بازدید 3733

سهم عوارض در هزینه ساخت و ساز اعلام شد

کد خبر: ۹۰۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 18 June 2019

رئیس شورای شهر تهران گفت: سهم عوارض از هزینه ساخت و ساز و فروش ملک 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش فارس، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر امروز در جمع خبرنگاران درباره موضوعات مطرح شده در صحن شورای شهر اظهار داشت: موضوع کلیات لایحه عوارض ساخت و ساز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و جلسه امروز به نوعی فوق‌العاده بود چرا که موضوع عوارض ساخت و ساز مسئله بسیاری از مردم و ارباب‌رجوع‌ها است و این افراد منتظر قیمت نهایی عوارض بوده‌اند.

وی افزود: شهرداری لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر ارائه کرد که کلیات آن با رأی اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید و پیشنهاداتی نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

هاشمی بیان داشت:‌99 درصد کار در زمینه عوارض انجام شده و برخی از مسائل به دلیل سوء تفاهم دو کمیسیون نهایی نشد که پیش‌بینی می‌کنیم تا 15 روز آینده ان‌شاءالله عوارض جدید در سایت مربوطه بارگذاری شود.

* سقف عوارض ساخت و ساز در پایتخت

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به تصویب کلیات لایحه مربوط به عوارض ساخت و ساز در جلسه امروز شورای شهر سقف و کف عوارض اکنون در پایتخت چقدر است گفت:‌الان نمی‌توانم رقم دقیقی در این زمینه ارائه دهم باید این مسئله را از طریق بررسی دفترچه معاملاتی بررسی و اعلام کرد.

وی گفت:‌بهتر است این سوال را مطرح کنیم که اکنون چند درصد هزینه ساخت و ساز و فروش ملک مربوط به عوارض است که خود در جواب می‌گویم در گذشته این میزان یک درصد بود که وزارت اقتصاد و شهرداری مصوبه‌ای داشتند بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی دو تا 2.5 درصد است.

هاشمی خاطرنشان کرد:‌البته این میزان در حال حاضر کاهش یافت و در واقع رقم یک درصد قبل 70 درصد افزایش یافته است. قیمت املاک در پایتخت 112 درصد افزایش یافته بنابر این میزان 70 درصد افزایشی هزینه ساخت و ساز و فروش ملک که مربوط به عوارض است چندان زیاد نیست.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همه افرادی که درخواست پروانه‌های ساختمانی در سال 98 دارند مشمول قانون جدید عوارض هستند و اگر شهروندانی قبلا هزینه بیشتر پرداخت کردند می‌توانند مطالبات‌شان را دریافت کنند.

*واکنش جدید رئیس شورای شهر به زیست شبانه

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد زیست شبانه و مخالفت‌های مجلس در این زمینه گفت: مردم هر کاری دلشان بخواهند انجام می‌دهند و این مسئله ربطی به ما ندارد. من در ساعت‌های خاصی می‌خواهم بخوابم و نمی‌توانم به بقیه بگویم نخوابند.

هاشمی گفت: من پیش از این اعلام کردم که زیست شبانه اگر به صورت خانوادگی مدنظر باشد مشکلی ندارد. البته برخی خانواده ندارند و این موضوع نیز ربطی به ما ندارد.

* عمر اتوبوس‌های پایتخت بالاتر از استاندارد است

رئیس شورای شهر تهران در مورد رونمایی اتوبوس‌های جدید در پایتخت گفت: 13 اتوبوس دوکابین امروز خبر رونمایی آن اعلام شد که آمار کمی است و ما توقع بیشتری داریم که در معاونت حمل و نقل به مسئله نوسازی و اضافه کردن اتوبوس‌های جدید توجه شود.

وی گفت:‌عمر اتوبوس‌ها در پایتخت بالاتر از استاندارد است و ما خبرهای خوبی از مناطق شهری تهران نداریم، می‌گویند مسافران گاهی به دلیل خرابی اتوبوس مجبورند پیاده شوند و مدتی را برای رسیدن اتوبوس دیگر معطل شوند بنابر این از شهرداری درخواست داریم موضوع حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌دولت وظیفه خود را در زمینه حمل و نقل عمومی انجام داده و قرار است 19 هزار اتوبوس در حوزه شهری و بین‌شهری در نظر گرفته شود که تکلیف آن اکنون مشخص شده و شرکت نفت تعهداتی داده که از محل صرفه‌جویی سوخت اقداماتی را اجرایی کند.

*سه مشکلی که دولت باید در زمینه مترو حل کند

هاشمی در پایان به موضوع توسعه واگن‌های مترو اشاره کرد و گفت: دولت دو میلیارد یورو در این زمینه اختصاص داده و مناقصه انجام گرفت ولی سه مشکل را باید حل کند که رفع مسدودی ارزی، توجه به ماده 62 و تأمین پیش‌ پرداخت قرارداد از جمله این موضوعات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل