بازدید 60978

تشریح طرح پلیس برای مقابله با بی حجابی در خودرو و چند سوال

پس از طرح اخبار و گزارش‌هایی در فضای مجازی در خصوص طرح ویژه پلیس برای مقابله با رانندگان و سرنشینان خودرو‌هایی که حجابشان را رعایت نمی‌کنند، بالاخره مسئولان ناجا بر این تصمیم مهر صحه زدند تا مشخص شود با تصمیمی ویژه مواجهیم، نه شایعه‌ای که افکار عمومی را هدف قرار داده است؛ تصمیمی که البته بی اشکال نیست...
کد خبر: ۹۰۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 19 June 2019
تابناک اجتماعی -
ماجرای ارسال پیامک برای برخی رانندگان در خصوص رعایت نکردن حجاب چیست؟ آیا با یک شایعه جدید مواجهیم یا اجرای تصمیمی مشخص؟

به گزارش «تابناک»، پس از طرح اخبار و گزارش‌هایی در فضای مجازی در خصوص طرح ویژه پلیس برای مقابله با رانندگان و سرنشینان خودرو‌هایی که حجابشان را رعایت نمی‌کنند، بالاخره مسئولان ناجا بر این تصمیم مهر صحه زدند تا مشخص شود با تصمیمی ویژه مواجهیم نه شایعه‌ای که افکار عمومی را هدف قرار داده است.

طرحی ویژه که سردار احمد نوریان، سخنگوی ناجا آن را «طرح ناظر» می‌خواند و چرایی قرار گرفتن آن در دستور کار پلیس را این گونه شرح می‌دهد: پلیس فارغ از نگاه‌های سیاسی و جریانی حاکم بر جامعه به عنوان ناظم اجتماعی و مدافع امنیت عمومی در چارچوب قوانین جاری کشور، خود را موظف به حفظ نظم عمومی و تأمین امنیت تمام قشرهای جامعه با هرگونه نگرش و گرایشی می‌داند؛ لذا ملاک عمل نیروی انتظامی، رعایت قوانین و ارزش‌های رسمی و پذیرفته حاکم و حقوق شهروندی است.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه می‌گوید: سالم نگه داشتن فضای زیست عمومی و اجتماعی یک وظیفه همگانی، به ویژه برای پلیس است. دشمنان در چهار دهه گذشته، بیشترین امکانات و اقدامات مذبوحانه خود را صرف تهاجم فرهنگی و تضعیف ارزش‌های دینی و رسمی جامعه از جمله عفاف و حجاب کرده و تلاش دارند در این زمینه با شکستن سد‌های هنجاری، نظم و امنیت عمومی و آرامش حاکم بر جامعه را مخدوش سازند.

وی با تأکید بر این مهم که کشف حجاب بر اساس قانون «جرم مشهود» است، می‌افزاید: بر اساس نص صریح قانون، پلیس موظف است با افرادی که عامدانه و بر اساس تبلیغات سوء دشمنان در داخل خودرو یا اماکن عمومی اقدام به برداشتن حجاب می‌نمایند برخورد کرده و آن‌ها را به محاکم قضایی معرفی کند؛ دستور کاری که با استفاده از ابزار‌های تکنولوژیکی، دوربین‌های ترافیکی و انتظامی و مشاهدات عینی مأموران پلیس در جریان است.

طرحی که سخنگوی ناجا تاکید دارد به شناسایی خودرو‌های متخلف در زمینه کشف حجاب منجر می‌شود که در گام نخست، با ارسال پیامکی به صاحب خودرو، مجرمانه بودن این عمل به ایشان متذکر می‌شود و در صورت تکرار در دفعات بعد به فراخوان مالک خودرو به صورت حضوری و اخذ تعهد کتبی از ایشان می‌رسد و در صورت اصرار مالک یا سرنشینان خودرو به تکرار عمل مجرمانه، به حکم قضایی برای توقیف خودرو منتج می شود.

بدین ترتیب مشخص می‌شود نه با یک شایعه، که با طرحی منسجم و هدفمند مواجهیم که مجری آن، نیروی انتظامی کشورمان است؛ طرحی که ظاهرا خالی از اشکال هم نیست؛ اشکالاتی از جمله معرفی نشدن کامل طرح و اطلاع رسانی نامناسب در خصوص آن که موجب شده برخی آن را شایعه بخوانند یا از آن فراتر، برخی شاخ و برگ‌هایی به آن پیوند بخورد که نیازمند تکذیب هستند.

درست مانند اتفاقی که اخیرا رخ داده و تکذیب پلیس را به دنبال داشته است. ماجرای اعلام شماره‌ای ویژه برای اطلاع دادن بی حجابی و بدحجابی‌ها به پلیس که در تکمیل طرح ناظر معرفی می‌شد و تکذیب صریح و شدید برخی مقامات پلیس را به دنبال داشت. تکذیبی که برخی تصور می‌کردند درباره طرح ارسال پیامک از طرف پلیس برای خودرو‌هایی که سرنشین/سرنشینانش حجاب را رعایت نکرده‌اند، تکرار شود.

تصوری که چندان عجیب هم به نظر نمی‌رسید، به ویژه زمانی که اشکالات این طرح مورد توجه قرار می‌گرفت. اشکالاتی از جمله محدود شدن طرح پلیس برای برخورد با بی حجابی و بدحجابی به خودروها. گویی در سطح جامعه اثری از آثار این اتفاق دیده نمی‌شود، الا در خودروها، آن هم خودرو‌هایی که در محدوده فعالیت دوربین‌های پلیس تردد می‌کنند که بیشتر در محدوده شهر‌های بزرگ و خیابان‌های اصلی دیگر شهر‌هاست!

به این نکته تأمل برانگیز، بی توجهی به هویت افرادی که در خودرو‌ها حجاب نامناسبی ندارند را هم باید افزود که عقوبتشان متوجه مالکان خودرو‌ها خواهد شد. مالکانی که ممکن است راننده یا سرنشین خودرویی که در آن بی حجابی رویت شده، نباشند، اما از دید پلیس، مجرم تلقی می‌شوند. اتفاقی ناخوشایند که بی شک مانع از پذیرش ماجرا برای همگان خواهد شد و مخالفت‌هایی به وجود خواهد آورد. مخالفت‌هایی که ممکن است به شکل گیری تنش‌هایی در جامعه نیز منجر شود.

درباره تنش‌هایی سخن می‌گوییم که تا همینجا نیز بروز و نمود یافته، از جمله در ارتباط رانندگان تاکسی با مسافرانی که حجابشان را ـ به زعم راننده ـ رعایت نمی‌کنند. اتفاقی که بیم سوءاستفاده از آن هم می‌رود و از آن بدتر، ممکن است به شکل گیری جنجال‌هایی بزرگ منجر شود. مانند حکایت مجادله راننده تاکسی اینترنتی و خانمی که مسافرش بود و به شدت بالا گرفت و مدافعان و مخالفان زیادی داشت که مقابل هم جبهه گیری کردند.

به این اتفاقات، امکان شکل گیری و بروز تنش‌هایی میان اعضای برخی خانواده‌ها را هم باید افزود که نتیجه نگاه کلی پلیس به ماجرای رعایت نکردن حجاب در خودرو و مقصر دانستن مالک خودرو در ماجراست. مالکانی که حتی نمی‌دانند شماره تلفن شان از چه طریق در اختیار پلیس قرار گرفته و چگونه است که روند قانونی تذکر‌های قانونی و احضارشان به ارسال پیامک تقلیل یافته است؟ شیوه‌ای متفاوت برای احضار که ممکن است منجر به ارائه نکردن اطلاعات صحیح توسط ایشان به نهاد‌های مسئول شود.

نکاتی قابل تأمل که موجب شده این پرسش بیش از پیش تکرار شود که چرا چنین شدت عمل و دقتی از مسئولان در دیگر امور دیده نمی‌شود؟ اموری مانند تخلفات پرشمار مالی و اداری یا حتی تکدی گری و کار کودکان و... که اغلب واکنش پلیس به آن‌ها سکوت است، در حالی که در مقوله حجاب به طراحی و اجرای طرحی ویژه رسیده است؛ طرحی ویژه که البته اشکالاتی مهم دارد که بعید نیست به توقفش منجر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۸۵
لطفا اينقد كه دنبال موي زنها توي خيابون افتادين و حساس شدين، يه كم هم به فكر مبارزه با اختلاسها و دزديها و گرونيها باشيد.
شايد هم ميخواهيد توجه و تمركز مردم رو از اختلاسها به سمت ديگه اي ببريد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
بزرگوار آخر اختلاس و دزدی و گرانی کار آشناست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
جای تاسف داره، الان مثلا اختلاس بشه، پلیس با پیامک تذکر بده؟ بعد کی اختلاسو گزارش میکنه؟ آقای مختلس خوشحال هم میشه که تذکر گرفته تا حواسش جمع بشه!
این آفت هم مثل همه آفت های دیگه نیاز به پیشگیری داره، ولی همیشه راهکارها یکی نیست. در ضمن اینکه مالک مورد خطاب پلیس باشه طبیعی هست. قانون همه جا همینه. اینترنت شما، سلاح شما، موبایل شما، منزل شما و ... اگر بعلت کوتاهی شما مورد سوء استفاده قرار بگیره، مالک مسئول هست. پیامک بهترین روش هست که اتفاقا مردم رو در رو نباشند.و کشف حجاب هم با بدحجابی و ... فرق داره.
گرچه، کف روی آب هست. میاد و میره
بهلول ملوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
نیکو گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
برادر من دزدی اختلاس و خوش گذرانی اروپا و امریکا که مهم نیست اونا خودی هستن مشکل همین موی زنهاست تمام مشکلا از اینها سرچشمه میگیره
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
طبق معمول، سیستم آزمون و خطا، مثل اجرای طرح یارانه ها مثل فروش و پیش فروش خودرو مثل اعطای ارز دولتی به برخی افراد مثل دادن رانت به برخی افراد و ...
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
پیشنهاد میشود بی حجابیراهم به لیست جریمه راهنمایی رانندگی اضافه کنند بعضیا جوری بیحجابی میکنند که حواس همه راکبین و ناظرین را پرت میکنند ومایه تصادف میشه این خبر نگارها که تحلیل وگزارش مینویسند دراین باره هم یک مطلبی بنویسیند
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
عادت کردیم همه چیزو به هم ربط بدیم. دزدی میشه سر جاش باید رسدگی بشه قانون شکنی هم میشه سر جاش باید برسی بشه .این نمیشه همه گند کاری ها رو به خاطر یه سری خاص در نظر نگرفت که چون اونا دزدی میکنن ما هم هرکاری میخوایم میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
یه کمی اخبار رو دنبال کنید می بینید که اختلاسگرها رو هم دارن میگیرن
البته می دونم شما میخوای اونا رو نبینی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
کاش یکم فقط یکم مردا غیرت داشتن
N mr
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
عزیزان درسر عقل باید بی کلاهی عار نیست
شعرو به نفع خودت تغییر نده
بی سوادا
رو در رو قرار دادن مردم اصلا كار درستي نيست و لعن و نفرين كردن فرد گزارش دهنده را در پي دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چندتا بی حیارو وبی ریشه ونوکیسه رو مردم حساب نکن .سریع حرف حجاب میشه حرفو عوض میکنن به اختلاس م
به والله با بگير و ببند مشكل حجاب حل نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
حجاب مشکل نیست داداش
در کل دنیا مردم حق انتخاب پوشش دارند جز ایران و چند کشور دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
آخه حرف حساب نفهمند راهش مینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
درهمه جای دنیا حجاب اینقدربافرهنگ واصالت یک کشورعجین شده است؟؟؟
نکته ای که اینجا مبهم هست اینه که چرا سازمان ها زیر بار کاری که انجام دادند نمی رند!!! وقتی هم خبری میاد می گن شایعه هستش!!!

چرا از قبلش مسئولیتشون رو قبول نمی کنند؟؟؟
مشکل همه چیز تو این مملکت حل شده مونده حجاب رفتیم دهه 30خورشیدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
واللا ماشین 10ملیونی میفروشن 50 میلیون. قوه قضائیه اینقد که موی زنان گیر داده به فروش 5برابری ماشین بنجول گیر نمیده
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
احسنت به ناشناس17:30
فکر می کنم مجوز بدهند شیشه ها کمی رنج دودی شدنش بیشتر شود.که اینقدر حساسیت ایجاد نگردد.البته اگه این تصمیمات جهت سرگرم کردن و در گیر کردن مردم نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
برخی بی حیا شدند برهنه بودن ناموسشون مهم نیست
دوربین چطوری تشخیص میده اون زن یا دختری که توی ماشین نشسته با حجابه یا بی حجاب؟! اطلاعات آدمای با حجاب و بی حجاب رو به حافظش دادن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
اگه یه توده سیاه متحرک دید حله ندید جریمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
دوربین‌های ساخته وطنی میتونه اینکار انجام بده خخخ
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
اقایون مو بلند مواظب باشن
طرح اشکال دارد و ارسال پیام متاسفانه دروغ است ، و پلیس هیچ سند معتبری برای اثبات این موضوع ندارد، متاسفانه روش بکار رفته درست نیست به اجبار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
به اختیار باشه که شما مسلمون صرب زور هستید
درباره تنش‌هایی سخن می‌گوییم که تا همینجا نیز بروز و نمود یافته، از جمله در ارتباط رانندگان تاکسی با مسافرانی که حجاب شان را (به زعم راننده) رعایت نمی‌کنند.
!!!
ظاهرا نویسنده و سایت تابناک قائل به وجوب شرعی و الزام قانونی حجاب نیستند!! انجام تخلف در وسیله نقلیه مسوولیتش با مالک خودروست. پیچیدگی و تنش هم ندارد. مثل سایر تخلفات که جریمه دارد و مالک عملا موظف به پرداخت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
نوسینده که جای خود دارد خیلی از مردم هم قایل به وجوب شرعی آن نیستند. ضمناً برده داری هم قانون بود!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
یک نامسلمان، هستم جناب مسلمان آیا بجز بد حجابی شما هیچ عیب و ایرادی در جامعه نمیبینید آیا همه چیز بجز حجاب درست است و این حجاب فقط در اولویت است آیا فساد و اعتیاد و فقر و فلاکت به مسلمانی ارتباطی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
اینکه بگیم مشکلات دیگه باید حل بشه بعد بیایم مشکل حجاب را حل کنیم استدلال درستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
بهتر است چون بعضی از احاد جامعه از قانون خوششان نمیاد اجرای قانون را بطورکلی کنار بذاریم و بریم در عصر حجر زندگی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
کی کفته حجاب مشکله ؟؟
حجاب اجباری یک قانون غلطه که حجاب داشتن یا نداشتن را تبدیل کرده به بحران مملکت
پس از حالا به بعد رانندگان آژانس اتومبیل کرایه، تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی(اسنپ، تپسی، کارپینو) درصورتیکه مسافر خانم داشتند باید دائم از طریق آینه مسافرشان را بپان و مراقب باشن که خانم مسافر یه موقع کشف حجاب نکنه! این شدنی هست؟! آیا اصولاً این درست هست؟! اصلاً خود این عمل نگاه کردن خانم مسافر از طریق آینه آنهم به صورت تکرار، خودش در آن مسافر خانم ایجاد سوء تفاهم نمیکنه؟!...
پاسخ ها
مرادعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
اگه راننده هیز باشه چی؟ گناه اندر گناه میشه که
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
ترویج چشم چرانی را کجا و کی توصیه کرده ؟؟؟؟
حجاب باید اختیاری باشد این مسخره بازی حجاب چیه به زور دارید به ملت تحمیل میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
برخی به اختیار تسلیم خدا نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
خدا هیج جا نگفته بالجبار تسلیم من شوید گفته در دین اجباری نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
جناب 01:19، کی به شما اختیار داده که به زور مردمو تسلیم خدا کنید. خدا به پیغمبرش هم گفته تو فقط بشیرا و نذیرا هستی شما که جای خود داری.
پیامک اختلاس مسولان هم بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
زیونت را گاز بگیر مگه داریم ما فقط بی جحاب داریم و مشکلی هم نداریم هر چی میکشیم از اینه ، نگاه کن اینقدر بارون کم شد گه سیل آمد جاش ، گرانی
هم که نداریم بچه هامونم که میریم کانادا بدنیا میاریم دیگه چی میخواهیم
روشهای بهتری را لطفا پیشنهاد دهید هم اجرایی و هم فرهنگی که به مشکلات این گونه نخوریم.
البته در خودرو اگر سایر سرنشینان نیز کمربند نبندند راننده و خودرو جریمه می شود.
یک سوال اساسی : همه کاندیدا های ریاست جمهوری از حق انتخاب پوشش و آزادی صحبت می کنند و قول می دهند اما بعد از انتخاب شدن با یک ترمز شدید متوقف می شوند. پس این نیروی انتظامی دقیقا زیر نظر چه کسی فعالیت می کند و از کجا دستور میگیرد که به هیچکس پاسخگو نیست و کاملا مستقل عمل می کند ؟؟ مگر نه این است که سالها گشت ارشاد و محدودیت ها جواب عکس داده و نتیجه ان را امروز در خیابان ها شاهد هستیم. اگر منطق بر این نیروها حاکم بود امروز شاهد مانتوهای جلوباز پیراهن های نیم تنه و پوشیدن دامن مواجه نبودیم. حالا همین فرمون جلو برید تا ببینیم کجا به بن بست می رسیم؟؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
یادی کنیم از احمدی‌نژاد که میگفت با این طرح‌ها (گشت ارشاد) مخالفه ولی شاهد تشدید طرح‌ بودیم...!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
ما نمی خواهیم جهنم بریم بزور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
تابناک نظرات را وارونه نکن .نظر گفته ما نمی خواهیم به زور به بهشت برویم.اخه کدوم ادم عاقلی میگه ما نمی خواهیم به زور به حهنم برویم؟
خیلی خوشحالم , هر روز خوشبختر و امیدوارتر و دنبال ثواب. (دیوی خان)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
عاشق دیوی ام گویا اسم دقیقشون دیبی هست اگه کاندید. بشه من رای میدم
یعنی هنوز بعد از 40 سال مسئولین ما متوجه نشدن که هرچه فشار تو این زمینه بیشتر میشه، اوضاع بدتر شده و به جاهای دیگه هم کشیده میشه؟ خود آقای سردار داره میگه دشمن تهاجم فرهنگی کرده و فرهنگ رو داره به بیراهه می بره، بعدش خودش برای مقابله با این فرهنگ اشتباه اومده اجبار قرار داده. خوب مشخصه جواب نمیده. شما حتی اگه از توی آدما رو جمع کنید و شلاق هم بزنید اوضاع باز هم بدتر خواهد شد. دست بردارید از این رویه اشتباه. خواهش می کنم این چند نفری که هنوز موندن رو تشویق به رفتن نکنید.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
در ضمن من ایران زندگی می کنم. آمریکا نیستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
بهتر بگدار زود تر راخت بشیم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
باید یک طوری حواسها از اختلاسهای پرت شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
برای فهمیدن ودرک موضوعی باید فکرکرد. مسئولین ما وقتشان راتلف نمی‌کنند.تمام وقت مشغول خدمت به کشورهستند.
اساسا جرم مشهود یعنی در حضور عینی پلیس و در سایر موارد مثل دوربین میشود تفحص و باید اجازه دادستانی و قاضی داشته باشد و معمولا قضات احکام و دستورات تفحص عمومی نمیدهند نمیتوان برای اجرای قانونی موارد قانونی را رعایت نکرد اگر دامنه دوربینهای پلیس به منازل کشیده شود؟ یا تفاصیر شخصی ارایه شود یاد شخصی میافتیم که حتی داخل منزل را حریم عمومی میدانست و مجوز ورود نمیخواست نهایتا خودش را با در حین عمل خلاف شرع بازداشت کردند
ترانه سرا کاملا درست گفته :نور را درپستوی خانه نهان باید کرد
خدایا ما را از این مسئولان نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
خدا هم تو‌همین فکره که چطوری می نونه از دست آیا راحت شه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
كس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
اخجون. من از این به بعد سوار تاکسی میشم. نزدیک مسیر که شدم بی حجاب میشم که پیادم کنه و منم پول ندم :))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
ادمهایی مثل شما همه چی رو به مسخره میگیرید بهتره نظر اینها منتشر نشه که درکی عمیق از مشکلات برای مردم بوجود بیاد و نظر این ادمها کم هم نیست متاسفم برای انتشار این نظرات
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چه ایده خوبی خواهرم
یکی از اساتید معتبر دانشگاه چند روز پیش زنگ زد که خودم و ماشینم در تهران بودیم برایم پیامک آمده که در آمل تخلف حجاب داشته ای. به نیروی انتظامی مراجعه کردم، خواستند تعهد بگیرند که دیگر خلاف نکنم.
به ایشان گفتم به سامانه 197 اطلاع بدهید.

با اجرای بد قانون، مردم را ناراحت و ولزده نکنید.
یک جا هائی از دنیا در فکر اینند که آدم به سطح مریخ بنشانند و ما!!!!!!!!!!!! والا اگر دین این را گفته باشه. در مفاهیم اسلامی هدف از خلقت انسان این است که این انسان به واسطه شکافتن علم و کشف رموز جهان خلقت، عظمت خدا را منعکس بکند و این با مطالعه و تحقیق و علم و اخلاق در کنار هم شدنی است. عده ای از دین بی خبر با انگیزه های شخصی دین را تفسیر می کنند و سطح فکر و مشغله فکر را تا این حد سخیف و بی اعتبار می کنند. شرم آوره در سال 1398 یا 2019. خدا راه راست را به طرف ایشان کج کند . آمین
سلام من رفته بودم اونجا استاد دانشگاهی بود هفته ای چند بار انگار میامده مشتری ثابت بوده پرسیدیم ،گفت دانشجو ها سر لج نمره یا شوخی پیامک میزنن ما هم گرفتاریم ، یعنی بخونین تا اخرش رو که چجوری مردم آزاری راه انداختیم
آیا بگیر و ببند در ویدیو جواب داد ؟ آیا بگیر و ببند در مورد ماهواره جواب داد ؟ معلومه نع . اما اتلاف انرژی و نیروی کار و در ضمن آزاد گذاشتن و اجازه دادن غیر مستقیم به دیگر بزه کاری ها . هنگامیکه نیروی پلیس درگیر بازیهای کودکانه است , دیگر نیروی دیگری وجود ندارد که دنبال مفاسد جدی تری از قبیل دزدی , پخش مواد , استفاده از مواد در ملاء عام را بگیرد . و این یعنی افتادن در آن چرخه ای که چهل سال است با ناکار آمدی و کار نابلدی فقط مردم را برنجانیم و به حرکتی که روزی انقلاب نام داشت خنجر بزنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
قرار نیست موادمخدر واکس وپارتی همه رو آزاد کنند که کار فرهنگی بشه .
اباهم باشند صمن اینکه گناه در علنی وتاکید برآن باید مجازات وشلاق را در پی داشته باشه
لا اکراه فی الدین، چادر که جای خودشو‌داره
ایمانی که بخواد با چهار تا تار موی یه زن فرو بریزه همون بهتر که فرو بریزه.....
کی میخوان این مسئولین سر عقل بیان؟ خسته شدیم ازین بی فکریها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
شما عاقلید ؟؟نمایش نوامیس
برای همسر دوست من که معلم با سابقه و محجبه هم هستن پیامک بدحجابی اومد، وقتی مراجعه کرده بودن و درخواست مدرک کرده بودن بهشون گفته بودن توو سیستم که چیزی نیست ولی حتما بدحجابی داشتین که مامور ما گزارش داده. خب این مصداق تهمت نیست؟ چرا از اون مامور نمیخوان ثابت کنه که بدحجابی رخ داده؟ بعدش شما کلی آدم مامور کردین چهارچشمی داخل ماشینای مردم رو نگاه کنن گزارش بنویسن؟ اینجا دیگه کجاست؟
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
تجربه ایشونو من هم داشتم!!متاسفانه هیچ مدرکی برای تفهیم اتهام به فردارائه نمی کنند!میگن برای پیگیری بریدمرکزاستان!!!110کیلومترفاصله!تازه معلوم نیست چندباربایدبری وبیای وچقدرهزینه کنی ومعطل بشی!!!من هم ناچارابرگه تعهدامضاءکردم!هرچندمطمئن هستم اشتباهی صورت گرفته!!!!
اين خواهران گرامى مثل گذشته حجاب را حفظ كن بخدا براى هيچكس مشكلى پيش نمى آيد خدا خير دنيا و آخرت به شما عنايت كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
حجاب را حفظ هم نكن براى هيچكس مشكلى پيش نمى آيد مثل تمام کشورهای اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
خانم هاعقده ای میشن فیس نیان
شوهر های باغیرتشون هم بی کلاس
سلام برای من پیامک کشف حجاب اومد .بنده برای رساندن خواهرم به منزلشون ایشون رو سوار کردم .ایشان با لباس فرم (مانتو و مقنعه) بودند که این پیامک ارسال شد .پس از مراجعه به پلیس امنیت اخلاقی اعتراض کردم که با چه مدرکی این پیامک را ارسال میکنید؟ در پاسخ گفتند عکسی نداریم و دوربینها یا مامورین مورد اعتماد ما اعلام جرم کردند.متاسفانه هیچ پاسخ قانع کننده و مدرکی ارائه نمیشه و گفتند بار اول بودا و تعهد بدین.تعهد را امضا کردم اما به خدای محمد هیچ کشف حجابی در خودروی من صورت نگرفته بود.حالا هم مدام ترس دارم که مجدد به اشتباه پیامکی بیاد و مجبور به طی مراحل طاقت فرسای مراجعه به پارکینگ و سایر مسائل آن بشوم.چرا این طرح ها را که جز ایجاد زحمت برای مردم است اجرا میشود؟چرا پلیس پاسخ نمیدهد با کدام مدرک مردم را متهم میکند؟ آیا طرح های قبلی جواب داده و وضع حجاب بهتر شده ؟تلکیف رانندگان تاکسیهای اینترنتی جه میشود؟و ده ها سوال دیگر که هیچ پاسخی داده نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
مثل کمر بند ایمنی
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
تجربه شمابرای من هم اتفاق افتاد!!!متاسفانه دوهفته پیش برای من هم این پیامک اومد!محل کارم بودم ماشین توپارکینگ!برام پیامک اومد!هرچی فکرکردم تابحال شل حجاب هم سوارنکردم چه برسه به کشف حجاب!خونواده هم چادری هستن!خانوومم گفت ناقلا بگوکیوسوارکردی؟مچتوگرفتم!راستشوبگو!!!البته به شوخی گفت ولی وقتی مراجعه کردم به پلیس امنیت اخلاقی کلانتری محل سکونت،اونهاگفتن ماهیچ اطلاعی ازاینکه کی وکجااین تخلف انجام شده وکی گزارش داده نداریم وجالب اینکه برای خودشون هم اومده بود ومی گفتن اگه میخوای اعتراض کنی بایدبری مرکزاستان!!!!اینجاازماکاری برنمیاد!خودتودردسرنده مدارک بایروفرم تعهدامضاءکن وگرنه ممکنه ماشینت بره تولیست توقیف وهرجایی ممکنه ماشینت توقیف بشه ودستت هم جایی بندنباشه!به اکراه مجبورشدم اینکاروبکنم تواین وضعیت بداقتصادی اسباب نارضایتی ومشکلات برای مردم درست می کنن!!!من بااصل مبارزه بابدحجابی یابی حجابی موافقم ولی این شیوه وشیوه های مشابهی که چندساله اجراشده وجواب معکوس داده راهش نیست!!امربه معروف ونهی ازمنکرمراحل وشرایطی داره!که متاسفانه آقایون مسئول یانمیدونن یاخودشونوبه ندونستن زدن یاحوصلشوندارن یاواقعاتواناییشوندارن!!!حکایت اون مسلمونی شده که میخواست همسایه یهودیشومسلمون کنه!!!آقایون مسئول!!!بجای اینکه زیرابروبردارین نزنین چشم مردموکورنکنین لطفا!!!...مثلی هست که میگه"مرابه خیرتوامیدی نیست،شرمرسان!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
بستن کمربند ایمنی در کل دنیا اجباریه
ولی حجاب در کل دنیا اختیاریه
این دو با هم فرق داره داداش !
دنیای امروز دنیای اجبار نیست کی میخواند بفهمند معلوم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
دنیای زوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چطور برای همه چی قانون داریم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چرا برای کمر بند ایمنی دنیای اجبار بود؟! خودمان را گول می زنیم؟
چرا چنین شدت عمل و دقتی از مسئولان در دیگر امور دیده نمی‌شود؟??????
دوره عجیبی شده ، پلیس با دوربین از روی شماره خودرو ، برداشتن حجاب تفسیری و سپس نوع جنسیت داخل اتومبیل را دیده ، ثبت سپس به مالک خودرو اطلاع میدهد ولی در صورت سرقت خودرو ادعا میکند قادر به ردیابی خودرو از روی شماره و دید دوربینهای نظارتی چشم عقابی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
موتورسوار تکروی گوشی تلفن مرا 20 روز پیش قاپیدند و کلانتری 118 ستارخان حاضر نشد حتی در فهرست گزارش روزانه خود آنرا ثبت کند. آنوقت یک موی سر را تو هوا می زند. واقعا مچکریم از این خدمات عمومی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
واقعا
در خبرها آمده بود در مدت 3 ثانيه براي بي حجابي در خودرو پيامك احضاريه ارسال مي شود شايد همين موضوع انشاالله امكان حضور پليس 110 را در عرض 900 ثانيه فراهم نمايد.
براي ورود شخصي به خانه خانم متاهلي كه بدون اذن انجام شده بود شخصا بعلت همسايگي دخالت و پليس 110 را خبركرديم پليس وظيفه شناس پس از چندين بار تماس بالاخره بعد از 3 ساعت به محل رسيد و آن زماني بود كه اهالي محل غايله را پايان داده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
در کدام خبر؟ چرا حرف غیر منطقی می زنیم؟ چرا اصرار داریم از منکر دفاع کنیم به هر قیمتی؟
اگر مثل اول انقلاب ۴ تا برخورد اساسی و جدی میشد الان گرفتاری را نداشتیم ، اگر ۴ تا از مفسدین شلاق بزنند و خبرش پخش بشود و های و هوی رسانه های بیگانه و مزدورانشان نترسیم کل این بساط جمع میشود و کسی دیگر جرات سخره گرفتن حکم خدا را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
دنیای امروز این روشها را نمپذیرد و چهره زشتی از ایران به نمایش میگذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
تو اول معنی کلمات رو یاد بگیر بعد نظر بنویس. به سخره گرفتن یعنی بیگاری گرفتن از کسی و معنی مسخره کردن نمیده دانشمند. حکم خدا درباره چادر و حجاب زوری ایران رو هم با سند و مدرک بذار ما هم ببینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
صد رحمت به عصر حجری ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
همون اول انقلاب که میگی برخورد شد هیچ اثری نداشت
خیلی هم طرح خوبیه. دست مسئولان دردنکنه. واقعا از پلیس به خاطر برخورد با بدحجاب ها ممنونیم. مخالفان برخورد با بدحجابی کمی آزاد فکر کنند.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
دمت گرم... لذت بردیم...
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
ساندیسو با تیتاب بزن
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
انشاءاله که شماماشین داشته باشی ونوماشینت هم کشف حجاب نشه وبراتون پیامکش بیادوبیافتین دوره که پیگیری کنین!!اونوقت متوجه میشی که مردم ازچی ناله دارن!!بعدش ببینم همینجورازمسئولان تشکرمیکنی یانه؟!!!آدم حسابی،برخلاف گفته آقای مسئول!اگرهم واقعاتخلفی اونهم "عامدانه"صورت گرفته باشه درهمون پیامک اول به شمااعلام میکنن که ظرف حداکثر10روزبه پلیس امنیت اخلاقی یا..... مراجعه کنیدوبعدازمراجعه هم ازشماتعهدمی گیرند وگرنه ماشینتون توقیف میشه!!!نه اینکه اول پیامک بدن وتوش فقط تذکرباشه واگه تکرارشددوباره پیامک بدن وبریدبرای تعهد!واگه بازم تکرارشداونوقت معرفی به مراجع قضایی!!!بلکه همون اول هم مدعی وهم قاضی وهم مجری حکم هستن وبایدبرین تعهدبدین وگرنه!.....درثانی وقتی شماجرمی مرتکب شدی بایدباسندومدرک به شماتفهیم کنند!که ظاهرامسئولین محترم نیازی به اینکارندیدن!ثالثابنابه گزارش معمورین حتی مامورین وظیفه که شایددقیقااطلاعی ازتعریف حجاب وکشف حجاب نداشته باشن،شماره پلاک ماشینو یادداشت می کنن وبعدمی فرستن به مامورینی که به سامانه دسترسی دارن وپلاک شمامیره توبلک لیست وارسال پیامک!!!درشهرستانهاهم هیچ مرجعی به شمانمیگه که تخلفتون مال کجاست وکی اتفاق افتاد وکی گزارش داده!!!...انشاءاله اگه براتون اتفاق افتاداونوقت متوجه میشی که داستان چیه وچه ظلمی به اسم مبارزه بابدحجابی وبی حجابی درحق خیلیهاکه واقعاحقشون نیست واردمیشه!!!
معلومه که تنها مشکل مملکت حجابه.
متاسفانه جریان فساد اخلاقی کاملا با فساد مالی بهم متصلند وعملا یک شبکه هستند وبا ید با نتمام هنجار شکنان اقتصادی اخلاقی وعیبره به شدت مبارزه کرد
اقا اصلا یکی بگه مگه میشه رو هوا گفت تو ماشین بد حجاب بوده؟؟
سند اش کو؟ همینطوری سلیقه ای نیست که
یک عکس و مدرکی باید باشه دیگه
رو هوا که نمیشه آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
الان که شده !
ارسال پیامک به آنان که پول ملت را برده اند یا در حال بردن هستند یا قصد بردن دارند کی اجرایی میشود؟؟؟؟ همه مشکلات ما با پیامک برای بد حجابی حل میشود؟؟ اقتصاد سامان میگیرد؟؟؟ تن فروشی برای نان شب تمام میشود؟؟؟ شکر پیدا میشود؟؟؟؟ بیکاری حل میشود؟؟؟؟
جالبه نص صريح قانون در مورد حجاب هست ولي در مورد اختلاس و دزدي و رانت نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
شما قسمت حجابش رو فقط خوندی
کامل بخون عزیزم!!!
پول این پیامک ها رو کی می خواد بده حتما
میکشند رو قبض ها
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی . این ره که تومی روی به ترکستان است.
در بهترین حالت از پلیس می‌توان انتظار داشت که مجری خوبی باشد. فقط مجری خوب. اگر پلیس خود را موظف به وضع قانون یا آیین نامه یا مصوبه ای بداند که خود نیز مجری آن است اشکال زیادی به آن وارد خواهد بود. اول از همه اینکه برای پلیس شأن وضع قانون و مقررات و غیره دیده نشده است . دوم اینکه در دستگاههای نظامی و انتظامی هر اقدامی ناچار به رعایت سلسله مراتب می‌باشد. این گزاره بدین معنی است که مثلاً در همین طرح ارسال پیامک کشف حجاب و دستور اجرای آن از بالا به پایین و به قولی “ به فرموده “ انجام شده است. طرح موضوع را می‌توان اینگونه تصور کرد که: به دنبال اعتراض بعضی از خانم‌ها به حجاب اجباری و کشف حجاب در معابر که عقبه آن به اتومبیل‌ها نیز کشیده شد و احیاناً در پی برگزاری جلساتی برای مقابله با این پدیده پلیس متقبل این امر شده است. حداکثر در یکی دو جلسه در سطح فرماندهان موضوع نحوه برخورد تبیین و امر به ابلاغ برای اجرا شده است. هیچیک از ایرادات کار دیده نشده و بر اساس سلیقه و امریه شخص مسئول موضوعی برای حل و فصل در دستور کار پلیس قرار گرفته که به اقرار خرد و کلان از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور در بعد از انقلاب با موضوع پوشش خانم‌ها می‌باشد. یادمان باشد که چند سال پیش هم پلیس با شدت و حدت بیشتری در پی مبارزه با نصب و استفاده از تجهیزات ماهواره ای بود که کمترین دستاوردی نیز نداشت. همچنین در حافظه امان هست که در چندین سال پیش نیز در پی تفتیش اتومبیل یک قاضی توسط پلیس و شکایت قاضی مربوطه، دیوان عدالت اداری حکم به حریم خصوصی بودن اتومبیل داد و تا چند سال نیز ( و شاید هنوز ) پلیس از تفتیش و بازرسی اتومبیل‌ها اجتناب می‌کرد.
گرچه از وظایف ذاتی پلیس مواجهه با جرم مشهود هم هست ولی اینگونه برخورد با مقوله بد حجابی که غبلاً نیز ازموده شده است راه به جایی نخواهد برد.
این روشها جزء ایجاد تنش و تنفر در جامعه حاصل دیگری ندارد
چطوری داخل ماشین رو میبینند.والا من یه بار تست کردم هیچ جوری داخل ماشین ها معلوم نبود.اصلا معلوم نبود داخل ماشین مرد نشسه یا زن.بازتاب نور روی شیشه خودرو ها اصلا اجازه این کار رو نمیده.معلوم هست الکی هستش و برای تست برای همه ارسال میکنند تا حساب کار دست مردم بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
از روی نام مالک خودرو ارسال می کنند
ماشین من دست همسرمه
خودم هم به مدت دو هفته کمردرد بودم و بستری
در مسیری که دخترم را به مدرسه می بریم
الان من چی فکر کنم در مورد همسرم خوبه ؟؟؟
چرا در خانواده ها شک و تردید ایجاد می کنید ؟؟
مثل بیش از 50 کشور مسلمان دیگر حجاب باید اختیاری باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
نهههههه
ما مسلمان تریم
معلوم نیست ؟؟؟
طرح اين موضوع يعني مملكت قانون ندارد وقانون متولي ندارد ، در كشور هايي كه حجاب آزاد است قانون آنچنان محكم است كه اگر كسي تخلف كند شديدا با او برخورد ميشود ،
اختلاس گران را رها کردند و به تار موی دختران ایران گیر میدهندو
جای تاسسف داره ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
تار مو یا طره مو؟؟؟؟
از اختلاسها چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
شما چیکار میکنید ملت شهید پرور از ارزشهامون دفاع میکنید
وقتی یک خودرو جلوی ورودی پارکینگ منزلتان پارک کرده است به ۱۱۰ زنگ بزنید چه اتفاقی می افتد؟ هیچ دقیقا هیچ. تا چند ساعت دیگر هم آن خودرو آنجا باشد ۱۱۰ هیچ کاری نمی کند فقط زحمت می کشند پلاک خودرو را چک می کنند تا اگر خودرو سرقتی باشد و جلوی خانه شما رها شده باشد بیایند و خودرو را ببرند پارکینگ و بعد اعلام کنند پلیس با تلاش شبانه روزی موفق به کشف خودروی سرقتی شد!!!
متاسفانه در مواردی که مربوط به نیاز واقعی مردم است پلیس هیچ کاری انجام نمی دهد اما در حجاب و پوشش که اکثر مردم ایران با زوری بودن آن مخالفند همه امکانات پلیس برای حجاب بسیج می شود.
سردار عزيز! خاطرتان است حتما چند سال پيش طرح مقابله با نصب ماهواره بكجا رسيد؟ چرا قبول حفظ حريم شخصي هر شهروند سخت است؟ والله امارات متحده عربي، قطر ، عمان و يا كويت و اندونزي هم كشورهاي مسلمان هستند ولي همه مردم آزادند در انتخاب نوع پوشش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چون در هیچ جای قران و سنت پیامبر حجاب اجباری اعلام نشده
ولی ما حاضر نیستیم بپذیریم چون حجاب سیاسی شده
حجاب شده پایه و اساس حکومت اسلامی در حالی که نه اصول دینه نه فروع دین نه دستور صریحی برای اجباری بودنش هست نه در قران مجازاتی براش تعیین شده
حجاب اجباری سلیقه ی شخصی بعضیهاست که داره تحمیل می شه
به نظر من کاری را که رضا خان در برداشتن چادر نتونست انجام بده عده ای افراد نا آشنا با فرهنگ و مسایل اجتماعی که بودجه های کلان فرهنگی و اجتماعی در دست آنهاست انجام دادند و این طرح نیز آخرین میخ ها را به تابوت این قانون خواهد کوبید. آنها به گونه ای عمل نمودند که هم اکنون جوانان و بسیاری از مردم نمی دانند چه لباسی را باید در محل باید بپوشند, روابط انسانی و عاطفی و اجتماعی را نمی فهمند, جوانان به جنس مخالف تنها به عنوان کاجویی کوتاه مدت نگاه می کنند. از عشق و دلدادگی , لیلی و مجنون و وفاداری کمتر خبر می شنوی.
من نمی دانم ارایه آمار برخورد با بی حجابی برای نیروی انتظامی مهم است یاا انحراف افکار عمومی از جای دیگری دستورش صادر شده است یا چیز دیگر اما به طور قطع می دونم که این قانون حجاب اجباری همانند قانون عدم داشتن حجاب در اروپا دیر یا زود محکوم به شکست است. شخص باید به یقین برسد تا دین و پوشش خود را انتخاب کند با زور هر تغییر اجتماعی محکوم به شکست است.
در ضمن برای من پیامک آمده بود همسر بنده به پلیس امنیت محل سکونت مراجعه نمود به او گفتند شما در فلان تاریخ کشف حجاب کردی وقتی اعلام می کند که صحت ندارد و وی دارای حجاب بوده به وی اعلام می نمایند که در صندلی عقب خودرو کشف حجاب شده است و وقتی اعلام می نماید که دخترم بیمار بوده و تنها شش سال دارد و در صندلی عقب بوده با برخورد و بی ادبی مامور مواجه می شود که کی می خواهی بهش حجاب یاد بدهی این یعنی فراقانونی عمل کردن. بعد به وی می گویند شما باید تعهد بدهی در مقابل ایشان اعلام نمودند من اعتراض دارم . به وی جواب می دهند هم اعتراض بنویس هم تعهد بده اکه این یعنی تخلف نیروی انتظامی و عدم پاسخگویی.
خواستم برخورد بسیار بی ادبانه شان در مرحله مراجعه برای پیگیری اعتراض را بنویسم دیدم چون همه چیز شفاهی است و جز خدا و اون پرسنل مدرک و شاهدی ندارم و فردا به اتهام نشر اکاذیب و توهین باید محاکمه هم بشوم پشیمان شدم
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
متاسفانه همینطوره که گفتید!!!مامورین باطرزتفکروسلیقه های متفاوت مسئول گزارش دادن بی حجابی یابدحجابی شدند!اونهم بصورت غیرحضوری!اقلاشمامتوجه شدیدکه بخاطردخترتون بوده ولی من دخترم 18 ماهشه!!!نکنه بخاطراون برام پیامک زدن!یابرای پسرم که14سالشه وهنوزبالغ نشده!تازه زمان ارسال پیامک من محل کارم بودم وماشینم توپارکینگ اداره!!!!!
نيروي انتظامي بايد مدارك را به قوه قضاييه بفرستد و فرد مجبور با حضور قاضي و وكيل جريمه شود!!نمي توان بدون ارايه مدارك مستندي كسي را خاطي و جريمه نمود!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
تازه اومدی ایران ؟ فعلا که میبینی میتونن کسیم زورش نمیرسه
راننده اژانس نمیدونه حواسش به جلو باشه یا به عقب ، این وضعیت باعث تصادف هم میشه
نمیدونیم به این شرایط بخندیم یا گریه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
بعضی طوری قد و قامت مردم را رصد می کنند که گویا شکار یافته اند
خلاصه شاید شبیه اون راننده ی اسنپ یا اون بسیجی رشتی در صدا و سیما باهاشون مصاحبه شد و معروف شدن !
تمام هم و غم پلیس گیر دادن به زلف نوجوانان محصل است. .کار راحت و بی دردسر برنامه ریزی برا زلف دختران این مملکت است
لااکراه فی الدین ۰ اجبارواکراه هیچ جایی دردین وعقل ومنطق ندارد ۰
پاسخ ها
صادقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
عزیزم در پذیرش اصل دینااجباری نیست ولی وقتی دین رو پذیرفتی بایدحد و حدودش رو نگه داری و به احکامش عمل کنی
انچه جالب بنظر میرسد خودرو شخصی حریم عمومی وتخلف در حریم عمومی حد شرعی حالا یا با تذکر ویا تعهد یکی بزرگان مملکت برای ملت تشریح کند چطور داخل خودرو شخصی حریم عمومی ولی سرمایه ملی که هر روز خبر اختلاس ویا چپاول انرا میدهند سرمایه ملی کشور نیست
برای شوهر دوست من پیامک آمده که در مرزن آباد بد حجابی کرده ای
اتفاقا ایشون مرد درشت اندام با سبیل های پررنگ و مردانه است که داشته می رفته ساری زن و بچه اش را برداره و در ماشین تنها بوده و محاله با زن اشتباه گرفته بشه !
الان باید بره تعهد بده روسری سرش کنه یا چی ؟؟
ادم هایی که تو کشور های دیگه زندگی میکنن با دین و مذهب مختلف هم ادم هستن ما هم ادمیم
کار ایران به کجا رسیده که مرد ایرانی وتحصیلکرده بی تفاوت میشه که زمانی بخاطر آن شهید داد.
نمی دانند فلسفه حجاب چیه
به نظرم باید با این موضوع ریشه ای برخورد بشه.مثلا از این به بعد هر خانمی که توی خیابون دیده شد با تیر بزنید تا مشکل از اساس حل بشه و خانمها برگردند به پستوی خانه ها.
ستاد، سردار، پلیس، ناجا، دوربین، پیامک، احضار، قاضی، توقیف، پارکینگ، ترخیص....
ماشاءالله چه همه تشکیلات در این راستا فعالیت میکنند تا یک تار موی رو رصد و مجازات کنند
پاسخ ها
Amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
دستم خورد رومنفیاشتباهی
عید غدیر پارسال بود که من و خانومم برای رفتن به خونه دایی ایشان قصد خرید شیرینی داشتیم که من کنار خیابان در ماشین منتظر بودم که همسرم قصد عبور از خیابان داشت که دیدم در چند قدمی من یک پرایدی جلوش وایمیسه و با کمال تعجب میبینم ول هم نمی کنه! اول فک کردم مزاحمه بعد از چند لحظه به خود آمدن رفتم گفتم عمو جون کارتون؟؟! میگه بگو حجابش رو درست کنه وگرنه یه گلوله میزنم تو صورتش؟؟؟!!! باورتون میشه اسلحه کشید؟؟!!! خدایا فقط تو ناظر باش! خلاصه با کلی جنجال و ریختن مردم و فحش و ناسزایی که بهش نثار کردن خودش با یه وضعیت تاسف باری پا به فرار گذاشت! با وجود این من به خانومم گفتم که ما مسافر امروز و فرداییم و از اونجا که هر دو در بهترین دانشگاه ممکلت و در یکی از بهترین رشته ها درس خوندیم قصد رفتن داریم و پیگیر شکایت نشدیم. به غیر از اون پیش کی شکایت کنیم؟؟؟؟ اولین جواب اینه که خانوم حجابت رو رعایت میکردی!! خدایا ما کجاییم؟؟؟!
شاعر بزرگوار میفرماید در سر عقل باید بی حجابی عار نیست...
شاعر بزرگوار میفرماید در سر عقل باید بی حجابی عار نیست...
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
سلام
خب، دوست من! همون عقل در سر میگه امر خدا رو باید مراعات کرد. نمیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
حد در صد درست گفتی
احتمالا یک نوع روش و کلکه تازه است
شما فكر كن خانمي نوزادشو بغلش گرفته و عقب ماشين نشسته داره بچشو شير ميده به صورت اتفاقي روسريش بيوفته، چون دستش درگيره نتونه روسريشو سريع درست كنه آيا اينجا جرمي اتفاق افتاده ؟ جريمه راننده اين ماشين كار درستي هست ؟
برخی نیروهای انتظامی بچه حزب الهی هستند. این دوستان بیشتر به ظاهر دین حساس هستند تا باطن.
مردم ما هم از داخل فیلتر و تحریم هستند هم از خارج !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
عالی ترین نظر
کار خوبی است ادامه بدهند
با همه ساده ایم هدف این طرح ها کسب در آمد است
بهترین راه درآمد بدون هیچ هزینه ای
مابقی صحبت ها توجیه کردن و اصل هدف را مخفی کردنه
آی خدا بدادمون برس
نان برای خوردن پیدا نمیشه ولی مردم با دیدن یک تار مو تحریک میشن و بهشتشان به جهنم تبدیل میشه
از ماست که بر ماست. کمی تأمل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این دوربینهای هوشمند میتونن فرق پسرای امروزی با دخترو تشخیص بدن ؟ مورد داشتیم واسه پسره چند فقره جریمه بی حجابی پشت فرمون ثبت شده
متاسفانه نیروی انتظامی فقط در ضمینه برخورد با حجاب فوری اقدام میکنه ودر سایر موارد انگار نه انگار که چه ضرری به مردم رسیده وخیلی راحت از کنار انواع شکایات مردمی میگذره . یک نمونه دوچرخه پسر من رو از تو آپارتمان دزدیدن وقتی به پلیس مراجهعه کردیم اول گفتن به کی شک دارین بعدش هم گفتن ما خودمون می دونیم کی دزده بررسی میکنیم خبر میدیم . حالا چند ماهه رفتن خبر بدن.
لازم به ذکر است که گفتگوی فیزیکی بدون آسیب رساندن لازم است
!آون نظری که گفته حجاب باید اختیاری باشه 230 تا رای موافق خورده در برابر20 مخالف
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
سلام
خب، که چی؟ یعنی اینها همه آدمهایی هستند که میتونستند نظر بدن و از قضا، اکثریت با مخالفینه؟!! یعنی اگه اکثر به یک چیز غلط رای بده، اون چیز غلط میشه درست؟!!!!!
سلام.اشکالاتی که در مقاله بالا گفته شده فقط یک گوشه کوچکی از ایرادات بیشمار این طرح است.ای کاش با چند نفر متخصص علوم اجتماعی هم در مورد عواقب این طرح هم صحبت میشد تا طرح با تاثیر بهتری انجام میشد
خداوند به مردم اختیار داده بعضی ها میخواهند این اختیار را از مردم بگیرند
پاسخ ها
مصطفی
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
مثل این میمونه تو خونتون هرکارید دوست داری بکنی و وقتی پدرت اعتراض کنه بهش بگی خدا من رو آزاد آفریده! قوانین رو باید رعایت کرد وگرنه خدا اون اختلاس گر رو هم آزاد آفریده بهش هم دست داده واسه دزدی حتما! فکرتون رو باز تر کنید
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
سلام
خدا اختیار داده آدما هرچه دلشون‌میخواد انجام بدن؟!!!!!! از طرف کدوم خدا حرف میزنی؟!!!خخ
واقعا عقل و فکر خودت اینحرف رو قبول میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دقیقا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
شما کاملا درست نیفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دمت گرم...


درسته
نیروی انتظامی که پیگیر این مسائل هستید ای کاش کمی هم در مورد معتادانی که علنی و بدون هیچ واهمه ای در پارکها و جلوی مردم شیشه و هروئین مصرف می کنند حساس بودید و این مورد را هم جز وظایف خود می دانستید.
سلام
١-كشف حجاب جرم است بامجرم بايد برخوردشود
٢-بي عفتي وبي حجابي در راس تهاجم فرهنگي دشمنان ماست
٣-بي حيايي وبي غيرتي زمينه ساز بسياري از گناهان وجرايم ديگر است
٤-اگرخانمها بدانند زمينه انحرافات اخلاقي وبسياري إز مشكلات رفتاري شوهران آنها وفروپاشي زندگيشان مستقيما مرتبط با زمينه هاي فساداخلاقي درجامعه شكل ميگيرد،اولين مدافع اقدام پليس خواهند شد
٥-من وخانواده ام ازاقدام قانوني پليس تشكر ميكنيم
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
سلام
تو و خانوادت رعایت کنید چیکار به بقیه دارید چرا برای زندگی بقیه نظر میدید؟؟؟
ای کاش پلیس از مردم میخاست متخلفان رانندگی که با لایی کشیدن باعث تصادفات رانندگی زیادی میشن و خودشونم در میرن رو گزارش بدن و باهشون شدیدا برخورد کنه.
طرح خيلي بديه،من خودم با حجاب هستم،اما اين طرحو قبول ندارم،هر كي از يكي بدش بياد شماره پلاكش يادداشت ميكنه و يه پيامك ميده!!!به راهور و راهور هم به تو...اميدوارم اين طرح كنسل بشه تا مردم رو مقابل هم قرار نده،
بنظرم قانون باید رعایت شود وگرنه الان قتل هم جزء کار خلاف است ، پس من بیایم بگویم که هر کسی را که دلم خواست بکشم چون دلم میخواد که نمیشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
قتل؟؟؟ گرفتن جون یه انسان دیگرو با این که من روسریم جلو نباشه مقایسه میکنی؟ منطق داری؟ اگه موی من جون تورو میگیره تو مریضی برو دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
فقط میخوام بدونم تو واقعا تا این حد بی عقل و نادان تشریف دلرید یا ادا در میاری؟! ء
آخه این چه قانون مسخره ایه؛ کجای دنیا بدون مدرک کسی رو مجرم میکنند؛ وقتی مدرکی دال بر بی حجابی یا ... وجود نداره چرا باید اس ام اس بیاد و بری تعهد بدی!!! شاید اون مامور با کسی خصومت شخصی داره؛ یا به اشتباه شماره پلاک کسی رو برداشته؛ اگه مدرکی واسه جرم داری همونجا طرفو متوقف کن؛ شایدم شیوه ای جدید واسه سرکیسه کردن مردمه. ...
بنام خدا: این طرح کارشناسی شده نیست . در شان مردم کشور ما نیست از داخل خودروی ما تصویر برداری نمایند و به اتهام بدحجابی خودروی مردم را توقیف کنند
باید شبیه قبض جریمه رانندگی،نیروی انتظامی جریمه مالی با مبلغ زیاد کند بانوان بدحجاب را و در خیابان قبض جریمه صادر کند و بدهد به آنها که اگر پرداخت نکنند هر ماه که از تاریخ صدور قبض بگذرد دو برابر شود پول قبض جریمه . و هر دفعه بعد از دفعه اول که بدحجابی را تکرار کردند باید در قبض جریمه بعدی مقدار پول جریمه را خیلی زیادتر کنند تا به خاطر پول جریمه هم که شده بانوان حجاب رعایت کنند و حجاب فرهنگ سازی شود. شبیه به قضیه نبستن کمربند ایمنی در اتوموبیل که به خاطر پول جریمه اش بعد از مدتی رانندگان همه کمربند ایمنی بستند و این موضوع فرهنگ سازی شد و موضوع بدحجابی در ایران برای همیشه حل و فصل خواهد شد
طرح غلط و بیفایده ایست.....
سلام من تو ماشین بودم پیامکش اومده بی حجابم بودم
صاحب ماشین کس دیگست
این طرف رفته شکایت کرده
یعنی عکس رو بهش نشون میدن
و این عکس واضحه؟؟؟؟
سلام خودروی بنده رو متوقف کردن به جرم کشف حجاب دادن پارکینگ هیچ پیامکی هم برای من ارسال نشده جایی میتونم شکایت کنم از مامور انتظامی؟
نمیدونم این خدا خودش چرا به این مردم نمیگه انسان بودن یه چیز دیگست . انسان باش فیلمشو بازی نکن
تشکر از نیروهای امنیت.
برای من پیامک اومده که در پل فردیس ساعت 7 شب کشف حجاب صورت گرفته. عستاد گرانمایه من اون ساعت خونه بودم. ماشینمم پارکینگ خونه بوده. دوربین ساختمان هم هست. ماشین من با پلاکش تو پارکینگ خونه بوده. فیلمش هم هست. پل فردیس هم تا حالا نرفتم. نمیدونم کجا رو میگی. این چه مسخره بازیه آخه؟
باسلام من با پسرم داخل ماشین تو بابلسر بودم پارکینگ دوم تاریخ۹۹٫۵٫۳۰که پیامک امد بخاطر کشف حجاب سر نشین جلو بایستی بلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنم همان لحظه به پلیس امنیت اخلاقی مستفر در پارکینگ دوم مراجعه نموده و گفتم اقا من از شهرستان امدم و خانومی داخل ماشین من نیست که یک سرهنگ و تعدادی از مامورین حضور داشتند متاسفانه مامورین اشتباه خود را پذیرفتند ولی گفتند چه دوربین و یا شخص چنین برای شما این تخلف را ثبت کرده باشد شما مقصرید و حتما بایستی بروید و تعهد بدهید حتی بازرسی نیروی انتظامی هم جوابگو نشد مملکت گل و بلبل همینه مامور تخلف نموده من بایستی تعهد بدهم من وپسرم هر دو چهره موجه لباس استین بلند موجه تنمان بود
اگه واسه مردها گذاشتن کلاه اجباری میشد یا پوشیدن لباس خاصی اجبار میشد الان اینجا مثل بلبل چهچه نمیزدن!!!
دین و مذهب مردونه،فرهنگ مرد سالار و زنها فقط یه مشت برده و توسری خور و عامل گناه عده ای مرد هرزه و هیز و شهوت پرست!!!
میگین قانونه؟
قانون نباید عقلانیتی داشته باشه و توش عدالت باشه؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار