بازدید 5071

هوآوی به دنبال استفاده از سیستم عامل آرورا روسیه به جای اندروید

شرکت هوآوی پس از آن که شرکت آمریکایی گوگل از ارائه سیستم عامل اندروید به گوشی‌های جدید هوآوی خودداری کرد، اعلام کرده به دنبال یافتن جایگزین برای سیستم عامل اندروید است و توانسته این جایگزین را در روسیه پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 13 June 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، ماه گذشته میلادی و پس از قرار گرفتن نام هوآوی در لیست سیاه، وزارت بازرگانی آمریکا،‌گوگل و برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی همکاری خود با شرکت هوآوی چین را متوقف کردند.

در همین راستا شرکت گوگل اعلام کرد که برای گوشی‌های هوشمند هوآوی دیگر سیستم عامل اندروید را ارائه نخواهد داد.

به همین دلیل شرکت هوآوی به دنبال یافتن جایگزین برای سیستم عامل اندروید در گوشی‌های خود است و گزارشات حاکی از آن است که این شرکت توانسته یک سیستم عامل مناسب را برای این مسئله در روسیه پیدا کند.

شرکت هوآوی چین در حال مذاکره برای جایگزین کردن سیستم عاملا اندروید با سیستم عامل آرورا است که هم اکنون تحت توسعه توسط موسسه سازمان پلت فرم موبایل  روسیه واقع در مسکو قرار دارند.

این مسئله نخستین بار توسط روزنامه بل در روسیه و به نقل از منابع آگاه منتشر شد.

به گزارش این روزنامه گائو پینگ رئیس هوآوی در حاشیه نشست اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ در این رابطه با کنستانتین نسکوف، وزیر توسعه و ارتباطات دیجیتال روسیه، صحبت کرده است.

به گفته مقامات روس هم اکنون چین در حال تست تجهیزات هوشمند با سیستم عامل آرورا است.

روزنامه روس مدعی شده که موضوع جایگزین کردن سیستم عامل اندروید با سیستم عامل آرورای روسیه حتی در دیدار رؤسای جمهور دو کشور نیز که پیش از برگزاری اجلاس بین‌المللی سن پترزبورگ مطرح شده  و حتی دو طرف درباره انتقال بخشی از تجهیزات هوآوی به روسیه نیز گفت‌وگو کردند.

آمریکا به بهانه‌های امنیتی استفاده از تجهیزات هوآوی را ممنوع کرده و حتی فروش قطعات توسط شرکت‌های آمریکایی به این شرکت را نیز متوقف کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار