بازدید 11396
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

برخی جریان‌های سیاسی، ستون پنجم دشمن هستند/ سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، سفری دوجانبه خواهد بود

کاهش بهای ارز در روزهای اخیر، باعث ایجاد ثبات نسبی در دیگر بازارهای کشور گشته و حتی در برخی موارد از جمله بازار خودرو، باعث کاهش چشمگیر در قیمت ها شده است. با وجود این، هنوز بازار خرید ارز در میان دلالان میدان جمهوری داغ است و هنوز عده ای نه تنها حاضر نیستند ارزهای خود را بفروشند، که در حال جمع آوری ارز بازار نیز هستند.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 11 June 2019

برخی جریان‌های سیاسی، ستون پنجم دشمن هستند/ سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، سفری دوجانبه خواهد بودکاهش بهای ارز در روز‌های اخیر، سبب ایجاد ثبات نسبی در دیگر بازار‌های کشور و حتی در برخی موارد از جمله بازار خودرو، باعث کاهش چشمگیر در قیمت‌ها شده است. با وجود این، هنوز بازار خرید ارز در میان دلالان میدان جمهوری داغ است و هنوز عده‌ای نه تنها حاضر نیستند ارز‌های خود را بفروشند، که در حال جمع آوری ارز بازار نیز هستند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی اقتصاددان‌ها بر این باورند که بی اعتمادی به دولت باعث شده تا مردم کاهش نرخ ارز را باور نداشته باشند و این خود عاملی شده تا برای حفظ سرمایه موجود تلاش کنند و در این میان، افراد و جریاناتی نیز هستند که با پمپاژ برخی اخبار از جمله اینکه دولت، در حال کاهش مصنوعی قیمت ارز در بازار است به این بی اعتمادی‌ها دامن می‌زند.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تابناک، با انتقاد از این موضوع اظهار داشت: متأسفم برای آن دسته از جریانات سیاسی و رسانه‌ای که حاضرند فشار‌های اقتصادی بر مردم وارد شود و دولت در انجام امور خود و کنترل اوضاع ناتوان شود.

وی گفت: هم اکنون دولت توانسته قیمت ارز را تا حدودی کنترل کند و در چند روز اخیر نیز توانسته کاهش چشمگیری در قیمت ارز ایجاد کند که این خود یک پیغام بسیار مهم برای دنیا و به ویژه آمریکاست و نشان می‌دهد، ایران می تواند در شرایط تحریم با سیاست‌هایی که دارد، کاری کند که اقتصاد وارد بحران نشود.

این نماینده مجلس ادامه داد: آمد و شد‌های سیاسی البته در کاهش قیمت ارز موثر است و نشان می‌دهد، دیپلماسی در فضای مناسبات سیاسی و حتی با آمریکا هم غالب است و معنی این دیپلماسی هم الزاما مذاکره نیست، بلکه معنی آن این است که فضا از این بدتر و چالش‌ها بیشتر نمی‌شود.
این روش‌ها کمک می‌کند تا به مرحله بازگشت از تحریم‌ها حرکت کنیم. آن دسته از جریاناتی که از حفظ ارزش ارز و ثبات قیمت‌ها ناراضی هستند، ستون پنجم دشمن و کاسبان تحریم هستند و در هر ظاهری که باشند، به اعتقاد من در حال خیانت به کشورند.

وی در پاسخ به این که در روز‌های اخیر، آمد و شد‌های زیادی به کشور می‌شود؛ آیا این‌ها می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند، گفت: بستگی به نتایج آمد و شد‌ها دارد. آمدن نخست وزیر ژاپن به ایران برای ما سفری چند منظوره است. البته ژاپنی‌ها سعی می‌کنند به عنوان یک میانجی وارد این ماجرا شوند، ولی ما می خواهیم سفر چندجانبه باشد و به فکر منافع خودمان هستیم. باید در این سفر‌ها، هم مناسبات دو جانبه و هم مناسبات بین المللی مد نظر قرار گیرد و سفر آبه به تهران، اولین و آخرین سفر مقامات خارجی به ایران نخواهد بود، بلکه کشور‌های زیادی دوست آمریکا هستند، ولی بر سر برجام با آمریکا اختلاف دارند. این‌ها کشور‌هایی هستند که می‌خواهند دیپلماسی خود را تقویت کرده و راهکاری پیدا کنند که هم به نفع کشور خودشان باشد و هم راهکاری شود برای رفع مناقشات بین ایران و آمریکا.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
جناب نماینده محترم بهتر است شما بروید سیاست بانک مرکزی را جویا شوید تا اینکه سفرهای خارجی را عامل بالا و پایین شدن ارز بدانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آن دسته از جریاناتی که از حفظ ارزش ارز و ثبات قیمت‌ها ناراضی هستند، ستون پنجم دشمن و کاسبان تحریم هستند و در هر ظاهری که باشند، به اعتقاد من در حال خیانت به کشورند.
از جلمه این افراد کسانی هستند که به ارز 4200 یا به ارز 8500 نیمایی دسترسی دارند و دلار ها را دریافت می کنند و آنرا بدون هیچ زحمت در بازار آزاد به مردم 13000 تومان می فروشند 200 درصد سود بی زحمت ....
نتیجه چند نرخی بودن دلار این می شه
حالا که دارند از ریاست کمیسیون عزلت میکنند عقده گشایی میکنی؟
مجلسی ها قبل از هر چیزی در مورد دوتابعیتی ها به مردم پاسخ دهند ؟

نماینده ای که اقامت آمریکا و بزرگترین دشمن ایران را دارد به هیچ دردی نمی خوره .
فایده نخواهد داشت بایددبا آمریکا مذاکره مستقیم داشت، والسلام
تنها راه نجات مملکت اینه که نخست وزیر ژاپن رو گروگان بگیریم کشور رو بدیم دستش ده بیست سال بعد ولش کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
طنز جالبی بود
ژاپن و آلمان بازنده های جنگ جهانی دوم بوده اند. امریکا با فرستادن ژاپن و آلمان قصد تحقیر و تهدید ما را داشت.
تا زمانی که امریکاو اسرائیل آزمایش اتمی ایران را با چشمان خود نبینند از ما حساب نمی برند.
آقای فلاحت پیشه دیگه حناش برای ما رنگی نداره. ایشون بعد از اون توییت مسخره بهتره که دیگه اظهار نظر نکنه!
ایشون مثل اینکه ترجیح میده سرش رو مثل کبک تو برف فرو کنه و واقعیت ها رو نبینه!
این ثبات قیمت نیست فریب قیمت است.
پراید را بیایید قیمت پارسال بدهید مگر نمی گویید ثبات قیمت.
سراتوهای سایپا از ۱۰۰ میلیون شده ۳۳۰ ان وقت گیر دادند به خریداران سکه و مالیات.
مجلس چرا ساکت نشسته؟؟؟؟
بانک مرکزی که هر روز داره بازار را پایین و بالا می کنه حالا گیر دادن به مالیات سکه های ثبت نامی و ابروی بانک ملی رفت با این کار.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
کمپین نخریدن آجیل راه انداختند شب عید که کیلویی ۱۷۵۰۰۰ هزار تومان بود الان پسته گران تر از ان زمان شده کیلویی ۲۲۰هزار تومان مردم را مسخره کردند .
دستیار آبه خیال همه را راحت کرد و گفته دیداری دو جانبه.
سایتهای حامی دولت احتمالا تا فردا میگویند تمام تحریم ها تمام شد چون آبه امده !!!!!!!!!
منتهی قیمت لبنیات را نمی دونیم چرا گران شده!!!!!!!!!!!!!!!
تا میتوانید ارز بخرید دلار ۲۰ میشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
.ارز فیزیکی به مقدار زیاد در منطقه نیست که ادعای ۲۰ میلیارد ارز خانگی‌میشود
سلام، اقای فلاحت پیشه ،قدری با مردم رو راست باشید،هدف سفر نخست وزیر ژاپن چند منظوره نیست،نامبرده بنا به دستور شخص ترامپ برای متقاعد ساختن ایران به پذیرش اهداف امریکا می اید، خبر گزاری امریکا اعلام نموده که نخست وزیر ژاپن حامل مساعدتهای امریکا به شریط پذیرش مذاکرات است، اقای فلاحت پیشه ایران را به یاد داشته باش که امریکا با همان روشی که با قذافی برخورد نمود ،با شما نیز به مراتب بدتر خواهد داشت،
هر کسی سعی میکنه به نحوی خودش رو مطرح کنه و سر زبون ها بندازه و آقای فلاحت پیشه هم برای مطرح شدن روش خالی بندی و گفتن حرف های بی اساس رو انتخاب کرده که به نظرم اصلاً روش جالبی نیست. ایشون طی مدت نمایندگیشون به جز حرف زدن و مصاحبه کردن چه عملکرد مثبتی داشتند؟! چه قدم مثبت و عملی در جهت حل مشکلات مردم برداشتند؟! نخست وزیر ژاپن هم میاد و میره ...
ترامپ فکر می کرد با تحریم نفت و تهدید نظامی اقتصاد ایران مانند ونزوئلا با تورم ۱۰۰۰% روبرو می شود و از هم می پاشد، البته دلالان داخلی و ستون پنجم ها هم با سو استفاده تا توانستند جیبشان را پر کردند که باید با وضع مالیات سنگین از روی حساب در گردش آنها این پول را به جیب ملت محروم پس بدهند. اکنون شاید ترامپ متوجه شده باشد ایران بسیار لقمه بزرگتری نسبت به کره شمالی و ونزوئلاست. به هر حال اروپایی ها را باید کنار خودمان نگه داریم ولی دل به آنها نبندیم. در مورد تحریم نفت هم باید گفت ، ترامپ تا زمانی که در کاخ سفید است تحریم نفت را نگه می دارد ولی بعد از آن گشایشی عظیم برای ایران شکل می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ونزوئلاً تورمش یک شبه نشد 1000 درصد بلکه سالها طول کشید تا به این نقطه رسید. ما هم 3 الی چهار سال دیگه با همین وضعیت ادامه بدیم شرایطمون از ونزوئلا هم بدتر میشه. در ضمن ترامپ 6 سال دیگه در کاخ سفید هست. با این وصفی که شما کردی تو این 6 سال ما به اندازه 60 سال به خاک سیاه میشینیم و بعد از اون هر گشایشی هم که بشه عقب موندگی و فلاکت این سال ها رو جبران نخواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
شما چقدر ساده لوح هستی.
آقای فلاحت پیشه!کلی گویی نفرمایید.اسامی افراد یا گروههایی که ستون پنجم دشمن می دانید را اعلام کنید.ملت وابستگی سیاسی آنها را می دانند.بعید می دانم که از غربگدایان نباشند.
آقای فلاحت پیشه گفته اند:"ما می خواهیم سفر نخست وزیر ژاپن چندجانبه باشد و به فکر منافع خودمان هستیم".
دلواپسان ، عادی شدن مناسبات ایران در منطقه ،و جهان که منجر به پایین آمدن قیمتهای سکه ‌و ارز ،و طلا ،و مسکن ،و خودرو ،و ملزومات زندگی مردم میشود
متاسف باید بود
شما که میدانید برخی از ستون پنجم دشمن چه کسانی هستن چرا هیچ اقدامی نمیکنید
هر کس یا گروهی که در این حکومت نظر متفاوتی با اصولگرایان داشته باشه ستون پنج دشمن نامیده میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار