تاریخ گذشته خود را نادیده بگیریم.تسلط با تهی کردن سوابق تمدنی و هویتی آن شروع میشودالان چالشی با برخی کشورهای عرب منطقه وجود دارد،که میخواهند نام تاریخی خلیج فارس را به خلیج عربی تعویض و تحمیل کنند.تاریخ تمدنی سرزمین ایران از 7000 سال پیش شروع شده و سلسله هخامنشیان و کوروش کبیر بخشی از تاریخ درخشان این کشور میباشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بفرمایید تاریخ و فرهنگ واقعی مردم چیه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
درباره کشور ما تو نظر نده
ناشناس
| France |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بی سواد بدبخت که با vpn اومدی و نظر میدی، برو تاریخ بخو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
زرشک به اون سواد و معلوماتت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
برای قم و مشهد کلا جدا قانون بگذارید
البته لطف بفرمایید از بودجه مملکت هم استفاده نشود برای این تافته های جدا بافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آره ؛ بروند کار کنند و خرج خودشان را در بیاورند !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چه عیبی دارد و چرا بباید بودجه نگیرند . اشکال دارد که در یک استان مثلا رقص کردی و دف نوزی و تار نوازی خیابانی ازاد باشد و یا برخی محدودیت های حجاب و.. در جایی مثل کیش کمتر باشه و یا .. همینطور برای دو شهر مذهبی هم میتواند نه قانون خاص قوانین موجود جدی اعمال گردد و با دیگر شهرها متفاوت باشه هر کی دوست داشت این محیطو بره اونجا زندگی کنه
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حساب هموطنان و مردم قم و مشهد رو با این اقلیت جدا کنین
ناشناس
| United States |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
باید رفتارشون رو اصلاح کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حالا بفرمایید ما چه گناهی کردیم که مشهد زندگی می کنیم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
همینطور برای کرمان
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اصلا ما احتیاج به دشمن خارجی نداریم همین ها ایران رو نابود کردن ومیکنن
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مذهب هیچ دشمنی با تاریخ گذشته یک ملت ندارد کوروش قبل از اسلام بوده و چه دلیلی برای ضدیت داشتن با اسلام باید داشته باشه؟ اینقدر حساسیت ایجاد میکنید باعث مشکل میشه
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برخی با همه مشکل دارن
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ایران سالهاست انگار تجزیه شده، خراسان یک ساز می‌زند، قم یک ساز دولت مرکزی یک ساز
پاسخ ها
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خراسان نه عزیز حداکثر یک درصد جمعیت خراسان که تریبون دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ساز کرمونی هم فراموش نشه.
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
سوال من این است، اسم کوروش چه مشکلی دارد که معاون فرهنگی دادگستری قم آنرا در زمره مصادیق حریم شکنی شهر قم قرار داده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگر قم یک کشور مستقل بشود و آقایون آنجا تشریف داشته باشند، ایده قابل توجهی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خیلی هم عالی میشه:))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
من یه مسلمان شیعه هستم ولی گذشتم قبل از اسلام بوده
لطفا این افراطی هارو از کشور دور کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ای وای بر جماعت آب به آسیاب دشمن ریز .
بچه های آلبانی به خط ... خوراک جدید مهیا شد
قلمراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کشور قم!
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کوروش یک اسم خیالی هست

جالب هست اگر به کسی بر نخورد

1- در هیچ کتابی با قدمت بیش از صدسال اسم کوروش نیست ( تفسیر نکنید که ذولقرنین و ...)
2- هیچ اسمی از کوروش حتی در افسانه ها هم نیست مثلا در کتابی مثل شاهنامه که اسامی حتی افسانه ها هم هست اسمی از کوروش نیست
3- هیچ اسمی از کوروش در کتابهای شعر نیست نه مولوی نه سعدی نه حافظ هیچمس
4- هیچکس اسمش کوروش نیست که مثلا قبل از سال 1300 هجری باشه - مثلا هیچکس نیست که حتی اگر متوفی باشه و تاریخ تولدش قبل از 1300 باشه و کوروش اسمش باشه
5- حتی در فیلم های زمان شاه اسامی کوروش معمول نبود

چرا با وجود عدم ممنوعیت اسم کوروش اسمی ازش نیست؟
اسم اسفندیار هرمز و ... هستند اما کوروش نیست

کوروش یک خیال بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اسم موسس سلسله هخامنشیان چیست؟
ناشناست
| Netherlands |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در انجیل مسیحیان هست، در بسیاری از آثار باستانی وجود دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کل مشکل مملکت حل شد وفقط مونده که کوروش که بوده و چکار کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حضرت استرالیا نشین!
اونهائی که به ایران حمله کردن هر کتابی رو که وجود داشته سوزاندن! فقط سنک نوشته ها هست. تشریف ببرید پاسارگاد با چشم خودتون اسم کوروش رو بر روی آثار باقی مونده ببینید.
مخاطب تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برای منشور کوروش چه استدلالی بافتی اجنبی؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هخامنشی تا ساسانیان هم افسانه است و در آن زمان ایران
وجود نداشته
ناشناس
| United States |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برو کل کتابای هرودوت و گرنفون رو بخون و کمتر توهمات خودت رو نشر بده
ناشناس
| Australia |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در کدام کتاب اسم کوروش هست ؟
در هیچ کتابی خودتون رو اذیت نکنید
کوروش یک اسم خیالی هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
فرض که تو درست میگی که نیست مشکل تو با خیالش چیه؟ مقبره کورش احتمالا مال کس دیگه است .... بعد هم از منشور کورش محکمتر می خوای ؟ تلاش باظل نکن
محمد
| United States |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نام کوروش در منابع مختلف به صورت‌های گوناگونی ذکر شده‌است. در سنگ‌نبشته‌های هخامنشی که به خط و زبان پارسی باستان نگاشته شده‌اند، به صورت «کورو» یا «کوروش» (به پارسی باستان:
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
پس بنظرشما کوروش یک اسم خیالی است. حالا یک سئوال ؟چراازیک اسم خیالی اینقدر نگرانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خارجی ها بهش می گویند سایروس شاید آن موقع که تاریخ ایران را از خط میخی ترجمه می کرده اند متوجه تفاوت حرف س و ک نشده اند برای همین در تاریخ کوروش به اسم سایروس آمده است. .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شما. رست میگی چون فقط به اندازه ی سوادت نداشته ات داری میگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
روی این همه کتیبه با قدمت 2500 سال چیه پروفسور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شما که میگید نیست، از چیزی که نیست نگرانید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تفسیر ذولقرنین بعنوان کوروش در المیزان علامه طباطبایی آمده است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
عزیزم چون شما نشنیدی دلیل نمیشه وجود نداشته باشه. هرودت از کوروش اسم برده؛ گزنفون کتابی داره به اسم کوروش نامه.
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نطرت هم مهم نیست البته جهت و انتخاب ملت ایران کاملا مشخصه .شما هر کاری هم بکنین فایده نداره ولی محض تنوع هم که شده یکبار با مطالعه صحبت کنین.یه نگاهی به تاریخ هرودوت بندازی بد نیست.در ضمن کتاب کوروش نامه رو هم سرچ کن ببین کی نوشته شده
محمد
| Canada |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شما یکم بیشتر مطالعه کنید.
یک سرچ ساده توی گوگل به این صورت کافیه:
ویکی پدیا کوروش
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کوروپدیا یا کوروش نامه کتابی متعلق به حدود دو هزار و پانصد سال پیش و صرفا در احوالات کوروش است.
میلیمتر
| Germany |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
پس با این حساب خیلی برای شما زشته که من و این همه ملت ایران عاشق یک فرد به گفته شما موهومی هستند و این همه افراد واقعی که این همه تبلیغ برایشان میکنید و از این زاویه باید نگاه کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شما میگی کوروش خیالی است پرسپولیس و تخت جمشید هم خیالی هست؟به جز اشاره به اشعار فردوسی شما چیز دیگه ای بلد نیستی؟ کتیبه ها سنگی رو مثال نمیزنی اون ها هم خیالی است؟ تاریخ ایران رو به چه قیمتی دارین تحرف میکنید؟
ارضل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
میدونی چرا اسمش نیست چون بیشترین کتابی که
، خوندی تعلیمات دینی سوم ابتدائی هست
یکم مطالعه داشتی متوجه میشدی
فکر کنم بهمین دلیله اسمم نداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حداقل نگاهی به کتاب های بیرونی و طبری و حمزه اصفهانی بینداز بعد چنین ادعایی بکن.
حالا هرودوت و کتزیاس و گزنفون و تورات و پلینی بزرگ و .. بماند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دلیل نبودن اسم کوروش و دیگرشاهان هخامنشی درشاهنامه
پس از فروپاشی هخامنشیان حکومت به دست بیگانگان سلوکی افتاد و حساب و دیوان به خط یونانی درآمد و پس از نزدیک به صد سال از حکومت سلوکیان خط میخی کنار رفت و با روی کار امدن پارتیان هم خط یونانی توسط پادشاهان اشکانی مورد استفاده بود اواخر حکومت اشکانیان در عهد بلاش یکم اشک سی ام تازه خط بیگانه سلوکی کم کم کنار رفته و خط آرامی و پهلوی اشکانی جای ان را گرفت...
پس با این حساب حدود شش الی هفت قرن بعد از فروپاشی هخامنشیان (تا ساسانیان) دیگر نام شاهان هخامنشی و خط میخی از یاد رفتند و به ساسانیان نرسید این نام ها و ساسانیان را یارای خواندن خطوط میخی بجا مانده نبود و با دور گرفتن خط یونانی و ارامی و پهلوی در ایران دیگر کسی توان خواندن خط میخی هخامنشی در دل کوهها رانداشت تا به نام کوروش و داریوش و هخامنشیان پی ببرد.
تا اینکه همین دهه های گذشته خطوط میخی رمزگشایی شد و نام داریوش و کوروش و خشایارشا پدیدار شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
با این معلومات فوق العاده و مغز نابغه شما حتماً باید استاد دانشگاه هردمبیل آباد باشید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
پرفسور!!
1: در تورات که یکی از کتب ادیان الهی است اگر به کتاب دوم تواریخ مراجعه کنید وصف کوروش را خواهید دید.
2: اگر به موزه بریتانا لندن بروید منشور کوروش را به عنوان یک آثار باستانی بسیار پر ارزش خواهید دید
3: اگر به استان فارس و تخت جمشید بروید و حتی به اندازه یک کودک اطلاعات تاریخی و دیرینه شناسی داشته باشید به وجود مردی بسیار بزرگ و قدرتمند به نام کوروش بزرگ پی خواهید برد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اي آمو تو اين همه اطلاعات رو از كجا پيدا كردي و خوندي . بي سواد يه سر برو كتيبه هاي موجود رو بخون و از نزديك ببين از همدان تا تخت جمشيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ابوریحان بیرونی در کتاب "آثار الباقیه عن القرون الخالیه" از کوروش هم نام برده و هرودوت هم از کوروش نام برده که البته ممکنه هر کدوم از اونها بر اساس زبان خودشون و نگاه خودشون از او نام بردند.و تعدادی از افراد دیگر هم در تاریخ از کوروش نام بردن.نکته بعد اینکه آیا الزاما اسم کوروش باید درکتاب شعر وجود داشته باشه؟و اگر کوروش نبود،پس موسس سلسله هخامنشیان کی بود؟سلسله هخامنشیان هم وجود نداشت؟نکته بعد اینکه حتی یک عده از افراد با تفکرات پانترکیسمی هم میگن کوروش وجود نداشت و یک عده ای از اونها هم میگن کوروش وجود داشت ولی شخصیت منفی بود.بالاخره از نظر تفکرات پانترکیسمی کوروش وجود داشت یا وجود نداشت؟نکته بعد اینکه اینکه چرا اسم کوروش هم قرن هایی بین عده ای از مردم رایج بوده یا رایج نبوده باید شرایط اجتماعی و نگاه هایی که در اون جامعه وجود داشت و شناحت اون جامعه از تاریخ ایران باستان را هم مدنظر قرار داد.
زی زی گولو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1- به کتاب تواریخ اثر هرودت مراجعه شود. هرودت تاریخ نگار شهیر یونانی که دوران زندگی او مصادف بود با عصر سلسله هخامنشیان.
2- به کتاب کوروشنامه اثر گزنفون مراجعه شود. گزنفون سرباز و تاریخ نگار یونانی که دوران زندگی او مصادف بود با عصر سلسله هخامنشیان
حکیم ابوالقاسم فردوسی که شاهنامه فردوسی اثر اوست، یک شاعر و حماسه سرای برجسته بود که هرچند اطلاعاتی از تاریخ داشت ولی میزان دانسته های ایشان در حوزۀ تاریخ ایران باستان، در پایه ای نیست که بتوان وی را در حد یک تاریخ نگار، انگاشت. همین صورت در مورد سایر شعرا ویا عرفای ما همچون حافظ، سعدی و مولوی، بصورتی برجسته تر نیز صدق میکند. بنابر این، اینکه نام کوروش در آثار مشاهیر نام برده، آورده نشده است، دلیل بر عدم وجود شخصی به نام کوروش درجایگاه پادشاه سر سلسله هخامنشی نمیشود. بسیاری از اشخاص مشهور تاریخی دیگر نیز نامی از ایشان در آثار شعرا ویا عرفای مذکور، آورده نشده است، آیا این دلیل میشود که این اشخاص اصلاً وجود نداشته اند؟! موردهای دیگر ذکر شده در کامنت، به قدری بی پایه و اساس و مضحک به نظر میرسد که بیشتر به جک شباهت دارد تا مطالبی در خور پاسخ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اگر تاریخ را دقیق مطالعه کنید متوجه می شوید در مقاطعی از تاریخ مثلا دوره حمله مغول به ایران اطلاعات و اسناد زیادی نابود می گردید و اقوام مهاجم بشدت با فرهنگ و یاداوری بزرگان و اداب و رسوم مخالفت می کردند لذا نمی توان انتظار داشت اسنادی بطور گسترده درباره کوروش بزرگ موجود باشد و ایرانیان مجبور بودند از روشهای دیگری برای پاسداشت و یادبود بزرگان استفاده کنند شاید فردوسی از کیخسرو یا فریدون یا .... در این رابطه استفاده کرده باشد اما وجود او در نوشته های مورخ یونانی تایید می شودانچه که موجود است .در کتب سعدی و حافظ نامی از تخت جمشید و نقشها و اثار هخامنشی اورده نشده ولی وجود دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
معلوم است که دانش آموز درس خوانی نبوده ای.یکبار دیگر کتابهای تاریخ که از چهارم دبستان شروع شده و تا نهم رو مطالعه کن،مادها هخامنشیان،ساسانیان،.. همه رو شرح داده.مرور کن ،اینها رو که خوندی دوباره اگه مشکلت رفع نشد.کتابهای خارج از درسی هم هست،که میتونی پیدا کنی و مطالعه کنی.
ناشناس
| - |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خیلی چیزها خیالی هستند
آق ابرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بعد از اینکه قرصاتو خوردی سری به کتاب هرودوت بزن.بعدش بازهم قرص بخور ولی اندفعه قرصاتو بشور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
واقعا حرف عالی و منطقی زدی، منم بهش فکر کرده بودم، کوروش پرستا یه جواب منطقی بگن،
mrv
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
سعی کن مطالعاتت رو از کتاب داستان خرگوش باهوش به تاریخ و تمدن ایران باستان تغییر بدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چند تا کتاب خوندی؟
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
واقعا ..چرا؟ برا منم سوال پیش اومد چرا اسم داریوش و کوروش در شاهنامه ذکر نشده ؟!یعنی فردوسی هیج اطلاعی نداشته؟!!مگه میشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
۰۰:۴۱ ناشناس
کتابهارو سوزاندند اما مگر میشه یاد و خاطره و اسم پادشاهی که گیریم عادل و مهربان از خاطر مردم بره؟
نقل است از مهربانی ها و خردمندی این شخص در حد دفترچه بیمه برای کارگران تخت جمشید!! باشه من باور میکنم اما چرا هیچکس از مردم آن زمانه حداقل به پاس خوبی هایش اسم فرزندش را داریوش یا کوروش نگذاشته...
و واقعا فردوسی که تمام پادشاهان را میشناخت چرا به بزرگترین و عادل ترین آنها اشاره ای نکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اسم افق کوروش حریم شکنی محسوب میشه؟ اینا دیگه چه جور افکار و دیدگاهی دارن؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا که .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خب اعلام استقلال كنند مطمين باشيد خيليها استقبال مي كنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اول کوروش بوده یا اول قم بوده؟!
پاسخ ها
آق ابرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اول غم بوده.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
يا از اين ور بوم يا از اون ور بوم
بانام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
احسنت این خیلی حرکت مهم فرهنگی بود حاج اقا. اگر امثال شما و روشنگریهای از این دست در این مملکت وجود نداشت خدا میداند که تا حالا چقدر از این اسامی روی در و دیوار و مجموعه ها گذاشته میشد. بازهم احسنت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اگه اسم فروشگاه کوروش نبود که گرونی نمی شد ،همش تقصیر کوروش است
ناشناس
| - |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تو که حتی نمی تونی اسم خودتو بنویسی ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جالبه
جهانگیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حالا دیگه مطمئن شدم که قم قسمتی از خاک ایران نیست.یعنی چی؟مگه میشه یک اسم در همه جای کشور قانونی باشه و در یک شهر ممنوع!مگه از نظر قانونی ممکنه؟
پاسخ ها
آق ابرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چرا نمیشه؟! خوبم میشه. مشهد و اصفهان و کرمان و یزد رو ببین. حالشو ببر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا مسخره است.باید در قم یک فقیر و زباله گرد و زن روسبی و بانک ربا خوار نباشد.دغدغه اول مراجع باید وضعیت رفاه و معیشت مردم باشد نه مسائل فرعی نظیر اسم افق کورش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
عصر حجر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چطوره اسم ها در قم همه عربی باشد؟مثلا افق سلمان و.. چطوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
سلمان فارسی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
افق بلال

آی گفتم بلال دلم خواست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
افق ابوطالب،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مخالفم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اسمش روزبه بوده و اعراب اسم سلمان را به او دادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به جای این کارها بانکداری اسلامی را اجرا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اصلا بانک بوده که شما دنبال بانکداری اسلامی می گردید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چرا نمیذاری یک لقمه نون دربیاریم؟!
arshia
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اين حساسيت بي مورد براي چيست ؟
كوروش براي مردم ايران يك اسطوره هست و هرگز با اين اقدامات تضعيف نميشه
پاسخ ها
عظیم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اینها حساسیت نیست ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ایران ستیزی پمپئو جواب نمیدهد.خلیج فارس را نمی توان از تاریخ حذف کرد همانطورنام کورش را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
احسن
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
املای احسنت صحیح است نه احسن! احسن به معنای بهترین و احسنت به معنای آفرین است
میلیمتر
| Germany |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تفکرات رو خیلی جذاب میدونید و دوست میدارید که احسنت میگویید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.............................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.............................
اکبر گورکانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تابناک شما چرا ناراحتی اسم کورش نیست؟
کدام طرف ایستادی ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خوبه ديگه!! قم مشهد و تازگي ها اصفهان !! مبارك انشالا
پاسخ ها
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تفکر این افراد رو به مردم شهرهای کشور تعمیم ندیم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا حریم شهر قم با اسم کوروش به خطر می افتد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
وای برما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
وای بر اونا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
هر دم ازین باغ بری میرسد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اقای عزیز قم در ایران واقع شده و اینگونه مباحث از منطق بدور است!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
این قم هم واتیکانیه واس خودش
قم واس اوناس
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
قم و ایران و کوروش همگی واس ملت ایران است
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اسمش را بگذارند: فروشگاه افق کو رشد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
افق خدیجه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دقیقا حریم چی ؟؟؟ قم جزو مرز و داخل ایران نیست ؟ مگه جزو عراق یا عربستان به حساب میاد ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ایکاش جزء عراق یا عربستان بود .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
قم شهر تافته جدا بافته هست . من نمی دانم مراجع چرا باید با کورش و نامش مشکل داشته باشند. خیلی وقتها این دور و بری های مراجع هستند که این کارها را می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شهر قم کلا توسط یک عده روحانی داره اداره میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جل الخالق!

واقعا نام ثبت شده و لوگو و برند معتبر برای یک مجموعه ایرانی اصیل چرا باید در شهر قم سانسور شود؟؟؟؟

اسلام واقعا این را خواسته؟

یعنی نمیشه یک فرد ایرانی مسلمان شیعه 12 امامی نامش کورش یا داریوش باشد؟

در بین اطرافیان و بستگان من کورش و داریوش داریم که هر دو هم از متدینان و بهترین افراد فامیلند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
داریوش نباید باشد
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تابناک عزیز لطفا دلیل و اسم اون مراجعی که با اسم کوروش مخالفن رو اعلام کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چی بگیم آخه؟ واقعا وقتی هنوز این طرز تفکر مسولین ما هست چه انتظاری برای بهبود اوضاعمون میتونیم داشته باشیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
فقط عربی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
همچین با افتخار دارند تاریخ ایران را حذف می کنند. برید به فکر شکم مردم باشید. شکم خالی فرهنگ نمیارد.
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
زبان قاصره از این توصیف این همه کوتاه نظری
محمدخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
وای بر شما تابناکی ها اینگونه خبرها را بولد می کنید و آب به آسیاب دشمن می ریزید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اتفاقا در این مورد تابناک درست عمل می کند قرار نیست همیشه سکوت کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این روزها آسیاب دشمن برقی شده .
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
یکی اینو توجیه کنه کورش مرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
نام کوروش حرمت شکنی است ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خيلي عالي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا تاسف شديد داره كه يكي از مفاخر تاريخي ما كه كل دنيا به خاطر منشور حقوق بشرش ميشناسنش حتي اسمش هم سانسور ميشه!!! واقعا تاسف داره كه به كار بردن اسم كوروش در شهر قم مساوي با حريم شكني هست!!!
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آخه قم یه کشور عربی شده
واگرنه قانون تو کشور برای همه باید یکسان اجرا بشه

بزارن فروشگاه الاسواق الافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
افق بن سلمان
قاضی مرعشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
از این که علمای بزرگوار قم همچون دژهای مستحکمی از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می کنند شکی نیست ولی سوال این است که آیا مگر شهر قم با سایر شهرهای کشور اسلامی ایران در مبارزه با نفوذ فرهنگ بیگانه فرق می کند ؟!! و یا اینکه قدرت نفوذ مراجع و علمای معزز فراتر از شهر قم نمی باشد ؟!!کدامیک ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
همیشه چنین‌مواردی را از قم و مشهد و شیراز شروع میکنند و بعد به کل کشور تعمیم میدهند مثل کنسرت و رفتن زنان به ورزشگاه از این سه شهر شروع شد . پله به پله .
فرهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگر نام یک قمی کورش باشد چگونه صدایش می کنند؟این حرف ها چیست ؟چرا سطح مرکزیت دینی کشوررا اینگونه تنزل می دهیم؟
پاسخ ها
محمد
| United States |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
افق صداش می زنن
عظیم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مرکزیت دینی در عراق است نه قم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
صداش میکنن افق، خخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دمتون گرم!!‌منطقه آزاد دارین!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
پاك كردن صورت مسئله و پاك كردن تاريخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مگه کوروش همان ذوالقرنین نیست؟
تفسیر به رای همین است.
دنبال رفع مفاسد باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به نظر من اقدامات خوبی است ولی باید کامل شود، مثلا این شهر برای آب شرب خود به همان آب نمک هایش بسنده کند، به جای بودجه کشوری همان درآمدهای زوار را خرج خودش کند، ساکنانش برای رفت و آمد در ایران گذرنامه بگیرند و توقع هم نداشته باشند که مثل هم وطن تلقی شوند، و البته برای ورود به تخت جمشید و پاسارگاد، که خاک سورمه دیدگانمان باد، مثل بیگانه ها بلیط چند برابر قیمت بخرند، و نیز هواپیما و قطار و همه چیزشان ضمن پرداخت حق ترانزیت در خاک ایران رفت و آمد کنند و غیره و غیره و غیره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بنده خدا کجای کاری؟! فرمودن چند تا پتروشیمی برامون بسازید!
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اشتباه اینجاست که تفکر عده ای رو بعنوان کل جمعیت یک شهر قلمداد می کنیم
Asd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگر اسمش را بگذارند افق چنگیز راضی می شوید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
استاد جوانان عزیز کشورمان دارند از دست می روند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
زنده باد کوروش
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هویت ایرانی با این‌موردها از بین‌نمیره . تاریخ را بخوان . 7
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
او ......................................................................... پس منطقی کشور قم
راست ميگه، من اسم كوروش، هر وقت ميرم قم بهم ميگن افق
|
United States
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
راست ميگه، من اسم كوروش، هر وقت ميرم قم بهم ميگن افق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
الله و اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این الله و اکبر نشانه تعجبه یا تایید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کوروش یه اسم ناسیونالیستی و فاشیستی هست، یادگار دوران فراماسونری و ایران گرایی پهلوی. در امت اسلامی جایگاهی نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دقیقاشماامت چندنفرید؟ماامت نیستیم ماملت ایران هستیم . اگردرقم امت داریم به خودتان مربوط است
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برو عربستان زندگی کن ایران کشور ایرانیان است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
یکی اینو از خواب خرگوشی بیدار کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تو که راست می گی
ناشناس
| - |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برو دوغتو بنوش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چرا تشریف نمی برید عربستان زندگی کنید؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا آدم نمی دونه چی بگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
رنسانس
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نیازه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چرا وقتی می گویند مثل واتیکان قم هم مستقل شود ناراحت می شوند؟ یا جزء ایران باشید و از قوانین آن پیروی کنید و یا مثل واتیکان باشید. چرا روحانیون قم باید برای مردم بومی آنجا قانون وضع کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
صاحبان فروشگاههای افق کورش همه ریش اوتصبیح وانگشتر دارند
پاسخ ها
جلال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تسبیح
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کوروش مگر چه بدی کرده ! جای تاسف داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تنها بدی اش این بوده که ضمن احترام به دیگران، ، ایران و ایرانی برایش ارزش ویژه یا داشته است، و نمی پذیرفته که آنها را فدای بیگانگان کند، !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اسم کوروش خود سرشار از بدی های بشریست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حقوق بشر ... که بعضی ها بهش آلرژی دارند
سهيل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
نام افق كوروش نماد حريم شكني شده بعد پرتاب مهر و انواع توهين به آبا و اجداد ملت مصداق بارز پايبندي به ارزشها !!!!
به كجا چنين شتابان ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
هنوز نمی دانی منظور از ذوالقرنین در قرآن همان کورش است.؟
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اینها معتقدند اسکندر مقدونی دشمن ایران ذوالقرنین و پیامبر بوده و دوستش دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
نام کوروش در قم ممنوع شد!!!!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
قشنگ مملکت قبیله ای اداره میشه.
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آقا جان، کدام امنیت اجتماعی! وقتی با زن و بچه می روید در خیابان، و باید از شرم و خجالت سرت را بیندازی پایین و از ترس سوال بچه ات که خدای نکرده سوال نکند بابا این خانم چرا اینطوری هست و ۱۰ ها مرد گرسنه ای که برای همان ها با یکدیگر دعوا می کنند .... براستی ما کجا هستیم و آیا ما امنیت اجتماعی داریم.....
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نرو بیرون وقتی انتظار داری همه دنیا طبق امیالت بپوشن و بگردن و با این تفکر اصلا بمون تو خونت و انتظار نداشته باش همه چیز مطابق تو باشه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
پیشنهاد میلیمتر یعنی خودت را حصر کن،جالبه!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تفکر این روحانی مسئول که اسم ایرانی اصیل کوروش رو ممنوع اعلام میکنه ، آثار بسیار نامطلوبی بر تفکر مردم خواهد گذاشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
روسپی ها را جمع کنید کوروشش بماند
پاسخ ها
عظیم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ما دنیای شما را آباد می کنیم به این هم قانع نباشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خدایا عقل عنایت بفرما یه کم پول
در کل احتیاجات هرکس را برآورده بفرما!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
وقتی اسم یرای شما خاص میشود و فیلتر میکنید دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی ماند . . یک زمانی انسانیت انسان ها با اندازه محاسنشان اندازه گیری میشد ولی امروزه میبینیم که کسانی که سه تیغ میگتتد برخی بسیار جایگاه والا دارند میخواهم یگویم این دید اشنباه هست و انسانیت با این ابزار ها سنحیده نمی شود
علی جعفرپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ای کاش کسانی که اجازه استفاده از نام پر آوازه و غرور آفرین کوروش را در قم نمیدهند اعلام کنند این تصمیم چقدر در فرهنگ یا اقتصاد قم یا کاهش جرم و فساد تاثیر داشته است! اگر گزارش‌های موثقی‌بدهند ما در تمام ایران رعایت میکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بعضي حضرات چرا نسبت به كورش حساسيت و خصومت بي دليل دارند واقعا جاي بحث دارد جالب اينكه هرچه در اين رابطه موضع گيري ميكنند نتيجه معكوس ميگيرند .
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به طور مثال مراجع تقلید اجازه برگزاری کنسرت در این شهر مذهبی را نمی‌دهند و یا در تمام کشور «افق کوروش» اسم فروشگاه‌های خاصی است، ولی در قم اسم این فروشگاه‌ها «افق» می‌باشد



چسبیدن به اسم مثمی را ول کرده . حاجی خدا همین جاست ناظر و حاظر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چرا کوروش حذف کردین؟؟؟
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کسی نمیتونه کورش رو حذف کنه حرف الکی نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آیا آقایان اجازه استفاده از کلمات " ایران" و"پارس" را در قم میدهند ؟
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اصلا این چیزها ربطی به اسلام نداره یه جور وسواس برای افراد عادی و یه روش برای برتری جویی و بهره کشی برای خواص. اسلام زلال آب جوشانه که پا هر درختی میره و میوه های رنگا رنگ تولید میکنه. اتفاقا بهتر که اسم کورش هرجایی نباشه . آقایان ما داریم با سر میریم تو مرداب غرب گرایی نه از حجاب و فحشا بلکه از اقتصاد و سرمایه داری و خیلی چیزهای دیگه ولی نه به شکل غربی بلکه کپی زشت غربی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مردم دیگه حالا فرصت فکر کردن به زنده موندن شون هم ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کوروش بزرگ
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ما باید تابع مطلق احکام قرانی و دین خدا باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تابع عقلت باش وگرنه ادامه بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من که مسلمان نیستم چکارکنم؟
میلیمتر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بیا پیش من تا بهتر بهت یاد بدم که حتی از اسلام و قرآن هم چیزی نمیدونید
لا اکراه فی الدین
یعنی آیت الکرسی که هر کودک مسلنونی حفظه رو بلد نیستی حداقل معنیش رو
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اول ثابت کن،نه ادعا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چرا برخی نمیخواهند علتهای اصلی هنجار شکنانهٔ خیل عظم جوانان را درک نمایند ؟ اگر بی حجابی، مردان ،و ، پسران را به دختران ،و زنان بیفزاییم ، بیش از ۹۰٪ ملت ایران بی حجاب هستند ، اما حضرات فقط خانمها ،و دختران را میبینند ؟ چرا ،چرا نمیخواهند بفهمند که عامل این ناهنجاریها ، تبعض ،و بی عدالتی ،و فقر میباشد ؟، چرا با گرانی ،و تورم این حضرات مبارزه نمیکنند؟،،،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
این قم باید از ایران جدا بشه بره به هیچ کس را هم بدون ویزا راه ندن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بعضی ها توجه به اهل بیت علیهم السلام و دینداری را به صورت محدود و کلیسایی قبول دارند به گونه ای که مزاحم اصالت و تاریخ و تعصبات ملی نشود. چون به عنوان اصالت و تاریخ، حتی نام پادشاهان و... هم جایگاهی خاص پیدا می کند و عشق و محبت ویژه...
اما اگر عشق به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در جان کسی طلوع کرد، تمام زندگی او به همان رنگ می شود بدون اینکه با اصالت و ایرانی بودنش تضادی احساس شود.
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دکتر ولایتی چندین ساله چند شغله است، ضمنا قم داره مستقل میشه اگه جلوشو نگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
عجیبه که مدتی است حرف نمیزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آقای سخنگو
حاضری حقوقت رو با ما تقسیم کنی؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
الان با اینکار تمام مشکلات قم حل شده لابد اره
پاسخ ها
بچه چارمندون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آره دیگه ما یه مشکل داشتیم تو قم که اونم حل شد الحمداله. والا
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مردم هم خیلی وقته اسامی مذهبی برای فرزندانشان نمی گذارند سری به ثبت احوال بزنید ببینید به خصوص در شهرهای بزرگ و باز هم به خصوص نام دختران هیچ اثری از نام مذهبی نیست. رفتارهایی که با شخصیت های ملی و تاریخی جای جای این سرزمین می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
.بیان فروشگاه بزنن با اسم مظفرالدین شاه....پادشاهی یعنی ی عده ارباب و ی عده رعیت و انسان ازاد این را نمیپذیره.دوران پادشاهی هخامنشیان اگه برای مردمعزت داشت که اسکندر از اونطرف نیا نمیتونست بیاد ایران را اتیش بزنه و بره
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مردمی که نیاکان صالح خودشون دو فنی کنند به ای میگن از خود باختی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چي شد!!!؟؟؟؟؟ آقاي احمدي نژاد كه ميگفت كوروش بسيجي بوده!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
فرمايشات آقاي سخنگو آدمو به ياد اون آقايي ميندازه كه ميگفت تحريمها كاغذ پاره اس!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من خودم بزرگ شده قم هستم و خاطرات شیرین دوره کودکی و نوجوانی را از اون شهر به یادگار دارم , ولی به خاطر همین محدودیت ها و سختگیری های کورکورانه و متعصبانه که از طرف امثال این آقا بر مردم قم اعمال شد و می شود , از این شهر فرار کردم و رفتم باعث شدن که مردم قم بین کل کشور بایکوت بشن و دیدها نسبت به این شهر و مردم این شهر منفی بشه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حیف از کوروش که هموطنانی مثل برخی داره.مردم هم که کلا تو این کشور هیچ کاره اند
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چقدر ما بدبختیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
یعنی کسانی که نامشان کوروش باشد وقتی بروند قم نباید با اسمشان صدایشان کنیم؟ یا هیچ کوروشی به قم نمی رود؟
حامد
|
Netherlands
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تقدیم سوژه
کوروش بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حضرت والا مقام من یه جوان ۲۳ ساله هستم میفهمم کوروش کیه اونوقت حضرت عالی ...
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
استاد عالی حوزه ایشونه ؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
برخی ادعا می کردند یه زمان کوتاهی رادیو وتلویزیون رو در اختیار ما بذارید کل مردم کشوررو مومن می کنیم و .... . حالا و این همه امکانات ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
یه جوری سانسورش کردی که خودم هم یادم نمیاد چی نوشته بودم
بی نام
|
Japan
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
فسادو فحشا فراوان در مشهد و قم بیداد میکنه حاجی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
وای از شهری که اسم بزرگان در آن محدود بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دوستان چرا برآشفته می شوند و .....
مگه این آقای احمد خاتمی (امام جمعه تهران - عضو خبرگان - و....) یکبار در یک جلسه خصوصی نگفته بود ایران نام و مفهومی است طاغوتی .....
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
درورد بر ابرمرد تاریخ ایران زمین و جهان، کورش بزرگ
طباطبائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
سلام انتخاب این تیتر به نظر صحیح نمی آید اولا نام کوروش در قم ممنوع نبوده و حتی نام گذاری داریوش ,کوروش و دیگر اسامی ایرانی اصیل در قم بر روی نوزاد منعی ندارد.انتخاب اینگونه تیتر مناسب نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اخوی از تن فروشی گشنگی و آشغال گردی از طلاق و از بیکاری مردم در قم چه خبر ؟؟؟؟؟ آیا همان اندازه که دغدغه نام کورش دارید برای این موارد هم وجدان درد دارید؟
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اشكال نداره !

با اين روال به زودي اسم عمر و ابوبكرو... در كل ايران ممنوع خواهد شد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
من نمیدونم این کوروش چه افتخاری داره.
بعد رژیم پهلوی شخصیتی ساخته شده و بزرگنمایی شده در ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰.
کوروش انسان خونریزی بوده. تمام مدارک تاریخی گویای این حقیقته. به جز یهودی ها هم کسی کوروش نمیشناسه. چون اونا میدونن چطوری باید یک عده خام خیال رو جذب خودشون بکنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مملکت به کجا رسیده !! نام بزرگ پایه گذار حقوق بشر ؛ زیر سوال رفته !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
جرم بزرگ کوروش اینست که از یهودیان حمایت کرده سوال من هم اینست که ایا در ان زمان مسیحیتی وجود داشته؟ اسلام و تشیعی وجود داشته؟ ایا پیامبر اسلام متولد شده بوده؟ ایا قران بر پیامبر نازل شده بوده؟ پس لابد از دید یک مسلمان و یک شیعه دین الهی انزمان دین یهودیان بوده است.کوروش هم از ان دین الهی و پیروانش حمایت کرده و انها را از بردگی نجات داده که اینکار از دید مسلمین و شیعیان عقلا نباید جرم تلقی شود مگر اینکه بعضی بر اثر عصبانیت ترتیب وقایع تاریخی مذهبی را فراموش کرده باشند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ده میلیارد لایک و افرین به ناشناس اول
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
کوروش ساخته و پرداخته ده ها باستان
شناس خارجی هست
babi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ببینم به کجا میرسن که تا حالا نرسیدن...
عظیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در خصوص کوروش، افراد مذکور باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
عظمت و شکوه ایران در زمان باستان است ونماد آن کوروش کبیر.چرا با تمدن وتاریخ اینچنین رفتارمیکنید.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شماری از فقیه‌های معاصر شیعه نیز کوروش را «ذوالقرنین» می‌دانند. علامه طباطبایی، صانعی و مرتضی مطهری از معتقدان این نظر هستند. در کتاب تفسیر نمونه، نوشته? ناصر مکارم شیرازی نوشته‌شده، از آن جهت به کوروش، ذوالقرنین می‌گفتند که شرق و غرب مال او بود. ابوکلام بیشتر بر موضوع نقش‌برجسته انسان بالدار یکی از ستون‌های بازمانده از کاخ بارعام در پاسارگاد است تأکید علمی دارد. درباره این نقش، تفسیرهای بسیاری انجام شده‌است که ابوکلام این نقش را، ذوالقرنین می‌داند. ابوالکلام آزاد با تفسیر آیات ۸۲تا۹۵ سوره کهف و با استناد به وجود احادیث و روایاتی در مورد کوروش دلایلی آورده‌است که ذوالقرنین موصوف، کوروش هخامنشی می‌باشد. علامه طباطبایی درباره ذوالقرنین دانستن کوروش چنین نوشته‌است که «هر چند بعضی از جوانبش خالی از اعتراضاتی نیست، بلکه از هر گفتار دیگری انطباقش با آیات قرآنی روشن‌تر و قابل قبول‌تر است.» در تفسیر نمونه از نظریه انطباق کوروش با ذوالقرنین به عنوان نظریه برتر یاد شده‌است و بر تأیید این نظریه در تفسیر من هدی القرآن، تفسیر الفرقان و تفسیر المنیر اشاره شده‌است. در تفسیر المنیر با قاطعیت، ذوالقرنین، همان کوروش دانسته شده که دو طرف جهان را گشت و احتمالاً به خاطر شجاعتش به ذوالقرنین ملقب شد ابوالکلام آزاد یکی از کسانی‌ست که کوروش را ذوالقرنین مذکور در قرآن می‌داند و معتقد است که ذوالقرنین ذکرشده در قرآن، کوروش است. استدلالات آزاد را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد:
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
واقعا برام سواله از چی ناراحتید ؟از اسم کسی که الان حتی استخوناش هم از بین رفته؟؟؟؟ یا کلا با تاریخ و فرهنگ ایران مشکل دارین؟؟؟
پاسخ ها
داریوش
| United Kingdom |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
جوگیری مردم نگران کننده تره..آثار بیسوادی در طرفین مناظرات به خوبی مشهوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هااا ای یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
حتما ثبت احوال قم هم نمي گذاره كسي اسم كوروش انتخاب كنه.

حالا اگه يكي اسمش كوروش بود تو قم چي صداش مي زنند؟!!!!!
قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ببینید ما جی می کشیم از دست اینا !!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در این حیطه تخصص خاصی ندارم ولی اعتقاد دارم وطن پرستی یکی از ارکان شکوفایی هر تمدنی هست.. فضای موجود اجازه اخذ دیر کرد رو به بانک ها رو میده ولی روی اسامی حساسیت نشون میده... نسل گذشته عالمان دینی برای مبارزه با سلطه بیپانه حلالش رو حرام اعلام کردن (تنباکو)، ولی الان چرا قدرت اعلام حرام عینی (ربا) رو ندران...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تابناک چه راحت مثل صدا و سیما آمار سازی می کند. هنگام رای دادن من، اعداد مخالف نظر گوینده سه رقمی بود اما الان تک رقمی است!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در سایت تابناک و در زمان حاضر، به هیچوجه روی درستی تعداد لایکها و دیسلایکها حساب باز نکن.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
فعالیت شبکه سایبری سازمان مجاهدین به شدت فعال شده..وما هم بدون سواد رسانه ای به هم توهین میکنیم
ناشناس
|
Sweden
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
خودتون رو تیکه هم که بکنید، کورش ماندنی است
سلیمان ذوالفقاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مردی به اشتباه وارد حمام زنانه شد به ناگاه تمام زنان لباس زیر خود را روی موهای سر خود گذاشتند که ای وای نا محرم وارد شد
با این همه اهتمام در شهر مقدس قم که شما انجام میدهید مطمینا مشکلات کشور به سال نمیکشد که رفع خواهد شد
ایدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ملت با رمز امام علی (ع)قیام کردند ان وقت بعضیها دنبال کوروش و غیره هستندوکوروش قهرمام ملی چند درصد ایرانیها است.20درصد یا 15 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چرا کوروش و امام علی رو در مقابل هم قرار می دید ؟ کوروش بیش از هزار سال قبل از امام علی زندگی می کرده و حتی در زمان کوروش حضرت مسیح هم ظهورنکرده بود . چه زیبا مولانا قهرمانان ملی و مذهبی رو در کنار هم قرارداده که :
شیرخداورستم دستانم آرزوست

چرا چنین دیدگاهی در علمای امروز اینقدر کمه ؟ انحصارطلبی و نفرت پراکنی شده مشی و مرام آقایون .....
ناشناس
| - |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
تو اول برو اسمت ایرانی بذار بعد در مورد درصد ایرانی هایی که کوروش را قبول دارن نظر بده

مطمئنا طرفدارهای کوروش بسیار بیشتر از تنگ نظری شما ست بیش از 96 درصد
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هر روز در داخل کشور به مردم ایران توهین می کنند بعد تابناک تیتر می زنه بیانتیه ضد ایرانی فلان کشور و فلان مقام خارجی !!!!!
توهین از این بزرگتر ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اقای برایان هوک بد نیست یاد میدادند که ما باید جواب دیپلماسی ارسال هواپیماهای جاسوسی وناو جنگی به منطقه ما و تحریمهای پشت سر هم و بودجه به مخالفین و خرابکارها و مسلح کردن دشمنان منطقه ای و.. را باید ایران چگونه مقابله به مثل کنه. بنظرم ما هم خودمون میدونیم جواب فقط حرف زدن از مذاکره و دیپلوماسی و دوستی را با حرف چگونه جواب دهیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ای کوروش!
تو در نماز عشق چه خواندی که سالهاست ....؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بگزارید ببینیم چه میشود........ دستتون درد نکنه...... از صدقه سر تحریم فقر فساد فحشا بیداد میکنه.... سالی 150 هزا جوان ایرانی مهاجرت میکنن بعد به چی دلخوشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Thailand
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اسمش رو بزارید الکوروش ، میشه عربی و مشکلش حل می شه .
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
واجب شد اسم پسرمو بذارم کوروش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تابناک یک نظر سنجب و بررسی انجام بده که ببینیم اسم قم قدیمیتره یا اسم کوروش موسس سلسله هخامنشی؟ جدی میگم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
شرم اوره که معلم بازنشسته برای تامین زندگی حداقلی خود،،در رستوران طرف دلشوره،،،به کارهای حمالی رو بیارن،،پادوی شرکت بشه.......ولی مسئولین به جای رسیدگی به این معضلات افتخار می کنند که در قم اسم کورش ممنوع است ای کاش فقر،بیکاری،اختلاس رانت خواری .........رو ممنوع می کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آیا می دانستید که اسمی به نام کوروش به عنوان پادشاه هخامنشی وجود ندارد.
اسم دقیقی که مورخان اروپایی برای چیزی که ما کوروش می دانیم، ذکر شده، کلمه غیر قابل ذکر هست
باستان گرایان بهتر است اگر شهامت کاربرد اسم دقیق را ندارند، آن را به چیز دیگری تبدیل نکنند
علامه طباطبایی هم گفته است که تنها یکی از احتمالات این است که ذوالقرنین کورش باشد
و احتمال قوی ذوالقرنین اسکندر است که خود را فرزند زئوس خدای بزرگ یونانیان می دانست و عوام هم به خدایی یا پیامبری او اعتقاد پیدا کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آره شما درشت میگی مورخین اروپائی از کوروش هخامنشی با نام Cyrus the Great یاد میکنند. Cyrus the Great میدونی یعنی چی آقا یا خانم خالی بند؟!
ناشناس
| - |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دوغتو بنوووووووووووووووووش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تابناک چرا آمار درست رای ها به نظرات را به نمایش نمی گذارید.
ز-ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کوروش یک خداپرست واقعی بوده و کسی که خدا راپرستش میکرده مورداحترام تمام ادیان است حتی اسلام- و در قرآن هم بنام ذوالقرنین ازاو یادشده - - حساب کوروش با خدا است نه با شما و هر وجدان بیداری و هر انسان با عقلانیتی کوروش را قبول دارد اگر شما قبول ندارید مشکل از خودتان است چرا که قضاوت کردن در دین اسلام زمانی که با اغراق و ندانستگی همراه باشد خودش نوعی حرام و گناه بشمار میرود و شما در مورد پادشاهی به این بزرگی به اشتباه قضاوت میکنیدیکی از اشتباهات و گناهان کوروش را بگویید تا ما هم بفهمیم -
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
مملکت جزیره ای شده.هر شهری واسه خودش قانون در میاره.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
به نظر من ورود پژو پارس را هم چون نام ایرانی هست را تا مدتی دیگر به قم ممنوع می کنند .
sina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چشماتون رو باز کنین.. دنیا خیلی عوض شده . آسم فرزند بعدم اگه پسر شد حتمی کوروش می گذارم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اگر دختر شد چی؟؟
شری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در رابطه با والیبال ایران و فرانسه، به نظر من باخت دیروز ایران به فرانسه کاملا سیاسی بود و ما قرار بود که این بازی را ببازیم. برای همین هم مقابل این تیم قدرتمند فقط از نفرات ذخیره استفاده کردیم و حتی معروف هم از بازی خارج شد.
پاسخ ها
متاسفم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
توهم کشتی مارو با این سیاست..کدوم سیاسی ایران صعودش قطعی بوده هم میخواست به مهره اصلیش استراحت بده برای بازی های مهم بعدی هم یه تجربه ای برای مهره های جدیدش..من موندم با این همه افکار سیاسی تو ایران چرا هنوز در دوران قاجار به سر می بریم
رحمن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
این کاملا درست است و ورزش را سیاسی کرده اند شاید فرانسه دلش برحم بیاید و طرف دولت ایران را بگیرد
خالد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ای کاش افق ما به اندازه افق کوروش بزرگ بود
پاسخ ها
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
فروشگاههای افق کوروش در خدمت کوروشیان
دوستدار وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کورش فخر ایران است ونام کورش با فرهنگ این مرز وبوم عجین خواهد بود
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
گیریم که پدرت بود فاضل ، از بهر پدر تو را چه حاصل؟؟
mrv
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
انقدرناراحتی از نام کوروش و تاریخ باستان ایران برای چیه؟؟؟؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اسمش رو برزارین افق حمزه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
گذشته توبرمی گردد به هخامنشیان .قیافه می گیریدبرای آمریکائیها و غربیها که تاریخ ایران. ۲۵۰۰سال است خوب گذشته ماایرانیان که به او افتخار می کنیم همین سلسه پادشاهان هستنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اگه خدای نکرده جنگی صورت بگیره دیگه حق نداری انتظاری از فرزندان کوروش بزرگ داشته باشی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
ناراحتی استفاده از اسم کوروش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
نام کوروش همواره درتاریخ واین کشورماندگارحواهدبودوناراحتی برای این حضرات خواهدماندکه می خواهندباافتاب مقابله کنند.انتخاب نام کوروش پرای هرشخص ایرانی مایه افتخاراست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
کوروش یک اسم طاغوتی و از تبار شاهان و ظالمان تاریخ است.
اموزگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
جناب یزدی فامیل شما یزدی است یا یزدی هم هستید اگر یزدی هستید تاریخ یزد را مطالعه بفرمایید از نظر تاریخی نسبت به زمان خودشان یکنغر را پیداکنید که محبوبیت جهانی کوروش را داشته باشد اگر شما به سخن خودتان ایمان داریداز زور استفاده نکنید ودرهمان قم یک نظر سنجی مخفی تهیه کنید یا نترسید ورفتن به قبر کوروش را ازاد بگذارید تا حقیقت برایتان روشن شود
وحدت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
عزیزان دقت کنید اگر بعضی از دوستان که می گویند کوروش کمتر از دویست سال است شناخته شده چرا نامی از وی در شاهنامه نیست حرف درستی است واقعا نیست چون فردوسی نمی دانست کوروشی بوده چون ابزارش نبود علم نبودمگر منشور کوروش در زمان فردوسی بود نه لطفا کمی تفکر
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
نام چنین پادشاهی به این عادلی با این تعداد فالوور!! و سینه چاک امروزی چرا سینه به سینه و دلی منتقل نشد ؟؟؟
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
حواستون نیست؟...دارن تبلیغ فروشگاه های افق کوروش رو انجام میدن...
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
کوروش پدر ایران زمین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت/که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش / هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت
متاسفم برای خودم که دارم این عقاید رو میشنوم و میبینم. تاریخ رو که نمیشه از یاد برد حالا معاون فرهنگی دادگستری قم چرا اسم کوروش رو ممنوع میکنه چرا؟اصلا پست معاون فرهنگی یعنی چه؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
درود بر کوروش کبیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
دنیا می گوید کوروش بوده و به نیکی هم از او یاد می کنند ولی برخی در داخل می گوید او افسانه است و در هیچ کتاب نام او نیست در قرآن نام او ذوالقرنین است و شرح حالی که داده می شود فقط در خصوص کوروش صحت دارد همانند توضیحات قرآن سدی که ذوالقرنین ساخته منتسب به کوروش در کشور آذربایجان کنونی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
بجای یه فکر عکس العمل قاطع برای حل رباگیری و ربادهی گسترده در سیستم بانکی کشور و انواع و اقسام فساد \آقایون دنبال حذف کنسرت و اسم کوروش و ... این مملکت هستند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
با رفتن ولایتی صد درصد موافقم
طارق بن طلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
سلام خیلی جالب است که بدانیم اثبات میشود که ذوالقرنین در قران همان کوروش است
انوقت قم مرکز تفسیر و قان چطور به پیامبر خدا حساسیت دارد
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
آقای کواکبیان همه میدانند که دغدغه شما چند شغله بودن مقامات نیست !
در چند سال گذشته چند سخنرانی در مورد چند شغله ها داشتید؟
مشکل شما فقط با دانشگاه آزاد هست!؟
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
فوتونیوز
برچسب منتخب
سازمان سیا ایران و بولیوی یوسف بن علوی مزدک میرزایی ویروس نیل غربی کارت سوخت بیت کوین رمزارز کره شمالی بوریس جانسون