بازدید 23110
ادعای عجیب وزیر خارجه آمریکا؛

حمله به دو نفتکش در دریای عمان کار ایران است/ ایران می خواهد جریان نفت در تنگه هرمز را با مشکل روبه رو کند

همانطور که انتظار می‌رفت آمریکایی‌ها در ماجرای حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، بار دیگر بدون ارائه هیچ گونه شواهد و مدارکی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، ایران را مسئول انجام حمله امروز معرفی کرد.
کد خبر: ۹۰۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 13 June 2019

همان طور که انتظار می‌رفت آمریکایی‌ها در ماجرای حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، بار دیگر بدون ارائه هیچ گونه شواهد و مدارکی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، ایران را مسئول انجام حمله امروز معرفی کرد.

به گزارش «تابناک»؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۳ خرداد با متهم کردن ایران به دست داشتن در این حملات در عین حال گفت، کشورش همچنان خواهان آن است که مقام‌های تهران «در وقت مناسب» به میز مذاکره با واشنگتن بازگردند.

حمله بامداد پنج‌شنبه به دو فروند نفتکش در دریای عمان باعث آتش‌سوزی در این دو شناور تجاری شد، اما خدمه هر دو کشتی نجات یافتند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به جزئیاتی در مورد این حملات مدعی شد، «با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد نوع سلاح به کار رفته در حمله و پیچیدگی عملیات» این نتیجه به دست آمده که این اقدام کار ایران بوده است.

مایک پمپئو همچنین با اشاره به این که این حملات بخشی از سلسله اقدامات ایران برای «بی‌ثبات ساختن» منطقه بوده است، تأکید کرد که از نماینده کشورش در سازمان ملل متحد می‌خواهد تا این مورد را در شورای امنیت مطرح کند.

حمله به دو نفتکش در دریای عمان کار ایران است/ ایران می خواهد جریان نفت در تنگه هرمز را با مشکل روبرو کند

از سوی دیگر، «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به حادثه حمله به دو نفت‌کش در آب‌های دریای عمان، گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان جزئیات این حمله که در نزدیکی سواحل ایران رخ داد، قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که ساعاتی پس از آنکه صبح امروز دو فروند نفتکش در دریای عمان دچار حادثه شدند، آمریکایی‌ها تلاش خود را برای متهم جلوه دادن ایران در سطح بین‌المللی آغاز کردند.

در این راستا، شبکه خبری سی‌بی‌اس از یک مقام پنتاگون نقل کرده که «به احتمال زیاد» ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین گفته‌های ایران در خصوص اینکه خدمه کشتی‌ها را نجات داده رد کرده و مدعی شده که کشتی «یواس‌اس بین‌بریج» 21 خدمه کشتی‌های آسیب‌دیده را نجات داده است!

وی ادعا کرده که گزارش‌هایی دیده مبنی بر اینکه خدمه یکی از کشتی‌های آسیب‌دیده بر این باور بوده‌اند که توسط یک اژدر یا مین هدف قرار گرفته‌اند. او البته به سی‌بی‌اس گفته که نمی‌تواند این گزارش‌ها را تأیید کند.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است، دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان، حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

وزارت خارجه ایران از زبان «سید عباس موسوی»، سخنگوی این وزارتخانه از بروز این حادثه ابراز نگرانی و محمد جواد ظریف نیز در توییتی این حادثه را مشکوک توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۳۵
اولا، اسم این False Flag است، برای گناه کار جلوه دادن ایران، آنهم در روزی که ژاپنی ها اینجا آمدن، ثانیا، حتی اگر کار ایران باشد، دست ما درد نکنه، اگر نفت ما صادر نشود، چرا باید نفت کشورهای دیگر صادر شود؟ مخصوصا عربستان و امارات
قشتگ سناریوسازی قبل از حمله به عراق به بهانه داشتن کارخانه بمبهای شیمیایی در عراق را دارند روی ایران‌پیاده می کنند.از این به بعد باید منتظر بازیهای کثیف از این دست امریکاییها برای تهمت زدن به ایران و جمع اوری دلیل حمله به ایران باشید.تا امریکا در خاورمیانه هست یک روز خوش مسلمونا نخواهند دید چون امریکا الت دست اسراییل است و تمام این کارها برای بالا نگه داشتن و ایمن نگه داشتن اسراییل است.باید ایران روی چین حساب کند چون بی شک ابرقدرت اینده دنیا از ان چین با یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت ورشد تکنولوژی و نظامی است و نسل نژادپرستهای سفیدی چون ترامپ در امریکا تا سی سال دیگه از بین خواهد رفت و رنگین پوستان بنابرامار خود امریکا اکثریت را در امریکا خواهند داشت و دنیا خواب خوش خواهد دید.
به نظر ما هم با توجه به کیفیت و پیچیدگی حمله به نفتکشها، این عملیات کار آمریکا یا اسراییل است.
بعضیا فقط تو محل خودشون لاتن
به نظر من آتش سوزي اين نفتكشها فوتوشاپه
آدم باید عاقلانه فکر کنه و رفتار کنه
تویی ک دوتا نفتکش منفجر میشه به هم میریزی و مواد خام صنایعت چند دلار گرونتر میشه چرا حرف از جنگ میزنی؟

اگه جنگ بشه درسته اینطرف خراب میشه ولی چیزی هم از تو باقی نمیمونه اروپا و روسیه و چین منتظر همین فرصت هستن تا از صفحه رقابت حذفت کنن

پس عاقلانه حرف بزن جنگ به نفعت نیست
من ديگه حرف هيچكس رو باور نمي كنم چون به راحتي تو روي ادم دروغ مي گن به خصوص اهل سياست .
آش نخورده و دهان سوخته

بالاخره اعراب به آرزوی دیرینه شان دارن می رسند

جنگ ایران و آمریکا رویداد مورد علاقه و دلخواه اعراب است چون هیچکدام از اعراب در حد جنگ با ایران نیستند حتی اگر همه آنها باهم متحد شوند .
خوب مسبلم است می گن کار ایران است وقتی تهدید می کنید خوب می گن شمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
دو حالت داره یا کار ایرانه یا کار اونا به هر حال به اهنگ ملکوتی چنگ دل اهنگ دلکش می زند کویتی پور نزدیک میشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
دلاربزودی به بالای ۲۰ جهش خواهدکرد وبورس سقوط ازاد خواهدداشت
وقتش نرسیده یک بیانیه رسمی توسط دولت درباره این مساله مشکوک اعلام بشه؟ سخنگوی وزارت خارجه کافی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
رهبری اعلام موضع کند
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
چه فرقی میکنه؟ همه میدونن چه خبره. کارهای اینچنینی فقط برای سوءاستفاده از قوانین بین المللی برای محکوم کردن کشور هدف در شورای امنیت طراحی میشن و فقط کشورهای صاحب کرسی دائم توان مقاومت در برابر پذیرش آنرا دارند. همه کشورهای دنیا میدونن کار کیه ولی از عواقب اظهار نظر ترس دارن. آخه کدوم کشوری توی آبهای سرزمینی خودش محموله های نفتی رو مورد هدف قرار میده؟ گذشته از محکومیت های بین المللی، محیط زیست منطقه خودش رو نابود کنه؟
متاسفانه صحبت های روحانی تو این مدت هم کمک نمیکنه به این قضیه
حمله به نفتکش ها توسط بمب های ریز کنترل شونده امریکایی و توسط عوامل امارات به مخازن سوخت تزریق شده است و تا 48 ساعت آینده تعداد دیگری نیز منفجر خواهد شد و هدف ان ایجاد احساسات ضد ایرانی در اعراب اعراب و چین و.،،، می باشد لذا لازم است ایران قویا این توطئه امریکایی و اماراتی را محکوم و نسبت به وقوع انفجار نفتکش ها در ساعات آینده که توسط عوامل امارات صورت می گیرد هشدار و مسیولیت این اقدامات خرابکاران را امریکا و امارات معرفی نماید تا از وفوع جنگ پیشگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
امارات فروشنده نفت و آمریکا امیدوار به مذاکرهمقاصدش را به این سادگی نمیتوان وارد قضیه کرد!
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
این اقدام خبیثانه کار اسرائیل جنایتکار است .سرانجام این اقدام احمقانه دشمن به نفع ایران ختم میشود .قدرت ایران را درسطح بین المللی افزایش میدهد
بيسوادتر و بي كلاس تَر از مایک پمپئو وزيرخارجه ايي ديده نشده است .
دقیقا مشابه حملات شیمیایی در سوریه که آخرسر سوریه مقصر شد. بعضی دوستان تو روزنامه کیهان با مطرح کردن بی موقع بستن تنگه هرمز عملا برای دشمن سناریو سازی کردن
خدا به خیر بگذراند، خود آمریکایی ها و اماراتی ها شاید این کار را کردند تا بهانه حمله را جور کنند و دهان دولت های دنیا را ببندند
انفجار در نفتکش ها توسط بمبهای کوچک پلاستیکی کنترل از راه دور امریکایی و توسط امارات (که به همراه پمپاژ نفت وارد مخزن نفتکش ها شده اند ) باعث انفجار درمخازن می شوند لذا ایران می بایست به عربستان چین و کره و ژاپن و اروپا اعلام کند ایران هیچ مسیولیتی در قبال نفتکش های الوده به بمب که از امارات بارگیری می شوند ندارد و سریعا نسبت به پاکسازی این نفتکش ها اقدام نمایند چرا که همه انها در معرض انفجار هستند و مسیولیت ان باامارات و امریکا است
مسئولين سياسي آمريكا مردم دنيا را چه فرض كرده اند ؟
Altair لاتینی شده‌ی "الطیر" است.
ترس این جماعت از این است صد تا نفتکش غرق شود چند سال طول میکشد تا جایگزینش ساخته شود و وسیله حمل نفت نیست در نتیجه مجبورند از خط لوله نفت استفاده کنند و نفت روسیه که این یعنی باج دادن به روسها که باب میلشان نیست چون باید تحریم روسیه را بردارند
خوب اگه ایران خدمه رو نجات داده چرا ازشون فیلم و عکس تهیه نمیکنه که امریکایی ها بگن خودشون نجات دادن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
خب اگه آمریکاجونتون خدمه را نجات داده شما لطف کن به اون دوستات بگو فیلمو عکساشونو منتشر کنند
چرا آمریکاییا منتشر نمیکنند تا ایران رو رسوا و بی اعتبار کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
فیلم و عکس پخش کرد
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
دنیای عجیبی است!
آمریکایی ها فیلمی را از پخش کردند که ظاهرا نیرو های ایرانی در حال وصل بمب به کشتی را نشان می دهد.
حال سوال این است چرا جلوی آنها را نگرفته اند!؟
کشتار وحشیانه هزاران سرخپوست کار ایران بود, به خاک و خون کشیدن مردم ویتنام کار ایران بود, استفاده از بمب اتم در دو شهر ژاپن کار ایران بود, کشتار 500 000 کودک عراقی به دلیل تحریم کار ایران بود ... و دفاع از حقوق بشر و ترویج آزادی کار آمریکاست.
فیلم منتشر شده قایق ایرانی که دارد مین عمل نکرده را از نفتکش جدا میکند، نشانه چیست؟ غیر از رد گم کنی چه میتواند باشد؟
متاسفانه فیلم هایی منتشر شده که قایقی قبل از انفجار دقیقا به همین قسمت نفت کش که در حال سوختن است نزدیک میشود و بعد از آن جدا میشود و میرود البته لحظه انفجار در فیلم نیست فیلم را پهباد آمریکایی گرفته
کار کار اسرائیل است،
ایران باید تحقیق بین المللی باحضور ایران بخواد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار