بازدید 2654

امضای بیانیه افزایش نیروهای آمریکایی در لهستان به رغم هشدارهای روسیه

روسای جمهوری آمریکا و لهستان طی مذاکراتی در کاخ سفید بیانیه اعزام ۱۰۰۰ نفر دیگر از سربازان آمریکا در لهستان را امضا کردند.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 13 June 2019

روسای جمهوری آمریکا و لهستان طی مذاکراتی در کاخ سفید بیانیه اعزام ۱۰۰۰ نفر دیگر از سربازان آمریکا در لهستان را امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قرار است براساس بیانیه اخیر، ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی دیگر به لهستان در نزدیکی مرزهای روسیه اعزام شوند.

 

این اقدام در حالی انجام گرفت که کرملین بارها هشدار داده است، آمریکا و ناتو به دنبال تاسیس حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه بوده و این اقدام تحریک‌آمیز باعث افزایش تنش‌ها می‌شود.

 

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری در کنار آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان اعلام کرد: آمریکا و لهستان برای تقویت همکاری‌های امنیتی تلاش می‌کنند. لهستان هنوز در حال تامین زیرساخت‌ها برای حمایت از حضور نظامی حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی دیگر است. قرار است دولت لهستان هزینه این مساله را پرداخت کند.

 

پیشتر ترامپ اعلام کرده بود که سربازان بیشتری به اروپا فرستاده نمی‌شوند، بلکه به جای آن سربازان آمریکایی از آلمان به لهستان منتقل می‌شوند.

 

دودا نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد: قرار است سربازان آمریکایی بیشتری در لهستان باشند و این مساله باعث تقویت همکاری‌ها می‌شود.

 

همچنین ترامپ افزود که دولت لهستان ۳۲ جنگنده اف-۳۵ آمریکایی را سفارش داده است. از سوی دیگر لهستان متعهد شده است که انرژی بیشتری از آمریکا دریافت کند.

 

ترامپ اعلام کرد: قرارداد جدیدی مبنی بر انتقال انرژی از آمریکا به ارزش حدود هشت میلیارد دلار امضا شده است. در مقابل آمریکا از پروژه گازی بالتیک لهستان حمایت می‌کند و به کشورهای اروپایی کمک می‌کند که منابع انرژی خود را متنوع کنند.

 

ترامپ در ادامه اظهاراتش از حمایت آلمان از پروژه گازی روسیه انتقاد کرد و گفت که او به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه این پروژه است.

 

وی گفت: آلمان اشتباه بزرگی با تکیه کردن و اعتماد به این خط لوله گازی می‌کند. من منتقد این مساله هستم.

 

همچنین ترامپ اعلام کرد که دو رهبر یک توافق دو جانبه درباره همکاری‌های غیرنظامی امضا کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس