بازدید 11274
۸

اعلام آمار موتورسیکلت سواران بدون گواهینامه

کد خبر: ۹۰۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 23 June 2019

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یکی از مشکلات ما این است که از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار تقریبا ۴.۵ میلیون نفر گواهینامه موتورسیکلت دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به مشکلاتی که رانندگان موتورسیکلت برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت دارند، گفت: یکی از مشکلات ما این است که از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار تقریبا ۴/۵ میلیون نفر گواهینامه موتورسیکلت دارند.

او افزود: اینکه این تعداد از موتورسیکلت سواران گواهینامه موتور ندارند چند دلیل دارد، شاید یکی از دلایل آن گرانی گواهینامه موتورسیکلت باشد و دلیل دیگر نبود آموزشگاه‌هایی برای آموزش و امتحان گرفتن برای اخذ گواهینامه باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: البته دلایلی دیگری از جمله در دسترس نبودن آموزش‌دهنده در این امر، سنگین بودن آیین نامه موتورسیکلت و… هم باعث می‌شود تا رانندگان موتورسیکلت تمایلی برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت نداشته باشند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: به همین منظور طرح ساماندهی برای موتورسیکلت سواران را در دستور کار داریم تا بتوانیم شرایطی راحت تر برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت ارائه دهیم، چراکه داشتن گواهینامه برای هر راننده‌ای بهتر از نداشتن آن است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد بسیاری از آموزشگاه‌ها، ثبت نام برای گواهینامه موتورسیکلت ندارند و مخاطبان نمی‌دانند باید برای اخذ آن به کجا مراجعه کنند گفت: این موضوع به روئیت پلیس راهور هم رسیده است، برخلاف اینکه آموزشگاه ها در معرفی خودشان اعلام کرده اند که گواهینامه موتورسیکلت هم ارائه می‌دهند اما وقتی مخاطب برای این موضوع به آنها مراجعه می‌کند می‌گویند دیگر آموزشی در زمینه گواهینامه موتورسیکلت نداریم که البته این مهم هم در همان طرح سامان دهی موتورسیکلت سواران بررسی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
90 درصد موتور سيكلت سواران چراغ جلو ، چراغ عقب و راهنما ندارند يا خراب است!
چه زمانی از هرج و مرجی که رانندگان موتورسیکلت در رانندگی، معابر پیاده ایجاد میکنند جلوگیری خواهد شد؟
یکی از دوستانم هر سری بهش میگفتم برو گواهینامه بگیر میگفت 300 هزار باید پیاده شم .... خب حقیقتا گران است برای یک موتور سوار ...
من رفتم دنبال گواهینامه
اولش که چقدر گشتم تا یه آموزشگاه پیدا کردم که گواهینامه موتور کار میکنه
بعد حدود 400 تومن هزینه برداشته، تازه توی شهرستان، تهران و شهرای بزرگ شاید بیشتر هم بشه
بعد یکی دو هفته منتظر برگزاری کلاس آیین نامه!
یک هفته منتظر کلاس آموزش فنی!
بعد 2 هفته توی نوبیت کلاس آموزش رانندگی با موتور
بعد تازه آزمون آیین نامه! با اون کتاب سنگینش
تازه رسیدم غول آخر، آزمون عملی!!!
من یه موتور اتوماتیک بدون دنده و کلاچ دارم، که الان هم باهاش دارم میچرخم چندماهیه، سوالم اینه چرا باید با موتور سی جی 125 داغونه دنده ای با کلاچ داغون امتحان بدم؟؟؟
آیا نباید موتورهارو دسته بندی کنن؟ زمین تا آسمون فرقشه. مثه ماشین دنده ای اتومات نیست که مثلا پارک دوبل قاعده اش یکی باشه
من حدود چهار ماه گرفتار بودم نزدیک 400هزار تومن هم هزینه کردم تا گواهینامه موتور گرفتم
دریافت گواهینامه رو بطور کامل به آموزشگاه واگذار کردند و تعداد آموزشگاههایی که برای ثبت نام گواهینامه موتور وجود داره در تهران از تعداد انگشتان یک دست هم کمتره. شما الان مراجعه کنید 6 ماه دیگه بهتون وقت میدن. صرفنظر از اینکه آزمون عملی موتور هم بسیار مشکله و به هیچ وجه اصولی نیست و کسی که میخواد در آزمون شهر قبول بشه باید حداقل دو سال موتور سوار بوده باشه تا بتونه مراحل رو بصورت درست طی کنه!!!
جالبه که یه پسر بچه 13ساله با انحراف به چپ با ماشین من برخورد کرد و کلی خسارت به من زد و پلیس به خاطر این که آسیب دیده بود 5050 زد و خرج اون و موتورش 400هزار تومن شد و خرج ماشین من 3میلیون و این پسر بدون گواهینامه داره راست راست میگرده و من هنوز گرفتار تعمیرگاه صافکار و نقاشم
چه عجب مشکلات را متوجه شدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار