بازدید 4417

هنوز احتمال سقوط قیمت نفت به 30 دلار وجود دارد

وزیر انرژی روسیه هشدار داد: با توجه به آنکه ممکن است کشورهای تولید کننده نفت تا پایان سال بیش از میزان تقاضا نفت به بازار عرضه کنند احتمال سقوط قیمت نفت به 30 دلار وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 12 June 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت:خطر سقوط قیمت نفت به 30 دلار همچنان وجود دارد چرا که کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت نظیر روسیه ممکن است تا پایان سال حجم تولید خود را به بیش از میزان تقاضای بازار افزایش دهند.

آنتون سیلوآنوف وزیر اقتصاد روسیه نیز پیشتر گفته بود که اگر اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت نتوانند در راستای تمدید توافق کاهش عرضه به بازار با یکدیگر به جمع‌بندی برسند ممکن است شاهد سقوط قیمت نفت به 30 دلار در هر بشکه باشیم.

نواک با اشاره به سخنان سیلوآنوف به خبرنگاران گفت:‌ نمی‌توان احتمال سقوط شدید قیمت نفت را رد کرد. بخش قابل توجهی از این مسئله به شرایط بازار نفت در نیمه دوم سال جاری به جنگ‌های تجاری و تحریم‌ها بستگی دارد.

نواک ادامه داد:‌ در حقیقت خطر بزرگ عرضه بیش از تقاضا بازار را تهدید می‌کند اما در مجموع ما باید عمیق‌تر تحلیل کنیم و نگاه‌مان به اتفاقاتی باشد که در ماه ژوئن روی خواهند داد تا بتوانیم یک تصویر متعادل در نشست اوپک ودیگر تولید کنندگان نفت در ماه جولای بگیریم.

وی به همراه وزیر نفت عربستان در یک نشست خبری حضور داشت و قبل از این نشست با خالد الفالح وزیر انرژی عربستان دیدار کرده بود.

الفالح پیش‌تر گفته بود کشورهای اوپک به اجماع برای تمدید قرارداد کاهش برای پس از ماه ژوئن و تا پایان سال جاری نزدیک شده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته گفته بود که روسیه به افزایش زیاد قیمت نفت نیازی ندارد و قیمت 60 تا 65 دلار در هر بشکه کنونی برای روسیه راضی کننده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان