بازدید 4801

بازنگری در شیوه تعیین کمیسیون نمایندگان مجلس

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس گفت: تعیین عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی بر اساس امیتازاتی خواهد بود که بر مبنای ۳ شاخص سابقه نمایندگی، سابقه کار اجرائی و مدارک تحصیلی کسب می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 18 June 2019

غلاﻣﺮﺿﺎ ﻛﺎﺗﺐ در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه 28 خرداد ماه) کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: طبق مواد 36 و 37 آئین نامه داخلی مجلس تعیین کمیسیون‌های نمایندگان در مجلس آینده بر اساس امیتازاتی است که بر مبنای 3 شاخص کسب می‌کنند.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در تشریح 3 شاخصی که امتیاز نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی مهم است، بیان کرد: سابقه نمایندگی، سابقه کار اجرائی و مدارک تحصیلی نمایندگان امتیازاتی است که بر اساس این شاخص‌ها نمایندگان امتیاز کسب می‌کنند.

وی افزود: سیستمی طراحی می‌شود که براساس این امتیازات کمیسیون تخصصی نمایندگان را تعیین می‌کند.

کاتب گفت: دستورالعمل این موضوع در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد و قرار شد تا نمایندگان این دستورالعمل را مطالعه کنند و نهایتا سه‌شنبه هفته آینده در خصوص آن تصمیم‌گیری کنیم.

لازم به ذکر است در ماده 37 قانون آئین نامه داخلی مجلس آمده است:

هر نماینده بجز رئیس مجلس ملزم است عضویت یکی از کمیسیون‌های دائمی را که برای آن انتخاب و تعیین می‌شود بپذیرد و در صورت تمایل می‌تواند در کمیسیون‌های دیگر مجلس با حق اظهار نظر و بدون حق رأی شرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس