بازدید 2988

طلا در بازارهای جهان گران شد

کد خبر: ۹۰۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 18 June 2019

قیمت طلا در معاملات امروز با کاهش ارزش دلار 6.48 دلار افزایش یافت و 1346.14 دلار فروخته شد.

Image result for Gold rises

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه شنبه به علت فاصله گرفتن دلار از بالاترین رقم چند هفته گذشته در آستانه نشست دو روزه سیاست‌گذاری فدرال رزرو، افزایش یافت.

هر اونس طلا با 6.48 دلار افزایش 1346.14 دلار فروخته شد.

هلن لائو، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «در کل احساس حاکم بر بازار طلا مثبت است. این انتظار وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد که این امر ارزش دلار را تضعیف کرده و همچنان عامل مهم برای افزایش قیمت‌هاست.»

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی در معاملات امروز 0.2 درصد کاهش یافت و از این رو طلا برای مالکان دیگر ارزها ارزان تر شد.

ارزش دلار تحت تاثیر شاخص تجارت فدرال رزرو برای نیویورک افت کرد؛ این شاخص رکورد کاهشی در ماه جاری ثبت کرد که کمترین سطح در بیش از 2 سال و نیم اخیر به شمار می‌رود.

لائو توضیح داد در سطح کنونی، نوساناتی در قیمت طلا وجود خواهد داشت زیرا هنوز دیدگاه‌های متفاوتی در مورد کاهش نرخ بهره وجود دارد و برخی از سرمایه‌گذاران در آستانه نشست تصمیم گیری فدرال رزرو محتاط هستند.

در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین و نشانه‌های بی بخار شدن اقتصاد آمریکا، انتظار برای کاهش نرخ بهره به تدریج در حال تقویت شدن است.

تمامی این عوامل جذابیت طلا را افزایش داده است بطوریکه که ارزش این فلز گران‌بها از زمان رسیدن به 1265.85 دلار در اوایل ماه می تاکنون (کمترین رقم سال 2019)، نزدیک به 6 درصد افزوده شده است.

در عین حال، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا این بار هزینه‌های استقراض را تغییر ندهد اما احتمالا زمینه را برای کاهش نرخ بهره در اواخر امسال اماده می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی