بازدید 10614

مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی از سوی سازمان حمایت، چه توجیهی در حمایت از مصرف کنندگان دارد؟

اگر بازه زمانی یک ساله برای قیمت هر کیلوگرم شیر را در نظر بگیریم، می بینیم قیمت هر کیلوگرم شیر حدود ۵۲ درصد رشد داشته که متعاقب این افزایش، قیمت لبنیات نیز افزایش یافته است؛ برای نمونه، در یک سال گذشته، قیمت مصوب ماست ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصد با رشدی ۳۹ درصدی از ۳۸۰۰ تومان به ۵۳۰۰ تومان و قیمت مصوب پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی با رشدی ۴۹ درصدی از ۵۷۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۰۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 15 June 2019
قیمت لبنیاتدر ۲۲ خرداد ماه سال جاری، سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای سومین بار در یک سال گذشته، به افزایش قیمت هر کیلوگرم شیر رأی داد و قیمت آن را ۲۳۹۰ تومان اعلام کرد. این افزایش قیمت شیر باعث افزایش قیمت لبنیات نیز شده است. از آنجا که افزایش قیمت شیر و لبنیات روی میزان مصرف مردم و سلامتی آن‌ها تأثیرگذار است، پرسش اساسی این است که سازمان حمایت از مصرف کنندگان در این افزایش قیمت شیر چه حمایتی از مصرف کنندگان کرده است؟

به گزارش تابناک اقتصادی، در ۱۲ خرداد ماه سال جاری بود که احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اعلام کرد، این انجمن پیشنهاد افزایش هر کیلوگرم شیر خام در درب دامداری به ۲۵۷۰ تومان را به ستاد تنظیم بازار داده و قرار است این ستاد، سیزدهم خرداد ماه ۱۳۹۸ به بررسی قیمت پیشنهادی بپردازد. وی در گفت وگوی دیگری در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۸ ضمن اعلام این که قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم شیر نیز ۲۴۶۰ تومان بود، گفت: در نهایت با جلساتی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدگنندگان با انجمن و وزارت جهاد کشاورزی داشت، نرخ ۲۳۹۰ تومان تعیین و مصوب شد. بدین ترتیب و با افزایش قیمت شیر، قیمت ماست و پنیر نیز به شرح جدول زیر افزایش یافت.

قیمت لبنیات

این افزایش قیمت شیر در سال جاری در حالی به تصویب سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده رسید که پیش از این، در سال گذشته و طی دو مرحله قیمت شیر و لبنیات افزایش یافته بود. در ابتدا و در تابستان سال گذشته، نرخ مصوب خرید هر کیلوگرم شیر خام، با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار تحویل درب دامداری کیلویی ۱۵۷۰ تومان اعلام شد و سپس در آذرماه ۹۷، کارگروه تنظیم بازار، نرخ مصوب خرید شیرخام درب دامداری را ۲۰۰۰ تومان مشخص کرد. این افزایش قیمت شیر باعث شد در سال گذشته قیمت لبنیات نیز افزایش داشته باشند.

اگر بازه زمانی یک ساله برای قیمت هر کیلوگرم شیر را در نظر بگیریم ملاحظه می‌شود که در یک سال گذشته قیمت هر کیلوگرم شیر حدود ۵۲ درصد رشد داشته که متعاقب این افزایش طبیعتاً قیمت لبنیات نیز افزایش یافته است. به عنوان مثال در یک سال گذشته، قیمت مصوب ماست ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصد با رشدی ۳۹ درصدی از ۳۸۰۰ تومان به ۵۳۰۰ تومان و قیمت مصوب پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی با رشدی ۴۹ درصدی از ۵۷۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان رسیده است.

این افزایش قیمت‌های مداوم شیر در سال‌های اخیر باعث شده است تا طبق آخرین آمار موجود و طی یک دهه گذشته (بین سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶) متوسط مصرف سالانه شیر خانوار از ۲۱۵ کیلوگرم به ۱۲۶ کیلوگرم کاهش یابد. یعنی میزان متوسط مصرف سالانه شیر خانوار در یک دهه حدود ۴۱ درصد کاهش داشته است. هر چند در این کاهش باید کاهش بُعد خانوار از ۳.۸۶ به ۳.۲۸ را نیز در نظر گرفت، اما همان گونه که ملاحظه می‌شود این کاهش بُعد آنقدر نبوده است که بتواند کاهش معنادار مصرف شیر را توجیه کند و این کاهش به همان افزایش قیمت شیر در یک دهه گذشته بازمی‌گردد.

البته در یک سال گذشته نیز قیمت شیر همان گونه که عنوان شد، حدود ۵۲ درصد رشد داشته است که این نیز دوباره می‌تواند به شدت بر کاهش مصرف شیر و لبنیات توسط خانوار تأثیرگذار باشد که متأسفانه بانک مرکزی هنوز گزارش بودجه خانوار در سال ۱۳۹۷ را منتشر نکرده است تا از طریق آمار موجود در آن بتوان به کاهش میزان متوسط مصرف سالانه شیر در یک خانوار پی برد، اما ایرج حریرچی سخنگوی وقت وزارت بهداشت طی مصاحبه‌ای در ۲۸ آبان ۱۳۹۷ در این باره گفت: بنده به نمایندگی از وزارت بهداشت صراحتا هشدار می‌دهم که با افزایش قیمت شدید اخیر شیر و لبنیات و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، سرانه مصرف شیر و لبنیات در معرض کاهش قابل توجه است. وی افزود: در همین سال‌ها بیماری‌ها و عوارض مربوط به مصرف کم شیر و لبنیات در کشور به وضوح افزایش یافته است.

با این تفاسیر که افزایش قیمت شیر و لبنیات می‌تواند منجر به کاهش مصرف این اقلام در بین خانوار‌ها و در نتیجه ابتلای مردم به بیماری‌ها و عوارض مربوط به مصرف کم شیر و لبنیات شود، حالا پرسش این است که سازمان حمایت از مصرف کننده که حکم به افزایش قیمت شیر می‌دهد، در کجای این ماجرا از مصرف کننده حمایت کرده است؟ آیا در این داستان افزایش قیمت شیر و لبنیات سازمان حمایت از مصرف کننده می‌تواند ادعا کند که از مصرف کنندگان حمایت کرده است؟

به طور قطع پاسخ این پرسش خیر است. پرسش دیگر این است که دولت برای جبران این کاهش مصرف شیر به دلیل افزایش قیمت آن در این سال‌های اخیر چه کرده است؟ آیا منابع هدفمندی را برای تأمین شیر و لبنیات مورد نیاز مردم در نظر گرفته است؟ آیا اقدامات حمایتی نظیر توزیع شیر در مدارس را که در سال‌های دهه ۸۰ صورت می‌گرفت را ادامه داده است؟

تصاویر زیر نشان می‌دهند، برخی تولیدکنندگان لبنیات قبل از افزایش قیمت‌های مصوب اقدام به افزایش قیمت کالا‌های تولیدی خود نموده اند. حالا پرسش بعدی این است که تکلیف تولیدکنندگان لبنیات که زودتر از این نرخ‌های مصوب سازمان حمایت، قیمت محصولات خود را افزایش داده اند، چیست؟ آیا سازمان‌های نظارتی با آن‌ها برخورد‌های لازم را داشته اند؟ آیا این برخورد‌ها برای جلوگیری از تکرار این گونه تخلفات موثر بوده است؟ چه تضمینی وجود دارد که این تولیدکنندگان با این افزایش قانونی و مصوب قیمت شیر، دوباره به سمت افزایش قیمت تولیدات خود و فروش آن‌ها بالاتر از قیمت‌های مصوب نروند؟

قیمت لبنیات
 
قیمت لبنیات
قیمت لبنیات

پرسش‌های مطرح بالا، اکنون در ذهن تمام مصرف کنندگان و مردم نقش بسته است. پرسش‌هایی که مستقیم به آینده، زندگی و سلامت آن‌ها بستگی دارد و به دنبال پاسخی برای آن‌ها هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
دلار 13700 تومان توقع داری شیر کیلو چند باشد منطقی باشید عوام فریبی نکنید هنوز ارزان است اگر راست می گویید دلار را کنترل کنید
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
از یک طرف میگن بخش خصوصی بیاد در کشور پر ریسک ایران سرمایه گذاری کند از سوی دیگر میگویند قیمت رو ما تعیین میکنیم
واقعا چقدر خنده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
دلار بشه 1000 یا 20000. مگر هزبنه های تولید شیر و لبنیات به دلاره. ؟ برق و آب و گاز و دستمزرد کارگر ومهندست چی؟ اگر قرار باشه شما به دلار محاسبه کنی خب مردم هم دوست دارن دستمزدشان را دلاری بگیرن. دولت با یک طبقه جامعه با تبعیض برخورد کرده، تولیدکنندگان هم تصور کردن اونها هم حق دارن حقوق خاص در جامعه گرفتار ما برای خودشان طلب کنن.
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دلار اگر 13700 تومان است جقوق من کارمند در حال حاضر یک میلیون و ششصد وپنجاه تومان امثال من کارمند جزء اقشار کم درامد ابرو دار باید چه کنند گوشت ومرغ و ماهی وشیر ولبنیات و سیب زمینی
هم نتوانند بخورند ؟؟؟ ایا مردم وسازمان تامین اجتماعی حقوق کارگر وکارمن را به دلار پرداخت میکند ؟؟؟؟
آدم همین لبنیات رو هم نمیتونه با خیال راحت مصرف کنه معلوم نیست چند درصد روغن پالم به آنها اضافه شده
اینا که لبنیات نیستن فقط شیر خشک و پالم هستن

مردم نباید از محصولات لبنی کارخانه ای خرید کنن تا ورشکست شوند و بفهمند که باید به مشتری هایشان احترام بگذارند


الان خدا رو شکر بسیاری از دامدارها خودشان عرضه مستقیم در شهر ها دارند و میتوان به راحتی شیر طبیعی خریداری کرد اون هم با قیمت بسیار پایین و با مقداری ماست طبیعی میشود ماست را در خانه تهیه نمود هم سالم است و هم خوش مزه

این ماست های کارخانه ای را شما 1 دقیقه بیرون از یخچال بگذارید بوی گند اونها بلند میشه
شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۲:۳۰
یورو ۱۳۳۵۰
دلار ۱۳۷۰۰
قیمت هاروبه بالاست
ثابت نگهداشتن قيمتها فقط مساوي با اختلال در صنايع لبني است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
نه تنها بهای تولیدات کارخانجات بلکه دستمزدهای بالای 5 میلیون هم باید فریز بشه تا همه چیز نرمال بشه. چقدر مردم ساده اندیشی داریم. مومن وقتی درآمد مملکت بواسطه تحریم ها کاهش داشته از کجا باید این اصثافه پرداختها را تامین کرد. معلوم است که دولت 10 از جیب ملت بر میداره آنوقت دو تا یا سه تاشو در قالب افزایش دستمزد به مردم برمیگردونه. ماهم دست میزنیم وهورا میکشیم.والله این گران کردن ها آخر و عاقبت نداره و ما را تبدیل به زیمبابوه یا ونزوثلا میکنه
در ایران عزیز ما نه سازمان حمایت از مصرف کننده ای و نه مسوولی کاری نمی کنند

شرکتهای تولیدی به بهانه بالا رفتن حقوق کارگران سعی در بالا بردن قیمت های تولیدی خود

هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
مدیریتی وجود ندارد هر روزمان بدتر از دیروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
سومدیریت ها میتوانند بیش از هزاران بمب خرابی ببار اوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
تاثیر حقوق بر بهای تمام شده محصولات کمتر از 20 درصد است
قیمت اذوقه دامدار را پایین بیارند شیر را ارزان قیمت کنند از دامدار شرکت های شیر 2000 تومان برای هرکیلو میخرند حال مخارج تولید شیر و خوراک یک گاو در روز 15 کیلو کنستانتره به قیمت هرکیلو 3000 تومان یونجه 2000 تومان کاه 750 دو کیلو سیلاز ذرت 30 کیلو هرکیلو 750 تومان تفاله خشک 2000 تومان در روز دو کیلو حال در روز این گاو 25 تا 30 کیلو در حد نرمال شیر میدهد تامین برق کارگر و سایر هزینه ها برای دامدار بدبخت چه نتیجه ای دارد دامدار بدبخت شد و با این رئند یکسال دیگه گاوی برای شیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
قیمت نهاده ها هم مهم است
با سلام
از آنجائیکه درآمد اقشار مختلف جامعه (منهای نجومی بگیر ها و برخی وزرا و نمایندگان مجلس و طیف رانت بگیرها و آقازاده ها) با قیمت های موجود هم خوانی ندارد و مصرف لبنیات با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد ،بنابراین عقل سلیم حکم میکند که افراد جامعه در مصرف آن مشتاق باشند.اگر سازکاری بوجود می آید که مصرف کننده توان خرید نداشته یا مصرف متعادل کاهش یابد ،نتیجه گرفته میشود که این افزایش ،هدفش سلامتی مردم هست و بس...
همه چیز به هم جور است . اگر غیر ازین بود باید تعجب می کردیم
بیخود نخودسیاه مقصر دونستن تولید کننده یا مصرف کنننده رو نندازین وسط اصل کار سیاست کلان و راه و رویه مملکته
سلام . تقریبا یک هفته قبل از این که بحث این افزایش قیمت پیش بیاد شیر ... از قیمت 2500 به 2800 افزایش پیدا کرد . الان با این افزایش قیمت باز هم قیمت بیشتر میشه . عزیزانی که در کسری از ثانیه با بد حجابی برخورد میکنن لطفا با این شرکت های بزرگ هم برخورد کنن . به خدا ما مردم طرفدار اینجور رفتار شما میشیم. و این که اگر یک مالک این محصولات لبنی رو به خاطر افزایش سر خود به صورت پخش زنده جلوی درب کارخانه خودش محاکمه کنید ما خیلی هو خوشحال میشیم.
دامداران و کارخانجات ازمکانات یارانه ای مثل آب ، برق ، نیروی انسانی ارزان و مواد اولیه مردم ایران استفاده میکنند و کالا برای کشورهای همسایه تولید میکنند
یه سری سازمان و اداره و وزارت خونه الکی داریم فقط توش پول خرج میشه
جالب بزارید تیترتون رو معنی کنم:
چرا سازمان به تولید کنندگان اجازه داده با وجود افزایش سرسام آور نهاده و بالا رفتن ریسک تولید، قیمت ها رو افزایش بده، در صورتی که باید کم کم از وسایل و ادوات و املاک و ... بفروشه تا تموم بشه!
خب برادر وقتی قیمت نهاده ها با این سرعت داره افزایش پیدا می‌کنه تولید کننده هم باید قیمت رو بالا ببره اون که لبنیات رو از فرشتگان آسمانی یا اجنه نمیگیره که!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
موافقم دولت واقعا اگه میخواد ابه سلامت جامعه اهمیت بده باید حمایت کنه از تولید لبنیات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
والله ما حقمونه هرچی سرمون میاد. شیر 3 درصد چربی را پس از تبدیل به آب سفید و استحصال تمام ریز مغذیها وکره آن به دو برابر قیمت فروختن هنر بزرگی است که در این کارخانجات شاهدش هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
تولیدات با کیفیت ودرجه یک با برق وابو گاز یارانهای به خارج کشور صادر و ارز ان در بازار ازاد فروش میرود در عوض محصولی به نام ماست یا شیر نیم چرب که معلوم نیست چقدر اب با رنگ شیر برای فروش ارئه میکنند خودتان قضاوت کنید؟؟؟؟
مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی از سوی سازمان حمایت، چه توجیهی در حمایت از مصرف کنندگان دارد؟ جواب نشانگر انست که ملت بی تفاوت شده باز هم میتوانید قیمتها را افزایش دهید و بعد از مدتی نه طولانی ریشه فقر با نابودی فقیر ریشه کن خواهد شد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
تمام مشکلات از ناکارامدی است
به به چه دلار بابرکتی برای شرکت ها موجود است. بالا می رود سود می کنند پایین می رود سود می کنند. ارز دولتی می دهند سود می کنند. خلاصه بدبختی ماله کارگره که اگه بالا بره ضرر می کنند. پایین بیاد ضرر می کنند. ارز دولتی بدهند ضرر می کنند خلاصه همیشه ضرر ماله فقرا و سود ماله اغنیاست.
خدا را شکر
کی شیر میخوره
کی پنیر میخوره
همین افزایش ها کافیست که متوجه بشیم دلار به سال ۹۶ برنخواهد گشت
مردم دلارها و سکه های خود را تقدیم بانک نکنند.
کاهش قیمت در کار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
دلار به 10 تومن هم هرگز برنخواهد گشت
علت این افزایش قیمتهای پشت سر هم مواد غذایی از جمله مواد لبنی بخاطر صادرات سیل آسای این مواد به عراق و روسیه و افغانستان و آذربایجانه . خوب وقتی ته مونده داخل مدام کم و کمتر میشه هی قیمتو میبرن بالا که فقط پولدارها بتونن بخورن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
برای صادرکنندگان باید آب و برق و مواد اولیه به قیمت جهانی محاسبه شود بعد ببینیم میتونند یک گرم جنس صادر کنند؟!
با سالام بعنوان یک کارشناس در این حوزه موارد ذیل را اعلام می نمایم:
اولاً برخی از آمار واطلاعات مورد استناد غلط است بطوریکه در هیچ دوره زمانی سرانه مصرف لبنیات کشور 215کیلو نبوده است. سرانه مصرف لبنیات در کشور ما حدود 100کیلو برآورد میشود. ضمنا افزایش قیمت شیر خام ناشی از افزایش هزینه های تولید در صنعت دامداری میباشد که در صورت عدم اصلاح قیمت وزیان دامداران این امر باعث حذف دام های مولد از چرخه تولید شده ودر آینده نه چندان دور مصرف کننده ناچار به پرداخت هزینه ای بسیار بیشتری برای شیر ولبنیات وحتی گوشت قرمز خواهد شد. بنابر این افزایش قیمت ها برای صیانت وپایداری تولید واشتغال در کشور در این شرایط بحرانی بوده است وقطعا تولید کننده نباید هزینه های این امر رابپردازد.
موضوع حمایت از مصرف کننده وتاثیر افزایش قیمت بر میزان مصرف کاملاً صحیح است ودولت باید راه کاری مناسب برای ان تدوین واجرا نماید. توزیع شیر یارانه ای یکی از این روشها می باشد که قطعا با توجه به تجربه سنوات گذشته این رویه نیز طرفداران چندانی ندارد و در صورت تامین منابع لازم و با توجه به زیر ساخت های مناسب موجود میتوان با تعریف جامعه هدف وبه طور مستقیم با پرداخت یارانه نقدی به خانوار های هدف نسبت به ترمیم ای نقیصه اقدام کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
نظر کارشناسی!! یک کارخانه دار را شنیدیم. کارخانجات لبنی اگر برای صادرات محصولات خود مالیات ویژه پرداخت کنن حرفی نیست. زیرا با استفاده از برق و آب و گاز یارانه دار برای تولید محصولات خود و همینطور دستمزد بسیار پایین کارگر ایرانی عملشان در حکم خروج سرمابه از مملکت است ولو به نفع خریداران خارجی.
جاى تعجب دارد ريس جمهور و مجلس گفتند و تصويب كردن در سال ٩٨ گرانى در كشور نخواهيم داشت در غير اينصورت چه بر سر مردم مى آمد خدايا خودت عنايت بفرما
مرگ تدریجی طبقه ضعیف
انتهای همه قیمت ها به دلار ختم می شود
هر چقدر دلار بالا رود سایر کالاها به نسبت مشخصی حتما بالا می روند
این مسله دیر و زود دارد اما قطعا سوخت ندارد
جالب است مردم هر روزه از بالا رفتن قیمتهای انتقاد می کنند اما کسی از مسئولین سیاست گذاری پولی اعم از رئیس بانک مرکزی یا شورای پول و اقتصاد و سایر سیاست گذاران پولی در مجلس انتقادی نمی کنند
بعضی ها طوری صحبت میکنند که انگار دنیا به آخر رسیده ، ولی مطمئن باشید که این مشکلاتِ مردم همیشگی نیست و یه روزی بالاخره برطرف میشه . مردم نباید ناشکری کنند . تولکل ما باید به خدا باشه .
پاسخ ها
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
یه قرون بده آش به همین خیال باش
لبنیات به عنوان غذای کودکان و افراد مسن و همچنین سبد روزانه تغذیه مردم.باید یارانه دریافت کنه و اختلاف قیمت رو دولت به کارخانه ها تامین کنه.با این مبالغ مصرف لبنیات کاهش و ضرر مضاعفی به کارخانه ها وارد خواهد کرد‌
بلاخره برای اضافه شدن 3 ملیون به حقوق مدیران باید یک توجیهی باشد و چه توجیهی بهتراز گران شدن لبنیات
همشون دستشون توی یه کاسه است
باید یک راهکار اساسی ارائه شود...
من مطمئنم که این قیمت هم هنوز بصرفه نیست برای تولید کننده....از طرفی قدرت خرید مردم هم دیگر تاب افزایش قیمت را ندارد.
با این روند بدلیل افزایش قیمت نهاده ها هم شاهد تعطیلی دامداری ها خواهیم بود و هم بدلیل افزایش قیمت ها شاهد کاهش سرانه مصرف لبنیات.
مانند یک تیغ دو لبه است که نمی دانی از کدام طرف بگیری...
چاره اساسی می طلبد.
قبل افزایش قیمت ها مگه کسی ناراضی بود .یا کارخانه ای سر خود افزایش قیمت انچنانی داشت. مشکل کار و از ریشه باید حل کرد....
نصر من الله و فتح قریب
مقصر اصلی افزایش قیمتها خود دولت است نه قشر زحمتکش دامدار و تولید کننده صنعت لبنیات

نرخ علوفه ، خوراک دام ، واکسیناسیون دام ، حمل و نقل ، هزینه کارگر ، هزینه مواد بسته بندی ( ظروف پلاستیکی و پاکتهای تتراپک ، و ....

همگی افزایش داشته و در بعضی موارد افزایش چند برابری داشته

چگونه می توان توقع داشت قیمت شیر خام دامداران و محصولات لبنی افزایش نیابد ؟

سرمنشاء تمام گرانی ها در دست دولت است

از صنعت لبنیات و دامداران حمایت کنید

حاشیه سود خالص کارخانجات لبنی از ۱۰ درصد هم کمتر است

سود اصلی به جیب دلالان و واسطه گران و واردکنندگان خوراک دام که ارز دولتی می گیرند ولی با قیمتهای نجومی به دامداران می فروشند و باعث این گرانی ها هستند ، می رود

آدرس اشتباه ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
کاملا درست می فرمایید. اما نفرمودید همین دولتهای عامل گرانی خود از سوی همین سرمایه داران بر کرسی تصمیم گیری برای گرانیها نشسته. یادمان نرفته اتاق بازرگانی و صنایع چقدر به دولت فشار وارد کرد تا قیمت ارز را بالا ببرد.
تنها توجیح مسئولین فقط یه تلخند زشت است
ظاهرا مردم با گرانی خو گرفته اند به همین خاطر صداشون در نمیاد همون بهتر که یک چند سالی به همین نحو پیش بره تا به همین بهانه رس نقدینگی کشیده بشود
من شیر کامل نایلونی ۸۰۰ گرمی پگاه را میخریدم ۲۶۵۰ آلان میگن ۳۳۵۰ تومان
ای بسوزد خانمان این پول کثیفی که بهخاطرش مردم در عذاب باشد
لبنیات ایران معلوم نیست از چه موادی تولید می شوند. کلا باید تعطیل شوند
سازمان حمایت از فروشنده !
دیروز قیمت ماست 900 گرمی پرچرب رویش نوشته بود 6500 تومان.
چرا اینقدر مردم را اذیت میکنید؟ بهتر نیست دولت برای لبنیات هم یارانه بدهد؟ یا باید جیب مردم رو خالی کرد، بدبخت مردم، بیچاره مردم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها