بازدید 5649
۱

بعداز آنهمه ادعا: فقط 7تیم هزینه ۶۰هزاریورویی VAR را دادند!

قرار شد باشگاه‌ها بعد از تذکر فیفا برای خرید VAR با یک شرکت وارد مذاکره شوند اما فقط هفت تیم داخلی خواهان بهره گیری از این سیستم شده اند و مابقی علاقه ای به پرداخت هزینه ندارند. گفتنی است میزان مبلغی که باشگاه‌ها برای خرید سیستم کمک داور ویدئویی هزینه کنند ۶۰ هزار یورو است.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 15 June 2019

اغلب تیمهای لیگ برتری معتقد به حق کشی از آنها در داوری های لیگ بودند اما حالا که وقت استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برای عدالت در مسابقات شده، تنها ۷ باشگاه در فصل جدید برای خرید VAR اعلام آمادگی کرده اند!

به گزارش تابناک ورزشی، کمیته داوران به صورت جدی خواهان استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در فصل بعد است تا میزان اشتباهات داوری به حداقل برسد و در این باره با یکی از شرکت‌های مورد تایید فیفا هم مذاکره داشته است و قرار شد باشگاه‌ها برای خرید VAR با این شرکت وارد مذاکره شوند اما فقط هفت تیم خواهان بهرهگیری از این سیستم شده اند و مابقی علاقه ای به پرداخت هزینه ندارند. گفتنی است میزان مبلغی که باشگاه‌ها برای خرید سیستم کمک داور ویدئویی هزینه کنند ۶۰ هزار یورو است.

داوود رفعتی، مسئول دپارتمان کمیته داوران که به تازگی به عنوان نماینده فوتبال ایران در جام جهانی جوانان در لهستان حضور داشته است، در این باره گفت: «در این مسئله باشگاه‌ها باید با ما همکاری کنند. در جلسه‌ای که پیش از سفر به لهستان برگزار کردیم ۷ باشگاه بیشتر حاضر نشدند حتی ما با یکی از باشگاه‌ها تماس گرفتیم و به ما گفتند ما داریم می‌افتیم چه کار به VAR داریم؟! تهیه سخت‌افزار این سیستم وظیفه فدراسیون نیست و بر عهده باشگاه‌هاست. بحث آموزش آن به داوران وظیفه ما است. ما به سازمان لیگ نامه می‌زنیم و جای لوکیشین دوربین‌ها را اعلام می‌کنیم تا آن را به باشگاه‌ها بدهند. ان‌شالله از فصل آینده لیگ نوزدهم از VAR استفاده می‌کنیم، اما زمان‌بر است. بحث سخت‌افزاری را ما مشغول انجام دادن هستیم. این سیستم باید تهیه شود. بحث مهمی که وجود دارد آموزش است که باید انجام شود. ورزش سه نوشت: کلاس آن را برگزار می‌کنیم، هر چند مدرسان کمی هستند، اما این امتیاز را فیفا به ما داده است و ما در تابستان آن را انجام می‌دهیم. خرید دوربین بر عهده باشگاه‌هاست، اما ما تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. پول لازم برای تهیه سیستم کمک داور ویدئویی به اندازه پول یک بازیکن است و زیاد سخت نیست!»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهتره پولش رو صدا و سیما بده! اگه همه جای دنیا از باشگاهها میگیرن حق پخش و تبلیغاتشون رو نمیدن به تلویزیون!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل