بازدید 36473

جزئیات لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه

کد خبر: ۹۰۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 17 June 2019
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات طرح جدید ترافیکی که از روز اول تیر ماه در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته اجرای مرحله اول طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفت، اما از آنجایی که سوالات و ابهامات زیادی در مورد اجرای مسائل جدید وجود داشت با این حال ضمن پاسخگویی به همه ابهامات و سوالات این طرح را اجرا کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک جدید موجب کاهش ۲۲ درصدی ورود خودرو به مناطق مرکزی شهر شد، گفت: با توجه به موفقیت‌های مرحله اول طرح ترافیک، مرحله دوم را آغاز کردیم.

پورسید آقایی با بیان اینکه طرح زوج و فرد ۱۴ سال است که اجرایی می‌شود، اما نتوانسته به اهداف خود که همان کنترل آلودگی هوا است برسد، گفت: قرار بود طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها را نصف کند، اما حالا به جایی رسیدیم که بیش از دو برابر خودرو در تهران وجود دارد و عملاً زوج و فرد بی‌فایده است و نتوانسته کنترل آلودگی هوا را محقق کند.

وی با بیان اینکه با مطالعه تطبیقی و مشاوره‌های دانشگاهی نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که طرح زوج و فرد کارایی خود را از دست داده و باید طرحی دیگر در زمینه کنترل و آلودگی هوا اتخاذ کرد، گفت: نهایتاً طرح کنترل آلودگی هوا را جایگزین زوج و فرد سابق کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر این اساس مقرر شد که دیگر ملاک عمل، پلاک زوج یا فرد نباشد گفت: در گذشته پلاک‌های فرد ۲۶ روز در فصل و پلاک‌های زوج ۳۶ روز در فصل تردد می‌کردند که موجبات بروز مشکلاتی شده بود، اما حالا ۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.

پورسید آقایی با بیان اینکه همه خودرو‌ها برای استفاده از تخفیف و این ۲۰ روز رایگان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند، گفت: تا کنون یک میلیون خودرو اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت کرده‌اند و این در حالیست که در پایتخت چهار میلیون خودرو وجود دارد.

وی در مورد روز‌های پنجشنبه نیز با بیان اینکه تردد در روز‌های پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۶
يكي به اين آقايان بگه كه چرا همه فشار را روي مردم مي گذاريد .خوب قانوني تصويب كنيد كه ديگه ماشين جديدي در تهران شماره نشود بيش از 50 درصد توليد كارخانه‌هاي خودرو سازي در تهران شماره گذاري مي شود و وارد شهر تهران مي شود البته اگر منظور كسب درآمد بيشتر براي شهرداري نيست
طرح زوج و فرد نتونسته مشکل ترافیک و آلودگی رو حل کنه اما طرح شما که هر کی پول بده و بیاد داخل طرح میتونه؟!!!
فروش طرح ترافیک = درآمد از آلودگی هوا
سلام
اعلام شده بود بیست روز در ماه.
الان نوشته شده بیست روز در فصل
اگر قرار است بخاطر الودگی هوا این طرح اجرا شود چرا ثبت نام در سایت وچرا تخفیف !!! اگر واقعا نیت شما تمیزی هوای شهر میباشد لطفا از روز شنبه هیچ نوع طرح ترافیکی با عناوین مختلف نفروشید .فروش طرح الودگی هوا!! فروش طرح ترافیک و طرح الودگی هوا!!!
تعداد خودروهای پلاک فرد بیشتر است نسبت به پلاک خودرو های زوج (یک.سه.پنج.هفت .نه) (دو.چهار.شش.هشت)
حالا به فرض اگر کلیه خودروها هر روز وارد محدوده کنترل آلودگی هوا بشوند و عوارض مربوطه را هم تمام وکمال پرداخت کنند، تکلیف آلودگی هوا چه میشود؟
آیا این طرح برای کنترل آلودگی هوا است یا برای کسب درآمد؟
این درد با که گویم و این غم کجا برم... همه برای جیب پاره ملت نقشه میکشند... بابا جان دولت(به معنی حاکمیت در علوم سیاسی) دست مبارک را از جیب، نه از حلقمان درآورید.
"وی در مورد روز‌های پنجشنبه نیز با بیان اینکه تردد در روز‌های پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود."
یعنی چی تردد رایگانه ولی طرح اجرا می شود
نکنه تردد پیاده رایگانه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اين فرد وشهردارى و مثلا شوراى مورد انتخاب مردم عليرغم مخالفت مردم كار خود را كردند از پليس هم كارى بر نيامد به اميد روزى كه از كرده خويش پشيمان شوند على بركت الله
واقعا براتون متاسفم

این آمار ها رو از کجا در می اورید

تنها چیزی که برای شما مهم نیست آسایش مردم است

اگر آلودگی هوا براتون مهمه چرا این طرح رو می فروشید؟؟؟؟
شورای شهر اصلاح طلب در انحصار یک عده ثروتمند میباشد و میخواهند تهران را برای ثرتمندان خلوت تر کنند با این طرح ها.
حالا بايد ديد براى خودرو هاى خودشان و وابستگان و ژن هاى خوب نيز محدويت وجود دارد يا باز از اين ره آورد رانتى ديگر ايجاد ميشود ، مردم بايد در انتخاب اينگونه افراد كه با راى مردم مسيوليت مى گيرند كه خادم أنها شوند ولى جيب آنان را خالى ميكنند بيشتر دقت كنند
شما را به هر که می پرستید، بیایید اعلام کنید در این 14 سال چقدر از راه این طرح های ترافیک و زوج و فرد از مردم عوارض گرفتید. این حق مردم است که شفاف سازی شود. این مبالغ کجا خرج شده و اثراتش چه بوده ؟ این طرح 20 روز رایگان هم موقتی است و فقط بخاطر این است که ماشینها به خاطر این امتیاز ترغیب شوند تا در سایت شهرداری ثبت نام کنند.
پنجشنبه ها طرح ترافیک رایگانه ولی زوج و فرد پولیه؟
یا اینکه منطقیه طرح ترافیک هم به قیمت زوج و فرد حساب میشه؟
بابا اینقدر برای کسب درآمی مردم آزاری نکنید ساکنین طرح با پلیس درگیر میشن , ظلم هم حدی داره .لغو کنید طرح مردم آزاری رو مردم در فشارن و به اصل نظام لطمه میزنن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی