بازدید 12400

اشمید برای مذاکره به ایران می‌آید

کد خبر: ۹۰۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 12 June 2019
معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی تنش‌های اخیر ایجاد شده در منطقه امروز عازم خاورمیانه می‌شود و به ایران نیز خواهد آمد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هلگا اشمید، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوازدهم ژوئن، سفری رسمی به کشور‌های حوزه خلیج فارس خواهد داشت که در این سفر به ترتیب به امارات متحده عربی، عمان، قطر و ایران خواهد رفت.

همچنین در این بیانیه آمده است که این سفر در برابر تنش‌های همه‌گیر در منطقه انجام می‌شود و فرصتی برای تاکید بر درخواست اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌های منطقه، پیدا کردن راهکار‌هایی برای کاهش دامنه تنش‌ها و توسعه گفتمان خواهد بود.

سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است: به عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای بالا بردن ثبات منطقه، این سفر بر مذاکره برای حفظ توافق هسته‌ای ایران نیز معطوف خواهد بود که [این توافق]هنوز هم رکنی مهم در ساختار عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و ستونی مهم برای امنیت جهانی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: این سفر فرصتی برای مذاکره درباره روابط دوجانبه و همچنین موضوعات دیگری در منطقه که اهمیت مشترکی دارند، خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان