بازدید 3498
۱

نظارت بر بازار میوه تعطیل است

در حالی که به گفته نایب رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران کیلویی 500 تا هزار تومان است در فاصله 2 کیلومتری شمال این میدان، قیمت هندوانه کیلویی 2500 تومان است.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 17 June 2019

علی حاج‌فتحعلی در گفت‌وگو با فارس، گفت: افزایش قیمت میوه در بازار طی چند هفته گذشته متأثر از ورود نوبرانه‌ها به بازار بود که با ورود حجم انبوه میوه‌های تابستانه تا 10 روز دیگر قیمت‌ها کاهش زیادی خواهد داشت.

به گزارش فارس، ورود نوبرانه‌ها به بازار قیمت‌ها را آن چنان بالا برده که تنها قشر خاصی از مردم توان خرید داشتند، قیمت‌هایی از کیلویی 50 هزار تومان به بالا برای این نوبرانه‌ها برچسب خورده بود. 

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین گفت: در حال حاضر قیمت بسیاری از میوه‌ها روند کاهشی را آغاز کرده به طوری که هندوانه از کیلویی 500 تا 1000 تومان در میدان میوه ‌و تره‌بار مرکزی به فروش می‌رسد. قیمت سیب‌زمینی هم به کیلویی 3 هزار تومان رسیده است. 

به گزارش فارس، قیمت هندوانه در بازار تهران کیلویی 2500 تومان است یعنی تفاوت قیمت میدان مرکزی و بازار از 2.5 تا 5 برابر یعنی 250 تا 500 درصد است.

عدم نظارت بر بازار میوه باعث شده علی‌رغم کاهش قیمت در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران که محل عرضه مستقیم کشاورزان است همچنان قیمت‌های نجومی را در بازار شاهد باشیم. 

فاصله میدان مرکزی میوه و تره‌بار تا نزدیک‌ترین بازار خرده‌فروشی که به 2 کیلومتر هم نمی‌رسد اما افزایش‌های چند برابری قیمت وجود دارد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است، تنها در فاصله کمتر از 2 کیلومتر از ضلع شمالی میدان مرکزی میوه و تره‌بار قیمت هندوانه 2500 تومان به فروش می‌رود در حالی که هزینه حمل این فاصله برای هر کیلو 50 تومان هم نمی‌‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظارت کجا تعطیله . کاری ازش بر نمیاد. چون اولویت اول نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار