بازدید 26080
مناظره زاکانی و تاج‌زاده درباره اتفاقات سال ۸۸ و فساد اقتصادی؛

زاکانی: همه وزارتخانه‌های روحانی جز وزارت اطلاعات، دست امنیتی‌هاست/ سؤالات تاج‌زاده درباره قتل‌های زنجیره‌ای و انتخابات ۸۸

مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی، نمایندگان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با موضوع «اتفاقات سال ۸۸ و فساد اقتصادی» به مناظره نشستند. در ابتدای این مناظره که سومین مناظره این دو فعال سیاسی است، اعلام شد که مناظره امروز درباره موضوعات مربوط به انتخابات سال ۸۸ و فساد اقتصادی برگزار خواهد شد...
کد خبر: ۹۰۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 18 June 2019

مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی، نمایندگان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با موضوع «اتفاقات سال ۸۸ و فساد اقتصادی» به مناظره نشستند. در ابتدای این مناظره که سومین مناظره این دو فعال سیاسی است، اعلام شد که مناظره امروز درباره موضوعات مربوط به انتخابات سال ۸۸ و فساد اقتصادی برگزار خواهد شد

به گزارش «تابناک»؛ در ابتدا «علیرضا زاکانی» فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه آمریکا امروز امید به جریان‌هایی در داخل بسته که من به آن‌ها مافیا می‌گویم، اظهار کرد: این دسته افراد، کسانی که دستاورد‌های امام عزیز را به باد می‌دهند.

وی گفت: چرا با تاجزاده مناظره کردم، چون احساس کردم نمایندگی این جریان را عهده دارد. وی افزود: به ذهنم رسید وقتی این جریان واکاوی شود برای همه شفافیت ایجاد می‌شود.

زاکانی گفت: در مناظره اول تکیه او بر نتایج کمیته شورای عالی امنیت ملی بود که من اثبات کردم نتایج آن کمیته اشتباه بود؛ عرض کردم در سال ۷۸ ظلمی به همه دانشجو‌ها و مردم شد و علتش این بود که قتل‌های زنجیره‌ای پنهان بماند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در مناظره دوم عرض کردم پروژه ۸۸ یک پروژه ده ساله است و نقش تاجزاده محوری است. همانجا عرض کردم "جان مک‌کین" سناتور امریکایی در سال ۸۴ اعلام کرد ایران در مسیر انقلاب رنگی قرار گرفت و رنگ آینده آن‌ها سبز خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد مشکلی بود که از زیاده خواهی، قدرت پرستی و عدم تمکین به قانون ایجاد شد. فتنه سال ۸۸ یک فتنه امریکایی بود که همه امید غرب به این بود که پرونده ایران اسلامی را این فتنه تمام کند. آن فتنه آسیب‌های اقتصادی اجتماعی فرهنگی اخلاقی اقتصادی را به ما تحمیل کرد.

زاکانی گفت: سؤال اصلی من در این مناظره از تاجزاده این است که چه شده از اول انقلاب هر وقت آمریکا دچار مشکل می‌شود شما در داخل فعال می‌شوید؟ در ادامه مسیر نفوذ، کاملا مشخص است؛ بیشترین دوستان تاجزاده در غرب و آمریکا هستند.

زاکانی در ادامه گفت: در پایان جنگ تاجزاده و دوستانشان هاشمی، خاتمی و موسوی مسیری را رفتند که امام (ره) تعبیر به جام زهر کردند. بعد از آن شما مسیر جدیدی می‌بینید به معنای پایان جنگ سخت و شروع جنگ نرم. حلقه کیان، مرکز تحقیقات استراتژیک در مسیر تخریب‌های آنان در جنگ نرم بود و بعد از آن الگوی غلط اقتصادی دولت هاشمی بود.

زاکانی با اشاره به هزینه‌ای که دولت هاشمی رفسنجانی برای خرید وسایل ضد شورش داد گفت: اگر هشیاری مقام معظم رهبری نبود، ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای می‌شد.

زاکانی با اشاره به تصمیمات مجلس ششم گفت: مسیر ادامه پیدا می‌کند هاشمی و روحانی و مهاجرانی و سایرین که همه دوستان تاجزاده هستند تلاش کردند قانون اساسی را عوض و استدلال جدید ایجاد کنند که رهبری جلوی آنان ایستادند.

وی همچنین به انتخابات دوم خرداد ۷۶ پرداخت و گفت: فلاحیان می‌گفت: نتایج انتخابات سال ۷۶ را ابطال کنیم، رهبری نگذاشتند.

زاکانی گفت: از ۷۷ به بعد جنگ تمام عیار روانی ایجاد کردند، ارتزاق مشوش کنندگان از جریان تاجزاده و دوستانش بود. بعد از آن شاهد توسعه فساد فراگیر در دولت خاتمی بودیم و قضایایی مثل استات اویل و کرسنت شکل گرفت.

وی افزود: جریانی در کشور از ابتدای انقلاب تا به حال در مسیر اجرای قانون اساسی اخلال ایجاد می‌کند و به نظر من تاجزاده از افراد کلیدی این ماجراست.

این فعال سیاسی در ادامه به طرح موضوعاتی، چون فساد اقتصادی در دولت اصلاحات، و تلاش مجلس ششم برای ارتباط با آمریکا پرداخت.

زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: شکاف بین ملت و ایجاد فتنه سال ۸۸ در ادامه شکاف بین ملت و حاکمیت ایجاد شد. بعد از آن دوستان تاجزاده درخواست تحریم مردم ایران را در خارج از کشور مطرح کردند. سفیر آمریکا در بحرین اعلام کرد که پول و امکانات به این جریان می‌دهد. ما در سال ۸۹ قطعنامه ۱۵۲۹ را کمتر از یک سال و اندی پس از فتنه ۸۸ داشتیم. سپس جنگ‌های نیابتی در منطقه شروع شد، توصیه می‌کردند به بشار اسد راه را باز کند و با آن‌ها کنار بیاید.

زاکانی در ادامه گفت: آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در سوریه هزینه کرد. با این حال تاجزاده و دوستانش طرف آمریکا را گرفتند.

وی سپس به مباحثی نظیر نفوذی‌های هسته‌ای و محیط زیستی پرداخت و گفت که در این مباحث انگشت اتهام به سمت دولت روحانی و دوستان تاجزاده است.

زاکانی اظهار کرد: مسیری که تاجزاده و دوستانش در اقتصاد دنبال می‌کنند تغیر مؤلفه‌های اقتصادی است. به جای اینکه مشکل اقتصادی مردم حل شود نوکیسه‌ها هستند که ثروت‌های باد آورده دارند و اسپانسر این جریان هستند. با این موضوع وارد خصوصی سازی شدند که بزرگ‌ترین جنایت در جمهوری اسلامی خصوصی سازی و به تاراج بردن اموال است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: دوستان آقای تاجزاده از این جنس هستند، از جهانگیری، آخوندی و زنگنه یاد کنید. عمده چهره‌های شاخص کابینه موسوی در کابینه روحانی هستند. به جز شعار، وزارت اطلاعات امنیتی نیست، سایر وزارت خانه‌ها دست امنیتی‌هاست. مافیای پنهان مانع اقتصاد و معیشت مردم هستند.

این چهره اصولگرا در ادامه اظهارکرد، زمانی که تاجزاده صحبت از انتخابات آزاد می‌کند، محصولش آقای نجفی است یا شخص دیگری؟

در ادامه این مناظره مصطفی تاجزاده گفت: از آقای زاکانی برای شرکت در این مناظره تشکر و دعوت می‌کنم در آینده هم این موضوعات را ادامه دهیم. ایشان علت‌های شرکت‌شان در این مناظره را برشمردند، ولی توقع داشتم حرف‌های تازه‌ای زده شود.

وی با اشاره به مناظره‌های قبلی خود با زاکانی تأکید کرد: ما با بحث ۱۸ تیر شروع کردیم و ۲۰ سال از آن گذشته است و من از ایشان دو سؤال پرسیدم. گفتم در شورای عالی امنیت همه گفتند نیروی انتظامی کار اشتباهی کرد. سؤال من این است که آیا این نیرو کار درستی کرد؟

وی ادامه داد: پرسیدم که آیا کار لباس شخصی‌ها درست بود که دانشجو‌ها را از خوابگاه پایین پرت می‌کردند. هیچ نهادی نتوانست اثبات کند که این توطئه قبلی نبوده است. این سه محور شورای عالی امنیت ملی بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه اظهار کرد: ادعای آقای نظری را بگویند درست است یا نه؟ یکی اینکه آن فرمانده گفته است من با دستور وارد شده ام. ایشان به دستور چه کسی برای سرکوب وارد شده است؟ ایشان گفتند که گفته اند اگر دانشجویان مقاومت کردند با سلاح گرم برخورد کنید. ۲۰ روز دیگر سالروز این واقعه است و صدا و سیما دوباره همان حرف‌ها را می‌زند.

وی افزود: خواهش کردم آقای زاکانی درستی این ادعای آقای نظری که گفتند من با دستور وارد کوی شدم را بپرسند و اینکه پشت بی سیم نیروی انتظامی اعلام شد که اگر دانشجویان مقاومت کردند با سلاح گرم با آن‌ها برخورد کنید. سؤالم این است که این دستور را چه کسی داده است؟

تاجزاده با بیان اینکه در مورد قتل‌های زنجیره‌ای هم دو سؤال دارم گفت: چه کسی بالای سر شهید امامی نوشته «شهید سعید امامی»؟ دوم اینکه در همان جنایت دو نفر هم کشته شدند که همین تیم جنایت کرده بود و چرا پرونده آن دو نفر دیگر باز نشد؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن اشاره به جنگ تحمیلی با طرح سؤالی از زاکانی تصریح کرد: قطعنامه ۵۹۸ به نفع ایران یا به ضرر ایران بود؟ و آیا خائنانه بود یا خادمانه بعد ببینیم که کار چه کسی است؟ تیم مذاکره کننده تحت مدیریت آقای ولایتی بود که از جناح ما نبود، ولی هرگز انتقاد نکردیم، چون نگاه ملی داریم.

وی با بیان اینکه چند سند می‌خوانم و می‌خواهم نشان دهم که چرا هرگز در جمهوری اسلامی به شکایت‌ها علیه آقای جنتی رسیدگی نشد؟ و چرا انتخابات ۸۸ را کودتا می‌دانم و چرا به پیشنهاد حکمیت تن ندادند؟ و چرا وقتی از سردار مشفق شکایت کردیم قوه قضاییه توجه نکرد؟ و چرا کمیته حقیقت یابی بعد از ۱۰ سال تشکیل نمی‌شود؟ اظهار داشت: موسوی در این مدت یک خواسته داشته و آن این بوده که مشروح مذاکرات من با رهبری را باز کنید و البته جعبه سیاهی هست و آن دیدار رهبری با احمدی نژاد است که به آن هم اشاره خواهم کرد.

تاجزاده ادامه داد: سردار مشفق از ماه‌ها قبل اتاق جنگی با نام اتاق جنگ دشمن درست می‌کنند و هر حرکت غیر قانونی اعم از شنود و تعقیب و مراقبت را وظیفه خود می‌دانستند و تلاش جناح رقیب را برای شکست احمدی نژاد توطئه آمیز می‌خواند و با هر منتقد احمدی نژاد برخورد می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: این دوستان نه تنها برای انتخابات ریاست جمهوری بلکه برای انتخابات مجلس هشتم هم رسما اعلام می‌کنند که مهندسی انتخابات کردیم و این ستاد در واقع ستاد اداره کشور است.

وی افزود: آیا در این ۹ سال آقای زاکانی کمترین گامی برداشتند که بدانند این ستاد چه بوده؟ و با چه سلسله مراتبی تلاش کرده که احمدی نژاد را پیروز انتخابات کند؟

تاجزاده خطاب به زاکانی و در پاسخ به اظهارات وی تصریح کرد: بیست سال است همه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در دست شماست و اگر سندی ندارید بگویید ۱۸ تیر کار دانشجویان نیست. از پیشگاه دانشجویان عذرخواهی کنید. سردار نظری ۱۵ سال قبل اعتراف کرد که من به دستور رفتم و اگر راست می‌گوید، بگویید به دستور چه کسی بوده است؟ چرا وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به سمت این قضیه نرفته است؟

این فعال اصلاح طلب در مورد پاسخ زاکانی درخصوص اقدامات سردار مشفق خاطرنشان کرد: آقای زاکانی! آقای مشفق سخنگوی ستادی است که می‌توانسته اس ام اس‌ها قطع را و سایت‌ها را فیلتر کند. از کجا معلوم سردار مشفق ستاد انتخابات امسال را تشکیل نداده است؟ حکم ما را از مرتضوی گرفته و ما و اعضای اصلی ستاد موسوی را بازداشت کرده اند.

وی افزود: از آقای زاکانی و جنتی بپرسید می‌گویند انتخابات مجلس ششم تقلب شده، ولی محمدرضا خاتمی که یک کلام گفت: در انتخابات ۸۸ تقلب شده دادگاهی اش کردند. می‌خواهید تکلیف انتخابات ۸۸ مشخص شود؟ کمیته حقیقت یاب ملی تشخیص دهید تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است؟ حاضر هستید؟ مگر نمی‌گویید در سال ۸۸ دست رقیبتان خالی است؟ من در مورد همان سال ۸۸ می‌گویم که شما اظهار می‌دارید دستتان پر است.

تاجزاده در پاسخ به این اظهارات زاکانی که سردار نظری حاضر به مناظره با وی (تاج‌زاده) است، خاطرنشان کرد‌: من حاضرم با آقای نظری ۱۸ تیر مناظره کنم به شرط اینکه ایشان به ۲ سؤالی که در مورد ۱۸ تیر مطرح است پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: آقای زاکانی و دوستانشان، تَهِ ذهنشان این است که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام (ره) اشتباه بود و جنگ باید ادامه می‌یافت و به همین جهت به هاشمی و موسوی می‌گویند خائن هستند.

وی درباره قطعنامه ۵۹۸ و نگاه اصولگرایان به آن اظهار داشت: شما معتقدید پذیرش قطعنامه در آن مقطع درست بوده؟ اگر درست است چرا می‌گویید هاشمی و رضایی و موسوی خائنند؟

تاجزاده با اشاره به انتخابات سال ۸۸ تصریح کرد: وقتی قرارگاه ثارالله این کار‌ها را دنبال می‌کند، در ۱۲ خرداد آرای احمدی نژاد به زیر ۵۰ درصد می‌رسد و اینجاست که سردار جعفری می‌گوید اگر انتخابات به دور دوم برود خطرناک است و خبرگزاری فارس ۱۲ خرداد اعلام می‌کند قرار است یک سونامی رأی علیه موسوی اتفاق بیفتد.

وی در ادامه عنوان کرد: شما آنقدر دست‌تان خالی است که می‌خواستید یک راننده اسنپ را تبدیل به کاندیدای ریاست‌جمهوری کنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه مناظره گفت: آقای علم الهدی رسما می‌گوید مال مردم خوری جنگ با خدا نیست، چون پنهان است، اما بی‌حجابی، چون آشکار است جنگ با خداست؛ در حالی که امریکا فشار می‌آورد ۲ قطبی «با حجاب» و «بی حجاب» ایجاد می‌کند و مردم را به جان هم می‌اندازد. اگر قوه قضاییه، یک پنجم زوری که برای بی‌حجابی گذاشت برای فساد می‌گذاشت وضعیت اینطور نبود.

تاجزاده با بیان اینکه انتخابات، گرفتار نظارت استصوابی سه مرحله‌ای شده است، اظهار داشت: یک لایه استصوابی متعلق به سپاه است که اگر شورای نگهبان هم رد نکند این‌ها رد می‌کنند. یک لایه هم این است که ما این را در نظر می‌گیریم که افرادی که سابقه زندان دارند، را به میدان انتخابات نفرستیم و نتیجه همین شورای شهر تهران می‌شود.

وی با بیان اینکه سه نفر مرعشی، نجفی و صفایی فراهانی کاندیدا‌های اصلاح طلبان برای شهرداری بودند، تصریح کرد: به ۲ دلیل خواستیم صفایی و مرعشی را کنار بگذاریم. اولا، چون این ۲ سابقه زندان دارند و دفتر رهبری نمی‌گذارد و دوم اینکه نجفی علاوه بر نداشتن سابقه زندان در دوران روحانی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده و طبیعتاً مورد قبول سپاه است. از روزی که نجفی شهردار شد غیر از کرباسچی همه اصلاح‌طلبان موافق او بودند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه سؤالاتی را درباره ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای طرح کرد و خطاب به زاکانی گفت: قطع نامه ۵۹۸ به نفع ایران بود یا به ضرر ایران؟ نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که روشن است.

تاجزاده همچنین با طرح سؤالاتی درباره انتخابات ۸۸ خواستار تشکیل کمیته حقیقت یابی درباره این انتخابات شد.

زاکانی در دور دوم نوبت سخنرانی خود دلایلی برای رد اظهارات تاجزاده درباره وقایع کوی دانشگاه ارائه کرد.

این فعال سیاسی درباره ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای گفت: آقای موسوی رفیق جینگ بنده است؟ راجب آقای موسوی صحبت کنید. من آقای سعید امامی را محکوم می‌کنم. تمام شد آقای تاجزاده!

وی با اشاره به اظهارات تاجزاده درباره جام زهر گفت: شش دلیل دارد پایان جنگ، عمده این دلایل توسط هاشمی، موسوی، نبوی و خاتمی گفته شد. آقای ولایتی بعد از قبول قطعنامه رفت مذاکره کرد.

وی درباره انتخابات ۸۸ خاطرنشان کرد: هرچه می‌گویید با سند بگویید، امروز ماجرا تمام می‌شود به نظرم راجب انتخابات آزاد دیگر صحبت نکنید. نتیجه انتخابات آزاد شما می‌شود آقای نجفی.

این فعال سیاسی گفت: برای چه مسیری را رفتید که مردم هشت ماه در آتش فتنه سوختند و مردم کشته شدند. بگویید چرا گفتید تقلب؟ چرا از قانون تمکین نکردید؟

تاجزاده در دور دوم نوبت خود اظهار عقیده کرد: بیست سال است زور زدید نتوانستید ثابت کنید در ماجرای کوی دانشگاه تقصیر با دانشجو‌ها بوده است. سردار نظری ۱۵ سال بعد و نه در آن روز دو اعتراف کرده است؛ یکی گفته من به دستور رفته ام. اگر راست می‌گوید بگوید با دستور چه کسی، اگر دروغ می‌گوید بگوید دروغ است. دو، گفته است یکی از بیسیم گفته که اگر دانشجو‌ها مقاومت کردند، بزنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جواب این دو نکته‌ای که نظری گفته است را پیدا کنید؛ سؤال من روشن شد؟
زاکانی: بله

تاجزاده: پس لطفا جواب من را روشن بدهید.

وی سپس به آنچه وی قطع پیامک‌ها در جریان انتخابات سال ۸۸ می‌خواند پرداخت و نقطه نظرات خود و جریان متبوعش درباره این انتخابات را در قالب سؤالاتی طرح کرد.

زاکانی در دور سوم نوبت سخنرانی خود گفت: سردار نظری آماده است با شما مناظره کند. کاری ندارد که، شما با او مناظره کنید. احمد باطبی رفیق من است یا شما؟ الان کجاست، آمریکا. یونسی رفیق شماست یا ما؟ آقای دری نجف آبادی در خاطراتش می‌گوید معاون امنیت عضو ستاد آقاد خاتمی بوده است. من دارم اسم می‌آورم، بروید از خودشان بپرسید.

وی گفت: من نمی‌دانم حرف‌های رضا خاتمی را باور کنیم یا محمد خاتمی که گفته تقلب نشده است. مجید انصاری اعلام کرد تقلب نشده است. محمدرضا خاتمی خیلی هنر دارد مشکلش را با برادرش که می‌گوید تقلب نشده است حل کند.

زاکانی گفت: پیشنهاد خوبی دادید، کمیته حقیقت یاب تشکیل دهیم. هرچه شد به مردم می‌گوییم.

این فعال سیاسی همچنین گفت: نکته جدی این است که ایشان (تاج‌زاده) وزارت اطلاعات را از خودش جدا می‌کند. همه دولت وزارت اطلاعات است. کدام یک از اعضای دولت اطلاعاتی نیستند؟ البته وزیر اطلاعات نیست که این هم از عجایب دولت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۱
نتیجه انتخابات آزاد شما می شود آقای نجفی.!................
اگر نتیجه بشود یکی مثل جلال الدین فارسی چطوره ؟!
مناظربرای سال88 بکارنمی آید بفکرگرسنگی حال مردم باشید
اکثریت مردم اصل حقایق را میدانند و تفاوت زیادی بین دو جناح نمی بینند !!؟؟
و فقر گسترده اکثریت مردم را به مردن تدریجی دچار کرده است
مردم از هر دو جناح ناامید و خسته هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
تفاوت داره مردم باید بخودشون زحمت بررسی دقیق بدهند و گرنه مصدق های جدید به سرنوشت مصدق قدیم دچار می شوند
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
هر دو جناح یکی هستند
به هیچ وجه حرفهای زاکانی روی منطق واستدلال نیست وحرفهای ایشان براساس منافع باندی است وبه فکرمنافع خودش وباندش است ولی درمجموع حرفهای تاج زاده را روی منطق واستدلال میدانم چون اقای تاج زاده دنبال حق وحقیقت وعدالت است ولی حرفهای زاکانی براساس مصلحت و دنبال منافع مادی خودش میباشد درحالیکه انسان باید دنبال حق وحقیقت باشد نه اینکه دودوتا کند ببیند اقای زاکانی چه حرفی بزند که ازنظرمادی به نفعش باشد چه حرفی بزند که واسه اش پست ومقام ونان وابی داشته باشد این کارها به هیچ وجه درست نیست مگر انسان چقدر عمرمیکند که بخواهد حق وحقیقت رازیرپا بگذارد زنده باد حق زنده باد حقیقت - حضرت علی گفته است که حق را بگو حقیقت را بیان کن هرچند به قولی به ضررت چه ازنظرمادی چه ازنظرسیاسی چه ازنظرپست ومقام وچه ازنظر.... باشد تو حق وحقیقت را بگوهرچند باگفتن حق وحقیقت منافع ات پایمال بشود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
اقای تاج زاده دنبال حق وحقیقت وعدالت است!!!!چقدر مسخره؛ یعنی خود تاجزاده هم از این حرف خندش میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
چطور حق وحقیقتی است که فقط شما غرب نشین ها و
غرب زده ها تشخیص می دهید
چرا از این مناظره ها فیلمی بیرون نمیاد؟ این مناظرات کجا انجام میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
یوتوب ببین
از صدا و سیمای میلی انتظار نداشته باش پخش کنه
روحانی متاسفانه و صد متاسفانه همه را ورشکست کرده است .بیکاری مطلق و توقف تجارت و بازرگانی و بدبختی با هماهنگی وزارت صنایع و بانک مرکزی . باید امسئولین این بخش را ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
تاسف اینه که شما تشخیص نمی دی که عامل فروپاشی اقتصاد احمدنژاد بوده متوجه نمی شی که تمامی این بابک زنجانی ها و موسسات غیر مجاز مالی زمان او درست شد تا اقتصاد را تا سالها نابود کنند متوجه نمی شی که در تاریخ ایران سابقه ندارد دلار قیمتش پایین بیاید اما حالا امده یادت رفته که سالهاست قیمت بنزین ثابت است باوجودیکه تحریمها بشدت و در حد نهایی هستند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
پاسخ به ۲۲:۲۲، برادر این حرفها رو اگه سال اول کتر روحانی میزدی شاید کسی باور می کرد ولی حالا همه میدونن قضیه از چه قراره.
همه مملکت دستشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
شما خارج گذرون ها چه دفاعی از دولت ورشکسته و بی برنامه روحانی دارید حالا
شکم سیران
مردم مثل همیشه مهره های بازی این شطرنج بازان هستند. شما در این بگو مگوها چیزی اگر به اسم منافع ملی دیدید به ما هم نشان دهید تا چشممان باز شود. کجاست ادعای شایشته سالاری که دومين اولویت عمومی رئیس جمهور وقت بوده است؟ مصداق عیان اطلاعاتی بودن دولت، آقای وزير ارتباطات، معاون شان در زیرساخت، مدیرعامل شرکت مخابرات ايران است علیرغم اینکه شایستگی اصلا ندارند.
جناب آقای تاجزاده دوران شما تمام شده. با این که دل خوشی از هیچ کدام از این جناحها ندارم اما حرفهای آقای زاکانی را به واقعیت نزدیکتر می بینم. برخی از اصلاحطلب ها افردی هستند که به طور مداوم مظلومنمایی می کند و وقتی از دایره قدرت خارج شد به اروپا و آمریکا رفته و علیه امنیت ملی با خارجیها همکاری می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
شعار ندهید اصلاح طلب لیدر دارد و ان سید محمد خاتمی است کسی که تندروهای امریکا اسراییل و تندروهای داخل و خارج مملکت مشغول حمله به او و افکار او هستند چرا چون مبنایش گفتگوی تمدنهاست و این با منافع انها هم سو نیست گول برچسب را
نخورید تحقیق و تعمق کنید روش خاتمی روش امثال مصدق امیرکبیر و ماندلا و گاندی است راه دشواری است اما اصالت و نجابت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
خوب مگه اصولکراها بچه هاشون خارج نیستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
لیدر شما اصلاح طلب ها مردم را با تکرار کردن های الکی بیچاره کرده حالا هم سکوت کرده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
ای بابا اکثر این اصلاحاتیا کاری جز تکرار کردن ندارن. البته تکراری که نتیجش شده اشتباهات به اقتصاد و اشتغال و زندگی مردم
فقط دروغ دروغ دروغ
به بچه های قنداقی می گویند دروغ نگوئید بعد
آدم های مو سفید برای دروغ گفتن هزار دلیل پیدا می کنند
کانت فیلسوف آلمانی 200 سال قبل معتقد بود که دروغ مصلحت آمیز هم دروغ است و نباید آنرا گفت
حالا ما ...
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
گوبلز المانی هم میگفت دروغ باید انقدر بزرگ باشه که کسی باور نکنه کسی تونسته همچین دروغی بگه
زاکانی جز اکیپی است که احمدنژاد را معجزه هزاره سوم می دانستند و باید خودش را مدافع او و انتخاباتش قلمداد کنه و هر توهینی به مخالفان او را مجاز می داند البته غیر از چیزهایی که تاجزاده اجازه داره در موردش حرف بزنه مطالب دیگری هم هست و ایشون خیلی ملایم جواب زاکانی را داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
فعلا که هزاره سوم بهتر از روحانیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
برو مطالعه کن, میبینی که اینطور نبوده وزمانی که احمدی نژاد رد داد, باهاش مخالفت کرد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
فعلا که روحانی کار کرده که موافق و مخالف معجزه هزاره سوم ارزو دارن شرایط برگرده به زمان احمدی نژاد
هفت هزار میلیارد دلار
همین یه جمله یعنی که بله حرفاتو دروغه
بابا کل فروش نفت خاورمیانه در سال ۵۰۰ میلیارد دلار هم نمیشه
بعد تو از ۷ هزار میلیارد میگی یا نمیدونی چقدره یا .......
پاسخ ها
دیگه صرف نمیکنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
کل بودجه مملکت در سال 98 میشه 32 میلیارد دلار
س
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
اینو که خود مقامات آمریکایی گفتن ما 7تریلیون دلار در سوریه و کشورهای منطقه هزینه کردیم و منطقه رو تقدیم ایران کردیم و الانم باید دست از پا درازتر برگردیم
زاکانی کلا دور از مردم است برای همین هم در انتخابات اخیر مجلس رای نیاورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
حالا دوستان نزدیک به مردم شما با این همه تبلیغات رای آوردند نتیجه اش را هم دیدیم
این منآظره نبود
پته ریختن بود
بگویید چقدر توانایی دارید از چنگال جناب تامپ بجهیم
واقعدا جای تاسف دارد دشمن پشت در خانه ماست
شما عوضگرفتن دست همدیگرپای همدیگر را میگیرید
ضمنا مسولین بفکر اینکه به فکر آزادی و رفاه مردم باشن
دنیا دهکده کوچکی است
آزادی های اجتماعی را برای ملت ایجاد کنید
قوانین را اصلاح کنید
با فساد در هر رده ای برخورد خدایی کنید یا داستان مولی علی که فدایش شوم می افتم برخورد ش با برادرش که از بیت المال بیشتر طلب کرد افتادم
نکات بسیار است
خدا به ملت با این نوع کشور داری رحم کند
مردم سرکارند
مردم کجای کار هستند ............دعوا سر لحاف ملا نصر الدین هست................
رفراندوم بهترین کمیته حقیقت یاب است،یه رفراندوم زیر نظر سازمان ملل برگزار کنید تا ببینید مردم چی می خوان
مسئولين محترم تابناك ! مانتوهاي جلو باز، مناسب جامعه ما نيست . خواهشمندم از تبليغ آن كه در اين صفحه مشاهده مي شود خودداري فرمائيد. با تشكر
حنای اصلاح طلب و اصولگرا دیگر رنگی ندارد!
تاریخ انقضای هر دو جناح تمام شده است. امروز باید افراد مستقلی روی کار بیایند که منافع مردم و میهن برایشان مهم باشد نه دعواهای جناحی و حرص قدرت.
یعنی این جمله زاکانی که گفت کل دولت اطلاعاتی و امنیتی جز وزیر اطلاعات رو باید با طلا نوشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل