بازدید 13340
بهمنی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

نوسان در قیمت ارز به افزایش قیمت کالا‌ها دامن می‌زند/قیمت کالا‌ها رشد نکرده، ارزش پول ملی کاهش یافته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازمه ثبات قیمت اجناس و کالا‌ها در بازار، رسیدن به یک ثبات اقتصادی و یا ثبات در نرخ ارز است.
کد خبر: ۹۰۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 20 June 2019

نوسان در قیمت ارز به افزایش قیمت کالا‌ها دامن می‌زند/قیمت کالا‌ها رشد نکرده، ارزش پول ملی کاهش یافته استچند وقتی است، بهای ارز در بازار‌ها رو به کاهش است، ولی خبری از کاهش قیمت دیگر کالا‌ها نیست و حتی در برخی موارد، بازار شاهد افزایش‌هایی در برخی اقلام بوده است. با اینکه اداره تعزیرات و چند نهاد دیگر نظارتی، اقداماتی برای کنترل قیمت‌ها انجام داده، در بازار اثری دیده نمی شود.

به گزارش «تابناک»؛ گویا تجار و بازاریان به هیچ عنوان تمایلی به کاهش قیمت محصولات در بازار ندارند و با اینکه در زمان افزایش قیمت ارز، کالا‌ها مناسب با قیمت ارز افزایش پیدا کرده بود، حاضر نیستند قیمت‌های خود را تعدیل کنند.

چسبندگی بالای قیمت اقلام البته تا حدودی در این گونه موارد طبیعی است؛ اما انتظار بر این است که در صورت کاهش تقاضا در بازار و تعدیل نسبی در بازا ارز، بار دیگر سیر صعودی قیمت‌ها آغاز شود؛ البته گویا این منطق سازگاری با بازار‌های ایران ندارد و تجار ایرانی نیز تمایلی به انجام این کار ندارند!

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در تحلیل خود از افزایش قیمت کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در بازار گفت: ما باید برخی مسائل را ریشه‌ای تحلیل کنیم. وقتی می‌گوییم قیمت اجناس و کالا‌ها افزایش پیدا کرده، باید بدانیم دوسوم مواد اولیه این اجناس از خارج کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای واردات مواد اولیه ارز هزینه می‌شود، تأکید کرد: این ارز یا ارز نیمایی است و یا ارزی با نرخ بازار است؛ بنابراین، وقتی قیمت ارز بالا می‌رود، قیمت تمام شده برخی کالا‌های وارداتی هم افزایش پیدا می‌کند و یا اینکه وقتی کالایی تولید می‌شود، قیمت تمام شده آن کالا نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین، این فرآیند باعث گرانی در کالا‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده بر این باورم که لازمه ثبات قیمت اجناس و کالا‌ها در بازار، رسیدن به یک ثبات اقتصادی و یا ثبات در نرخ ارز است؛ مثلا فردی که می‌خواهد ساختمان بسازد و قصد دارد میلگرد وارد کند، وقتی این کالا یک باره از ۱۷۰۰ تومان به ۵۰۰۰ هزار تومان می‌رسد، باید شاهد افزایش قیمت مسکن باشد، چون همه این موارد با هم در ارتباطند.

بهمنی گفت: البته با تحلیل درست خواهیم دید این قیمت کالا‌ها نیست که رشد می‌کند؛ بنابراین، ما اینجور فکر می‌کنیم، چون این کاهش ارزش پول ملی است که کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است، گفت: در این شرایط ما باید به اقتصاد کشور ثبات بدهیم و نباید بگذاریم که نرخ‌ها تلورانس پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: باید دانست که افزایش نرخ ارز یک بحث است و نوسان قیمت ارز بحثی دیگر. ما می‌گوییم اصلا قیمت ارز بالا نگه داشته شود، بهتر از این است که این نرخ دایم در نوسان باشد، چون نوسان قیمت ارز باعث دوری سرمایه گذار از بازار می‌شود.

بهمنی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم قیمت بالای اجناس را کنترل کنیم، باید به فضای کسب و کار رسیدگی کنیم؛ یعنی امنیت و حمایت از سرمایه گذار را تضمین کنیم. فاصله سودآوری بازار‌های موازی از بازار تولید نباید زیاد باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۴
دکتر کالاها سه تا چهار برابر گرونتر شده اند تو بازه زمانی کمتر از یکسال اگر اسم این رویداد افزایش قیمت نیست میشه بپرسم تو کدوم کشور کمتر از یکسال کالاها چهار برابر میشه؟البته ونزوئلا رو بزار کنار . احساس نزدیکی با این کشور رو خودمون شدید احساس می کنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
جناب دکتر همتی که رئیس بانک مرکزی هم بودید !؟
چطور محاسبه میکنید ؟
مگر درآمد مردم به دلار است ! ؟
چطور میشود کالاهایی که صد در صد تولید داخل است و ظرف یکسال و ۴ برابر گرانتر شده اند را منکر میشوید ؟
مگر با انکار شما ، ممکن است که مشکلات مرتفع گردند ؟
تازه میفهمم که چرا اوضاعمان چنین است
چون امثال شما متاسفانه با این سطح سواد و نگرش و دیدگاه سکاندار اقتصاد کشور بوده و هستید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
دکتر کارهاتون نشانگر ایده ها و اگاهیتونه یادتونه در زمان دولت پاکدست مستقیما از جیوی بانک مرکزی قیمت دلار را 1130 تومان اعلام کردید در حالی که بیرون 1800 تومان بود و در عرض سه ما شد 3600 تومان کلا شما خوب هوای خودی هاتون رو دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
گر اگر طبیب بودی زمان ریاست خود سر خویش دوا کردی، ایشون به جای اظهار فضب باید پاسخگوی اتفاقات زمان خود باشند
حسنعلی
| Germany |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
محاسبه درست نمی شود که در تمامی سطوح وضع نابسامان است!
قیمت ارز هم با مذاکره با امریکا تثبیت نسبی پیدا می کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
شما هنوز در رویای مذاکره به سر میبری؟!
افرین، صد آفرین، هزار وسیصد آفرین ، مدیر خوب و نازنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
طرف میگه چیزی گران نشده بلکه ارزش پول کاهش یافته! چه خواجه علی چه علی خواجه! چه فرقی میکنه؟
غیب گفتی آقا ----- آره برا شماها بهتره بالا نگه داشته بشه خداییش این آقا سالها سکان دار بانک مرکزی ما بودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
واقعا جای تعجب داره کسی که میدونه چی ب چیه و میدونه خودش چه کرده تو همون حوزه بیاد چنین نطقی بکنه
دوره ریاست ایشون بر بانک مرکزی هم یادمونه ...
پاسخ ها
ذره بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
بابا خیلی بهتر از ایناها بود
دلار یکبار رشد کرد توی بازه 6 ماهه و بعدش دیگه ثابت بود
الات دلار 2 سال است نوسان دارد و هنوز قیمتش ثابت نشده
حفظ ارزش پول کشور از وظابف کدام کشور است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
احتمالا کشور رم باستان یا مالدیو وظیفه خود را درست انجام نمی ده
دلیلش اینه که قیمت دلار بصورت دستوری و فشاری در اون حد نگه داشته شده تا بتونن از نظر روانی مملکت رو کنترل کنن وگرنه اتفاقاتی که تو تنگه هرمز داره میفته باعث میشه دلار در حدود ۲۰ هزار تومن باشه.به همین دلیله که اجناس روز به روز بالاتر میره ولی دلار رو تو کانال ۱۳ تا ۱۴ هزار تومن نگه داشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
آقای دلار فروش
یا آقای جیره خور عربستان
ناشناس
| France |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
اقای ۱۴۰۸ به هم وطنت توهین نکن.
نظرش را گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
یه بار دیگه به فارسی می پرسم:این که دلار به بیست تومان برسه،چه چیزی گیر جنابعالی میاد؟چه کیفی می کنی که هموطنات توی سختی باشند؟خواهش می کنم لطفا جواب بدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
من بجای۱۴۰۸ جواب میدم همانطورکه این هموطن راستگوگفته قیمت واقعی دلار قطعابالاتراز۱۳۵۰۰ تومان امروزهست وقیمت همه کالاهامثل خودروولوازم خانگی و کامپیوتروغیره براساس ان تعیین شده است که بین ۱۸ تا۲۰ هزارتومان است و قیمتی که الان ازدلارمیبینیم غیرواقعی ودستوری هست و چون غیرواقعی هست کاهش دستوری ان تاثیری در کاهش قیمت هاندارد وتنها اثرش اینست که تعدادی ازمردم که ابدادلال نیستندوفقط برای حفظ ارزش دارایی خودشان دلارخریده اند تحت تاثیراین القای روانی وکاهش دستوری قرارگرفته و ازترس ضرردلارهایشان را مفت ازدست میدهند وصدالبته بعدا که قیمت واقعی بازگشت سخت پشیمان خواهندشد
مشکل گرانی نیست بلکه ارزش پول آمده است پایین؟؟ یاد جمله معروف اول مرغ اومد بوجود یا تخم مرغ؟؟؟
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!!!
جالبه! همه کسایی که خودشون روزی در راس هرم و رییس بودن و مسبب تمام بدبختی های زمان خودشون بودن حالا شدن کارشناس خبره و نسخه میپیچن واسه مجموعه هایی که در زمان خودشون فاجعه بودن!!!
یک گزارش از زحمات خودتان هم در مسند ریاست بانک مرکزی مرقوم بفرمایید پرفسور
"نوسان در قیمت ارز به افزایش قیمت کالا‌ها دامن می‌زند/قیمت کالا‌ها رشد نکرده، ارزش پول ملی کاهش یافته است."
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد گفت شیرین است

پس معلوم شد چه توان تحلیل اقتصادی برای رئیس بانک مرکزی شدن در این کشور مورد نیاز است!
وقتی طرف صبح دلار می خرد وظهر می فروشند وبعد از ظهر دوباره دلار می خرد اخر وقت می فروشد ویا روز بعد می فروشد خوب مرتب این چرخش در یک هفته ویک ماه برای خیلی از دلالها ویک سری اتباع خارجی که درایران هستننداتفاق می افتداین وسط یک عده سود کلان می کنند بدو ن دادن مالیات وارزش پول تو این چرخش بیخودی حسابها پایین می اید رصد کردن این حسابها مثل اب خوردن برای دولت وبانک مرکزی است اگر خوددولت بزرگترین دلال نیست چرا کنترل نمی کند کجای دنیا اینجوری کشور را ادره می کنند مگر نمی گید ما مشکل حواله نداریم برای واردات یا توی کدام کشور توسعه یافته این جوری چک ردو بدل می شودکه یک سری سواد درست حسابی هم ندارند دروجه حامل را می نویسند حامله خوب گیرنده چک باید اسم وکدملی ان نوشته شود متاسفانه نه صادرات ونه واردات براساس اصول و منافع ملی نیست هیچ چیز شفاف نیست
خواهش میکنم این رو بیرونش کنید الان سالهاست به اقتصاد و مسکن و سرپناه مردم ورود کرده .
جون خودت دیگه چی بلدی.
پول ملی نابود شد. به حذف صفرها نکشید !!!!!!!
پس اینطور.چه جالب ما نمیدونستیم فکر می کردیم خود به خود گرون شده.پس بگو.ممنون از اطلاع رسانی خوبتون.
دولت بصورت فیک و دستوری قیمت دلار رو پایین نگه داشته تا نشون بده تحریمها اثری نداشته در حالی که اکثر کالاها رو داره با دلار بالای ۲۰ هزار به مردم قالب میکنه.دیروز تو سایت دیجی کالا مانیتور ایسوس ۲۳ اینچ رو زده بود ۲۳ میلیون با یه جستجوی ساده تو گوگل قیمتش رو حدود ۶۵۰ دلار پیدا کردم یعنی دلارش میشه حدود ۳۵هزار تومن!
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
عزیز دلار واردات با احتساب هزینه های انتقال و سود شبکه توزیع ۲۰ هزار تومان است و اگر جنسی بالاتر از این است بواسطه کمبود واردات است و نه نرخ ارز که بعد از مدتی متعادل می شود
کاهش ارزش پول یا گران شدن کالا بازی با کلمات است، وقتی حقوق ۱۰ درصد زیاد شده و قبمت کالا سه برابر این مصداق گران شدن است. اگر حقوق را هم سه برابر میکردند انوقت کاهش ارزش ریال بود.
کاهش ارزش پول یا گران شدن کالا بازی با کلمات است، وقتی حقوق ۱۰ درصد زیاد شده و قبمت کالا سه برابر این مصداق گران شدن است. اگر حقوق را هم سه برابر میکردند انوقت کاهش ارزش ریال بود.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
عزیز قیمت کالاها تابع درامد سرانه ملی میزان تولید ملی و صادرات است که نرخ ارز را تعیین می کند و ابدا ربطی به حقوق دریافتی شما ندارد
اگر ارزش پول ملی پایین امده پس چرا ی می خواهند از سگه مسکن مالیات بر درامد بگیرند ومدعی اند گران شده
بعنی مدیران اقتصادی مثل وزیر اقتصادتفاوت افزایش سرمایه را با کاهش ارزش پول ملی وگران شدن را نمی دانند یا خودرا به نااگاهی می زنند که مشکلات مالی دولت را که از سو مدیریت انان است از جیب ملت رفع کنند
میفرمایند : مشکل گرانی نیست ، ارزش پول پایین آمده . واقعا این آقایان جزو کارشناسان اقتصادی کشور هستند؟؟؟؟ این فرمایشات را که به کور هم بگویی همین جواب را میدهد
این آقاچطور سالها سکان دار بانک مرکزی کشور بوده است ؟؟؟؟
یا میفرمایند : قیمت ها چسبندگی دارد. عجیب نیست ؟؟؟ مگر قرار بود وارفتگی داشته باشد که حالا مغایر منابع علمی شما دچار چسبندگی شده است ؟؟؟
تعجب است از تابناک که از چه علمایی خبر تهیه میکند
تو رو خدا اینقدر با کلمات بازی نکنید. مهم اینه پارسال برنج خوب پاکستانی کیلوئی 7 تومن بود الان شده 12 تون. بگیر تا اخر برو. مردم چکار دارن به افزایش و کاهش ارزش پول ملی. اون کار شماست.
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد گفت شیرین است
گرانی دمارازروزگارمان درآورده درست است که ارزش پولمان درظرف شش سال اخیر ازسی درصدیکسال قبلش پائین ترآمده ولی علت همه اینهاآنستکه باتصمیمات ناگهانی مجلس ودولت محترم سرمایه داران سرمایه هایشان رابجای سرمایه گذاری ببانکها برای گرفتن بهره بانکی میدهندویاازمملکت خارج میکنندهمین امرباعث کاهش تولیدواشتغال ونیربیکاری میشودوبجای گردش پول دست مردم بانکها انراقفل میکنند ودولت محترم هم بابالا بردن مالیاتها ومجلس محترم هم باوضع قوانین یک هوئی ترس دردل سرمایه دارمیاندازدیعنی ابروبادو مه وخورشیدبکارند که سرمایه داران ازسرمایه گذاری اجتناب کنندوحاصل آن میشودکه دانیدوپرسید
لطفا مردم را بیش از این سرکار نگذارید. گرانیها کار دولت و بازار بقیه اش بازی دولتی است. من نمیداتم چطور رو دارند از دلار 4200 صحبت کنند. کدام کالای اساسی،
عجب ! تابي اسفند دود كن ! تو باهوش كي بودي ؟
جناب بهمنی صرف نظر از بد و خوب عملکرد شما چون شما یک اقتصاد دان هستی بر اساس منطق سخن می گویی که این شیوه با اقتصاد سیاسی و پوپولیستی ابدا سر سازگاری ندارد.درست کردن اقتصاد کشور نیازمند جراحی در دناکی است که سیاسیون روزمره کار حاکم در دولت،مجلس و سایر ارگان ها شجاعت انجام آن را ندارند اول کار کاهش رشد نقدینگی کشور به زیر 5 درصد در سال است که لازمه آن کاهش افزایش دستمزدها و سود بانکی به زیر 2 درصد است و دولت نباید با چاپ پول شرکت های ورشکسته را سرپا نگه دارد بلکه این کار باید از طریق افزایش قیمت کالاها و خدمات انها و کاهش هزینه های انها از جمله کوچک سازی و بعد خصوصی سازی صورت گیرد.
چقدر اظهارنظر ناب و کارشناسی شده ای !
حیف شد کاش ایشون رییس کل بانک مرکزی میشد !!!
شما که ارز را کالا اعلام کردی و انواع و اقسام موسسات غیر مجاز در زمان تو سرمایه خود را صرف دلالی ارز و سکه کردی و وام های کلان خیرات کردی و الان هم سعی داری برای بدهکاران کلان معافیت از جریمه و پرداخت بگیری اطهار نظر نکنید
ان کسی که تشخیص داد ارز کالاست و پول ملی را به افت ارزش سالانه بالاتر از نرخ تورم محکوم کرد من نبودم اخوی
اقاي بهمني مديريت شما را قبلاً مردم ديده اند بسكنيد لطفاً
بزودی باتعیین تکلیف FATF و خروج گام به گام ازبرجام دلار در مدارصعودی وبورس همچنان درمدارنزولی قرارخواهدگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چی گیر شما میاد جوانمرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چیزی گیرمن نمیادفقط بادادن اگاهی جلوی ضرریک عده رامیگیرم
ما باید..... ما باید .....ما باید ...... ما باید.......
اقا...حواستون جمع باشه...کشورهای دیگه نیان ایشون رو بدزدن...که از نظراتش برای پیشرفت اقتصادی بهره مند بشن
سابقه این آقا تو بانک مرکزی سیاه سیاهه حالا تز میده درباره دلار
تابی!!!!! یه وقت از شدت کار ، تلف نشی
از صبح تا به حال هیچ خبر تازه ای باز پخش نکرده ای
دکتر جان فرق این دو چیه
شکر می گرفتم 900 تومان الان شده 9 هزار تومان
پراید 7 میلیون بود از 57 میلیون هم رد شد
گوشت 30 هزار بود به 100 هزار رسید و
حالا اگه ارزش پول کم نشده بود، یعنی قیمت اینا شش برار نشده بود؟
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
عزیزم مشگل ابرانی ها توهم رسیدن به رفاه است که هرگز حاصل نمی شود پراید در سال ۷۸ شد ۷ میلیون که من خودم خریدم و در ان زمان حقوق کارگر ۲۰ هزار تومان درماه بود و با پول دو پراید می شد ۸۰ متر اپارتمان در مناطق متوسط تهرلن خرید که الان دو میلیارد تومان است حالا شما انتظار داری پراید گران نشود بقیه کالاها هم به همین سبک است دلار از سال ۸۰ که هزار تومان بود ۱۳ برابر شده اما دستمزدها حداقل ۲۰ برابر شده است
اقای بهمنی کالا چند برابر شده ارزش پول چگونه پایین میاد با کالا داخلی چه ربطی دارد این سوئ مدیریت وچگونه ارزس پول پایین میاد
خدای من چه تحلیل نابی
مراقب باش
از کرامات شیخ ما این است " ارزش پول پایین آمده قیمتها ثابت است به دلار " !
خوب ارزش پول ملی را کی نابود کرد؟؟
ایشان در دانشگاه بدون کنکور علوم بانکی تحصیل کرده اند و مدرکش مورد تایید وزارت علوم نیست. نظراتشان هم به تبع مدرکشان آبکی است.
داروخانه بیمارستان قلب شهید رجایی تهران یک شیشه شربت معده را که قیمتش روی شیشه 4700 تومان درج شده است به قیمت 7600 تومان می فروشد و رسید 7600 تومان هم میدهد!
خوراک تریبون داران هفتگی جمعه و صدا و سیما رسید: محمد مرسی !!!!!!!!!!!!!!!
شما در بوجود آوردن این وضعیت چه نقشی داشتید؟ شما کجا بودید؟
ایشان. نماینده شهر ماست. به جرات می گویم هیچ کاری برای حوزه انتخابی خود نکرده است نمونه اش جاده سی کیلومتری. هشتگرد به طالقان سی سال پیش شروع شده. ولی هنوز به بهره برداری نرسیده. است
اگه تخصص کافی داشتین زمانی که مدیر بانک مرکزی بودی یه کاری می کردی به قول قدیمی ها از بیانات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است.
اصلا بحث اقتصاد تو کشور کلا ول شده به امون خدا و الا راحت تر از اینها جمع میشه
دوست من اقای بهمنی مگه دلار اومده پایین قیمت مرغ نیومده این چه حرفیه میزنی.
دلار 3.8 بود شد بیست هزار تومان الان شده 12 هزار تومان. یعنی دلارت شده سه برابر
اون وقت مرغ من 7.5 شده الان 10.5 هنوز دوبرابر نشده.
منظورت رو از چسبندگی نمیدونم اگه به بهت بچسبونم قیمت مرغ 22.5. پس بقیه شغل هم انصاف داشته باشید شما مسکنت طلات خودروت املاکت جنست چهار پنج رابر شده ولی همچنان مرغ 10.5 میخورید. یا نون لواش دونه ای 200 تومان میخورید. تو ایران بدبخت ترین قشر من و امسال من کشاورز و دامدار هستیم. ولی خدا بزرگه خدا یک روزی به من هم بدهکاره...
در زمان ریاست خود همین آقا در بانک مرکزی بی ثباترین دوران رو داشتیم سپری می کردیم
نمی دونم اینها که خودشون توانایی انجام کار نداشتن حالا برای چی میان افاضه میکنن؟!
کمتر ۷۳ساعت دیگه خاورمیانه در آتش شعله ور خواهد شد ،
افرین بارک الله جقدر اقتصاد بلدی قیمتها رشد نکرده ارزش پول ملی من شده ببخشید فرق این دوحرف چیه
آقای بهمنی! چرا در زمانی که بر صندلی ریاست تکیه زده بودید این مسائل یادتون رفته بود؟ نکنه بعد از ترک پست رفتید دانشگاه و این حرفای قشنگ رو اونجا یاد گرفتید؟
هنوز روابط حسنه شما و دکتر احمدی نژاد رو که همزمان ریاست بانک مرکزی رو هم بر عهده داشت به خاطر دارم.
خدایا!
دیگه نمیدونم چی بگم، دل آدم درد میگیره از حرفهایی که ایشون روزی بهش اعتقادی نداشت.
آقای بهمنی! نمیگم حرفهات همه غلطه، نه اتفاقا میگم درسته ولی حالا چرا یادت افتاده؟
آقای بهمنی! لااقل این حرفها رو به یکی دیگه بگو تا اون بیاد بگه ما دردمون نیاد و احساس حماقت بهمون دست نده.
الان دقیقا سر و ته حرف های ایشون چه چیزی را به آگاهی مردم اضافه کرد ؟!
به عبارتی دیگر اگه ایشون مصاحبه نمیکرد چه ارزش افزوده ای از دست میرفت ؟!
معرفی می کنم
ایشان همان کسی است که در زمان ریاست‌خود بر بانک مرکزی اعلام کرد ارز کالا است و با دادن مجوز به سرمایه داران کلان مبادلات صوری و سفته بازی را در به اصطلاح خودش بازار ارز رواج داد و‌به این طریق افت سالانه ارزش پول ملی را در سال با مبتلغی بسیار بیشتر از نرخ تورم کلید زد
ان‌موقع ننه جان ما در قید حیات بود‌و می گفت‌این اقا چطور نمی فهمد‌که اگر اجازه دلالی دلار مانند دلالی خودرو و مسکن صادر شود با این وضع بی در و پیکر اداره مالیات ما ارزش ریال بیشتر از نرخ تورم افت می کند
البته ننه جان ما فارغ التحصیل دانشگاه تهران بود نه دانشگاه در پیت‌اباد
متولی حفظ ارزش پول بانک مرکزی است اما نباید فعالیتهای بانکهای تجاری را نادیده گرفت وقتی تسهیلات اعطایی بانکها به مصارف واقعی نرسد یعنی کالا و خدمت جدیدی خلق نشده است بلکه منابع سر از فعالیتهای سوداگرانه و غیر مولد سر درآورده است مثلاً بازار مسکن یا خودرو را تحت تاثیر قرار داده و تعادل آنها را به هم ریخته است. نظارت در فرایند تسهیلات دهی بانکها بسیار مهم است متاسفانه بانکها بر اساس عادت و یک رویه ی غلط دیرینه به موضوع نظارت و نحوه ی مصرف منابع چندان که لازم است توجه نکرده اند البته ابزارهای لازم را نیز در اختیار ندارند مختصات عقود اسلامی را نه خودشان توجیه هستند و نه متقاضیان تسهیلات را توجیه می کنند اگر معاملات بانکها اصیل باشد حتما منجر به تولید کالا و خدمت دست اول خواهد شد و این یعنی افزایش عرضه و تقویت ارزش پول ملی و ایجاد اشتغال . در کنار سیاستهای بانک مرکزی دولت نیز باید با اعمال نظارت بر سیستم توزیع و رساندن کالاها بدست مصرف کننده ی واقعی مانع از فعالیتهای سودجویانه و فرصت طلبانه شود و زمینه را برای جذابیت فعالیتهای مولد و سالم فراهم کند مگر در کشورهایی که اقتصاد با ثبات دارند غیر از این عمل میشود ؟
دلیلش دشمنی با آمریکاست
احتمالا جناب بهمنی توی این چند ساله هنوز خرید نکرده و هنوز نفهمیده که قیمت اجناس گرون شده یا اینکه خودش رو به خواب زده به هر حال بهتره از اقتصاد صحبت نکنه .
از طلا بودن پشیمان گشته ایم / مرحمت فرموده ؛ ما را مس کنید
چسبندگی بالای قیمت اقلام البته تا حدودی در این گونه موارد طبیعی است؛
"اما انتظار بر این است که در صورت کاهش تقاضا در بازار و تعدیل نسبی در بازا ارز، بار دیگر سیر صعودی قیمت‌ها آغاز شود؛"
البته گویا این منطق سازگاری با بازار‌های ایران ندارد و تجار ایرانی نیز تمایلی به انجام این کار ندارند!
....تابناک این جملۀ دوم احتمالاً تناقض نداره؟!
چه فرقی می کنه.
تفاوت افزایش قیمت کالاها با کاهش ارزش پول ملی چیه.
این عضو مجلس درجه دکترا دارد و مدتی نیز رئیس کل بانک مرکزی بوده اقتصاددان هم میباشد. " کالاها گران نشده ارزش پول ملی کاهش یافته ". کمی دور از ذهن نیست .از سایت تابناک خواسته می شود نظر کاربران را برای ایشان بفرستد .
تا ونزوئلا ، یک یا حسن دیگر!
با جنگ با دنیا و هزینه کردن پول ایران در کشورهای دیگه اقتصاد و مردم روی ارامش را نمی بینند
بدبختی ما اینه که افرادی مانند این ادم وقتی مسول بانک مرکزی بود بدعت حراج طلای بیت المال رو بنا نهاد و با عدم تخصص ارزی قیمت ارز ۱۲۵۰ ‌اعلام کرد که حتی مبنای کشکی هم نداشت چه برسد به علمی که شد ۳۷۰۰ و حالا داره راجع اقتصادی که خودش در نابودی اون نقش داشته نظر میده؟!
خدایا از دست این مدعیان تخصص به کجا پناه ببریم
زمانی که ریس قبل از شما کلید خزانه را پرت نمودند ، کسی بفکرش نمیرسید که آنرا شما پیدا کرده باشید ،و به جانشین خود جناب سیف ، داده باشید ؟ که نیمه شبها ، بیش از ۱۴۸ میلیارد ،و ۲۶۷ میلیون دلار از خزانه را به امریکا انتقال داده شود ،و بیش از،، ۷ ،، میلیون قطعه سکهٔ طلا را از خزانهٔ دولت حراج نمایند ،و حدود ،، ۹۰. ،، طلا را به بازار بفروشند ؟،،و بخش اعظمی از آنرا از کشور خارج کنند ؟ و دیگر اینکه مایحتاج روزمرهٔ مردم را هم به طریق مرزی از کشور خارج نمایند ، آیا سیب زمینی ،و پیاز هم نیاز به دلار دارد ؟ اینهمه بلایای خانه بر انداز . نتیجهٔ‌ گناهان ،و معصیتهای شما ها میباشد که بنام دین انجام گرفته است ؟،، عملکرد غلط خود ،و همراهیان ،و همکاران خود را با تحلیل غلط توجیح نکنید ؟،،
از كرامات شيخ ما اين است
شيره را خورد و گفت شيرين است
مملكتي كه مسئولينش اينها باشند از اين بهتر نميشه
شما وقتی رییس کل بانک مرکزی بودید وارزش پول ملی نابود شد این تحلیل های علمی و آکادمی تون کجا بود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل