بازدید 4944

پادگان نیروی هوایی موزه می‌شود

کد خبر: ۹۰۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 19 June 2019

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن بازدید از پادگان نیروی هوایی منطقه ۱۳ درباره ظرفیت و نحوه تبدیل این پادگان به موزه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش میزان، در ابتدای این بازدید سرهنگ خلبان رضا آقاجانی ضمن معرفی موزه ملی هوانوردی ایران و ادوات موجود در آن گفت:این موزه سال ۱۳۵۳ تاسیس شده و در سال گذشته به ثبت میراث فرهنگی رسید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هیئت همراهش همچنین از سایر امکانات این پادگان و هواپیما‌های جنگی و آموزشی قدیمی و تاریخی پادگان بازدید به عمل آوردند.

محمدرضا جوادی یگانه در بازدید از خودروی شمس ۱۴ که طرح آن توسط شهید منصور ستاری ارائه شد و به دلیل شهادت وی نیمه کاره ماند، گفت: امیدوارم سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری این طرح نیمه تمام را به سرانجام برساند.

جوادی یگانه پس از بررسی امکانات این پادگان گفت: با تاکیداتی که دکتر حناچی شهردار محترم تهران داشتند بنا شد که این پادگان به موزه تبدیل و در‌های آن به روی عموم مردم باز شود تا از فداکاری‌ها و رشادت‌های نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی و آمادگی آن‌ها پیش از انقلاب و مواجهه با دشمنان که بخشی از آن به بعد از انقلاب منتقل شد مطلع شوند.

وی با اشاره به تاریخ پیوسته نیروی هوایی از دوران پهلوی تا بعد از انقلاب افزود: هرگونه ارتباط و آشنایی با این تاریخ درخشان و تحولات و افتخارات نیروی هوایی می‌تواند به مردم و درک تاریخی شان کمک کند. این‌ها مسائلی هستند که می‌توانند به اطلاعات تاریخی مردم و به ویژه دانش آموزان تهرانی و سایر شهر‌های کشور بیفزایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد نحوه آماده سازی این موزه اظهار داشت: بازسازی و آماده کردن این موزه بر عهده شهرداری است و فضا و همه امکانات ارزشمند آن متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای بازگشایی این موزه تا هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور عنوان کرد: در نظر داریم موزه دفاع مقدس را نیز به این مکان منتقل کنیم و از ظرفیت بالای این موزه برای آشنایی مردم با تاریخ نیروی هوایی و جنگ تحمیلی استفاده نماییم.

شهردار منطقه ۱۳ و رئیس آموزش و پرورش این منطقه هم ماون شهردار را در این بازدید همراهی می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار