بازدید 6431

سفر نخست وزیر ژاپن در راستای مناسبات دوجانبه است

کد خبر: ۹۰۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 12 June 2019

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در راستای انجام دیدارهای دوجانبه است گفت که با توجه به افزایش سطح مناسبات ایران و ژاپن و اراده طرفین برای تقویت روابط، سفر نخست وزیر ژاپن به ایران انجام می‌شود.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: اصل این سفر برای انجام دیدارها و مناسبات دوجانبه است. ما با ژاپنی‌ها رابطه طولانی داریم که بعد از انقلاب رو به گسترش رفته است. قطعاً در این سمت گام‌های بلندتری برای تقویت رابطه برداشته می‌شود.

به گفته وی، ایران و ژاپن به سطح مناسب‌تری از روابط نسبت به گذشته رسیده‌اند. آنها اراده‌ای برای تقویت روابط داشته که این موضوع به نیاز بسیار بالای ژاپن به انرژی گره می‌خورد. آنها به خوبی نقش ایران را در حفظ امنیت منطقه به خصوص موضوع انرژی می‌دانند که تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا چنین سفری انجام شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران گفت: البته اینگونه سفرها جدید نیست. به خصوص که در دهه گذشته دو بحران بزرگ در منطقه را پشت سر گذاشته‌ایم. یعنی بحران حاکم بر سوریه و عراق که جمهوری اسلامی ایران با همکاری نیروهای نظامی دولت‌های این کشور موضوع را حل کرد و توانست آمریکا و سیاست‌هایش را شکست دهد. این نشان دهنده تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه است. بر همین اساس کشورها می‌دانند که بدون حضور و نظرات ایران مشکلات منطقه حل نمی‌شود. کما اینکه سیاست ما هم برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل