بازدید 5115

قیمت سکه طرح جدید ۳۰ خرداد ۹۸/ افزایش بهای سکه همزمان با رکوردزنی اونس جهانی طلا

بازار سکه تهران آخرین روز هفته را با افزایش قیمت‌ها به پایان رساند. این در حالی است که نرخ جهان طلا نیز با افزایش قیمت و ثبت رکورد جدید همراه بوده است و در کنار رشد نرخ ارز در بازار داخلی، تاثیر زیادی در روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران داشته اند.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 20 June 2019
بازار سکه تهران آخرین روز هفته را با افزایش قیمت‌ها به پایان رساند. این در حالی است که نرخ جهان طلا نیز با افزایش قیمت و ثبت رکورد جدید همراه بوده است و در کنار رشد نرخ ارز در بازار داخلی، تاثیر زیادی در روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران داشته اند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در پایان معاملات امروز پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه ۹۸ بازار طلا و سکه تهران شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. به گونه‌ای که بر اساس نرخ‌های اعلام شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به رقم ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در آخرین روز هفته، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز به رقم ۹۹۰ هزار تومان رسیده است.

بر اساس نرخ اعلام شده توسط اتحادیه، امروز اونس طلا به رقم ۱۳۸۹ دلار و ۸۲ سنت رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۴۳۴ هزار و ۹۲۱ تومان بوده است.  

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۸۴ هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت جهانی طلا رکورد زد

بر اساس این گزارش باید یادآور شد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی فلزات گران بها، تحت تأثیر سیگنال بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره در اواخر امسال که افت دلار را به دنبال داشت، به بالاترین حد خود در بیش از پنج سال اخیر صعود کرد.  

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آماده است با ریسک‌های رو به رشد برای اقتصاد داخلی مقابله کند و با توجه به رشد تنش‌های تجاری و نگرانی‌های فزاینده نسبت به پایین ماندن فشار‌های تورمی، کاهش نرخ‌های بهره را از ماه آینده آغاز می‌کند.

کاهش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند و همزمان با ضعیف کردن ارزش دلار، خرید این فلز ارزشمند برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود این که بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را بدون تغییر گذاشت، اما تغییر انتظارات بازار در خصوص سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، باعث افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا شد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری از آنجا که مقاومت در مرز ۱۳۷۱ دلار را شکسته است، ممکن است به مرز ۱۴۰۴ دلار صعود کند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل