بازدید 4635
۱

میزان سیگاری‌های کشور افزایش یافت

کد خبر: ۹۰۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 14 June 2019

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف طرح بسیج ملی کنترل فشارخون سلامت مردم است گفت: متأسفانه میزان سیگاری‌های کشور از ۱۱ به ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد اسماعیل اکبری در همایش خادمان سلامت استان که در سالن همایش‌های بین‌المللی باقرالعلوم یزد برگزار شد اولین عامل فشارخون را نمک دانست و اظهار داشت: اگر در مصرف نمک دقت نظر شود بدون شک می‌توان از ابتلا به فشارخون جلوگیری کرد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۹۷ هزار نفر بر اثر فشارخون فوت کردند گفت: خانواده‌ها باید نسبت به مصرف نمک توجه داشته باشند، چون بیماری خطرناکی است.

وی با اشاره به اینکه نکته اصلی در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در سطح کشور که به خوبی در حال اجرا است، مردم هستند افزود: خوشبختانه مردم بازهم در خصوص بیماری‌های مختلف، سخنان پزشکان را قبول دارند و برای رفع مشکلاتشان از آن‌ها مشاوره می‌گیرند که امیدواریم در خصوص فشارخون هم به سخنان پزشکان عمل کرده و نسبت به جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

اکبری خاطرنشان کرد: افرادی که در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون شناسایی می‌شوند باید روش‌های مراقبت را آموخته و نباید به حال خود رها شوند، چون در غیر این صورت هیچ خروجی مثبتی نخواهد داشت.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه با تأکید بر اینکه بحث پیشگیری در مسئله فشارخون بسیار جدی و مهم است عنوان کرد: فشارخون با ژنتیک ارتباط مستقیم دارد، ولی اینکه فرد در چه سالی به آن مبتلا می‌شود هم مهم است.

وی اضافه کرد: در کشور بیان می‌شود که سیگار نکشید، ولی به راحتی در دسترس و با بسته بندی‌های شیک و ارزان به مردم عرضه می‌شود که این کار یک دروغ است، چون سبب شده میزان سیگاری‌های کشور از ۱۱ درصد به ۱۵ افزایش یافته که آن هم دلیلش این است که دولت‌ها از این طریق پول در می‌آورند.

اکبری با اشاره به اینکه برای کاهش بیماری‌هایی نظیر فشارخون می‌توان از سبزیجات و میوه استفاده کرد افزود: متأسفانه میوه و سبزیجات به شکلی است که در کشور با قیمت‌های متفاوت و بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد و نباید به این شکل باشد که یک سرپرست خانوار مقدار زیادی از بودجه خود را برای مصرف میوه و سبزیجات اختصاص دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
اعلام کردنند چون سیگار در ایران ارزان پس مصرفش بالااست امدنند گران کردنندنتیجه این شد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر